ketiw38 Napisano 26 Kwiecień 2010 Share Napisano 26 Kwiecień 2010 Bez homologacji nie weźmie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 26 Kwiecień 2010 Share Napisano 26 Kwiecień 2010 Homologacja do próbnych? Podaj podstawę prawną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 26 Kwiecień 2010 Share Napisano 26 Kwiecień 2010 Sobie jaja robicie koledzy mówicie o OB a chcecie przeglądać pojazd nie zarejestrowany A okresowe przed pierwszą rejestracją z zagranicy bez tablic jakoś się wykonuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 27 Kwiecień 2010 Share Napisano 27 Kwiecień 2010 Homologacja do próbnych? Podaj podstawę prawną. Spróbuję na poczekaniu wymyśleć - bo nie jestem w pracy Jeżeli jest to pojazd nowy sprzedawany w UE musi (powinien) mieć homologację na kraje UE. Jeżeli nie ma homologacji nie podlega rejestracji. [ Dodano: 27-04-2010, 08:33 ] Blakop pomóż czy ja dobrze kombinuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 27 Kwiecień 2010 Share Napisano 27 Kwiecień 2010 Do próbnych tablic śmiem twierdzić, że nie potrzeba. A jeśli chodzi o homologację zawsze jest wyjście jedna sztuka rocznie zwolniona z homologacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elliot Napisano 27 Kwiecień 2010 Share Napisano 27 Kwiecień 2010 Dokonując przebudowy wnętrza pojazdu naruszono warunki, dla jakich homologowano pojazd, a w związku z tym zabudowany w ten sposób pojazd musi uzyskać nową homologację. Zamocowanie uchwytów nazywasz przebudową? Powiedz mi, czy jeśli taki pojazd homologowany jako wielozadaniowy, będzie chciał używać piekarz to rozumiem, że powinien: pojazd musi uzyskać nową homologację. na samochód ciężarowy --> furgon --> przewóz pieczywa? Ewentualnie firma, która zajmuje się przeprowadzkami powinna się starać o homologację na: samochód ciężarowy --> furgon --> przewóz mebli Widziałeś kiedyś homologacje na takie podrodzaje i przeznaczenie? Czyli jeśli ktokolwiek na tym forum wykonując BT zajrzy na 'kipę', i znajdzie tam chleb. bułkę albo starą szafkę powinien dać nega bo w DR w pozycji przeznaczenie będzie wpisane co najwyżej uniwersalny albo wpisu nie będzie w ogóle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 28 Kwiecień 2010 Share Napisano 28 Kwiecień 2010 Zamocowanie uchwytów nazywasz przebudową? Powiedz mi, czy jeśli taki pojazd homologowany jako wielozadaniowy, będzie chciał używać piekarz to rozumiem, że powinien na samochód ciężarowy --> furgon --> przewóz pieczywa? Ewentualnie firma, która zajmuje się przeprowadzkami powinna się starać o homologację na: samochód ciężarowy --> furgon --> przewóz mebli Widziałeś kiedyś homologacje na takie podrodzaje i przeznaczenie? Tu chyba sytuacja jest trochę inna, bo faktycznie wprowadzenie tak niewielkich zmian nie powinno powodowac utrary homologacji, ale właściciel pojazdu za wszelka cenę chce mieć pojazd o innym przeznaczeniu niz ten homologowany bo on musi kupić pojazd do przewozu osób niepełnosprawnych aby dostać refundacje z PFRON-u. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luk Napisano 28 Kwiecień 2010 Autor Share Napisano 28 Kwiecień 2010 W tym wypadku zadne parametry homologacyjne nie zostały naruszone, masy wymiary itp te sama. To homologacja zostaje taka sama Pojazd został tylko doposażony w takowe urządzenia niczym innym sie nie rożni od innych pojazdów tego typu, no może ze mniał oznaczenia pojazdu dla niepełnosprawnych. Ja moze dalej swoje bo to zadna zmiana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebastian Napisano 29 Kwiecień 2010 Share Napisano 29 Kwiecień 2010 wedlug mnie to badanie okresowe + DIP badanie przed pierwsza rejestracją wystarczy, mialem kilka takich przypadków i wszystko bylo dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 29 Kwiecień 2010 Share Napisano 29 Kwiecień 2010 Jak postąpicie w takim przypadku. Pojawił się nowy pojazd (prosto z salonu) Ford Transit 9 osobowy rodzaj pojazdu osobowy z homologacją nigdy nie rejestrowany. wedlug mnie to badanie okresowe + DIP badanie przed pierwsza rejestracją Podaj(cie) podstawę prawną wykonania OBT Jakie zmiany konstrukcyjne, jak pojazd nie jest zarejestrowany?? Sobie jaja robicie koledzy mówicie o OB a chcecie przeglądać pojazd nie zarejestrowany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 29 Kwiecień 2010 Share Napisano 29 Kwiecień 2010 