Skocz do zawartości
KACZY

Zmiana rodzaju pojazdu ?

Rekomendowane odpowiedzi

KACZY

Panowie chciałbym dowiedzieć się jak to jest ze zmianą rodzaju pojazdu.Interesuje mnie przede wszystkim zmiana z ciężarowego na osobowy poj. typu kombi i hatchback.doczytałem się kilku postów na ten temat przy okazji poruszania tamatu VAT-u.Pan Norbert w którymś z postów pisał o homologacji .że jeśli pojazd wyszedł z homol. jako ciężarowy to jest rzecz święta i wara to zmieniaćPan Bogusław również pisałna ten temat przytaczając dziennik ustaw nr 5 piszac iż dzinnik ten wprowadził zakaz zmian rodzaju pojazdu.Pytam o to ponieważ prawdopodobnie sporo takich pojazdów nie będzie kwalifikowac się do wspomnianego wyzej VAT-u i zaczną się kombinacje bo po co komu dwu , trzy letnie kombi ciężarowe na cztery osoby skoro nie można odliczyc vat-uPróbowałem sam drążyć temat ale nie wiele mi z tego przyszło.Pewnie pisząc ten post wykazałem się rażącą niewiedzą ale proszę o wyrozumiałość i łagodny wymiar kary.Dzięki z góry.Ppozdrawiam :oops:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
AUTO-SERWIS

Art. 66 pkt.4 ust.6 ustawy "Prawo o ruchu drogowym" wyjaśnia kwestię zmiany rodzaju poazdu.

-pozdrawiam ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wojciech Jania

Trochę informacji z mojej praktyki:

1. Przede wszystki dużo zależy od wydziału komunikacji, a nawet urzędnika, który załatwia konkretna sprawę. Dlatego zawsze najlepiej tam sie upewnić, jakie są mozliwości.

2. Teoretycznie nic nie stoi na przeszkodzie, aby dokonać zmiany rodzaju pojazdu, pod warunkiem, że dokona tego przedsiębiorca, który prowadzi działalność gospodarczą w zakresie obsługi i naprawy pojazdów mechaniczych i może to udokumentować posiadaniem kodu PKD 5020A (np. w REGONIE lub KRS). Podstawą jest faktura za przeróbkę, oprócz tego wydziały komunikacji żądają oświadczenia dokonującego zmian o zakresie wykonanych czynności. Do tego dochodzi badanie pojazdu na SKP.

3. Mój "rodzimy" wydział komunikacji dopuszcza zmianę rodzaju pojazdu na osobowy nawet, jeżeli był on homologowany jako ciężarowy. Kiedyś żądali tylko, aby producent, importer albo dealer danej marki wystawił zaświadczenie, że przerobiony van posiada swój homologowany odpowiednik w wersji osobowej (w 99% przypadków oczywiście taki odpowiednik istnieje). Ostatnio jednak przestali nawet żądać tego dokumentu.

4. Zdarza się, że wydział komunikacji żąda oświadczenia od dokonującego zmianę rodzaju pojazdu, że przeprowadzona zmiana ma charakter jednostkowy (1 sztuka rocznie) - w takim przypadku nie jest konieczna homologacja na dokonane zmiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
qharz

Jako że to mój pierwszy post na forum to najpierw ukłon dla Wszystkich i Serdeczne WITAM!

A teraz do rzeczy. Mam warsztat. I w ostatnim czasie (wiadomo dlaczego) wzrosła liczba klientów, którzy chcieliby U MNIE zmienić homologację z ciężarówki na osobówkę.

Proszę o pełną informację, jak, gdzie i z jakimi dokumentami ew. procedurami i kolejnoscią działań, uzyskać zezwolenie na PRAWO DO ZMIANY HOMOLOGACJI SAMOCHODÓW, pozwalające na przerejestrowanie ich (oczywiście i tak później muszą udać się one do SKP).

