Skocz do zawartości
Czy płacisz za terminale płatnicze 2x więcej niż musisz? ×

Zdjęcia w zmianach konstrukcyjnych


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam pytanie dotyczące zdjęć.

Komu one są potrzebne ? Czy ja mam je zrobić po zmianach konstrukcyjnych na swojej stacji i czy mam je trzymac w archiwum , i ile tych zdjęć ma być ?

Czy robimy dalej zmiany konstrukcyjne z przeglądem ,czy same zmiany ?

Może ktoś mie oświeci ,bo po nowym Dz. U. nie wiem jak do tego się zabrać :shock:

  • Odpowiedzi 71
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • blakop

    18

  • Marek1

    12

  • michal_k

    10

  • Psuj

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Napisano

Zdjęcia są załącznikiem do badania, czyli zaświadczenie jest drukowane razem ze zdjęciami.

Zdjęcia oczywiści już po dokonanych zmianach.

Cztery zdjęcia, tak jak przy SAM-ach.

jeżeli jest zmiana rodzaju pojazdu to na pewno z okresowym.

Zdjęcia "przechowują się same" w folderze załączników do tego badania.

Napisano
Zdjęcia są załącznikiem do badania, czyli zaświadczenie jest drukowane razem ze zdjęciami.

Zdjęcia oczywiści już po dokonanych zmianach.

:ok:ok:ok

 

Cztery zdjęcia, tak jak przy SAM-ach.

Nie ma określonej ilości, nie raz załączałem trzy i też było ok...

 

jeżeli jest zmiana rodzaju pojazdu to na pewno z okresowym.

Robimy badanie dodatkowe i tylko dodatkowe (zawierające zakres okresowego). Okresowe tylko na wyraźne życzenie klienta... Bo czym się różnią zmiany skutkujące zmianą rodzaju od tych nie zmieniających rodzaju? Na SKP - niczym...

 

Zdjęcia "przechowują się same" w folderze załączników do tego badania.

:ok:ok:ok

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano

Zdjęcia oczywiści już po dokonanych zmianach.

Nie ma określonej ilości, nie raz załączałem trzy i też było ok...

Po zdemontowaniu kratki to jakie zdjęcia i ile ?

Napisano
Robimy badanie dodatkowe i tylko dodatkowe (zawierające zakres okresowego)

Ale koszt badania to?

Napisano
Po zdemontowaniu kratki to jakie zdjęcia i ile ?

 

Jeśli nie zmieniła się ilość miejsc to dwa wystarczą. Ogólne samochodu z widoczną tablica rejestracyjną i wnętrza na którym widać, że nie ma kraty.

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano
Jeśli nie zmieniła się ilość miejsc to dwa wystarczą. Ogólne samochodu z widoczną tablica rejestracyjną i wnętrza na którym widać, że nie ma kraty.

 

A zbliżenie na punkty kotwiczeń, że oryginalne itd? :P

 

Moi drodzy - myślę, że każdy musi sam ocenić ile zdjęć do każdej sprawy trzeba i jakie to mają zdjęcia być. Znam stację co do każdej zmiany musi być miejsce wybicia VIN, TZ, licznik, fotka z każdej przekątnej z numerami rej. itd... Na innej diagnosta zrobił demontaż bez fotek w ogóle... Już chciałem iść o zakład, że takie badanie mu nie przejdzie w WK... I dobrze, że się nie założyłem hehe - bo w WK stwierdzili "no tak - taki demontaż to co tu fotografować - może być bez" 8)

Kierujcie się własnym przeświadczeniem, ale zawsze przez pryzmat zdrowego rozsądku i będzie ok myślę :)

Napisano
Po zdemontowaniu kratki to jakie zdjęcia i ile ?

 

Jeśli nie zmieniła się ilość miejsc to dwa wystarczą. Ogólne samochodu z widoczną tablica rejestracyjną i wnętrza na którym widać, że nie ma kraty.

Ilość siedzeń się nie zmieniła.(pasy też)

Konkretnie, o jakie warunki techniczne tutaj chodzi, ( na podstawie DZ.U) w których była niezgodność przed i po wymianie kratki?

Bo jak sądzę takie sytuacje mamy udokumentować zdjęciami.

Pozdrawiam.

Napisano
Ilość siedzeń się nie zmieniła.(pasy też)

Konkretnie, o jakie warunki techniczne tutaj chodzi, ( na podstawie DZ.U) w których była niezgodność przed i po wymianie kratki?

Bo jak sądzę takie sytuacje mamy udokumentować zdjęciami.

Pozdrawiam.

 

W moim przypadku klient chce zmienić ilość miejsc z 3 na 9, kotwiczenie foteli jest , pasy są.

Wydaje mi sie że są to zmiany konstrukcyjne bo jest zmiana masy własnej.

Zdjęcia, to jest lekkie przegięcie,bo czy to jest autentyczne ,czy fotoszop? :razz:

Napisano
Wydaje mi sie że są to zmiany konstrukcyjne bo jest zmiana masy własnej.

 

No już sama zmiana liczby miejsc jest zmianą konstrukcyjną zgodnie z przepisami.

Napisano
janmarek napisał/a:

Wydaje mi sie że są to zmiany konstrukcyjne bo jest zmiana masy własnej.