W tym wypadku zadne parametry homologacyjne nie zostały naruszone, masy wymiary itp te sama. Z tymi masami to może być różnie bo zamontowanie jakiejś poręczy czy kilku uchwytów nie spowoduje ich istotnej zmiany, ale zamontowanie windy czy pochylni do wprowadzania wózka inwalidzkiego może dość znacznie zmienić masę własną pojazdu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebastian Napisano 29 Kwiecień 2010 Share Napisano 29 Kwiecień 2010 Wirma ktora przerabia takie pojazdy lub wysposarza w odpowiedni sprzet musi miec zezwolenie na takie prace, do badania przyjezdza pojazd na probnych lub na lawecie, firma wystawia oswiadczenie ze jest to produkt jednostkowy, robisz mu badanie okresowe + DIP jak dla pojazdu jednostkowego. Wpisujesz wszystkie dane ktore sa potrzebne do rejestracji . Oczywiscie w moim przypadku wyciag homologacji mowil o "pojedzie ktory był homologowany jako niekomplety do dalszej zabudowy" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bogusław Napisano 29 Kwiecień 2010 Share Napisano 29 Kwiecień 2010 Robię to dokładnie tak samo jak sebastian i jeszcze nigdy nie spotkałem się z jakimkolwiek problemem ze strony WK czy innej instytucji. Kiedy robiłem to po raz pierwszy, miałem jedynie wątpliwości co do ilości miejsc siedzących, ale znalazłem "wyjście salomonowe" i w DIP piszę np. 9 /z homologacji/, a w uwagach zaświadczenia piszę m.in.: Ilość miejsc siedzących - 9 Po złożeniu tylnej kanapy ilość miejsc 6 + 1 dla osoby niepełnosprawnej na wózku inwalidzkim. ps. WK i tak wpisuje 9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 29 Kwiecień 2010 Share Napisano 29 Kwiecień 2010 Zamocowanie uchwytów nazywasz przebudową? 1. Tam nie tylko chodzi o uchwyty 2. Tak - nazywam przebudową. Tak samo jak odkręcenie 4 śrubek i wyjęcie kratki. Przykład z klasyfikacjami furgonów średnio trafiony. Dobrze wiesz, że te określenia sa po prostu głupie i nikt nie wie czym miałby się charakteryzować pojazd do przewozu pieczywa, a czym do konfekcji. Natomiast zastosowanie w pojeździe urządzeń służących do przewozu osób niepełnosprawnych jest już łatwo zauważalne - nawet dla laika, który powiedzmy nie rozpoznał by silnika od garbusa w motocyklu. I jest to bez wątpienia zmiana warunków technicznych pojazdu, na podstawie których wydano homologacje, tym bardziej, że zmiany te maja prowadzić też w zamyśle osoby ich dokonującej do zmiany klasyfikacji. I zmiany te należy rozpatrywać w kontekście przepisów, a nie dziwnie pojętej "praktyki" i subiektywnego postrzegania pewnych określeń i terminów. Jak mówię - odkręcenie kratki - czynność prostsza niż wymiana żarówki w samochodzie jest zmiana konstrukcyjną, a przełożenie układu kierowniczego np. już nie (w określonych sytuacjach). Jeszcze bardziej obrazowo - w nowym pojeździe postanowiłeś wymienić fotele - bo Ci się nie podobają. W starym aucie miałeś takie fajne, wysiedziane, a teraz jakieś takie z elektryką... nie... - wsadzasz to stare. Czy coś się zmieniło? Czy widać różnice? Nie... Fotel idealnie pasuje... 99% ludzi nie zauważy. Ale dokonałeś zmiany pewnych elementów wyposażenia. Coś dołożyłeś, coś wyjąłeś, coś zamieniłeś - nie ważne: dokonałeś zmian wyposażenia, które było homologowane! Jak do tego fotela dodasz podłokietnik to już naruszyłeś warunki wydania homologacji dla tego typu pojazdu - bo on nigdy z takimi podłokietnikami nie był homologowany!! sebastian napisał/a: wedlug mnie to badanie okresowe + DIP badanie przed pierwsza rejestracją Podaj(cie) podstawę prawną wykonania OBT Kolego SKP Poznań... Cóż mogę powiedzieć... Z uwagi na sympatię dam Ci 48 godzin na to, abyś sam złożył podanie o cofnięcie uprawnień, zanim złożę na Ciebie oficjalną skargę za takie pytanie!! Okresowe badanie techniczne przeprowadza się po raz pierwszy PRZED PIERWSZA REJESTRACJĄ POJAZDU! Art. 81.3. ! To jest sprawa prosta: 1. Badanie okresowe przed rejestracją - a jak wiecie w tym wypadku jest uzupełniane DIPem. I to wszystko jeśli o Was chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 29 Kwiecień 2010 Share Napisano 29 Kwiecień 2010 Masło maślane z nazwy badanie nazywa się, że jest przed rejestracją, a w zakresie jest po rejestracji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 29 Kwiecień 2010 Share Napisano 29 Kwiecień 2010 nazywa się, że jest przed rejestracją, a w zakresie jest po rejestracji