Grzegorz Łódź Napisano 24 Luty 2017 Share Napisano 24 Luty 2017 tak wróżenie z fusów w przypadku DMC Nie koniecznie. Przecież ktoś już kiedyś na podstawie czegoś określił ładowność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
laptop Napisano 24 Luty 2017 Share Napisano 24 Luty 2017 wróżenie z fusów w przypadku DMC Ciekawe na jakiej podstawie ładowność ustalili. Chociaż w poprzednim ustroju to wiadomo jak to się odbywało. Dla klienta sprawa jest prosta, zważymy i już mamy DMC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 24 Luty 2017 Share Napisano 24 Luty 2017 No na siłę można to zważyć, dodać to co w DR jest z ładowności i niby DMC będzie. Na ile to wiarygodne to już inna kwestia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 24 Luty 2017 Share Napisano 24 Luty 2017 No na siłę można to zważyć, dodać to co w DR jest z ładowności i niby DMC będzie. To jedyny sposób. W innym przypadku - badanie z opisem zmian (zmiana ładowności). Ciekawe na jakiej podstawie ładowność ustalili. Pewnie z badania wzięli. Inne dane nie były potrzebne w tamtym czasie i sporo przyczep było tak rejestrowanych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 24 Luty 2017 Share Napisano 24 Luty 2017 I w sumie ten udział rzeczoznawcy tutaj to taki iluzoryczny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
laptop Napisano 24 Luty 2017 Share Napisano 24 Luty 2017 badanie z opisem zmian (zmiana ładowności) Nie śmiem tego ruszać nawet. Ewentualnie w dół można się pokusić w zależności od stanu udział rzeczoznawcy tutaj to taki iluzoryczny... Akurat w tej kwestii to jak zawsze, każdy po swojemu, a wszyscy poprawnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 24 Luty 2017 Share Napisano 24 Luty 2017 Jak ustalicie masę własną ,to napisz ile waży . Ja tam sobie strzelę 150kg . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 24 Luty 2017 Share Napisano 24 Luty 2017 Ja tam sobie strzelę No co? Może ktoś ja budował do malucha... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 24 Luty 2017 Share Napisano 24 Luty 2017 Przyczepki SAM z lat kiedy DR pisano na kolanie długopisem bardzo często gęsto miały DMC w granicach 450kg. Dziś wiadomo - tendencja jest raczej, żeby cisnąć do maksimum parametru, czyli 750, ale z obserwacji pojazdów z tamtych lat (i ich dokumentów) wynika, że naprawdę "małe" lekkie przyczepki nie były rzadkością. Zapewne ograniczone w stosunku do dzisiejszych możliwości pociągowe aut miały na to wpływ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jast Napisano 25 Luty 2017 Share Napisano 25 Luty 2017 Na kursie na początku lat 2000 otrzymaliśmy materiały którymi należało się posiłkować przy określaniu DMC przyczepy SAM. Były to przekroje kształtowników z tablicami ugięcia, nośności opon, zaczepy do haka, sposób konstrukcji ramy, osi itp. Nieraz się okazywało, że przyczepka zrobiona z solidnego materiału ważyła 400 i więcej kg, więc ładowność była nieduża, ale to właścicielowi nie przeszkadzało bo ładował w/g uznania własnego i potrzeb. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 25 Luty 2017 Share Napisano 25 Luty 2017 Nieraz się okazywało, że przyczepka zrobiona z solidnego materiału ważyła 400 i więcej kg, Zwłaszcza jak była robiona z tego co było pod ręką czyli często z grubościennych rur, oś na resorach od Żuka a na podłodze dębowe deski o grubości 40-50 mm - to musiało ważyć. ładowność była nieduża, ale to właścicielowi nie przeszkadzało bo ładował w/g uznania własnego i potrzeb. Znajomi budowlańcy dalej na takich przyczepach często wożą grubo ponad tonę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 2 Marzec 2017 Share Napisano 2 Marzec 2017 Pojazdy typu „sam”: zmian prawa nie będziePojazd typu „sam” czyli zbudowany przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej O interwencję w sprawie pojazdów typu „sam” prosił ministra infrastruktury poseł Paweł Grabowski (interpelacja nr 8849). Konkretnie chodzi tu o możliwości ich rejestracji, których rejestracja od końca 2013 r. obarczona jest – jak uzasadnia poseł – nie tylko wysokimi opłatami lecz także uciążliwą procedurą administracyjną. I właściciele tych pojazdów najczęściej uzyskują dopuszczenie ich do ruchu za granicą np. w Czechach. Ostatecznie nasz budżet ponosi stratę. A przecież: - Rozwiązanie polegające na uproszczeniu przepisów, przy zachowaniu ich zgodności z wymogami dyrektyw unijnych, nie tylko uprościłoby drogę do zarejestrowania pojazdów typu ,,sam”, lecz także pozytywnie wpłynęłoby na polski budżet. Dlatego też zasadnym wydaje się przeanalizowanie obecnie obowiązującego prawa w tym zakresie i dokonanie stosownych korekt w interesie polskich obywateli. Padają pytania: o liczbę rejestrowanych pojazdów typu „sam”; o możliwość obowiązujących przepisów. Czy zdaniem Pana Ministra – pyta Grabowski - za normalną należy uznać sytuację, w której polscy obywatele uzyskują dopuszczenie do ruchu pojazdów typu ,,sam” w Czechach, aby potem je zarejestrować w Polsce? Przepisy w powyższym zakresie są tożsame we wszystkich krajach UE, resort infrastruktury i budownictwa nie planuje zmian prawnych w przedmiotowej sprawie – odpowiada podsekretarz stanu Jerzy Szmit. I precyzuje to stanowisko: na skutek implementacji do prawa krajowego, ustawą z dnia 22 czerwca 2013 r. o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 1448), Dyrektywy 2007/46/WE, uchylony został m.in. przepis art. 68 ust. 17 pkt. 4 ustawy- Prawo o ruchu drogowym, dający do dnia 22 czerwca 2013 r. możliwość dopuszczenia do ruchu pojazdu wyprodukowanego lub importowanego w ilości jednej sztuki rocznie (np. pojazdy marki SAM), po uzyskaniu pozytywnego wyniku z przeprowadzonego badania technicznego pojazdu. Ideą ww. przepisu było stworzenie producentowi lub importerowi możliwości zarejestrowania jednego pojazdu danego typu rocznie, bez konieczności przedstawienia go do badań homologacyjnych. Przepis ten był jednakże nadużywany przez importerów i producentów do dopuszczania do ruchu pojazdów nie posiadających świadectwa homologacji. Fakt ten podnoszony był wielokrotnie przez Komisję Europejską. W odpowiedzi na takie tezy KE, Polska zobowiązała się wobec KE, iż wprowadzi zapisy uniemożliwiające stosowanie tego rodzaju praktyk. Zostało to zrealizowane przy okazji ww. implementacji do prawa polskiego dyrektywy 2007/46/WE. Obecnie, stosownie do art. 70g ust. 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r. poz. 1137, z późn. zm.) zakazuje się wprowadzania do obrotu nowego pojazdu bez wymaganego odpowiedniego świadectwa homologacji typu lub innego równoważnego dokumentu, którym jest m.in. świadectwo dopuszczenia indywidualnego wydawane w drodze decyzji przez Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego (art. 70zu ust. 1 ustawy – Prawo o ruchu drogowym). (jm) http://www.prawodrogowe.pl/informacje/kronika-legislacyjna/pojazdy-typu-sam-zmian-prawa-nie-bedzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 2 Marzec 2017 Share Napisano 2 Marzec 2017 poseł Paweł Grabowski " przewodniczącym Podkomisji stałej do spraw mikro, małych i średnich przedsiębiorstw" https://pl.wikipedia.org/wiki/Pawe%C5%82_Grabowski_(polityk) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
max72 Napisano 3 Marzec 2017 Share Napisano 3 Marzec 2017 ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 3 Marzec 2017 Share Napisano 3 Marzec 2017 Pewnie chodzi o takie słowo na literę "L" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.