Skocz do zawartości

Protokół odbioru zbiornika gazu


pirat

Rekomendowane odpowiedzi

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1)

 

z dnia 15 lipca 2011 r.

 

zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych dozoru technicznego w zakresie projektowania, wytwarzania, eksploatacji, naprawy i modernizacji specjalistycznych urządzeń ciśnieniowych2)

 

§ 1. W rozporządzeniu Ministra Transportu z dnia 20 października 2006 r. w sprawie warunków technicznych dozoru technicznego w zakresie projektowania, wytwarzania, eksploatacji, naprawy i modernizacji specjalistycznych urządzeń ciśnieniowych (Dz. U. Nr 199, poz. 1469) wprowadza się następujące zmiany:

 

Czy to rozporządzenie nas dotyczy ??? Czy my zawsze musimy być nadgorliwi ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 298
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • DARIO64

    26

  • JANUSZ60

    22

  • blakop

    18

  • Marek1

    18

Top Posters In This Topic

Posted Images

Może mają coś w rodzaju klimy i potrzebny jest zbiornik na czynnik.

Nie wiem jak jest na statkach ,ale nie wyobrażam sobie że mają "centralne" jak w domu. :D

 

A drugostronnie, to jak wygląda zbiornik gazowego ogrzewania postojowego w samochodzie? :(

W ciężarówkach jest to przeważnie standardowa butla gazowa więc nie za bardzo tego ten przepis dotyczy.

Wyraźnie trudno z tego przepisu wywnioskować "co autor miał na myśli"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbiorniki LPG, CNG, LNG i wodoru zamontowane w pojazdach lub statkach żeglugi śródlądowej,

A może nas to nie dotyczy

chodzi o pojazdy lub statki żeglugi śródlądowaj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz jak inspektor na egzaminie się zapyta co sprawdzamy na SKP w pojeździe po wypadku z zainstalowanym gazem to bez protokołu TDT z badania doraźnego zbiornika, nawet klienta nie sprawdzamy?

Taką odpowiedź należy przedstawić inspektorowi?

Co dzień to lepiej :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypadek drogowy – zdarzenie w ruchu drogowym, gdzie jeden lub więcej uczestników ruchu drogowego bierze udział w zdarzeniu, w wyniku którego uczestnik ruchu drogowego został ranny lub doszło do jego śmierci.

 

 

Czyli - najechanie na tył pojazdu z instalacją LPG i nawet zgniecenie butli, ale w taki sposób, żeby nie zranić pasażerów tego pojazdu (całkiem realne założenie) = NIE MA wypadku drogowego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbiorniki LPG, CNG, LNG i wodoru zamontowane w pojazdach lub statkach żeglugi śródlądowej,

A może nas to nie dotyczy

chodzi o pojazdy lub statki żeglugi śródlądowaj

 

No to były żarty oczywiście :lol:

 

Natomiast ten przepis należy przeczytać rzeczywiści tak jak go cytuje S.K.P. Poznań:

 

Do specjalistycznych urządzeń ciśnieniowych zalicza się:

..

4) zbiorniki na gaz skroplony lub sprężony zamontowane w instalacjach grzewczych pojazdów lub statków żeglugi śródlądowej, stosowane:

 

a) w celu ogrzewania:

 

- kabin pojazdów drogowych, kolejowych lub statków żeglugi śródlądowej,

 

- przyczep kempingowych oraz turystycznych,

 

 

Czyli jeśli chodzi o to co nas dotyczy to chodzi o:

ZBIORNIKI SPECJALISTYCZNE w instalacjach grzewczych pojazdów w celu OGRZEWANIA KABIN pojazdów drogowych i koniec!

 

Nie wiem jak na podstawie tego przepisu można uważać że dotyczą one zbiorników w instalacjach gazowych przeznaczonych do zasilania SILNIKÓW napędowych.

