markes30 Napisano 24 Sierpień 2017 Share Napisano 24 Sierpień 2017 Ja ZK robię na oddzielnych badaniach.Nie ma badania okresowe+dodatkowe, czy odwrotnie. Jest okresowe albo dodatkowe. Robię dodatkowe ZK a po nim okresowe z nowymi parametrami z P bez wpisu w dowód. To jest nieprawda. W opisie do zaświadczenie znajdziesz informacje, że badania mogą być wykonane łącznie. Co więcej badanie dodatkowe "na zmiany" i okresowe ( w przypadku gdy klient o nie wnioskuje) nie mogą być przeprowadzone oddzielnie bo byś miał na oddzielnym okresowym niezgodność danych ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 24 Sierpień 2017 Share Napisano 24 Sierpień 2017 W opisie do zaświadczenie znajdziesz informacje, że badania mogą być wykonane łącznie. W którym miejscu ? ot i rzeczywistość, jeden tak nauczony i kasuje a drugi że to naciąganie Chciałem tylko przypomnieć, że zapisu który mówił o tym że w przypadku badania technicznego w którego zakres wchodzi zakres badania okresowego ,właściciel może wnioskować o ustalenie terminu następnego badania technicznego, dawno już nie ma . 2. Wykonanie dodatkowego badania technicznego pojazdu nie wpływa na termin następnego okresowego badania technicznegopojazdu określonego w dowodzie rejestracyjnym pojazdu. 3. W przypadku dodatkowego badania technicznego pojazdu po zmianie rodzaju, przeznaczenia lub masy pojazdu, dla których zgodnie z ustawą następuje zmiana terminu kolejnego okresowego badania technicznego pojazdu, uprawniony diagnosta określa termin następnego okresowego badania technicznego pojazdu. Tylko w przypadkach z ust.3 można ustalić termin badania . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 24 Sierpień 2017 Share Napisano 24 Sierpień 2017 Chciałem tylko przypomnieć, że zapisu który mówił o tym że w przypadku badania technicznego w którego zakres wchodzi zakres badania okresowego ,właściciel może wnioskować o ustalenie terminu następnego badania technicznego, dawno już nie ma . - czyżby chodziło o to sprzed prawie 20 lat: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 24 Sierpień 2017 Share Napisano 24 Sierpień 2017 Chciałem tylko przypomnieć, że zapisu który mówił o tym że w przypadku badania technicznego w którego zakres wchodzi zakres badania okresowego ,właściciel może wnioskować o ustalenie terminu następnego badania technicznego, dawno już nie ma . Ale zawsze może wnioskować o badanie okresowe i nic nie stoi na przeszkodzie by połączyć je z dodatkowym "na zmiany". ( co nie jest zabronione to jest dozwolone) Jeszcze niedawno bo w 996 w opisie do zaświadczenia był taki zapis: "** Pozycje 1, 2 po przeprowadzeniu badania technicznego pojazdu wypełnia się przez wyraźne skreślenie treści niemającej w danym przypadku zastosowania. W przypadku potwierdzenia przeprowadzenia czynności innych niż badanie techniczne pojazdu albo w wyniku przeprowadzenia dodatkowego badania technicznego, podczas którego nie wykonuje się zakresu okresowego badania lub nie jest ono przeprowadzane łącznie z badaniem okresowym, pozycje 1 i 2 skreśla się i wypełnia się pkt 2 na drugiej stronie zaświadczenia. " Nie zaszło nic w przepisach co by ten pogląd zmieniło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 24 Sierpień 2017 Share Napisano 24 Sierpień 2017 Nie zaszło nic w przepisach co by ten pogląd zmieniło. Chyba jednak zaszło i to za przyczyną między innymi OSDS. Zapomniałeś kto przyłożył ręki do zmiany wzoru zaświadczenia . Gwiazdki w opisie zaświadczenia były w 996, w 776 już ich nie było ,o 1076 nie wspomnę i małą zmianą w 1075 . Na dzień dzisiejszy opis wygląda tak : OBJAŚNIENIA DO WZORU: 1) Numer zaświadczenia jest identyczny z numerem z rejestru badań technicznych (załącznik nr 8 do rozporządzenia). W przypadku wydania duplikatu zaświadczenia, do wcześniej nadanego numeru zaświadczenia dodaje się „W”, co oznacza „wtórnik”. 