Inaczej: chcę aby mój warsztat posiadał stosowne zezwolenie do prowadzenia tego typu działalności (w decyzji GUS'u o numerze REGON mam zapis: PKD 5020A - obsługa i naprawa pojazdów samochodowych).

Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wojciech Jania

5020A powinno wystarczyć. Nie są potrzebne żadne dodatkowe upoważnienia czy zezwolenia. Podstawą do zalegalizowania przeróbki jest faktura i ewentualnie oświadczenie o dokonanych zmianach. Co najwyżej wydział komunikacji może zażądać okazania potwerdzonej za zgodność z oryginałem kopii REGONU lub KRS z PKD 5020A.

Proponuję, aby w tym temacie wypowiedział się może jeszcze p. Maćkowski.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
qharz

na razie więc dziękuję. I też czekam na potwierdzenie od pozostałych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
KACZY

Abc w tym piśmie na który dałeś linka pojawia się duża litera "E" w konstekcie uprawnień stacji do robienia badań poj. po przeróbkach. Z tego co się orientuję ta literka zezwala na badanie przyczep chyba że o czymś nie wiem.Jest to dla mnie ważne bo po odbiorze przez tdt zabrano nam "E". Odnośnie mojego pytania chciałbym podziękować wszystkim za pomoc :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
srebrny

Przykład dokonanej zmiany konstrukcyjnej: Przyjechał do mnie klijent nissanem vanettą,rocznik 1998 po zmianie konstrukcyjnej z oceną rzeczoznawcy:dostawiono drugi rząd siedzeń -obecnie 5 miejsc (było 2) za drugim rzędem zamontowano przegrodę ale tylko w górnej części nad oparciami !do tego w przedziale towarowym gdzie zamontowano siedzenia nie ma okien !! są tylko boczne drzwi bez okien .Rzeczoznawca twierdzi że nie musi być okien.Ja się z tym nie zgodziłem . Co o tym panowie sądzicie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wojciech Jania

Jeżeli w pytaniu Kaczego chodzi o literkę "E", to domyślam się, że idzie raczej o małe "e" - w rozszerzeniu dla podstawowych SKP, czyli upoważnienie do badań pojazdów skierowanych przez starostę itd.... Nasza stacja takie "e" posiada i spokojnie robimy badania pojazdów po przeróbkach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
abc

witam

link pochodzi ze strony MI i nic w nim nie zmieniałem. Na 100 % chodzi o małe "e" ale dla "gazety" nie ma różnicy czy małe czy duże :lol: Natomiast dla SKP już jest różnica :evil:

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
berecik

Czy pozostawiacie na SKP ksero niezbędnych dokumentów dostarczonych przez klijenta przy przeróbce pojazdu ? :?:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
gladki
Czy pozostawiacie na SKP ksero niezbędnych dokumentów dostarczonych przez klijenta przy przeróbce pojazdu ? :?:

Oczywiście,jest to najlepsze zabezpieczenie twoich 4 liter w razie "W" ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wojciech Jania

Tak, warto to trzymać (patrz post jak wyżej)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
08/15
Czy pozostawiacie na SKP ksero niezbędnych dokumentów dostarczonych przez klijenta przy przeróbce pojazdu ? :?:

Tak. Dlaczego? Bo podobnie jak Gładki i W.Jania jestem przywiązany do swoich czterech liter i staram się o nie dbać jak mogę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Psuj

Wszystkie skierowania i decyzje z WK zabieram w oryginale, a opinie rzeczoznawcy kseruję dla siebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
S.K.P-POZNAŃ

Faktycznie, w ostatnich dniach coraz więcej osób pyta, jak wyjąć kratkę i homologować pojazd jako osobowy – przyznaje Wiesław Maleszewski ze stacji kontroli pojazdów Automark.