A to już inna kwestia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 30 Kwiecień 2010 Share Napisano 30 Kwiecień 2010 Okresowe badanie techniczne przeprowadza się po raz pierwszy PRZED PIERWSZA REJESTRACJĄ POJAZDU! Art. 81.3. ! To jest sprawa prosta: 1. Badanie okresowe przed rejestracją - a jak wiecie w tym wypadku jest uzupełniane DIPem. I to wszystko jeśli o Was chodzi. to nie wszystko -nie ma badań z "natury" -a jest to pojazd nie zarejestrowany. co z czym porównam???? KOlego czy Ty wiesz jaki jest zakres okresowego badania ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 30 Kwiecień 2010 Share Napisano 30 Kwiecień 2010 Nie wiem - nie znam się Ale ustawodawca mówi, że masz ten pojazd przebadać przed rejestracją, a Ty mi mówisz o jakichś tam rozporządzeniach... Czyli co - ustawodawca się pomylił Twoim zdaniem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nowicjusz Napisano 30 Kwiecień 2010 Share Napisano 30 Kwiecień 2010 to nie wszystko -nie ma badań z "natury" -a jest to pojazd nie zarejestrowany. A mnie się wydaje że skoro ustawodawca: nigdzie nie napisał że nie ma badań z natury. Bo według mnie to oczywiste że oceniamy to co widzimy (z natury) i opisujemy a co z tym WK zrobi to ich sprawa. WK jest od weryfikowania dokumentów albo uzna albo nie. Jak tak to gościu rejestruje a jak nie to musi uzasadnić dlaczego a klient walczy dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 30 Kwiecień 2010 Share Napisano 30 Kwiecień 2010 Nie wiem - nie znam się teraz to sie nie znam ustawodawca mówi że mam przebadać zgodnie z rozporzadzniem!!!!(przeczytaj zakres okresowego), Może nie wiem -czy jest jakieś inne okresowe? Pojazd "nówkę " to Ty (WK)) rejestrujesz ,a jak Ci coś nie "halo" , to skieruj na SKP ,ale znowu na skierowanie nie można ,no to PC i skierowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 30 Kwiecień 2010 Share Napisano 30 Kwiecień 2010 WK jest od weryfikowania dokumentów albo uzna albo nie. Jeżeli nie uzna i stanie na stanowisku, że wykonałeś swoja robotę niezgodnie z przepisami to chyba nie muszę mówić czym się to zakończy dla diagnosty. Pojazd "nówkę " to Ty (WK)) rejestrujesz ,a jak Ci coś nie "halo" , to skieruj na SKP ,ale znowu na skierowanie nie można ,no to PC i skierowanie Znów pojawia się kwestia czy rejestracja czasowa to już rejestracja czy jeszcze nie. Czy jak klient zgubi DR i ma nieważne BT to jak pójdzie do WK po PC to ma dostać z czerwonymi tablicami czy tylko PC do swoich bo to będzie rejestracja czasowa czy tylko czasowy dokument do "rejestracji właściwej"... i tak chyba bez końca... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarolud Napisano 30 Kwiecień 2010 Share Napisano 30 Kwiecień 2010 Jeżeli nie uzna i stanie na stanowisku, że wykonałeś swoja robotę niezgodnie z przepisami to chyba nie muszę mówić czym się to zakończy dla diagnosty. No czym ? A jak WK się jednak pomyliło To co podadzą się do dymisji ? SKP Poznań jestem pod wrażeniem Nie każemu jest dane "objechać" blakopa . No chyba ze jesteście szwagrami .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 30 Kwiecień 2010 Share Napisano 30 Kwiecień 2010 SKP Poznań - proszę sobie zajrzeć do Ustawy, do rozporządzenia - cokolwiek - i powiedzieć mi na podstawie czego mam zarejestrować pojazd, jak nie mam ani homologacji, ani badania I nie interesuje mnie Twoje rozporządzenie. Ustawa jest aktem wyższej rangi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarolud Napisano 30 Kwiecień 2010 Share Napisano 30 Kwiecień 2010 I nie interesuje mnie Twoje rozporządzenie. No Panie Blakop-e to nie jest Jego rozporządzenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luk Napisano 30 Kwiecień 2010 Autor Share Napisano 30 Kwiecień 2010 Halo, panowie ale powiedzcie mi jak dziecku w tym wypadku dlaczego robimy okresowe +DIP. JaK przy tym badaniu określamy parametry pojazdu takie same jak sa w homologacji, czyli je przepisujemy. Jedynie co to w przeznaczeniu dopiszemy ze pojazd został przystosowany do osób niepełnosprawnych. jak nie mam ani homologacji, ani badania Homologacje masz i badanie też to ? tylko inne niz to A może z inej beczki rejestrujesz pojazd furgon nowy z salonu z homologacją ,ale klient chce miec wpisane przewóz pieczywa co wtedy jak sie nic nie zmieniło w pojeździe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.