Skocz do zawartości

Protokół odbioru zbiornika gazu


pirat

Rekomendowane odpowiedzi

gdyby zbiornik ów nie był przez TDT badany, Stako duplikatu nie wyda, prawda ???

 

A skąd ta pewność?

 

No i WK niejednokrotnie takie info pisze - nie bardzo rozumiem do czego zmierzasz, ale porównanie chyba niezbyt trafione...

 

Duplikat dokumentu może wydać TYLKO instytucja/osoba która wydała oryginał. WK nie jest upoważnione do potwierdzania czy pojazd ma ważne BTP tak samo jak STAKO nie jest upoważnione do potwierdzania, że zbiornik ma dozór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 298
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • DARIO64

    26

  • JANUSZ60

    22

  • blakop

    18

  • Marek1

    18

Top Posters In This Topic

Posted Images

Wiem o co Ci chodzi, ale przykład z WK i badaniem chybiony. Jak ktokolwiek zwróci się do WK z pytaniem, czy pojazd taki, a taki ma ważne badania, to o ile WK ma takie informacje (bo np. pojazd był rejestrowany wczoraj) to każdy - Policja, Prokuratura, klient czy kto tam chce stosowne zaświadczenie na ten temat dostanie.

Wydając ksero DR również potwierdza się je za zgodność, tym samym potwierdzając termin badania (zabieg często stosowany dla ubezpieczalni).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Tak na szybkiego wrzucam do tego tematu

Rozporządzenie Ministra Infrastruktury zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych dozoru technicznego w zakresie projektowania, wytwarzania, eksploatacji, naprawy i modernizacji specjalistycznych urządzeń ciśnieniowych

 

Szanowni Państwo, w Dzienniku Ustaw nr 156 pod pozycją nr 932 (Dziennik Ustaw z dnia 15 lipca 2011 r.) zostało opublikowane rozporządzenie Ministra Infrastruktury zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych dozoru technicznego w zakresie projektowania, wytwarzania, eksploatacji, naprawy i modernizacji specjalistycznych urządzeń ciśnieniowych (Data ogłoszenia 29 lipca 2011 r.). Zgodnie z powyższym przypadku wykonywania badania dodatkowego pojazdu, który uczestniczył w wypadku drogowym a który wyposażony jest w instalację zasilania gazem, należy wymagać zaświadczenia z badania doraźnego zbiornika, wykonanego przez TDT.

http://www.piskp.pl/aktualnosci-wszystkie/168-rozporzadzenie-ministra-infrastruktury-zmieniajace-rozporzadzenie-w-sprawie-warunkow-technicznych-dozoru-technicznego-w-zakresie-projektowania-wytwarzania-eksploatacji-naprawy-i-modernizacji-specjalistycznych-urzadzen-cisnieniowych

http://lex.pl/serwis/du/2011/0932.htm

 

3. Zbiorniki LPG, CNG, LNG i wodoru zamontowane w pojazdach lub statkach żeglugi śródlądowej, które uczestniczyły w wypadku lub uległy awarii, powinny być wymontowane i zgłoszone przez eksploatującego do badania doraźnego. Do dalszej eksploatacji mogą być dopuszczone zbiorniki, które nie wykazują śladów odkształceń lub innych uszkodzeń mechanicznych oraz przeszły z wynikiem pozytywnym badania przeprowadzone przez TDT."
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. Zbiorniki LPG, CNG, LNG i wodoru zamontowane w pojazdach lub statkach żeglugi śródlądowej, które uczestniczyły w wypadku lub uległy awarii, powinny być wymontowane i zgłoszone przez eksploatującego do badania doraźnego. Do dalszej eksploatacji mogą być dopuszczone zbiorniki, które nie wykazują śladów odkształceń lub innych uszkodzeń mechanicznych oraz przeszły z wynikiem pozytywnym badania przeprowadzone przez TDT."

 

Czyli krótko. Badanie po kolizji auta z gazem nowe badanie zbiornika gazu z TDT :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dz.U. z 2006 nr 199 poz. 14692.

 

Tekst ujednolicony na 13.08.2011

 

http://prawo.legeo.pl/prawo/rozporzadzenie-ministra-transportu-z-dnia-20-pazdziernika-2006-r-w-sprawie-warunkow-technicznych-dozoru-technicznego-w-zakresie-projektowania-wytwarzania-eksploatacji-naprawy-i-modernizacji/

 

Do specjalistycznych urządzeń ciśnieniowych zalicza się:

..

