Skocz do zawartości
Darek :-)

bankowozy klasy C

Rekomendowane odpowiedzi

kowal
b) rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2003 r. Nr 32, poz. 262, z późn. zm.6)), zwanego dalej "rozporządzeniem o warunkach technicznych",

 

Jest zawarte -więc nie widzę problemu -przecież jest wymieniony i działamy na jego podstawie .

 

Dla wozu transmisyjnego sprawdzania warunków po prostu nie ma

jak i innych specjalistycznych pojazdów .

A np.dlaczego w §1.Badania techniczne polegają na - nie jest wymienione rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów wchodzących w skład kolejki turystycznej oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia -może to jest jakieś inne badanie nie techniczne

 

 

Dlaczego i jak długo będziemy mieli wyraźne i zrozumiale napisane przepisy w jednej formie które by zawierały wszystko :shock:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop
A np.dlaczego w §1.Badania techniczne polegają na - nie jest wymienione rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów wchodzących w skład kolejki turystycznej oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia

 

To jest bubel prawny - po prostu. Tak samo jak zapisanie warunków dla pojazdów nauki jazdy w rozporządzeniu o egzaminowaniu kierowców. Wszystko fajnie, tylko w tym układzie co one diagnostę interesują? :) I w tym sensie Paragraf 1 jest katalogiem zamkniętym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag

i pewnie znowu się zacznie ... :razz:

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie potwierdził, że podatnik, który wyleasinguje bankowóz, może odliczyć cały VAT zawarty w ratach leasingowych i w cenie paliwa. Zdaniem sądu nie ma znaczenia to, czy podatnik świadczy usługi konwojowania, czy prawnicze.

Sprawa rozpatrywana przez warszawski WSA dotyczyła bankowozu wykorzystywanego przez adwokata do - jak sam twierdził - przewożenia gotówki oraz akt objętych tajemnicą adwokacką. Adwokat leasingował go od firmy leasingowej i był przekonany, że może odliczyć pełny VAT z faktur dokumentujących raty leasingowe, a nie tylko 60 proc. tego podatku. Chciał też odliczać VAT zawarty w fakturach za paliwo.

 

Argumentem było dla prawnika to, że bankowóz jest pojazdem specjalnym, wymienionym w załączniku do ustawy nowelizującej ustawę o podatku od towarów i usług, i z tego powodu nie ma do niego zastosowanie ograniczenie w odliczaniu podatku VAT.

 

Izba skarbowa była innego zdania; twierdziła, że wykorzystywanie bankowozu nie jest niezbędne w działalności prawniczej, co najwyżej może być przydatne w tej działalności, ale to za mało do pełnego odliczenia VAT.

 

Sprawa trafiła do Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie, a ten uchylił interpretację izby skarbowej (sygn. III SA/Wa 3158/12). Sąd orzekł, że wyjątek dotyczący ograniczenia prawa do odliczenia VAT dotyczy konkretnych pojazdów - w tym wypadku bankowozu - a nie podatnika i prowadzonej przez niego działalności gospodarczej. Nie ma znaczenia rodzaj działalności prowadzonej przez podatnika, w której wykorzystuje on bankowóz - stwierdził sąd.

 

Zdaniem WSA, jeżeli pojazd spełnia cechy pozwalające uznać go za pojazd specjalny i jest on wykorzystywany do wykonywania czynności opodatkowanych, to podatnik ma prawo odliczyć VAT w całości, a nie tylko w 60 proc.

 

WSA zwrócił uwagę na to, że z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT wynika prawo do odliczenia podatku wynikającego z faktur dokumentujących zakupy towary i usług wykorzystywanych w działalności opodatkowanej, a wszelkie ograniczenia powinny być interpretowane ściśle.

 

Podobnie warszawski WSA orzekł 22 lutego br. (sygn. III SA/Wa 2016/12), co - jak powiedział PAP adwokat Marcin Górski - może wskazywać na to, że "zaczyna się kształtować korzystna dla podatników linia orzecznicza".

 

Oba wyroki są jednak nieprawomocne i od obu przysługuje izbom skarbowym skarga kasacyjna do Naczelnego Sądu Administracyjnego.

 

http://biznes.interia.pl/podatki/news/sad-mozna-odliczac-pelny-vat-od-bankowozu-i-paliwa-do-niego,1910374

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Qnick
i pewnie znowu się zacznie ...

 

A co ma się zacząć wystarczy cytat z Dz.U. 12.poz. 1262

szyby wykonane w klasie co najmniej BR1, według normy PN-EN 1063 (lub w klasie równoważnej), bez możliwości ich otwierania;
i po bankowozie :-P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wolf

Czy coś się zmieniło w tej sprawie?