 

mam pare pytań:

czy pojazd osobowy może mieć kratke ,jeżeli tak

to dlaczego demontowac kratke,wystarczy zdemontować podłokietnik .załozyc piąty pas.

wypisać odp zaś. i po temacie

Oczywiście w samochodach w których kratka jest za tlnymi siedzeniami np.punto peugot

,itp

 

 

" badanie to tak naprawdę sprawdzenie czy pasy, siedzenie i zagłówki zamontowano prawidłowo. Jeśli wszystko się zgadza, diagnosta wydaje zaświadczenie opisujące zmiany oraz określa nowe dane techniczne pojazdu (np. liczbę miejsc siedzących)."Wiesław Maleszewski

 

są samochody w których wszystko jest orginalne i nic nie trzeba zakładać

miałem ciężarówkę(osobową) zarejestrowaną.na 5 osób.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sebastian ZG
Wszystkie skierowania i decyzje z WK zabieram w oryginale, a opinie rzeczoznawcy kseruję dla siebie

Dodam od siebie, że również to samo robie z pokwitowaniami policyjnymi za zabrane dowody (jest ksero to czemu z tego nie korzystać) przynajmniej archiwum się zapełnia i w jakimś stopniu bezpieczniejsze są cztery litery

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
S.K.P-POZNAŃ

S.K.P-POZNAŃ,

 

prezentuje cytat z odpowiedzi PISKP na pytanie czy samochód osobowy może mieć kratke

"Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r., Nr 108, poz. 908, ze zm.) oraz rozporządzenia

dotyczące:

- warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego

wyposażenia (Dz. U. z 2003 r., Nr 32, poz. 262, ze zm.) a także zakresu i

sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz

- wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach (Dz. U. z 2003 r., Nr

227, poz. 2250, ze zm.)

nie zabraniają montażu w samochodzie osobowym przegrody oddzielającej przestrzeń

ładunkową od pasażerskiej. Nie ma wymagań co do takich rozwiązań technicznych.

Obowiązek oraz "warunki techniczne" dotyczą tylko samochodów o rodzaju ciężarowy.

Jeżeli użytkownik posiada pojazd zarejestrowany jako osobowy, a ma możliwość

zamontowania tzw. kratki, to ma do tego prawo. Oczywiście pojazd musi być w pełni

wyposażony w kompletne siedzenia oraz fabryczne miejsca kotwiczenia pasów

bezpieczeństwa, zwykle na 5 osób. Wspomniana przegroda (kratka) musi znajdować się za

ostatnim rzędem siedzeń."

Wynika z tego że przy zmianie z" ciężarowego na osobowy" nie ma potrzeby demontować kratki- nie wiem czy dobrze " kumam" :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sebastian ZG

To jeśli mamy 5 miejscowe ciężarowe autko to zmiany konstrukcyjne polegają na wypisaniu TYLKO zaświadczenia przebudowy pojazdu (a tam ktoś oświadcza że dokonał PRZEBUDOWY).

Jakiej przebudowy skoro miejsc nie domontowuje, a kratki nie musi demontować :?:

To po co w takim razie jest wymóg 'uprawnionego warsztatu' lepiej niech bedzie 'uprawiony wypisywacz oświadczeń' :mrgreen:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
andy68

a pmietacie panowie że zmiany konstrukcyjne robi sie z badaniem okresowym, więc nie tylko sprawdzenie poprawności montażu foteli i pasów, co do kratki macie racje nikt klientowi nie zabroni jej używać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wald
To po co w takim razie jest wymóg 'uprawnionego warsztatu' lepiej niech bedzie 'uprawiony wypisywacz oświadczeń'

 

Po prostu ustawodawca nie różnicuje zmian konstrukcyjnych. Wymóg dotyczy zarówno zdemontowania przegrody jak i daleko idących zmian konstrukcyjnych w "prawdziwej" ciężarówce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
markes30

Jaką pobieracie opłatę za zmiane z cięż. na osob ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wald
'uprawiony wypisywacz oświadczeń'

 

:lol: Bardzo ciekawe i trafne określenie w przypadku kratki.

 

[ Dodano: 18-02-2006, 09:49 ]

Jaką pobieracie opłatę za zmiane z cięż. na osob ?

 

Tak jak przy każdych innych zmianach 98+ 82.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.