4) zbiorniki na gaz skroplony lub sprężony zamontowane w instalacjach grzewczych pojazdów lub statków żeglugi śródlądowej, stosowane:

 

a) w celu ogrzewania:

 

— kabin pojazdów drogowych, kolejowych lub statków żeglugi śródlądowej,

 

przyczep kempingowych oraz turystycznych,

 

2. Specjalistyczne urządzenia ciśnieniowe mogą być eksploatowane, jeżeli:

 

1) ich stan techniczny nie budzi zastrzeżeń;

 

2) osprzęt zabezpieczający oraz wyposażenie obsługowe i eksploatacyjne są sprawne i nie zostały wyłączone z działania;

 

3) wydana została przez TDT decyzja zezwalająca na ich eksploatację.

Badania techniczne specjalistycznych urządzeń ciśnieniowych

 

§ 17. 1. W toku eksploatacji specjalistycznych urządzeń ciśnieniowych przeprowadzane są badania techniczne:

 

1) okresowe — dla urządzeń objętych dozorem pełnym;

 

2) doraźne:

 

a) eksploatacyjne,

 

b) kontrolne,

 

c) powypadkowe lub poawaryjne.

 

 

§ 28a. 1. Maksymalny okres użytkowania zbiorników LPG, CNG, LNG i wodoru określony przez wytwarzającego, eksploatowanych w normalnych warunkach nie może wynosić więcej niż 20 lat.

 

2. Zbiorniki LPG, CNG, LNG i wodoru, które podczas wypadku lub awarii zostały poddane działaniu ognia, powinny zostać wycofane z eksploatacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Badanie po kolizji auta z gazem nowe badanie zbiornika gazu z TDT

 

Tak, jeśli w wyniku kolizji został uszkodzony zbiornik gazowy, w przeciwnym wypadku badanie jak do tej pory :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ak, jeśli w wyniku kolizji został uszkodzony zbiornik gazowy

 

które uczestniczyły w wypadku lub uległy awarii

 

Uczestniczyły w wypadku.....

w przypadku wykonywania badania dodatkowego pojazdu, który uczestniczył w wypadku drogowym a który jest wyposażony w instalację zasilania gazem, należy wymagać zaświadczenia z badania doraźnego zbiornika, wykonanego przez TDT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbiorniki LPG, CNG, LNG i wodoru zamontowane w pojazdach lub statkach żeglugi śródlądowej, które uczestniczyły w wypadku lub uległy awarii, powinny być wymontowane i zgłoszone przez eksploatującego do badania doraźnego

 

Wyraźnie napisane jest, że chodzi o zbiorniki gazowe, które zostały uszkodzone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

które uczestniczyły w wypadku lub uległy awarii,

 

to jeszcze raz :-D uczestniczyły w wypadku .... i koniec

 

lub-spójnik łączący dwa zdania równorzędne oraz dwie części zdania......

 

....zbiornik może ulec awarii bez wypadku?????

 

 

PISKP- też tak interpretuje..

http://www.piskp.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PISKP- też tak interpretuje..

http://www.piskp.pl/

Ale na jakiej podstawie.?

 

A co szanowni koledzy na to, czy diagnostę obowiązują również czynności wynikające z innych przepisów ?

Dz. U. nr 155 poz. 1232

Na podstawie art. 81 ust. 15 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:

§ 1. Badania techniczne polegają na:

1) sprawdzeniu, czy pojazd odpowiada warunkom technicznym określonym w:

a) ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym, zwanej dalej "ustawą", ustawie z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535, z późn. zm.3)), ustawie z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176, z późn. zm.4)) lub ustawie z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654, z późn. zm.5)),

b) rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2003 r. Nr 32, poz. 262, z późn. zm.6)), zwanego dalej "rozporządzeniem o warunkach technicznych",

c) przepisach wydanych na podstawie art. 66 ust. 5a ustawy,

d) rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 22 lipca 2002 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów (Dz. U. z 2007 r. Nr 186, poz. 1322 oraz z 2009 r. Nr 74, poz. 634),

e) przepisach o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych, jeżeli pojazd jest przystosowany do przewozu tych towarów,

f) międzynarodowych porozumieniach dotyczących transportu drogowego, oraz

2) ocenie prawidłowości działania pojazdu.

§ 3. 2) skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego, który uczestniczył w wypadku drogowym, w którym zostały uszkodzone zasadnicze elementy nośne konstrukcji nadwozia, podwozia lub ramy, z zastrzeżeniem pkt 4, lub noszącego ślady uszkodzeń albo którego stan techniczny wskazuje na naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogące stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego - obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych dotyczących układów, w których stwierdzono usterki wymienione w skierowaniu, w sposób określony w pkt 1-10 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia oraz w pkt 1 działu I załącznika nr 4 do rozporządzenia;

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praktyk ma racje :ok

Nie podniecajmy się tymi wszystkimi przepisami bo dostaniemy marskości mózgu.

