sad_madman Napisano 26 Październik 2016 Share Napisano 26 Październik 2016 To, że powstaje samochód o pojemności paki prawie 40m^3 i ładowności np 300- 500 kg. I to w imieniu prawa i homologacji. Akurat pisałem o ustawie... no ale co tam. Homologuje się zgodnie z przepisami a te są wspólne dla całej Europy jeżeli tak się da to powstają takie "kwity" ? Czy to ma sens ? To już byłaby większa dyskusja. Po prostu 3500kg jest magiczną liczbą i nad tym warto by się zastanowić. http://www.info-car.pl/infocar/artykuly/samochod-dostawczy-przeladowany-o-13-razy.html Denerwuje mnie jeżeli ktoś daje zdjęcie do artykułu a nie ma ono nic wspólnego z zaistniałą sytuacją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 26 Październik 2016 Share Napisano 26 Październik 2016 Denerwuje mnie Wiesz co mnie to ? nie ma ono nic wspólnego z zaistniałą sytuacją W nawiązaniu do tego co napisał Psuj ma. Wypuszcza się auto o którym wiadomo z góry że będzie przeładowywane. Miałem kiedyś sprowadzone auto z wywrotem ,dmc 3,5 , ładowność poniżej 200kg .Myślisz że styropian woził ? W podanym linku jest to mocno przeholowane , ale jak widać objętościowo to te auto nie jest załadowane pod sufit . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 26 Październik 2016 Share Napisano 26 Październik 2016 Z punktu widzenia naszych przepisów to auto jest przeładowane ale z punktu widzenia konstrukcyjnego to już nie. Pytanie czy problemem jest homologacja czy lokalne przepisy które mocno faworyzują auta o DMC poniżej 3,5 tony. PS. Ile miał ten pojazd foteli w pierwszym rzędzie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 26 Październik 2016 Share Napisano 26 Październik 2016 To jaka jest konstrukcyjna wytrzymałość auta z homologacją do 3,5t? Taki Master albo Daily - no słucham. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Karlik10 Napisano 26 Październik 2016 Share Napisano 26 Październik 2016 Nie zaśmiecajcie tematu przewodniego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 26 Październik 2016 Share Napisano 26 Październik 2016 PS. Ile miał ten pojazd foteli w pierwszym rzędzie ? Ten przeładowany ? Wychodzi że dwa . http://www.gitd.gov.pl/dla-mediow/aktualnosci/ziemniaki-wagi-ciezkiej problemem jest Homologacja robiona pod lokalne przepisy(znaczy się pod klienta) np. 3490 ,żeby winiety nie płacić,żeby tylko klient kupił . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 26 Październik 2016 Share Napisano 26 Październik 2016 To jaka jest konstrukcyjna wytrzymałość auta z homologacją do 3,5t? Taki Master albo Daily - no słucham. Nie mogę powiedzieć, że wytrzymałość auta 3,5t to tyle i tyle. Mogę powiedzieć, że konstrukcje często bywają identyczne w różnych zakresach DMC i dlatego często jest to tylko kwestia formalna. Ten przeładowany ? Wychodzi że dwa . Ten drugi o którym wspomniałeś. Homologacja robiona pod lokalne przepisy(znaczy się pod klienta) np. 3490 ,żeby winiety nie płacić,żeby tylko klient kupił . To problem jest z homologacją czy z lokalnymi przepisami ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 26 Październik 2016 Share Napisano 26 Październik 2016 To problem jest z homologacją czy z lokalnymi przepisami ?Z ludźmi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 26 Październik 2016 Share Napisano 26 Październik 2016 Mogę powiedzieć, że konstrukcje często bywają identyczne w różnych zakresach DMC i dlatego często jest to tylko kwestia formalna. Tak - są różne. Niemniej jednak auto do 3,5 można jeszcze jakoś porównywać z tym homologowanym do powiedzmy 5 ton. Jednak przeładowanie na poziomie takim jak w linku już pod nic się nie łapie. Choć tak naprawdę drobne różnice są i chociażby oryginalny "35" od "50" nieco się jednak różni. W Masterze jest analogicznie. Więc to auto było przeładowane w każdym względzie - w tym konstrukcyjnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 26 Październik 2016 Share Napisano 26 Październik 2016 Raczej mówię ogólnie - czyli ładowanie 1-1,5 tony na takie auto. W większości wypadków to takie obciążenie nie zrobi wrażenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 26 Październik 2016 Share Napisano 26 Październik 2016 Oczywiście, że nie. Takich nawet nie łapią. Ale standardem jest ładowanie na te auta w granicach 3,5t. Takie są realia. Dla większości osób wyznacznik DMC pojazdu oznacza ilość ładunku możliwego do przewiezienia. No ale co się dziwić, jak specjaliści od homologacji takie cos do ruchu dopuszczają i udają, że nie maja pojęcia, że facet nie będzie woził takim autem 400 kg... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 26 Październik 2016 Share Napisano 26 Październik 2016 W większości wypadków to takie obciążenie nie zrobi wrażenia. Na mnie robi wrażenie już sama zabudowa kontenerowa, a co dopiero jeszcze inne elementy jak platformy, windy, agregaty i kurniki nie zapominając o samym ładunku. Czkawkę mam jak ktoś te zabudowy pohomologował, czy robione były jakiekolwiek testy i badnia fizyczne wszelakich ciężarowych konstrukcji drugoetapowych do 3,5 tony? Nic tylko zawiecha i układ kierowniczy non stop na serwisie się regeneruje o zużyciu opn nawet nie mówie. Jakoś w zwykłych blaszakach po jakimś tam przelocie większych niedomagań się nie stwierdza, a w tych zabudowach zawsze coś. Ale nie ma co narzekać. Przecież to wina nawierzchni szos. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 26 Październik 2016 Share Napisano 26 Październik 2016 Ten drugi o którym wspomniałeś. Parę lat temu było , chyba dwa ale pewny nie jestem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 26 Październik 2016 Share Napisano 26 Październik 2016 Jednak przeładowanie na poziomie takim jak w linku już pod nic się nie łapie. Bo na szczęście podróż nie zakończyła się jak z tą przyczepą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 27 Październik 2016 Share Napisano 27 Październik 2016 Mogę powiedzieć, że konstrukcje często bywają identyczne w różnych zakresach DMC i dlatego często jest to tylko kwestia formalna. niestety ,ale w dzisiejszych czasach gdy producenci oszczędzają są różnice -np. nie zauważysz tego wzrokowo ,ale blacha na podłodze pojazdu w tym do 3,5 będzie cieńsza niż w tym o większym dmc........ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 27 Październik 2016 Share Napisano 27 Październik 2016 E - no bez przesady. Znasz taką konkretna markę i model? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 27 Październik 2016 Share Napisano 27 Październik 2016 Znasz taką konkretna markę i model? nie -ale informację tą otrzymałem na ostatnim szkoleniu......... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 27 Październik 2016 Share Napisano 27 Październik 2016 nie -ale informację tą otrzymałem na ostatnim szkoleniu........ Nie polegał bym na takich informacjach. Owszem - jeśli mowa o przekroju profilów ramy (o ile pojazd ją posiada) to różnice są. Ba - są nawet w tej samej klasie wagowej, ale zależą np. od rodzaju stosowanego mostu. Ale blacha na podłodze w vanie? Nieeee... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 27 Październik 2016 Share Napisano 27 Październik 2016 Ja takich "obowiązków" na skp nie mam, ale co stacja to pewnie inne zwyczaje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 27 Październik 2016 Share Napisano 27 Październik 2016 nie -ale informację tą otrzymałem na ostatnim szkoleniu......... Mnie zastanawia kto to wymyślił. Jakieś różnice się zdarzają ale to jest produkcja masowa i wykorzystuje się wiele części w różnych pojazdach. Jaka byłą podana różnica w grubości blachy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 28 Październik 2016 Share Napisano 28 Październik 2016 Mnie zastanawia kto to wymyślił. bez przesady ,dlaczego od razu wymyślił -może zostało stwierdzone podczas badań ............ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 28 Październik 2016 Share Napisano 28 Październik 2016 Jeśli zostało, to dlaczego nie pokazano WAM przykładów konkretnych?? Dla mnie to bzdura, a trochę się tym zajmowałem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 29 Październik 2016 Share Napisano 29 Październik 2016 Dla mnie to bzdura żyjemy w demokracji ,każdy ma prawo do swoich opinii i wniosków ................. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
diagnostapodkarpackie Napisano 20 Luty 2019 Share Napisano 20 Luty 2019 Witam odkopuje stary temat jako, że już mamy 2019 rok. Chciałbym wiedzieć ile teraz wynosi stawka za diagnostę. Szukam teraz pracy i nie wiem od ilu można wogóle zacząć rozmowę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 20 Luty 2019 Share Napisano 20 Luty 2019 Można zacząć np tutaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.