Wydaje mi się ze całe zamieszanie jest spowodowane tą PISKP-ową nadinterpretacją tych przepisów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak na podstawie tego przepisu można uważać że dotyczą one zbiorników w instalacjach gazowych

To ja proponuję zacytować całość ,a nie wybrany fragment

2. Do specjalistycznych urządzeń ciśnieniowych zalicza się:

 

1) zbiorniki ciśnieniowe, o iloczynie nadciśnienia (PS) i pojemności (V) większym niż 50 bar x dm3 i nadciśnieniu (PS) wyższym niż 0,5 bara zamontowanych:

 

a) w układzie hamulcowym pojazdu kolejowego, metra i tramwaju lub w układzie sterującym elementami za- i wyładowczymi pojazdu kolejowego i metra lub w urządzeniu przeciwpożarowym pojazdu kolejowego, metra i tramwaju lub w innych układach tych pojazdów,

 

b) na stałe w agregatach proszkowych gaśniczych pojazdów drogowych;

 

2) cysterny ciśnieniowe — zbiorniki wraz z wyposażeniem obsługowym, konstrukcyjnym i osprzętem zabezpieczającym, trwale połączone z podwoziem drogowym lub kolejowym, stanowiące nieodłączną część ramy lub umożliwiające transport multimodalny:

 

a) napełniane podciśnieniowo i opróżniane ciśnieniem (PS) wyższym niż 0,5 bara, do przewozu odpadów, w tym materiałów, roztworów, mieszanin, które nie są przewidziane do bezpośredniego zastosowania i są przewożone w celu ich utylizacji, składowania lub zniszczenia przez spalenie lub inny sposób,

 

b) napełniane lub opróżniane ciśnieniem (PS) wyższym niż 0,5 bara, w szczególności do przewozu materiałów stałych (sypkich lub granulowanych), mieszanek paszowych,

 

c) napełniane materiałami płynnymi i przewożące te materiały pod ciśnieniem (PS) wyższym niż 0,5 bara,

 

d) odejmowalne (zbiorniki kontenerowe), napełniane, opróżniane lub przewożone pod ciśnieniem, dla których iloczyn nadciśnienia (PS) i pojemności (V) jest większy niż 50 bar x dm3, a nadciśnienie (PS) większe niż 0,5 bara

 

— stosowane w ruchu drogowym, kolejowym oraz żegludze śródlądowej do przewozu towarów niezaliczonych do towarów niebezpiecznych.

 

3) zbiorniki zamontowane w instalacjach zasilania pojazdów i statków żeglugi śródlądowej, napełniane:

 

a) skroplonym gazem węglowodorowym LPG stanowiącym mieszaninę węglowodorów, zwane dalej „zbiornikami LPG”,

 

b) sprężonym gazem ziemnym CNG, zwane dalej „zbiornikami CNG”,

 

c) skroplonym schłodzonym gazem ziemnym LNG, zwane dalej „zbiornikami LNG”,

 

d) wodorem, zwane dalej „zbiornikami wodoru”;

 

4) zbiorniki na gaz skroplony lub sprężony zamontowane w instalacjach grzewczych pojazdów lub statków żeglugi śródlądowej, stosowane:

 

a) w celu ogrzewania:

 

— kabin pojazdów drogowych, kolejowych lub statków żeglugi śródlądowej,

 

— przyczep kempingowych oraz turystycznych,

 

b) w celu prowadzenia procesów technologicznych;

 

5) kotły parowozowe;

 

6) urządzenia służące do podawania pod ciśnieniem płynnego betonu, zamontowane na pojazdach drogowych;

 

7) zbiorniki magazynowe LNG znajdujące się na obszarze kolejowym, na terenie portów i przystani morskich oraz żeglugi śródlądowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak na podstawie tego przepisu można uważać że dotyczą one zbiorników w instalacjach gazowych

To ja proponuję zacytować całość ,a nie wybrany fragment

2. Do specjalistycznych urządzeń ciśnieniowych zalicza się:

 

 

3) zbiorniki zamontowane w instalacjach zasilania pojazdów i statków żeglugi śródlądowej, napełniane:

 

a) skroplonym gazem węglowodorowym LPG stanowiącym mieszaninę węglowodorów, zwane dalej „zbiornikami LPG”,

 

b) sprężonym gazem ziemnym CNG, zwane dalej „zbiornikami CNG”,

 

c) skroplonym schłodzonym gazem ziemnym LNG, zwane dalej „zbiornikami LNG”,

 

d) wodorem, zwane dalej „zbiornikami wodoru”;

 

4) zbiorniki na gaz skroplony lub sprężony zamontowane w instalacjach grzewczych pojazdów lub statków żeglugi śródlądowej, stosowane:

 

a) w celu ogrzewania:

 

— kabin pojazdów drogowych, kolejowych lub statków żeglugi śródlądowej,

 

 

quote]

 

No tak, oparłem się na cytacie S.K.P. Poznań który odnosił sie tylko do punktu zmian który został DODANY do zasadniczego rozporzadzenia.

