KACZY Napisano 9 Wrzesień 2005 Napisano 9 Wrzesień 2005 Panowie chciałbym dowiedzieć się jak to jest ze zmianą rodzaju pojazdu.Interesuje mnie przede wszystkim zmiana z ciężarowego na osobowy poj. typu kombi i hatchback.doczytałem się kilku postów na ten temat przy okazji poruszania tamatu VAT-u.Pan Norbert w którymś z postów pisał o homologacji .że jeśli pojazd wyszedł z homol. jako ciężarowy to jest rzecz święta i wara to zmieniaćPan Bogusław również pisałna ten temat przytaczając dziennik ustaw nr 5 piszac iż dzinnik ten wprowadził zakaz zmian rodzaju pojazdu.Pytam o to ponieważ prawdopodobnie sporo takich pojazdów nie będzie kwalifikowac się do wspomnianego wyzej VAT-u i zaczną się kombinacje bo po co komu dwu , trzy letnie kombi ciężarowe na cztery osoby skoro nie można odliczyc vat-uPróbowałem sam drążyć temat ale nie wiele mi z tego przyszło.Pewnie pisząc ten post wykazałem się rażącą niewiedzą ale proszę o wyrozumiałość i łagodny wymiar kary.Dzięki z góry.Ppozdrawiam Cytuj
abc Napisano 9 Wrzesień 2005 Napisano 9 Wrzesień 2005 Odpowiedź znajdeziesz w poniższym linku: http://www.mi.gov.pl/moduly/prasa/print.php?id_inf=19572 Ważne, aby sie nie pospieszyć z tą zmianą bo US tylko na to czeka Panowie diagności informujcie klientów o czających się kłopotach Cytuj
Norbert Jezierski Napisano 9 Wrzesień 2005 Napisano 9 Wrzesień 2005 I troszkę tu: http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=795 Cytuj Świat łamie każdego i potem niektórzy są jeszcze mocniejsi w miejscach złamania. Ale takich, co nie chcą się złamać, świat zabija. Zabija w równej mierze najlepszych, najdelikatniejszych i najdzielniejszych. Jeżeli nie jesteś żadnym z nich, możesz być pewien, że zabije cię także, ale bez szczególnego pośpiechu. [Ernest Hemingway, Pożegnanie z bronią (1928)] Nie pytaj się ludzi co można, a co nie, ale zadaj sobie pytanie czy warto. Bowiem - można wszystko, ale nie wszystko warto... [NN]
AUTO-SERWIS Napisano 9 Wrzesień 2005 Napisano 9 Wrzesień 2005 Art. 66 pkt.4 ust.6 ustawy "Prawo o ruchu drogowym" wyjaśnia kwestię zmiany rodzaju poazdu. -pozdrawiam Cytuj
Wojciech Jania Napisano 9 Wrzesień 2005 Napisano 9 Wrzesień 2005 Trochę informacji z mojej praktyki: 1. Przede wszystki dużo zależy od wydziału komunikacji, a nawet urzędnika, który załatwia konkretna sprawę. Dlatego zawsze najlepiej tam sie upewnić, jakie są mozliwości. 2. Teoretycznie nic nie stoi na przeszkodzie, aby dokonać zmiany rodzaju pojazdu, pod warunkiem, że dokona tego przedsiębiorca, który prowadzi działalność gospodarczą w zakresie obsługi i naprawy pojazdów mechaniczych i może to udokumentować posiadaniem kodu PKD 5020A (np. w REGONIE lub KRS). Podstawą jest faktura za przeróbkę, oprócz tego wydziały komunikacji żądają oświadczenia dokonującego zmian o zakresie wykonanych czynności. Do tego dochodzi badanie pojazdu na SKP. 3. Mój "rodzimy" wydział komunikacji dopuszcza zmianę rodzaju pojazdu na osobowy nawet, jeżeli był on homologowany jako ciężarowy. Kiedyś żądali tylko, aby producent, importer albo dealer danej marki wystawił zaświadczenie, że przerobiony van posiada swój homologowany odpowiednik w wersji osobowej (w 99% przypadków oczywiście taki odpowiednik istnieje). Ostatnio jednak przestali nawet żądać tego dokumentu. 4. Zdarza się, że wydział komunikacji żąda oświadczenia od dokonującego zmianę rodzaju pojazdu, że przeprowadzona zmiana ma charakter jednostkowy (1 sztuka rocznie) - w takim przypadku nie jest konieczna homologacja na dokonane zmiany. Cytuj
