canon125 Napisano 10 Marzec 2012 Share Napisano 10 Marzec 2012 Witam wszystkich Mam parę pytań, motocykl o pojemności 124ccm, w którym został zmieniony silnik na pojemność 49,9ccm bez zmian konstrukcyjnych motocykla, tylko przekładka silnika. Jakie dokumenty potrzebuje aby przejść pozytywnie badanie i czy to musi być stacja Okręgowa?. Zapewne się spotkaliście z takimi zmianami. Jakie koszty są takiego przeglądu, i co jest sprawdzane. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 10 Marzec 2012 Share Napisano 10 Marzec 2012 Witam wszystkich Mam parę pytań, motocykl o pojemności 124ccm, w którym został zmieniony silnik na pojemność 49,9ccm bez zmian konstrukcyjnych motocykla, tylko przekładka silnika. Jakie dokumenty potrzebuje aby przejść pozytywnie badanie i czy to musi być stacja Okręgowa?. Zapewne się spotkaliście z takimi zmianami. Jakie koszty są takiego przeglądu, i co jest sprawdzane. pozdrawiam Mówiąc szczerze to w stronę obniżenia mocy i pojemności się nie spotkałem' Tym nie mniej jednak są to zmiany uważane za konstrukcyjne bo powodują zmianę zapisów w DR, w tym wypadku zmieni się moc i pojemność. Należy zatem wykonać DBT po zmianach konstrukcyjnych za 82 zł. na stacji okręgowej lub na stacji podstawowej która ma uprawnienia do przeglądów po zmianach konstrukcyjnych tj. ma małą literkę "e" w oznaczeniu stacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 10 Marzec 2012 Share Napisano 10 Marzec 2012 Mówiąc szczerze to w stronę obniżenia mocy i pojemności się nie spotkałem' Na pewno? A te przewałki z motocykla na motorower ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 10 Marzec 2012 Share Napisano 10 Marzec 2012 Mówiąc szczerze to w stronę obniżenia mocy i pojemności się nie spotkałem' Na pewno? A te przewałki z motocykla na motorower ? Te to były tylko na papierze... Tu Canon125 wymienił tylko silnik. O zmianie na motorower nic nie pisze. Chyba że to tylko taki wybieg, bo jednak chodzi o taką "zmianę" a potem 125 z powrotem do ramy "motoroweru" i wio?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
canon125 Napisano 10 Marzec 2012 Autor Share Napisano 10 Marzec 2012 Będąc na stacji diagnostycznej powiedziano mi że potrzebna jest opinia rzeczoznawcy, czy na każdej stacji tego się wymaga czy po rostu zależy kto jak na to patrzy.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 10 Marzec 2012 Share Napisano 10 Marzec 2012 Będąc na stacji diagnostycznej powiedziano mi że potrzebna jest opinia rzeczoznawcy, czy na każdej stacji tego się wymaga czy po rostu zależy kto jak na to patrzy.. Napisz o co ci dokładnie chodzi. Jeżeli wymieniłeś ten silnik, żeby z motocykla zrobić tak zwany motorower, czyli zmianę rodzaju pojazdu to jak najbardziej potrzebna jest opinia rzeczoznawcy i dokumenty od przedsiębiorcy uprawnionego do dokonywania zmian w pojazdach. A ja bym jeszcze zażądał pozwolenia od rodziców Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 10 Marzec 2012 Share Napisano 10 Marzec 2012 Opinia rzeczoznawcy będzie wymagana wyłącznie w sytuacji jeśli diagnosta jej sobie zażyczy (może, ale nie musi). Ponadto, jeśli taka wymiana silnika powoduje zmianę rodzaju pojazdu to w WK będą wymagane dokumenty, że zmiany tej dokonał odpowiedni przedsiębiorca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 11 Marzec 2012 Share Napisano 11 Marzec 2012 O zmianie na motorower nic nie pisze. Proszę?? Marek1 - a jak do VAN'a dołożę tyle foteli, że mi wyjdzie 12 miejsc, to dopóki Ci nie NAPISZĘ, że to autobus, to sam nie zauważysz? Gość włożył taki a nie inny silnik i z mocy prawa pojazd ten stal się przez to motorowerem. niezależnie, czy On tego chce, czy nie. jak najbardziej potrzebna jest opinia rzeczoznawcy Może u Ciebie. Ale nie u każdego. Dlatego nie pisz o tym fakcie tak, jak gdyby był to ustawowy obowiązek, bo póki co: Opinia rzeczoznawcy będzie wymagana wyłącznie w sytuacji jeśli diagnosta jej sobie zażyczy (może, ale nie musi) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 11 Marzec 2012 Share Napisano 11 Marzec 2012 Gość włożył taki a nie inny silnik i z mocy prawa pojazd ten stal się przez to motorowerem. albo z mocy tego samego prawa nadal pozostanie motocyklem ze względu na Vmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 11 Marzec 2012 Share Napisano 11 Marzec 2012 albo z mocy tego samego prawa nadal pozostanie motocyklem ze względu na Vmax Wierzysz w to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
