Skocz do zawartości
Tytus

Busy - temat bumerang

Rekomendowane odpowiedzi

luk

Hahah juz sie zaczęło. Własnie wczoraj miłaem zatrzymany dowód przez ITD za uzasadnione pojedzenie niewłaściwej masy własnej pojazdu. Pojazd wazony 2690 kg, w DR 2200kg A co lepsze DMC 3500 liczba osób 21 brak tabliczki ,był to LT 46

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
duchu

czytałem ten artykuł na stronach małopolskiej WITD, jest bardzo stronniczy , praktycznie już wydano wyroki na diagnostów.A nie wiadomo ile tych pojazdów było fabrycznych a ile po przeróbkach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
drogba

no dobrze a jak ja mam sprawdzić masę włąsną skoro nie mam legalizowanej wagi , tona to może jest do wychwycenia ale 150 czy 200kg , nie bardzo sobie to wyobrażam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tytus

Czesc

jest bardzo stronniczy , praktycznie już wydano wyroki na diagnostów.A nie wiadomo ile tych pojazdów było fabrycznych a ile po przeróbkach.

 

Widziales fabrycznego busa z niezgodnoscia mas???

Bo ja nie... Za to norma sa busy z siedzeniami o rozmiarach dzieciecych zeby weszlo ich jak nawiecej...gdzie masy zawsze sa "dopasowane" do potrzeb.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wrc69

Brawa dla przedmówcy.

Moja stacja nie musi mieć wagi na wyposażeniu. Klient przywozi "kwit" z wagi "komputerowej". Waga "komputerowa" to taka, która jest podłączona do komputera i można wydrukować wynik ważenia. Wynik ważenia może być zmodyfikowany przez operatora klawiatury tejże wagi. W wyniku ważenia na takiej wadze może się okazać, że słoń waży tyle co mucha.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tytus

Siemka

no dobrze a jak ja mam sprawdzić masę włąsną skoro nie mam legalizowanej wagi , tona to może jest do wychwycenia ale 150 czy 200kg , nie bardzo sobie to wyobrażam

 

Nie masz mozliwosci zrobienia badania to go nie robisz - proste.

No chyba ze masz twarda d...e

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Klient przywozi "kwit" z wagi "komputerowej".

 

Ważne jest żeby ten "kwit" zachować na stacji. Może czterech liter to nie uratuje, ale może pomóc złagodzić skutki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wrc69
Nie masz mozliwosci

Jak to kolego nie masz możliwości???????

Odstępujesz od badania jak klient nie ma "kwita" na butlę.

Poza w/w wypadkiem robisz badanie.

Wynik badania jest P lub N.

NIGDY nie miałem tak, że "nie miałem możliwości".

Pozdrawiam

 

[ Dodano: 22-03-2011, 15:54 ]

ten "kwit" zachować na stacji.

Już się nie mieszczą w szafie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Jak to kolego nie masz możliwości???????

 

Tytusowi chodziło na pewno o badanie okresowe takiego stwora. :) Przecież do każdego nie będziemy żądać kwitu z wagi.

 

Po zmianach to i owszem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tytus

Siemka

 

Po zmianach to i owszem...

 

Oczywiscie ze chodzilo mi o badanie po tym jak z ciezarowki takie cos stalo sie autobusem.

 

Poza tym panowie nie piszcie mi tu ze nie macie mozliwosci etc...

temat 100 razy walkowany.

 

[ Dodano: 22-03-2011, 16:28 ]

Siemka

Jak to kolego nie masz możliwości???????

Odstępujesz od badania jak klient nie ma "kwita" na butlę.

Poza w/w wypadkiem robisz badanie.

Wynik badania jest P lub N.

NIGDY nie miałem tak, że "nie miałem możliwości".

Pozdrawiam

 

To Twoj problem kolego - z tego co piszesz moze byc tak ze ktorys z tych busow to Twoje dzielo... Choc mam nadzieje ze nie pusciles zadnej takiej przerobki na droge.

Poza tym...

 

Sprawdzales czy taki bus ma ogranicznik???

Sprawdzales wymiary i mocowania foteli???

 

P.S. Znaczy jesli klient ma kwit na butle a nieszczelna instalacje LPG/CNG to Ty robisz normalnie badanie???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
markes30

Nie wiem jak na waszych urządzeniach ale u mnie na urządzeniu do badania amortyzatorów pokazuje nacisk na poszczególne koła. Szybko w pamięci sumujemy i mamy pogląd o rzeczywistej masie pojazdu ( z jakimś niewielkim błędem). Nie jest to jednoznacznie określona masa własna ale wskazówka dająca pogląd na faktyczną masę własną pojazdu. Pozwala nam to na podjęcie ryzyka i zrobienie bez "kwitów" lub daje podstawę do żądania kwitu z wagi lub opinii rzeczoznawcy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
duchu

kolega TYTUS to pewnie na podstawowej pracuje i tylko te do 3.5 t widzi. Jakbys kolego sprawdził ten artykuł u żródeł (w moim pierwszym poście zobaczysz gdzie) to wiedziałbyś że to raczej o autobusy chodzi.Swoja drogą różnicy tony to sobie w pojeździe do 3.5 t nie wyobrażam.