qharz Napisano 10 Wrzesień 2005 Napisano 10 Wrzesień 2005 Jako że to mój pierwszy post na forum to najpierw ukłon dla Wszystkich i Serdeczne WITAM! A teraz do rzeczy. Mam warsztat. I w ostatnim czasie (wiadomo dlaczego) wzrosła liczba klientów, którzy chcieliby U MNIE zmienić homologację z ciężarówki na osobówkę. Proszę o pełną informację, jak, gdzie i z jakimi dokumentami ew. procedurami i kolejnoscią działań, uzyskać zezwolenie na PRAWO DO ZMIANY HOMOLOGACJI SAMOCHODÓW, pozwalające na przerejestrowanie ich (oczywiście i tak później muszą udać się one do SKP). Inaczej: chcę aby mój warsztat posiadał stosowne zezwolenie do prowadzenia tego typu działalności (w decyzji GUS'u o numerze REGON mam zapis: PKD 5020A - obsługa i naprawa pojazdów samochodowych). Z góry dziękuję i pozdrawiam. Cytuj
Wojciech Jania Napisano 10 Wrzesień 2005 Napisano 10 Wrzesień 2005 5020A powinno wystarczyć. Nie są potrzebne żadne dodatkowe upoważnienia czy zezwolenia. Podstawą do zalegalizowania przeróbki jest faktura i ewentualnie oświadczenie o dokonanych zmianach. Co najwyżej wydział komunikacji może zażądać okazania potwerdzonej za zgodność z oryginałem kopii REGONU lub KRS z PKD 5020A. Proponuję, aby w tym temacie wypowiedział się może jeszcze p. Maćkowski. Cytuj
qharz Napisano 11 Wrzesień 2005 Napisano 11 Wrzesień 2005 na razie więc dziękuję. I też czekam na potwierdzenie od pozostałych. Cytuj
KACZY Napisano 11 Wrzesień 2005 Autor Napisano 11 Wrzesień 2005 Abc w tym piśmie na który dałeś linka pojawia się duża litera "E" w konstekcie uprawnień stacji do robienia badań poj. po przeróbkach. Z tego co się orientuję ta literka zezwala na badanie przyczep chyba że o czymś nie wiem.Jest to dla mnie ważne bo po odbiorze przez tdt zabrano nam "E". Odnośnie mojego pytania chciałbym podziękować wszystkim za pomoc Cytuj
srebrny Napisano 12 Wrzesień 2005 Napisano 12 Wrzesień 2005 Przykład dokonanej zmiany konstrukcyjnej: Przyjechał do mnie klijent nissanem vanettą,rocznik 1998 po zmianie konstrukcyjnej z oceną rzeczoznawcy:dostawiono drugi rząd siedzeń -obecnie 5 miejsc (było 2) za drugim rzędem zamontowano przegrodę ale tylko w górnej części nad oparciami !do tego w przedziale towarowym gdzie zamontowano siedzenia nie ma okien !! są tylko boczne drzwi bez okien .Rzeczoznawca twierdzi że nie musi być okien.Ja się z tym nie zgodziłem . Co o tym panowie sądzicie ? Cytuj
Wojciech Jania Napisano 12 Wrzesień 2005 Napisano 12 Wrzesień 2005 Jeżeli w pytaniu Kaczego chodzi o literkę "E", to domyślam się, że idzie raczej o małe "e" - w rozszerzeniu dla podstawowych SKP, czyli upoważnienie do badań pojazdów skierowanych przez starostę itd.... Nasza stacja takie "e" posiada i spokojnie robimy badania pojazdów po przeróbkach. Cytuj
abc Napisano 12 Wrzesień 2005 Napisano 12 Wrzesień 2005 witam link pochodzi ze strony MI i nic w nim nie zmieniałem. Na 100 % chodzi o małe "e" ale dla "gazety" nie ma różnicy czy małe czy duże Natomiast dla SKP już jest różnica pozdrawiam Cytuj
berecik Napisano 15 Grudzień 2005 Napisano 15 Grudzień 2005 Czy pozostawiacie na SKP ksero niezbędnych dokumentów dostarczonych przez klijenta przy przeróbce pojazdu ? Cytuj
gladki Napisano 16 Grudzień 2005 Napisano 16 Grudzień 2005 Czy pozostawiacie na SKP ksero niezbędnych dokumentów dostarczonych przez klijenta przy przeróbce pojazdu ? Oczywiście,jest to najlepsze zabezpieczenie twoich 4 liter w razie "W" Cytuj
Wojciech Jania Napisano 16 Grudzień 2005 Napisano 16 Grudzień 2005 Tak, warto to trzymać (patrz post jak wyżej) Cytuj
08/15 Napisano 16 Grudzień 2005 Napisano 16 Grudzień 2005 Czy pozostawiacie na SKP ksero niezbędnych dokumentów dostarczonych przez klijenta przy przeróbce pojazdu ? Tak. Dlaczego? Bo podobnie jak Gładki i W.Jania jestem przywiązany do swoich czterech liter i staram się o nie dbać jak mogę. Cytuj
Psuj Napisano 17 Grudzień 2005 Napisano 17 Grudzień 2005 Wszystkie skierowania i decyzje z WK zabieram w oryginale, a opinie rzeczoznawcy kseruję dla siebie. Cytuj "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