2) O ile dane są dostępne i zostały ustalone na podstawie dowodu rejestracyjnego pojazdu (pozwolenia czasowego), świadectwa zgodności WE, świadectwa zgodności, wyciągu ze świadectwa homologacji typu pojazdu, odpisu decyzji zwalniającej z obowiązku uzyskania świadectwa homologacji typu pojazdu, dopuszczenia jednostkowego pojazdu, decyzji o uznaniu dopuszczenia jednostkowego pojazdu, świadectwa dopuszczenia indywidualnego WE pojazdu. 3) Wpisać oznaczenie kraju rejestracji zgodnie z normą ISO3166-1, alfa-2. 4) Pozycje 1, 2 po przeprowadzeniu badania technicznego pojazdu wypełnia się przez wyraźne skreślenie treści niemającej w danym przypadku zastosowania. W przypadku potwierdzenia przeprowadzenia czynności innych niż badanie techniczne pojazdu pozycje 1 i 2 skreśla się i wypełnia się pkt 2 na drugiej stronie zaświadczenia. 5) Dla pojazdu sprowadzonego z zagranicy, data pierwszej rejestracji za granicą jest datą pierwszej rejestracji. 6) Dla pojazdu nowego lub zarejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przed dniem 1 października 2004 r., data pierwszej rejestracji w kraju jest datą pierwszej rejestracji. 7) O ile dotyczy i o ile dane są dostępne. 8 ) Należy wpisywać przekroczone parametry administracyjne w zakresie mas, wymiarów, nacisków oraz ich wartości, ustalone dane niezbędne do rejestracji pojazdu, stwierdzone niezgodności z warunkami technicznymi pojazdów, stwierdzone usterki wraz z podaniem numeru z kolumny pierwszej, odpowiedniego opisu usterki z kolumny trzeciej, oraz oceny z kolumny czwartej załącznika nr 1 lub nr 2, ograniczenia przy zezwoleniu na używanie pojazdu i jego termin, a także: informacje dotyczące wyposażenia pojazdu w zamontowane urządzenie techniczne z podaniem numeru i daty wystawienia protokołu wykonania czynności dozoru technicznego i decyzji zezwalającej na eksploatację urządzenia technicznego wydanej przez organ właściwej jednostki dozoru technicznego oraz zapis informujący o braku w dowodzie rejestracyjnym pojazdu miejsca przeznaczonego na odpowiedni wpis, informację o przystosowaniu pojazdu konstrukcyjnie do ruchu lewostronnego (z kierownicą umieszczoną po prawej stronie pojazdu) oraz inne uwagi. W przypadku pojazdu wyposażonego w blokadę alkoholową należy wpisywać: producenta, typ oraz numer seryjny urządzenia. 9) Niepotrzebne skreślić oraz wpisać potwierdzenie przeprowadzenia czynności innych niż badanie techniczne lub spełnienie dodatkowych warunków technicznych. W przypadku badania technicznego pojazdu, o którym mowa w art. 81 ust. 11 pkt 7 ustawy, należy wpisać odpowiednio: - art. 5a pkt 19a lit. a lub lit. b ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2012 r. poz. 361, z późn. zm.), lub - art. 4a pkt 9a lit. a lub lit. b ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2014 r. poz. 851, z późn. zm.), lub - art. 86a ust. 9 pkt 1 l ub pkt 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054, z późn. zm.). UWAGA: Na wzorze zaświadczenia dopuszcza się stosowanie w tle znaków firmowych podmiotu prowadzącego stację kontroli pojazdów z zastrzeżeniem, że barwa znaków i miejsce umieszczenia znaków nie pogorszy czytelności zaświadczenia. [ Dodano: 24-08-2017, 21:05 ] czyżby chodziło o to sprzed prawie 20 lat: Chyba tak .Dokładnej treści nie pamiętam , też było zamieszanie z pobieraniem opłat i zmienili tak żeby klient nie musiał płacić dwa razy za okresowe , to co cytujesz jest chyba po zmianie. [ Dodano: 24-08-2017, 21:22 ] Jeszcze się mi przypomniało że temat rozdzielania był wałkowany dobrych parę lat temu po zmianie przepisów ,niestety nie pamiętam w którym dzienniku to było . Była dyskusja jak robić ADR . Ze dwa lata temu temat odżył i nawet dzwoniłem do ITS ,podesłali mi na maila ale też się do tego nie dokopię . Ich cennik został opracowany po tamtych zmianach . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 25 Sierpień 2017 Share Napisano 25 Sierpień 2017 Chyba jednak zaszło i to za przyczyną między innymi OSDS. To że zmienił się opis do zaświadczenia nie oznacza, że od razu nie można łączyć badania okresowego z dodatkowym. Jeśli jest przepis jednoznacznie zakazujący takiego łączenia to proszę o wskazanie podstawy prawnej. Co nie jest zabronione jest dozwolone. Co więcej w przypadku gdy klient wnioskuje o dwa badania jednocześnie : 1. Dodatkowe " na zmiany" 2. Okresowe ( ma do tego prawo - zresztą najczęściej spotykany przypadek) To trzeba je połączyć bo rozdzielając będzie niezgodność na okresowym !!! Znalazłem podstawę prawną do mojej tezy: Cennik 223 z 2004 par 3 pkt 3 "W przypadku wykonania okresowego badania technicznego łącznie z okresowym......" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 26 Sierpień 2017 Share Napisano 26 Sierpień 2017 No dobrze. To u Ciebie ile i dlaczego tyle wynosi opłata za same 'pozmianowe' badanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 26 Sierpień 2017 Share Napisano 26 Sierpień 2017 Badanie gratis. Opinia rzeczoznawcy do tego badania - bezcenna... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 27 Sierpień 2017 Share Napisano 27 Sierpień 2017 No dobrze. To u Ciebie ile i dlaczego tyle wynosi opłata za same 'po zmianowe' badanie? Było już kilka razy: 1. Klient wnioskuje tylko o dodatkowe " na zmiany" - badanie nazywa się dodatkowe i kosztuje 82 + okresowe bo wykonujemy zakres okresowego. 2. Klient wnioskuje o dodatkowe " na zmiany" i okresowe - badanie nazywa się dodatkowe+okresowe i kosztuje 82 + okresowe bo za okresowe można pobierać tylko raz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 28 Sierpień 2017 Share Napisano 28 Sierpień 2017 Dalej nie kapuję ile wynosi koszt badania i co wynika z tego badania/tych badań pod numerem 1. Dalej nie kapuje ile wynosi koszt badania i co wynika z tego badania/tych badań pod numerem 2. Czym różnią się te badania i jaki jest sens takiego postępowania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 28 Sierpień 2017 Share Napisano 28 Sierpień 2017 Czym różnią się te badania i jaki jest sens takiego postępowania?Nazwą i faktem wyznaczania TNBT. Jedno jest tylko DBT bez wyznaczania TNBT, drugie OBT+DBT z wyznaczeniem TNBT. Zasadniczo na tym różnice się kończą. Ja robię właśnie tak jak napisał markes i do niedawna wszystko było ok. Jednak mój nadzór ma ostatnio dziwne pomysły i interpretacje i nakazał w drugim przypadku pobierać dwa razy za OBT i pisać na osobnych wpisach. Na pytanie czy tak mam robić we wszystkich przypadkach łączenia DBT z OBT tzn. robić je osobno, usłyszałem, że dotyczy to tylko sytuacji ze ZK, więc robię po staremu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 28 Sierpień 2017 Share Napisano 28 Sierpień 2017 OK. To ile skasować za zmianę skrzyni na wywrotkę w samochodzie ciężarowym o 18 t d.m.c.? Ciężarowy skrzyniowy zamienił się w ciężarową wywrotkę kiprowaną na trzy strony. Po takiej zmianie masa własna, ładowność i wymiary zewnętrzne również uległy zmianie. Chodzi tylko o samo badanie dodatkowe (pozmianowe) bez ruszania terminu badania. Dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
k.o.zak Napisano 28 Sierpień 2017 Share Napisano 28 Sierpień 2017 Witam, pozwolę wtrącić słowo: No dobrze. To u Ciebie ile i dlaczego tyle wynosi opłata za same 'po zmianowe' badanie? Było już kilka razy: 1. Klient wnioskuje tylko o dodatkowe " na zmiany" - badanie nazywa się dodatkowe i kosztuje 82 + okresowe bo wykonujemy zakres okresowego. 