"– dodaje się pkt 3-7 w brzmieniu:"

a dalej w rozporządzeniu jest tak jak cytujesz.

Inna sprawa że nie spotkałem jk do tej pory "specjalistycznego zbiornika'" do instalacji ogrzwania kabiny pojazdu. Przeważnie jest to standardowa 11kg butla gazowa.

 

Takczy tak jednak zbiorniki instalacjach zasilania pojazdów też podlegają.

 

No to pozostało nam dociekać co to znaczy to co jest w paragrafie 28

pukt3. Zbiorniki LPG, CNG, LNG i wodoru zamontowane w pojazdach lub statkach żeglugi śródlądowej, które uczestniczyły w wypadku lub uległy awarii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...
Wygląda na to że ITS będzie miał odmienne zdanie w sprawie dozoru pośredniego.

http://www.patronat.pl/Konferencja/2011_12-konferencja/podsumowanie.htm

 

No to bedzie im trudno to przeprowadzić wobec art. 81 pkt.12 PoRD

 

Badanie techniczne pojazdu z zamontowanym urządzeniem technicznym

podlegającym dozorowi technicznemu może być przeprowadzone po przedstawieniu

dokumentu wydanego przez właściwy organ dozoru technicznego, stwierdzającego

sprawność urządzenia technicznego.

 

Czyli jak badanie, to ważny protokół...

 

Jednak w tym szczególnym przypadku :

"że należy zawsze żądać nowego protokółu TDT jest naszym zdaniem nieuprawniona. Dla tej tezy nie da się wskazać jednoznacznej podstawy prawnej"

mogą coś wywalczyć, że nie tyle nowy co aktualny, czyli waży protokół jest wymagany przy każdym BT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

a mieliście taki przypadek żeby na poświadczeniu z IRENE byla na drugiej stronie decyzja inspektora TDT tylko z data bez nr protokolu , dodam ze na zbiorniku nabity znak TDT identyczny jak w decyzji inspektora TDT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie decyzja wydana w roku 2005 a co najciekawsze moj zmiennik robil to auto kiedys i wpisal date decyzji 2008 ale skad on ja wzial z tego poswiadczenia to nie wiem :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytanie: A co sprawdzamy podczas badania protokół czy decyzję

 

6. W przypadku badania technicznego pojazdu

z zamontowanym urzàdzeniem technicznym, o którym

mowa w art. 81 ust. 12 ustawy, uprawniony diagnosta

w rejestrze zamieszcza informacj´ o dopuszczeniu

urzàdzenia technicznego do eksploatacji, podajàc

numer i dat´ wystawienia protokołu oraz decyzji

dopuszczajàcej urzàdzenie do eksploatacji wydanej

przez wΠaÊciwy organ dozoru technicznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez nr protokolu

Decyzje wydane kilka lat temu nie miały numerów protokołu.

To jak to się ma do tego co powyżej :evil:

 

W przypadku braku nr decyzji lub protokołu podajemy nr zbiornika i date ważności i wydania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku braku nr decyzji lub protokołu podajemy nr zbiornika i date ważności i wydania.

 

Wynika to z Dz U 1004 poz 604

W przypadku badania technicznego pojazdu

z zamontowanym urządzeniem technicznym,

o którym mowa w art. 81 ust. 12 ustawy,

uprawniony diagnosta w rejestrze zamieszcza

informację o dopuszczeniu urządzenia technicznego

do eksploatacji, podając numer i datę

wystawienia protokołu oraz decyzji dopuszczającej

urządzenie do eksploatacji wydanej przez

właściwy organ dozoru technicznego. Dla

zbiorników gazu LPG, dla których nie określono

numeru protokołu lub numeru decyzji wydanej

przez Dyrektora TDT zamieszcza się numer

zbiornika oraz datę ważności decyzji wydanej

przez Dyrektora TDT.”;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.