Skocz do zawartości

Zmiana pojazdu ciężarowego na specjalny


DIAGNOSTA__

Rekomendowane odpowiedzi

20 minut temu, IVVO napisał:

Lepiej ZK a później pierwsza -

Dziękuję za pomoc IVVO i michal_k 🍺

27 minut temu, adam1501 napisał:

Uprawnienia Ci się znudziły? Chcesz wykonać OBT przed 1 na dokument przed zmianowy poświadczając nieprawdę?

Drogi adam1501 nikt tutaj nie mówi o poświadczaniu nieprawdy 😃 to niby po co bym się tutaj miał chłopaków podpytywać, a potem robić coś nielegalnego 🤔😅 Sformułowanie "1-ka i poboczem do WK" oznacza, żeby szedł pieszo poboczem do WK po TR i czasówkę :) 

Edytowane przez IVVO
Nie cytuj całych postów bo pogonię - ostatnie ostrzeżenie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, czynastka napisał:

1-ka i poboczem do WK

Przepraszam, odczytałem to, że chcesz zrobić "pierwsze badanie" - rejestracja - ZK :icon_redface:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może też być 2, krajem i do WK. Znaczy biegusiem po tablice i PC ;-)

Prerejestracji nie robisz, bo zrobi ją WK przy rejestracji czasowej. Pozostanie Ci zrobić badanie po zmianach i OBT. Moim zdaniem kolejność dowolna, bo tak naprawdę tylko wpisy są dwa, bo czynności wykonujesz raz.

Edytowane przez aboz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, aboz napisał:

Prerejestracji nie robisz, bo zrobi ją WK przy rejestracji czasowej.

WK zrobi od razu rejestrację - czasową ;)

 

2 minuty temu, aboz napisał:

Moim zdaniem kolejność dowolna

Ale logika nakazuje najpierw zmiany, a potem OBT "zawierające" dane po zmianach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, michal_k napisał:

Ale logika nakazuje najpierw zmiany,

Dokładnie - gdyż nawet chronologia dat na dokumentach wykaże babola 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, michal_k napisał:

logika nakazuje najpierw zmiany, a potem OBT "zawierające" dane po zmianach.

Dokładnie tak, bo niby jak ustalić pewne parametry (np. masę, czy wymiary) z przed zmiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z powyższych względów zmiany najlepiej zmiany połączyć z badaniem okresowym pod jedną pozycją w rejestrze ( okresowe + dodatkowe). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Solaris napisał:

Dwa badania to dwie pozycje w rejestrze

Tak jest najlepiej ale nie ma zakazu łączenia badań. Co więcej w opisie do zaświadczenia masz wyraźnie wskazane, że możesz łączyć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.02.2022 o 12:05, markes30 napisał:

Co więcej w opisie do zaświadczenia masz wyraźnie wskazane, że możesz łączyć. 

Pełna zgoda. Nawet tabela opłat jest w tym względzie klarowna. Niemniej jednak są czasem przeszkody niezależne od diagnosty, które uniemożliwiają takie postępowanie (np. program). Mało tego, przepisy w pewnych konkretnych sytuacjach nakazują ustalenie terminu kolejnego BT przy ZK, a się nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Podepnę się pod temat. Ford Transit przebudowany na pomoc drogową (normalny, tradycyjny najazd). Klient chce ZK na pojazd specjalny- pomoc drogowa. Jak to jest z tą ładownością w przypadku pomocy drogowych? Określa się ją i wpisuje "normalnie" jak w przypadku pojazdu do przewozu pojazdów, czy sprawa wygląda tu inaczej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, AdrianL napisał:

Określa się ją i wpisuje "normalnie" jak w przypadku pojazdu do przewozu pojazdów, czy sprawa wygląda tu inaczej?

Ja określam i wpisuje a czy wydział przepisze to jego sprawa.

Z doświadczenia widzę że jest tak 70/30 na niewpisywanie tego parametru przez WK .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, AdrianL napisał:

Jak to jest z tą ładownością w przypadku pomocy drogowych?

Kalkulatora nie masz żeby spełnić zapisy ustawy:

"... 56) dopuszczalna ładowność – największą masę ładunku i osób, jaką może przewozić pojazd, która stanowi różnicę dopuszczalnej masy całkowitej i masy własnej pojazdu; ..."