I teraz mnie bardzo interesuje ile kolega widział u siebie autobusów do ok 20 miejsc fabrycznych?Wiekszość powstaje przez przebudowę samochodu ciężarowego , pytanie jaka firma to wykonuje, jakie dokumenty wystawia i jak poważnie,czy uczciwie podchodzi do tematu.Ja na swojej stacji jestem wstanie przeważyć pojazd pod warunkiem że nie przekroczy nacisku 2000kg na oś. Tylko czy będę na tyle mocny by podważyć zagraniczny DR? ,albo homologację producenta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wrc69
To Twoj problem kolego

To nie problem.

z tego co piszesz moze byc tak ze ktorys z tych busow to Twoje dzielo.

Żaden.

Choc mam nadzieje ze nie pusciles zadnej takiej przerobki na droge.

Nie puściłem

Poza tym...

 

Sprawdzales czy taki bus ma ogranicznik???

Dokładnie wg. Dz.U. 155. Jak miełem taką możliwość.

P.S. Znaczy jesli klient ma kwit na butle a nieszczelna instalacje LPG/CNG to Ty robisz normalnie badanie???

Tak. Jak klient ma kwit na butlę to robię normalne badania. Wynik badań zależy od stanu technicznego m.in. tej butli.

Kolego nie spinaj się tak. Napisałem ci po prostu że zawsze masz jakieś możliwości.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
duchu

kolega TYTUS ma dziś zły dzień i prowokuje.

Swoją drogą małopolska WITD jest bardzo ambitna i ma na swoim koncie juz paru diagnostów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tytus

Siemka

kolega TYTUS ma dziś zły dzień i prowokuje.

 

Nie mam zlego dnia i nie prowokuje - pracuje kolego na okregowce.

Tylko nie lubie gadania typu - "musze zrobic" - "nie moja wina" - "nie mam mozliwosci".

nawet jesli ktos to z jakiegos powodu dopuscil do ruchu... ::D::D

 

A mozliwosc jest zawsze - masz watpliwosc - popros o homologacje. Czy producent homologowal ten pojazd do przewozu osob?

Troche tych busikow robilo u mnie podchody niektore nawet z 3 pieczatkami w DR, jeden z nich mial "ogranicznik do 140km/h"

w innym nie moglem zmiescic sie miedzy fotelami...

Po prostu mam na nie uczulenie - zwlaszcza ze zdarza mi sie jezdzic na trasie W-wa-Lublin i przy 110km/h wyprzedza mnie taki zaladowany na maxa ludzmi sprinter.

 

Swoją drogą małopolska WITD jest bardzo ambitna i ma na swoim koncie juz paru diagnostów.

 

I bardzo dobrze - zawsze to kilku nierzetelnych/niedouczonych mniej...

 

Wcale sie nie napinam - traktuje to na luziku - siedze se i sacze lyskacza po pracy :)

a jak fura smierdzi gazem to gonie do warsztatu :) :) :)

I jeszcze na dodatek szef zrobil nam dobrze - uruchomil serwis tacho ktory jest upowazniony do sprawdzenia ogranicznikow i wystawiania stosownych zaswiadczen. Wiec jesli klient nie ma moze na miejscu zrobic sobie dobrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wrc69

No to szybki konkurs. Kto to powiedział:

"Nie masz mozliwosci zrobienia badania to go nie robisz - proste. "

Dla podpowiedzi: To ten wątek, pierwsza strona.

 

Niech będzie kolego że nie prowokujesz, ale jak to rozumieć:

Nie masz mozliwosci zrobienia badania to go nie robisz - proste.

Tylko nie lubie gadania typu - "musze zrobic" - "nie moja wina" - "nie mam mozliwosci".

 

Bardzo rzadko się czepiam....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
duchu

Jeszcze mi nie odpowiedziałeś ile widziałeś AUTOBUSÓW bo o nich mówimy pokroju sprinter czy LT fabrycznych?

Bo w to że na okresowym wołasz o homologację to nie uwierzę.Wyprzedzam fakty i informuję że nie robiłem dotąd zmian z blaszaka na autobus,nie mam tyle odwagi,(zmieniałem co prawda liczbę miejsc ale do 3.5t i możesz mi wieżyć że poważnie podeszłem do tematu) natomiast w paru takich autobusikach ustaliłem juz poprawną masę np przy wymianie dowodu, i wiem jaka jest reakcja WK jak podważyłem MW ustaloną w homologacji (Iveco/Kapena).Jeszcze co mnie bawi lub irytuje w przytoczonym artykule to słowo BUS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tytus

Siemka

Niech będzie kolego że nie prowokujesz, ale jak to rozumieć:

Nie masz mozliwosci zrobienia badania to go nie robisz - proste.