S.K.P-POZNAŃ Napisano 17 Luty 2006 Napisano 17 Luty 2006 Faktycznie, w ostatnich dniach coraz więcej osób pyta, jak wyjąć kratkę i homologować pojazd jako osobowy – przyznaje Wiesław Maleszewski ze stacji kontroli pojazdów Automark. mam pare pytań: czy pojazd osobowy może mieć kratke ,jeżeli tak to dlaczego demontowac kratke,wystarczy zdemontować podłokietnik .załozyc piąty pas. wypisać odp zaś. i po temacie Oczywiście w samochodach w których kratka jest za tlnymi siedzeniami np.punto peugot ,itp " badanie to tak naprawdę sprawdzenie czy pasy, siedzenie i zagłówki zamontowano prawidłowo. Jeśli wszystko się zgadza, diagnosta wydaje zaświadczenie opisujące zmiany oraz określa nowe dane techniczne pojazdu (np. liczbę miejsc siedzących)."Wiesław Maleszewski są samochody w których wszystko jest orginalne i nic nie trzeba zakładać miałem ciężarówkę(osobową) zarejestrowaną.na 5 osób. Cytuj
Sebastian ZG Napisano 18 Luty 2006 Napisano 18 Luty 2006 Wszystkie skierowania i decyzje z WK zabieram w oryginale, a opinie rzeczoznawcy kseruję dla siebie Dodam od siebie, że również to samo robie z pokwitowaniami policyjnymi za zabrane dowody (jest ksero to czemu z tego nie korzystać) przynajmniej archiwum się zapełnia i w jakimś stopniu bezpieczniejsze są cztery litery Cytuj
S.K.P-POZNAŃ Napisano 18 Luty 2006 Napisano 18 Luty 2006 S.K.P-POZNAŃ, prezentuje cytat z odpowiedzi PISKP na pytanie czy samochód osobowy może mieć kratke "Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r., Nr 108, poz. 908, ze zm.) oraz rozporządzenia dotyczące: - warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2003 r., Nr 32, poz. 262, ze zm.) a także zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz - wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach (Dz. U. z 2003 r., Nr 227, poz. 2250, ze zm.) nie zabraniają montażu w samochodzie osobowym przegrody oddzielającej przestrzeń ładunkową od pasażerskiej. Nie ma wymagań co do takich rozwiązań technicznych. Obowiązek oraz "warunki techniczne" dotyczą tylko samochodów o rodzaju ciężarowy. Jeżeli użytkownik posiada pojazd zarejestrowany jako osobowy, a ma możliwość zamontowania tzw. kratki, to ma do tego prawo. Oczywiście pojazd musi być w pełni wyposażony w kompletne siedzenia oraz fabryczne miejsca kotwiczenia pasów bezpieczeństwa, zwykle na 5 osób. Wspomniana przegroda (kratka) musi znajdować się za ostatnim rzędem siedzeń." Wynika z tego że przy zmianie z" ciężarowego na osobowy" nie ma potrzeby demontować kratki- nie wiem czy dobrze " kumam" Cytuj
Sebastian ZG Napisano 18 Luty 2006 Napisano 18 Luty 2006 To jeśli mamy 5 miejscowe ciężarowe autko to zmiany konstrukcyjne polegają na wypisaniu TYLKO zaświadczenia przebudowy pojazdu (a tam ktoś oświadcza że dokonał PRZEBUDOWY). Jakiej przebudowy skoro miejsc nie domontowuje, a kratki nie musi demontować To po co w takim razie jest wymóg 'uprawnionego warsztatu' lepiej niech bedzie 'uprawiony wypisywacz oświadczeń' Cytuj
andy68 Napisano 18 Luty 2006 Napisano 18 Luty 2006 a pmietacie panowie że zmiany konstrukcyjne robi sie z badaniem okresowym, więc nie tylko sprawdzenie poprawności montażu foteli i pasów, co do kratki macie racje nikt klientowi nie zabroni jej używać Cytuj
wald Napisano 18 Luty 2006 Napisano 18 Luty 2006 To po co w takim razie jest wymóg 'uprawnionego warsztatu' lepiej niech bedzie 'uprawiony wypisywacz oświadczeń' Po prostu ustawodawca nie różnicuje zmian konstrukcyjnych. Wymóg dotyczy zarówno zdemontowania przegrody jak i daleko idących zmian konstrukcyjnych w "prawdziwej" ciężarówce. Cytuj
markes30 Napisano 18 Luty 2006 Napisano 18 Luty 2006 Jaką pobieracie opłatę za zmiane z cięż. na osob ? Cytuj
wald Napisano 18 Luty 2006 Napisano 18 Luty 2006 'uprawiony wypisywacz oświadczeń' Bardzo ciekawe i trafne określenie w przypadku kratki. [ Dodano: 18-02-2006, 09:49 ] Jaką pobieracie opłatę za zmiane z cięż. na osob ? Tak jak przy każdych innych zmianach 98+ 82. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.