2. Klient wnioskuje o dodatkowe " na zmiany" i okresowe - badanie nazywa się dodatkowe+okresowe i kosztuje 82 + okresowe bo za okresowe można pobierać tylko raz. nie wiem czy przepis mówi o wykonywaniu zakresu okresowego, gdyż: 5) w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym, z zastrzeżeniem art. 66 ust. 4 pkt 5 i 6 ustawy, z wyłączeniem montażu instalacji do zasilania gazem - obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych, w sposób określony dla okresowego badania technicznego pojazdu, oraz zakres czynności określonych w pkt 1-2 działu I załącznika nr 2 do rozporządzenia, a także ustalenie nieznanych lub nowych danych technicznych pojazdu, podczas przeprowadzania badania technicznego pojazdu w sposób określony w dziale II załącznika nr 2 do rozporządzenia, oraz sporządzenie opisu zmian dokonanych w pojeździe, zgodnie z załącznikiem nr 5 do rozporządzenia; nie wymaga się wykonania czynności określonych w pkt 1 działu I załącznika nr 2 do rozporządzenia, jeżeli zmiany konstrukcyjne lub wymiana elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym nie mają wpływu na działanie układu kierowniczego, skuteczność tłumienia zawieszenia oraz ustawienie kół jezdnych; na co 776 mówi: § 1. Badania techniczne polegają na: 1) sprawdzeniu, czy pojazd odpowiada warunkom technicznym określonym w: a) ... B)... c). 2) ocenie prawidłowości działania pojazdu. Z zakresu okresowego przy ZK robimy tylko " ocenę spełnienia warunków tech, w sposób określony dla okresowego, nie ma słowa o : 3) sprawdzenie i ocenę prawidłowości działania poszczególnych zespołów i układów pojazdu, w szczególności pod względem bezpieczeństwa jazdy i ochrony środowiska, w tym sprawdzenie i ocenę: a) stanu technicznego ogumienia, w tym prawidłowości doboru obciążenia, prędkości i przeznaczenia właściwego dla danego typu pojazdu, b) prawidłowości działania, ustawienia i własności świetlnych świateł zewnętrznych, w tym prawidłowości działania urządzeń sygnalizacyjnych, c) stanu technicznego, skuteczności i równomierności działania hamulców, d) prawidłowości działania układu kierowniczego, stanu technicznego jego połączeń oraz wielkości ruchu jałowego koła kierownicy, w tym prawidłowości ustawienia i zamocowania kół jezdnych, e) stanu technicznego zawieszenia, f) instalacji elektrycznej, g) stanu technicznego nadwozia, podwozia i ich osprzętu oraz przedmiotów wyposażenia, h) stanu technicznego układu wydechowego - w uzasadnionych przypadkach pomiaru poziomu hałasu zewnętrznego podczas postoju oraz ocenę stanu technicznego sygnału dźwiękowego, i) emisji zanieczyszczeń gazowych lub zadymienia spalin, jeżeli pojazd jest napędzany silnikiem o spalaniu wewnętrznym; Jeśli się mylę to proszę o sprostowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 28 Sierpień 2017 Share Napisano 28 Sierpień 2017 Z zakresu okresowego przy ZK robimy tylko " ocenę spełnienia warunków tech, w sposób określony dla okresowego, nie ma słowa o : Możesz to przetłumaczyć na "swój język" ??? Czyli wymień TYLKO te punkty które wykonujesz. Z góry dziękuję za wyjaśnienie. P.S. Oceń proszę np. czy pojazd spełnia paragraf 16 rozporządzenia o warunkach technicznych. Czy już wiesz czym się różni rozporządzenie o warunkach technicznych od rozporządzenia o sposobie przeprowadzania badania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 28 Sierpień 2017 Share Napisano 28 Sierpień 2017 A tytuł tematu Opłata za badanie TAXI.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
k.o.zak Napisano 28 Sierpień 2017 Share Napisano 28 Sierpień 2017 Z zakresu okresowego przy ZK robimy tylko " ocenę spełnienia warunków tech, w sposób określony dla okresowego, nie ma słowa o : Możesz to przetłumaczyć na "swój język" ??? Czyli wymień TYLKO te punkty które wykonujesz. Z góry dziękuję za wyjaśnienie. P.S. Oceń proszę np. czy pojazd spełnia paragraf 16 rozporządzenia o warunkach technicznych. Czy już wiesz czym się różni rozporządzenie o warunkach technicznych od rozporządzenia o sposobie przeprowadzania badania? Może i nie wiem za bardzo czym się różni, natomiast czy skuteczność hamowania zmieniła się w związku ze zmianą skrzyni na wywrotkę? czy opony nagle wyłysiały w związku ze zmianą zabudowy? dostał luzów w zawieszeniu? jakieś wycieki się pojawiły?