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe pojazdy specjalne nie mają tego parametru wpisywanego w dowód rejestracyjny to i przy zmianach konstrukcyjnych dla pojazdów specjalnych go nie wpisuje :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Logen napisał:

nie mają tego parametru wpisywanego w dowód rejestracyjny

Co nie oznacza, że takowego nie posiadają. Diagnosta ma wypełnić stosowne rubryki a co dalej się stanie to nie jego zmartwienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Logen napisał:

Nowe pojazdy specjalne nie mają tego parametru wpisywanego w dowód rejestracyjny to i przy zmianach konstrukcyjnych dla pojazdów specjalnych go nie wpisuje :P 

A powiedz tak z ręką na sercu, czy takie pomijanki nie są drażliwe, czy rzeczywiście diagnoście musi być wszystko jedno Nigdzie odpuszczenia na pomijanie parametrów nie spotkałem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie sprawa wygląda prosto. Wzoruje się na dowodach rejestracyjnych w pełni wypełnionych. Jeżeli w dowodzie jest wpisany typ/wariant/wersja to uznaje to za poprawnie wypełniony dowód i tego się trzymam. 

Mamy dowody jakie mamy. W co drugim brakuje F3, kategorii pojazdów itd... Tak samo jak puste miejsca mnie irytują tak samo irytują mnie wypełnione miejsca na siłę, których w przypadku nowych pojazdów się do dowodu nie wpisuje, takie jak np. ładowność w samochodach osobowych czy F1 w motocyklach... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mnie wiele przepisów irytuje, ale cóż, taka robota i na paragrafy nie poradzę. Poza tym na regionalnym folklorze się nie wzoruję. A co do [F.1] dla motocykli, to sprawa jasna:

6) w rubryce przy kodzie F.1 – wpisuje się maksymalną masę całkowitą pojazdu, będącą największą technicznie dopuszczalną masą całkowitą pojazdu, wynikającą z jego konstrukcji i wykonania, określoną przez producenta, wyrażoną w kg; nie dotyczy motocykli i motorowerów;

No to teraz znajdź uzasadnienie na pomijania [G] tak przez urzędników jak i diagno... diagnostów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Logen napisał:

Wzoruje się na dowodach rejestracyjnych w pełni wypełnionych.

Gdzieś Ty taki widział?

13 minut temu, Logen napisał:

irytują mnie wypełnione miejsca na siłę, których w przypadku nowych pojazdów się do dowodu nie wpisuje, takie jak np. ładowność w samochodach osobowych

Na podstawie czego? Który przepis zwalnia od wypełniania poszczególnych pół? To, że urzędnik nie ma mózgu, to wcale nie znaczy że zrobił coś zgodnie z przepisami. Głupota przyklepywana latami nie staje się prawdą.

15 minut temu, Logen napisał:

czy F1 w motocyklach... 

Na to jest odpowiedni zapis. Natomiast ten zapis nie dotyczy DIPa w którym ta pozycja musi być wypełniona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli żaden Wydział Komunikacji jeszcze nigdy nie wydał poprawnie wypełnionego dowodu rejestracyjnego nowego samochodu osobowego bo nie uzupełnił ŁADOWNOŚCI ?? A przynajmniej ja nigdy takiego nie widziałem... No to ja już nie wiem kto tam pracuje w tym wydziale komunikacji... jak wszystko źle robią a i tak im za robotę płaca i nikt ich nie poprawia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Logen napisał:

i nikt ich nie poprawia...

Ostatnio poprawiłem ciągnik rolniczy. Z głowy, wartości przykładowe: MW - 2700 kg, DMC - 5800 kg, DŁ - 8500 kg. Pani w okienku stwierdziła, że poprzedni DR jest tak wystawiony i ona nie widzi problemu aby tak pozostało, skoro było tak przez ostatnie 30 lat. :silent: (dla uzupełnienia, tak wiem, co to jest za wartość).

Kolejny magistrat i autobus odstrzelony za DIP w którym F1/F2 - 19500 kg, bo dwuosiowy pojazd może mieć tylko 18000 kg. :icon_mrgreen: (od blisko 5 lat przepisy się u nich nie przyjęły).

Następny, korekta danych do wartości z TZ (F1, F2, F3, naciski) - a co ten diagnosta taki dokładny, to nie ma wpływu na nic i ona nie będzie tego zmieniać. :hooray:

I jeszcze jeden, OBT karetki (zmiana DR) - nie wydamy nowego DR, bo diagnosta nie napisał, że ten pojazd jest uprzywilejowany, po długim i namiętnym telefonie pani stwierdziła, że ona tak chce inaczej nie wyda nowego DR :faint:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Wpadł mi na ekran taki przypadek

Jestem ciekaw co sądzicie  o miejscach w zabudowie. Pokazane są od ok. 12 minuty. Można, nie można?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale jak, że inny? To w końcu kamper, czy jakaś brygadówka szemrana na nie wiadomo jakie akcje wykombinowana? Coś mi się zdaję, że zaś przewalnka pod klienta wykonana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.