Sami szukamy dziury w d...................ie :razz:

Trzymajmy się tego co nas dotyczy i co nas obowiązuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym co zacytował praktyk nie ma mowy o ustawie w której jest mowa o urządzeniach podlegających dozorowi ,a musimy wymagać dozoru na różne ścierwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym co zacytował praktyk nie ma mowy o ustawie w której jest mowa o urządzeniach podlegających dozorowi ,a musimy wymagać dozoru na różne ścierwa.

 

Przede wszystkim załącznik do RMI z 18.09.2009 DzU 155

Dział V

Par.4

pkt 1

Czy zbiornik nie nosi śladów uszkodzeń, wgnieceń, przeróbek

 

No i jesli jest po wypadku i wymaga badania doraźnego przez dozór to jego zasadnicze dopuszczenie można uznać za ważne dopiero po przeprowadzeniu tego badania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim załącznik do RMI z 18.09.2009 DzU 155

Tyle to ja wiem.Mamy zapis w PoRD który nakazuje nam żądać dozoru ,te rozporządzenie zwiększa listę przypadków kiedy mamy wymagać(takie przynajmniej jest moje zdanie).

Zastanawia mnie co innego

które uczestniczyły w wypadku

jak zwykle po naszemu ,wystarczy że za byle uszkodzenie w kolizji policjant zatrzyma DR i jazda po dozór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy poświadczeniu wystawionym przez policję i zapisie "pojazd po kolizji"lub po wypadku". Diagnosta musi zażądać protokół z badania zbiornika lpg po dacie kolizji drogowej pojazdu.

Przepis rozporządzenia nie pozostawia złudzeń,a obowiązek wpisu do rejestru badań nr decyzji dopuszczającej i datę wystawienia protokółu spoczywa na diagnoście zgodnie z ustawą.Trzeba stosować tą zasadę bo przy każdej kontroli TDT na stacji będzie to problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak to czytam.

to jak czytać to ... :?:

 

Do specjalistycznych urządzeń ciśnieniowych zalicza się:

..

4) zbiorniki na gaz skroplony lub sprężony zamontowane w instalacjach grzewczych pojazdów lub statków żeglugi śródlądowej, stosowane:

 

a) w celu ogrzewania:

 

- kabin pojazdów drogowych, kolejowych lub statków żeglugi śródlądowej,

 

- przyczep kempingowych oraz turystycznych,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"wypadek drogowy"

 

Bedzie problem z interpretacją :-D

 

Wypadek drogowy – zdarzenie w ruchu drogowym, gdzie jeden lub więcej uczestników ruchu drogowego bierze udział w zdarzeniu, w wyniku którego uczestnik ruchu drogowego został ranny lub doszło do jego śmierci.

 

Kolizja drogowa – zdarzenie drogowe, w wyniku którego osoby w nim uczestniczące nie ponoszą śmierci ani nie doznają urazów, a szkodzie ulega jedynie mienie (np. samochód).

 

Na zaświadczeniu policjant bedzie wpisywał

wypadek lub kolizja-'dwóch rannych"-to wtedy żądamy bad.zbiornika?? :P

Nie ma rannych i zabitych nie żądamy badania doraźnego zbiornika :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma rannych i zabitych nie żądamy badania doraźnego zbiornika

Jak właściciel zostanie załatwiony na amen ,to auto będzie w takim stanie, że już nikt nie będzie chciał dozoru robić. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak to czytam.

to jak czytać to ... :?:

 

Do specjalistycznych urządzeń ciśnieniowych zalicza się:

..

4) zbiorniki na gaz skroplony lub sprężony zamontowane w instalacjach grzewczych pojazdów lub statków żeglugi śródlądowej, stosowane:

 

a) w celu ogrzewania:

 

- kabin pojazdów drogowych, kolejowych lub statków żeglugi śródlądowej,

 

- przyczep kempingowych oraz turystycznych,

 

Można by też jeszcze tak:

Zbiorniki LPG, CNG, LNG i wodoru zamontowane w pojazdach lub statkach żeglugi śródlądowej,

czyli, chodzi o pojazdy lub statki żeglugi śródlądowaj :lol:

 

a tak na poważnie to faktycznie z tym "grzewczych" to jednak o coś chodzi, w końcu zbiornik w instalacji zasilającej silnik to nie jest zbiornik w inst. grzewczej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może mają coś w rodzaju klimy i potrzebny jest zbiornik na czynnik.

Nie wiem jak jest na statkach ,ale nie wyobrażam sobie że mają "centralne" jak w domu. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.