canon125 Napisano 11 Marzec 2012 Autor Share Napisano 11 Marzec 2012 Dodam jeszcze że motor nie jest zarejestrowany w Polsce, będzie to dopiero pierwszy przegląd w PL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 11 Marzec 2012 Share Napisano 11 Marzec 2012 Należy zatem wykonać DBT po zmianach konstrukcyjnych za 82 zł Ciekawe co na to TDT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 11 Marzec 2012 Share Napisano 11 Marzec 2012 Ciekawe co na to TDT Jak to TDT... W każdym województwie inaczej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 11 Marzec 2012 Share Napisano 11 Marzec 2012 No to się ponawyrabiało Zostawić was na chwilę samych Chyba trzeba po kolei... 1. Dodatkowe po zmianach + zakres okresowego rzecz jasna, więc 82zł+62zł jeśli to nadal motocykl albo 82+50 jeśli to miałby być motorower. 2. Rzeczoznawca konieczny, bo inaczej jak ustalić prędkość maksymalna tego pojazdu a jeśli jest powyżej 45km/h to jest to nadal motocykl. Chyba że poproszą Ciebie Blakop, żebyś pojeździł tym wynalazkiem i polegając na wskazaniach prędkościomierza tego pojazdu autorytatywnie stwierdził że nie przekracza tych 45km/h. Dodatkowe utrudnienie jest takie że motorower nie musi być wyposażony w prędkościomierz więc właściciel do badania może go złośliwie zdemontować i wtedy pozostaje tylko wnioskowanie na podstawie szumu w uszach... A na poważnie to żadne SKP nie ma żadnego urządzenia do sprawdzania prędkości pojazdu a w tym wypadku ustalenie yej prędkości ma znaczenie kluczowe. 3.Robi się ciekawiej, bo pojazd jest jeszcze nie zarejestrowany w Polsce, więc otwieramy temat: czy zmiany przed rejestracją w kraju czy po? A tak BTW to autobus robi sie wkładając 12 foteli do VANa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 11 Marzec 2012 Share Napisano 11 Marzec 2012 1. Dodatkowe + zakres okresowego rzecz jasna, więc 82zł+62zł jeśli to nadal motocykl albo 82+50 jeśli to miałby być motorower. A jakim prawem chcesz pobrać opłatę za okresowe skoro nie wykonujesz okresowego, bo gdybyś go wykonał to musiałbyś wyznaczyć termin badania? 2. Rzeczoznawca konieczny, bo inaczej nikt nie ustalić prędkość maksymalna tego pojazdu a jeśli jest powyżej 45km/h to jest to nadal motocykl. Nie wszędzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 11 Marzec 2012 Share Napisano 11 Marzec 2012 A jakim prawem chcesz pobrać opłatę za okresowe skoro nie wykonujesz okresowego, bo gdybyś go wykonał to musiałbyś wyznaczyć termin badania? Pobiera opłatę za zakres okresowego, gdyż to jedno badanie dodatkowe go zawiera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 11 Marzec 2012 Share Napisano 11 Marzec 2012 A jakim prawem chcesz pobrać opłatę za okresowe skoro nie wykonujesz okresowego, bo gdybyś go wykonał to musiałbyś wyznaczyć termin badania? Nie muszę jej wyznaczać, pobieram tylko opłatę za to badanie bo wykonuję zakres tego badania. Dlatego jest tam napisane, " zakres OBT" a nie OBT. 2. Rzeczoznawca konieczny, bo inaczej nikt nie ustalić prędkość maksymalna tego pojazdu a jeśli jest powyżej 45km/h to jest to nadal motocykl. Nie wszędzie U nas policja zatrzymuje motorowery które po odblokowaniu jadą i 80 km/h, bo nie jst to zgodne z prawem a u was ich nie łapią? Natomiast jest dezinformacją twierdzenie, że można tę zmianę na motorower wykonać bez ustalania jego pr. max I to właśnie musi ustalić nie nikt inny jak rzeczoznawca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 