Tylko nie lubie gadania typu - "musze zrobic" - "nie moja wina" - "nie mam mozliwosci".

Bardzo rzadko się czepiam....

 

Rozumiem ze masz szafe pelna wynikow wazenia pojazdow i racja musi byc najtwojsza nawet jesli sprawa dotyczylaby Kamaza przerobionego na autobus (bo przeciez nie wiemy jakie pojazdy wchodza w gre zakladam ze ITD w tym przypadku nie zatrzymuje DR pojazdom fabrycznym ) ale wycinanie cytatow i ukladanie ich po swojemu nieco zmienia ich konteks - ot taki maly wtret

 

OK

Juz spiesze z wyjasnieniem jesli nie doczytales miedzy wierszami tego co napisalem.

 

Nigdy nie masz mozliwosci rzetelnego zrobienia badania takiego busa z wynikem P wiec przed przystapieniem do BT uprzejmie pytasz o homologacje producenta na ten autobus i informujesz klienta o swoich podejrzeniach co do niespelniania przez podstawiony pojazd warunkow technicznych. Gwarantuje Ci ze jesli tylko jestes choc troche asertywny to masz z glowy problem bo klient ucieknie.

Zaden z tych zrobionych z ciezarowki nie ma i nie bedzie mial.

Jesli jednak klient jest uparty a Ty kierujesz sie scisle stosownymi przepisami robisz badanie i konczysz je odpowiednim wynikiem.

Czy wyrazilem sie dosc jasno???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wrc69
ich konteks
miedzy wierszami
dosc jasno

Dobranoc

ot taki maly wtret

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Dobranoc

 

Skończcie wycieczki osobiste albo ja je skończę. Skupcie się na sprawie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
marbie

Wczoraj robiłem geometrię Iveco Dayli przerobionego na autobus. Wchodzę do kanału a tu nawet zwalniacz zamontowany. Klient z uśmiechem mówi - porządna firma przerabiała. Po chwili zauważam od spodu wystające śruby, a nakrętki na nich podłożone wyciętymi kontówką podkładkami :mad: . I najlepsze jest to, że ten autobus w MPK śmiga, jako podwykonawca.

 

[ Dodano: 22-03-2011, 21:36 ]

Mówię o fotelach w nieoryginalnych miejscach, których brak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Arton

słyszałem, ze jeden z wk w małopolsce przy wymianie dr od takiego busa wymaga kwitu od jakiegoś uprawnionego wagowego z masą własna, jak coś sie nie zgadza to właściciel ma problem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
słyszałem, ze jeden z wk w małopolsce przy wymianie dr od takiego busa wymaga kwitu od jakiegoś uprawnionego wagowego

 

Nawet jeśli to prawda, to raczej brak podstawy prawnej do takiego postepowania.

 

Jeszcze mi nie odpowiedziałeś ile widziałeś AUTOBUSÓW bo o nich mówimy pokroju sprinter czy LT fabrycznych?

 

Co prawda to pytanie nie było skierowane pod moim adresem, ale trzeba stwierdzić, że takich busów jest całkiem sporo, co prawda z reguły nie sa to konstrukcje fabryczne ale są to zabudowy wykonane przez firmy typu "Autosan" i posiadaja one homologacje. Niestety juz kilkakrotnie sptkałem sie z takim przypadkiem, że w tych busach dokonano zmian konstrukcyjnych polegajacych na zmianie liczby miejsc przez domontowanie składanych foteli lub przez wprowadzenie miejsc stojących. Zmiany te dokonywane są z reguły z naginaniem prawa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
Mercedes-Benz Vario – rodzina lekkich samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej od 4,8 do 7,5 tony. Produkowana od 1996 roku przez firmę Mercedes-Benz w zakładzie produkcyjnym mieszczącym się Ludwigsfelde w Niemczech.

 

Opracowania zabudów autobusowych

Na bazie samochodów rodziny Vario wiele firm wykonuje zabudowy autobusowe. W Polsce są to m.in. firmy AMZ-Kutno, Automet oraz Polster. Firma Autosan wykonuje na bazie podwozi tej rodziny autobusy serii Autosan H7-xx Solina i Autosan A8V Wetlina. Firma Jelcz budowała, na bazie podwozi Vario 814D oraz 815D, do 2008 roku autobus Jelcz M081MB Vero i jego odmiany lokalną oraz turystyczną.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_Vario

 

http://pl.wikipedia.org/wiki/Jelcz_M081MB

:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.