światłość świateł drogowych się zmieniła? szyba pękła? może i tak, mogło to sie wydażyć podczas przebudowy, jaki i w każdy inny dzień. Punkt 5 par 3 zakresu który cytowałem nie mówi abyśmy to sprawdzali tak jak w przypadku badania powypadkowego, gdzie: " w sposób określony w pkt 0–10 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia" - gdyby taki zapis był w pt.5 wówczas przyznał bym ci rację. Można nawet powiedzieć iż ten sam punkt 5 zwalnia z wykonania czynności określonych w pkt 1 działu I załącznika nr 2 do rozporządzenia, jeżeli zmiany konstrukcyjne lub wymiana elementów powodują- cych zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym nie mają wpływu na działanie układu kierowniczego, skuteczność tłumienia zawieszenia oraz ustawienie kół jezdnych; a więc nie trzeba sprawdzać tego czego zmiana nie dotyczy, masz sprawdzić warunki, czy może jakaś masa przekroczona, naciski w związku ze zmianą, czy aby miejsc o 40 nie za dużo w i tak już przeładowanym busie, może jakieś światła żle rozmieszczone, albo brakuje, może nasza wywrotka za szeroka/długa, może zasłania tablice, albo nie ma wyróżniających, można mnożyć, trzeba to sprawdzić co się zmieniło w warunkach po zmianie i czy zgodnie z nimi. Tak mi się wydaje, może ktoś jeszcze coś podpowie, Nasuwa mi się zatem pytanie, dlaczego mam przy tylko dodatkowym ZK brać +98 skoro dokonuje oceny tylko warunków technicznych a nie dokonuję oceny prawidłowości działania poszczególnych zespołów i układów pojazdu, w szczególności pod względem bezpieczeństwa jazdy i ochrony środowiska, gdzie zostało to sprawdzone przy okresowym badaniu technicznym i wystarczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 28 Sierpień 2017 Share Napisano 28 Sierpień 2017 Może i nie wiem za bardzo czym się różni, natomiast czy skuteczność hamowania zmieniła się w związku ze zmianą skrzyni na wywrotkę? czy opony nagle się popsuły w związku ze zmianą zabudowy? dostał luzów w zawieszeniu? jakieś wycieki się pojawiły? szyba pękła? może i tak, mogło to sie wydażyć podczas przebudowy, jaki i w każdy inny dzień. No właśnie nie wiadomo... Dlatego masz sprawdzić czy pojazd spełnia te warunki techniczne w sposób określony dla okresowego badania technicznego. Punkt 5 par 3 zakresu który cytowałem nie mówi abyśmy to sprawdzali tak jak w przypadku badania powypadkowego, gdzie: " w sposób określony w pkt 0–10 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia" No właśnie-dokładnie odwrotnie. [ Dodano: 28-08-2017, 23:08 ] a więc nie trzeba sprawdzać tego czego zmiana nie dotyczy, masz sprawdzić warunki, czy może jakaś masa przekroczona, naciski w związku ze zmianą, czy aby miejsc o 40 nie za dużo w i tak już przeładowanym busie, może jakieś światła żle rozmieszczone, albo brakuje, może nasza wywrotka za szeroka/długa, może zasłania tablice, albo nie ma wyróżniających, można mnożyć, trzeba to sprawdzić co się zmieniło w warunkach po zmianie i czy zgodnie z nimi. A identyfikację pojazdu trzeba przeprowadzać? Jeśli tak to według jakiego punktu? Przypomnę,że według Twojego rozumowania w tym badaniu (zmiany konstrukcyjne) nie ma wypisanych punktów z tabelki ,tak jak dla innych badań. Jest tylko "w sposób określony dla OKRESOWEGO badania technicznego) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
