Skocz do zawartości

z ciagnika siodłowego na ciezarowy


szyszon

Rekomendowane odpowiedzi

Mniejsza z tych wartości będzie dla ciebie dopuszczalną masą pojazdu. kolego jak ma to rozumieć

masz racje przecież nacisk na siodło napewno jest większy niż nacisk na oś w Ciągniku siodłowym oś jet na końcu pojazdu w takim przypadku środejk ciezkości będzie przypadął na siodło a nie na oś jeden diagnosta mi powiedział że DMC powinno się równać naciskowi na siodło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 58
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • abcs

    9

  • Jacdiag

    7

  • DARIO64

    6

  • kyniutuning

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mniejsza z tych wartości będzie dla ciebie dopuszczalną masą pojazdu. kolego jak ma to rozumieć

masz racje przecież nacisk na siodło napewno jest większy niż nacisk na oś w Ciągniku siodłowym oś jet na końcu pojazdu w takim przypadku środejk ciezkości będzie przypadął na siodło a nie na oś jeden diagnosta mi powiedział że DMC powinno się równać naciskowi na siodło

To źle Ci powiedział - bo gdzie masa pojazdu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mniejsza z dwóch. Jedna to DMC wynikająca z ograniczeń administracyjnych (w Polsce, dla pojazdu dwuosiowego jest to 18 ton), druga to wartość na tabliczce znamionowej wynikająca z konstrukcji pojazdu (najczęściej jest sumą maksymalnych nacisków osi- również znajdujących się na TZ). No chyba, że pojazd był już zarejestrowany to ma już dmc określone w dowodzie rejestracyjnym. Nacisk na siodło jest ci do niczego nie potrzebny bo masa własna po przeróbce się zmieniła więc ładowność trzeba wyliczyć. Problemem jest ustawienie skrzyni ładunkowej tak aby nie przekraczać nacisków na osie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemem jest ustawienie skrzyni ładunkowej tak aby nie przekraczać nacisków na osie.

problemem będzie tylko ilość oraz rozmieszczenie ładunku na skrzyni :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To będzie zmartwienie użytkownika :-D . Do wyznaczenia nacisków na osie przyjąć należy obciążenie o wartości ładowności dopuszczalnej i równomierne rozmieszczenie ładunku na skrzyni ładunkowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wyznaczenia nacisków na osie przyjąć należy obciążenie o wartości ładowności dopuszczalnej i równomierne rozmieszczenie ładunku na skrzyni ładunkowej.

 

Jest to logiczne, ale czy jest na to jakaś podstawa prawna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądzę, że nie potrzeba na to podstawy prawnej bo to są tylko wyliczenia sprawdzające czy poprawnie załadowany pojazd daje gwarancję prawidłowego nacisku osi. Nie liczymy tutaj nacisków a jedynie sprawdzamy czy nie przekroczymy wartości podanych przez producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ABCS a jak przyjadę do ciebie z zabudową przestrzenną do lekkich np styropianu to też mi będziesz liczył , a jeżeli tak to do jakiej wysokości i czym mi obciązysz?

Za załadunek i rozmieszczenie odpowiada kierowca i jak się postara to każde auto przeładuje..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ABCS a jak przyjadę do ciebie z zabudową przestrzenną do lekkich np styropianu to też mi będziesz liczył , a jeżeli tak to do jakiej wysokości i czym mi obciązysz?

Za załadunek i rozmieszczenie odpowiada kierowca i jak się postara to każde auto przeładuje..

Nie bardzo kolegę rozumiem. Dwa posty wyżej właśnie napisałem, że za stan załadowania odpowiada użytkownik. Po drugie rodzaj zabudowy nie ma tu nic do rzeczy bo pojazd ma określoną ładowność i mnie nie będzie interesowało co będziesz nim woził a wysokość załadunku nie ma znaczenia przy wyznaczaniu nacisku osi (ma znaczenie dla stateczności bocznej pojazdu dlatego producent w procesie projektowania określa maksymalną wysokość przestrzeni ładunkowej więc jeśli ktoś tej wartości nie zna, nie powinien się brać za przerabianie przestrzeni ładunkowej). Po trzecie ja nie będę niczym obciążał pojazdu bo do sprawdzenia wystarczą mi pomiary skrzyni ładunkowej, położenie jej środka względem osi i rozstaw tychże, a następnie rozwiązanie prostego równania z mechaniki technicznej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.