Może ktoś jest bardziej na bieżąco?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hudas
Dnia 15.12.2017 o 11:01, wolf napisał:

Czy coś się zmieniło w tej sprawie?

 

Nie za wiele się zmieniło. 3 zmiany .

§ 1. Użyte w rozporządzeniu określenia oznaczają :

8) konwojent - osobę posiadającą legitymację kwalifikowanego pracownika ochrony fizycznej, ochraniającą transport wartości pieniężnych, wyposażoną w broń palną bojową, środki ochrony osobistej oraz środki łączności;

§ 7. 1. Wartości pieniężne powyżej 24 jednostek obliczeniowych są transportowane bankowozem typu A.

2. Transport wartości pieniężnych do 8 jednostek obliczeniowych z użyciem bankowozu typu C, wyposażonego w pojemniki specjalistyczne co najmniej klasy D, może być wykonywany przez nieuzbrojonego pracownika ochrony posiadającego legitymację kwalifikowanego pracownika ochrony fizycznej, bez udziału konwojenta.

§ 12. 1. Przedsiębiorcy i kierownicy innych jednostek organizacyjnych wykorzystują do przechowywania lub transportowania wartości pieniężnych pomieszczenia i urządzenia:

1) posiadające wydany przez uprawnioną jednostkę certyfikującą certyfikat zgodności albo wydaną przez producenta lub importera deklarację zgodności, potwierdzające zgodność z zasadniczymi lub szczegółowymi wymaganiami w rozumieniu przepisów o systemie oceny zgodności - w przypadku gdy dla danego wyrobu wymagania takie zostały ustalone;

2) posiadające wydane przez jednostkę certyfikującą akredytowaną przez Polskie Centrum Akredytacji poświadczenie zgodności z odpowiednimi Polskimi Normami lub poświadczenie zgodności wydane przez akredytowaną jednostkę certyfikującą w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej, Republice Turcji lub w państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, albo wyprodukowane lub wprowadzone do obrotu w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej, Republice Turcji lub w państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, pod warunkiem, że te pomieszczenia i urządzenia spełniają wymagania odpowiadające wymaganiom niniejszego rozporządzenia - jeżeli dla danego wyrobu nie ustalono wymagań, o których mowa w pkt 1.

Ogłoszony tekst jednolity  w załączniku dla potrzebujących.

D.U.793 -2016 - Bankowozy.pdf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

 

Już kiedyś miałem fotkę zapodać jakie się stosuje na feldze wewnątrz opony wymyślne chomąto, coby umożliwiało nawiać na własnych kołach chociażby z napadu.

Cały czas mowa o bankowozach. A rzeczone chomąto, taki run flat z bake-lytu... teksto-lytu wygląda tak: (tak, wiem: bakielit/tekstolit a nie warsiawka ;-)

 

 

 

 

 

 

Chomąto Run Flat.gif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Świetny przykład Panie UFO. Czekamy na przełożenie postu na dowolny ziemski język - choć najlepiej Polski :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Bankowóz typu B musi być wyposażony w:

1) szyby wykonane w klasie co najmniej BR2, według normy PN-EN 1063 (lub w równoważnej klasie), bez możliwości ich otwierania;

2) przedział osobowy wykonany w klasie co najmniej FB 2 według normy PN-EN 1522 (lub w równoważnej klasie);

3) drzwi zewnętrzne z systemem centralnego blokowania oraz sygnalizacją ich niedomknięcia i odblokowania. 

...

...

...

 

4. Koła pojazdu powinny być wykonane z wkładkami masywowymi lub w innej konstrukcji umożliwiającej po przebiciu opony dalszą jazdę przez 15 km z prędkością 50 (+/-5) km/godz.

5. W bankowozie typu B nie dopuszcza się stosowania instalacji gazowej.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adam1501

Wszystko fajnie tylko te zapisy nie dla nas a dla wytwórcy takiego zwierza, który wystawia na tę okoliczność stosowny papier. Żaden diagnosta nie jest w stanie nawet połowy tych warunków zweryfikować z poziomu SKP. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Nie. Nie chodzi o potwierdzenie warunku. Wkleiłem to jako ciekawostkę, bo jakoś tak przez przypadek zawitał bankowóz na wymianę ogumienia i mu takie coś powyciągali z opon.

Jakoś tak się złożyło, że nie zaszła okoliczność abym widział kiedykolwiek te "wkładki masywowe", no to zapodałem dla potomności.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.