k.o.zak Napisano 29 Sierpień 2017 Share Napisano 29 Sierpień 2017 A identyfikację pojazdu trzeba przeprowadzać? A pojazd musi być na przeglądzie? - oczywiście że tak, i wykonam identyfikację "jak przy okresowym" czy to jest w przepisie czy nie ma, nie wyobrażam sobie żebym mógł podejść do jakiegokolwiek badania bez identyfikacji rzecz druga do głównie chodzi mi o "wydzieranie" pieniędzy od ludzi gdy doszło na przykład do zmiany z ciężarowego na osobowy (dosyć popularna zmiana) polegającej na wymontowaniu kraty. no po jakiego grzyba sprawdzać stan tech wszystkich podzespołów i kasować za to extra 98 przy ZK. Ogólnie masz rację jeśli chodzi o przepisy ale co do zasadności pobierania opłaty za okres przy ZK nie jestem przekonany Trzecia sprawa do ile pobieramy przy powypadkowym pojazdu ciężarowego o DMC powyżej 16 ton? ( robimy punkty 0-10 z zakresu okresowego) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 29 Sierpień 2017 Share Napisano 29 Sierpień 2017 gdy doszło na przykład do zmiany z ciężarowego na osobowy (dosyć popularna zmiana) polegającej na wymontowaniu kraty. no po jakiego grzyba sprawdzać stan tech wszystkich podzespołów Czyli przyjeżdżam sobie takim pojazdem z rozbitym przodem (po wypadku) i wykonasz mi pozytywne badanie po zmianach (demontaż kratki)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
k.o.zak Napisano 29 Sierpień 2017 Share Napisano 29 Sierpień 2017 gdy doszło na przykład do zmiany z ciężarowego na osobowy (dosyć popularna zmiana) polegającej na wymontowaniu kraty. no po jakiego grzyba sprawdzać stan tech wszystkich podzespołów Czyli przyjeżdżam sobie takim pojazdem z rozbitym przodem (po wypadku) i wykonasz mi pozytywne badanie po zmianach (demontaż kratki)? Eee no, przyjechał ktoś kiedyś do Ciebie na jakikolwiek przegląd z rozbitym przodem? nie kombinujmy w ten sposób bo zaraz padnie pytanie "czy jak przyjadę furą z węglem i cośtam... albo przyjedzie na dodatkowe TAXI (nawiązując do tematu) z rozbitym przodem to co zrobisz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 29 Sierpień 2017 Share Napisano 29 Sierpień 2017 Eee no, przyjechał ktoś kiedyś do Ciebie na jakikolwiek przegląd z rozbitym przodem? Uświadamiam Ci tylko, że jesteś w błędzie. Jeśli zmiany oceniasz tylko pod kątem tego, co się zmieniło - to musisz mi dać wynik P z rozbitym przodem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 29 Sierpień 2017 Share Napisano 29 Sierpień 2017 i wykonam identyfikację "jak przy okresowym" czy to jest w przepisie czy nie ma, nie wyobrażam sobie żebym mógł podejść do jakiegokolwiek badania bez identyfikacji A z czego to wynika? Konkretnie podstawa prawna dla konkretnie tego badania (zmiany konstrukcyjne). no po jakiego grzyba sprawdzać stan tech wszystkich podzespołów Bo obliguje Cię do tego rozporządzenie. Jest podana konkretna podstawa prawna a nie wybiórczość... nie kombinujmy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
k.o.zak Napisano 29 Sierpień 2017 Share Napisano 29 Sierpień 2017 Eee no, przyjechał ktoś kiedyś do Ciebie na jakikolwiek przegląd z rozbitym przodem? Uświadamiam Ci tylko, że jesteś w błędzie. Jeśli zmiany oceniasz tylko pod kątem tego, co się zmieniło - to musisz mi dać wynik P z rozbitym przodem no dobra Tobie dam P z rozbitym przodem, a ty dasz P na dodatkowe TAXI z rozbitym przodem bo przy TAXI nie ma zakresu okresowego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 29 Sierpień 2017 Share Napisano 29 Sierpień 2017 no dobra Tobie dam P z rozbitym przodem Niezgodnie z zakresem. Ponadto pięknie to będzie wyglądało na zdjęciach (jeśli będzie widać niesprawność pojazdu) dasz P na dodatkowe TAXI z rozbitym przodem bo przy TAXI nie ma zakresu okresowego Dokładnie tak - jeśli w zakresie nie ma badania "przodu" to wynik P. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 29 Sierpień 2017 Share Napisano 29 Sierpień 2017 tłuczemy temat a i tak każdy zrobi jak uważa, jeden podpiera się całymi przepisami, drugi wybiórczo, a trzeci , mamy prawo jakie mamy i niestety robimy na zasadzie "róbta co chceta", może kiedyś będzie tak : za to tyle i tyle i tak do każdego możliwego badania, wiem utopia ale pomarzyć wolno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.