11 Marzec 2012 Share Napisano 11 Marzec 2012 Pobiera opłatę za zakres okresowego, gdyż to jedno badanie dodatkowe go zawiera. Zgodnie z par. 3 ust. 2 całkowita opłata obejmuje sumę opłat za przeprowadzone badania techniczne i wykonane czynności określone w tabeli. Okresowego badania nie wykonano ani też nie wykonano też czynności określonych w punkcie 7 tabeli. Dlatego moim zdaniem opłata za badanie okresowe się nie należy, gdyż go nie wykonano. [ Dodano: 11-03-2012, 23:01 ] Nie muszę jej wyznaczać, pobieram tylko opłatę za to badanie bo wykonuję zakres tego badania.Dlatego jest tam napisane, " zakres OBT" a nie OBT. Nie wykonałeś badania ani czynności - nie masz prawa pobrać opłaty... U nas policja zatrzymuje motorowery które po odblokowaniu jadą i 80 km/h, bo nie jst to zgodne z prawem a u was ich nie łapią? Pewnie łapią (chociaż nigdy się nie spotkałem z zatrzymanym DR z takiego powodu), ale to nie oznacza, że każdy diagnosta będzie żądał opinii rzeczoznawcy. Zresztą dzisiaj motorower jeździ 45 km/h, co potwierdzi rzeczoznawca, a jutro ktoś go odblokuje i będzie jechał 80 km/h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 11 Marzec 2012 Share Napisano 11 Marzec 2012 Nie wykonałeś badania ani czynności - nie masz prawa pobrać opłaty... Wykonałem, bo musiałem: zgodnie z par. 3 ust. 1 DzU 155 z 2009r 5) w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym, z zastrzeżeniem art. 66 ust. 4 pkt 5 i 6 ustawy, z wyłączeniem montażu instalacji do zasilania gazem - obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych, w sposób określony dla okresowego badania technicznego oraz zakres czynności określonych w pkt 1 i 2 działu I załącznika nr 4 do rozporządzenia, a także ustalenie nieznanych lub nowych danych technicznych pojazdu podczas przeprowadzania badania technicznego w sposób określony w dziale II załącznika nr 4 do rozporządzenia oraz sporządzenie opisu zmian dokonanych w pojeździe zgodnie z załącznikiem nr 5 do rozporządzenia; Pewnie łapią (chociaż nigdy się nie spotkałem z zatrzymanym DR z takiego powodu) Ty sie nie spotkałeś, ja tak. Zresztą dzisiaj motorower jeździ 45 km/h, co potwierdzi rzeczoznawca, a jutro ktoś go odblokuje i będzie jechał 80 km/h. Ja oceniam fatyczny stan pojazdu w czasie BT. To co zrobi ktoś póżniej mnie nie interesuje, to sprawa dla policji właśnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 12 Marzec 2012 Share Napisano 12 Marzec 2012 A jakim prawem chcesz pobrać opłatę za okresowe skoro nie wykonujesz okresowego Pracownik WK nie ma racji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 12 Marzec 2012 Share Napisano 12 Marzec 2012 Wykonałem, bo musiałem: Wykonałeś tylko BT dodatkowe i tylko za nie należy się opłata, gdyż poza BT dodatkowym nie wykonałeś innych czynności z cennika, za które należałaby się opłata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 12 Marzec 2012 Share Napisano 12 Marzec 2012 nie wykonałeś innych czynności z cennika Właśnie że wykonał , nawet zaznaczył to tłustym drukiem. Jak ktoś się jeszcze uprze to doliczy za pokolizyjne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 12 Marzec 2012 Share Napisano 12 Marzec 2012 Wykonałeś tylko BT dodatkowe i tylko za nie należy się opłata, To właśnie jedna ze szkół i pewnie długo nie dojdziemy kto ma rację, choć były tu już doktoraty na ten temat,,, A co powiesz Michał na wersję TDT, żeby kasować (82+98+94) pokolizyjne ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 12 Marzec 2012 Share Napisano 12 Marzec 2012 A co powiesz Michał na wersję TDT Nie tylko TDT ma taką wersję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 12 Marzec 2012 Share Napisano 12 Marzec 2012 Mnie interesują przepisy, a nie TDT. Załącznik do rozporządzenia zawiera wykaz badań i wykaz czynności. Tutaj wykonano tylko badanie dodatkowe, więc opłata powinna być tylko za to badanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.