kyniutuning Napisano 7 Marzec 2011 Share Napisano 7 Marzec 2011 Mniejsza z tych wartości będzie dla ciebie dopuszczalną masą pojazdu. kolego jak ma to rozumieć masz racje przecież nacisk na siodło napewno jest większy niż nacisk na oś w Ciągniku siodłowym oś jet na końcu pojazdu w takim przypadku środejk ciezkości będzie przypadął na siodło a nie na oś jeden diagnosta mi powiedział że DMC powinno się równać naciskowi na siodło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 7 Marzec 2011 Share Napisano 7 Marzec 2011 Mniejsza z tych wartości będzie dla ciebie dopuszczalną masą pojazdu. kolego jak ma to rozumiećmasz racje przecież nacisk na siodło napewno jest większy niż nacisk na oś w Ciągniku siodłowym oś jet na końcu pojazdu w takim przypadku środejk ciezkości będzie przypadął na siodło a nie na oś jeden diagnosta mi powiedział że DMC powinno się równać naciskowi na siodło To źle Ci powiedział - bo gdzie masa pojazdu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 7 Marzec 2011 Share Napisano 7 Marzec 2011 Mniejsza z dwóch. Jedna to DMC wynikająca z ograniczeń administracyjnych (w Polsce, dla pojazdu dwuosiowego jest to 18 ton), druga to wartość na tabliczce znamionowej wynikająca z konstrukcji pojazdu (najczęściej jest sumą maksymalnych nacisków osi- również znajdujących się na TZ). No chyba, że pojazd był już zarejestrowany to ma już dmc określone w dowodzie rejestracyjnym. Nacisk na siodło jest ci do niczego nie potrzebny bo masa własna po przeróbce się zmieniła więc ładowność trzeba wyliczyć. Problemem jest ustawienie skrzyni ładunkowej tak aby nie przekraczać nacisków na osie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 7 Marzec 2011 Share Napisano 7 Marzec 2011 Problemem jest ustawienie skrzyni ładunkowej tak aby nie przekraczać nacisków na osie. problemem będzie tylko ilość oraz rozmieszczenie ładunku na skrzyni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 8 Marzec 2011 Share Napisano 8 Marzec 2011 To będzie zmartwienie użytkownika . Do wyznaczenia nacisków na osie przyjąć należy obciążenie o wartości ładowności dopuszczalnej i równomierne rozmieszczenie ładunku na skrzyni ładunkowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 9 Marzec 2011 Share Napisano 9 Marzec 2011 Do wyznaczenia nacisków na osie przyjąć należy obciążenie o wartości ładowności dopuszczalnej i równomierne rozmieszczenie ładunku na skrzyni ładunkowej. Jest to logiczne, ale czy jest na to jakaś podstawa prawna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 11 Marzec 2011 Share Napisano 11 Marzec 2011 Sądzę, że nie potrzeba na to podstawy prawnej bo to są tylko wyliczenia sprawdzające czy poprawnie załadowany pojazd daje gwarancję prawidłowego nacisku osi. Nie liczymy tutaj nacisków a jedynie sprawdzamy czy nie przekroczymy wartości podanych przez producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 12 Marzec 2011 Share Napisano 12 Marzec 2011 Kolego ABCS a jak przyjadę do ciebie z zabudową przestrzenną do lekkich np styropianu to też mi będziesz liczył , a jeżeli tak to do jakiej wysokości i czym mi obciązysz? Za załadunek i rozmieszczenie odpowiada kierowca i jak się postara to każde auto przeładuje.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 13 Marzec 2011 Share Napisano 13 Marzec 2011 Kolego ABCS a jak przyjadę do ciebie z zabudową przestrzenną do lekkich np styropianu to też mi będziesz liczył , a jeżeli tak to do jakiej wysokości i czym mi obciązysz?Za załadunek i rozmieszczenie odpowiada kierowca i jak się postara to każde auto przeładuje.. Nie bardzo kolegę rozumiem. Dwa posty wyżej właśnie napisałem, że za stan załadowania odpowiada użytkownik. Po drugie rodzaj zabudowy nie ma tu nic do rzeczy bo pojazd ma określoną ładowność i mnie nie będzie interesowało co będziesz nim woził a wysokość załadunku nie ma znaczenia przy wyznaczaniu nacisku osi (ma znaczenie dla stateczności bocznej pojazdu dlatego producent w procesie projektowania określa maksymalną wysokość przestrzeni ładunkowej więc jeśli ktoś tej wartości nie zna, nie powinien się brać za przerabianie przestrzeni ładunkowej). Po trzecie ja nie będę niczym obciążał pojazdu bo do sprawdzenia wystarczą mi pomiary skrzyni ładunkowej, położenie jej środka względem osi i rozstaw tychże, a następnie rozwiązanie prostego równania z mechaniki technicznej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.