 

 

No już sama zmiana liczby miejsc jest zmianą konstrukcyjną zgodnie z przepisami

 

Ciekawa teoria ,bo na tym forum co niektórzy chcą udowodnic że zmiana ilości miejsc ,to nie sa żadne zmiany konstrukcyje :o

Napisano
A zbliżenie na punkty kotwiczeń, że oryginalne itd? :P

:)

nie zmieniła się ilość miejsc

 

o jakie warunki techniczne tutaj chodzi, ( na podstawie DZ.U) w których była niezgodność

 

Jaka niezgodność?

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano
Zdjęcia, to jest lekkie przegięcie,bo czy to jest autentyczne ,czy fotoszop?

Żadne przegięcie bo opis zmian zawiera taki punkt:

"Ia. Odpowiednie zdjęcia zmian"

Więc zdjęcia musisz dołączyć.

 

Konkretnie, o jakie warunki techniczne tutaj chodzi, ( na podstawie DZ.U) w których była niezgodność przed i po wymianie kratki?.

 

A tu co"autor" /jeśli myślał/ miał na myśli?

Coś jak zwykle kompletnie OBOK tematu?

Bo jak niezgodność to "nie spełnia wymagań" i po badaniu... więc po co pytać? :cool:

Napisano
o jakie warunki techniczne tutaj chodzi, ( na podstawie DZ.U) w których była niezgodność

 

Jaka niezgodność?

1.Czy według Ciebie dokonane zmiany są zgodne z przepisami ustawy i rozporządzenia o warunkach technicznych?

2.Czy przed dokonaniem zmian pojazd spełniał, czy też nie, warunki zgodne z przepisami ustawy i rozporządzenia o warunkach technicznych?

 

Dotyczy to tego samego samochodu, który miał kratkę a teraz jej niema.

Nie zmieniła się fabryczna ilość siedzeń a jedynie ograniczenia administracyjne, co do ilości przewozu osób. Zmieniła się też umowna ładowność i zmiana polegająca na tym, iż przedtem był ten samochód ciężarowym a teraz ma być osobowym.

 

Jeżeli chcesz udokumentować dokonanie zmian konstrukcyjnych przy pomocy zdjęć i opisu, to właśnie się pytam, co wpłynęło na te zmiany z powołaniem się na przepisy ustawy i rozporządzenia o warunkach technicznych.?

Pozdrawiam.

Napisano
Jeżeli chcesz udokumentować dokonanie zmian konstrukcyjnych przy pomocy zdjęć i opisu, to właśnie się pytam, co wpłynęło na te zmiany z powołaniem się na przepisy ustawy i rozporządzenia o warunkach technicznych.?

 

Temat czy osobówka może mieć kratę czy nie i co dają takie zmiany oraz jaki jest w tym sens (albo bezsens), był omawiany w innym temacie.

W tej chwili rozmowa toczy się o zdjęciach i konieczności (lub nie) ich zamieszczania w opisie zmian.

Polecam opcję SZUKAJ.

Pozdrawiam

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano

O!

 

[ Dodano: 16-01-2013, 17:38 ]

Nie zmieniła się fabryczna ilość siedzeń a jedynie ograniczenia administracyjne, co do ilości przewozu osób.

Administracja miałaby ogranicza ilość miejsc z urzędu?!

 

Zmieniła się też umowna ładowność i zmiana polegająca na tym, iż przedtem był ten samochód ciężarowym a teraz ma być osobowym.

Umowna ładowność?

Żadne rozporządzenie ani ustawa nie zawiera takiego nazewnictwa ani takiej definicji.

Więc z tego punktu widzenia "umowana ładowność" to kompletna herezja!

Napisano
Jeżeli chcesz udokumentować dokonanie zmian konstrukcyjnych przy pomocy zdjęć i opisu, to właśnie się pytam, co wpłynęło na te zmiany z powołaniem się na przepisy ustawy i rozporządzenia o warunkach technicznych.? Temat czy osobówka może mieć kratę czy nie i co dają takie zmiany oraz jaki jest w tym sens (albo bezsens), był omawiany w innym temacie.

W najważniejszej sprawie nie udzieliłeś odpowiedzi. :-D

Nie wyobrażam sobie udokumentowanie zdjęciem czy też zdjęciami, tej samej ilości siedzeń i pasów w sytuacji gdzie nie nastąpiły żadne zmiany.

Nic też się nie zmieniło w przestrzeni ładunkowej w samochodzie z kratką czy też bez kratki.

Więc się pytam nie tylko „Psuja„ co te zdjęcie lub zdjęcia mają udokumentować z powołaniem się na przepisy ustawy i rozporządzenia o warunkach technicznych?

W tej chwili rozmowa toczy się o zdjęciach i konieczności (lub nie) ich zamieszczania w opisie zmian.

Polecam opcję SZUKAJ.

Pozdrawiam

W opcji szukaj nie znalazłem odpowiedzi i dokładnie tutaj rozmawiamy o zdjęciach i konieczności ich zamieszczania w opisie zmian.

Proszę także zwrócić uwagę na bardzo słuszne spostrzeżenie naszego kolegi zamieszczone tutaj.

http://www.sdsforum.home.pl/viewtopic.php?p=4881#4881

Zdjęcia mają dokumentować dokonane zmiany

 

samochód cięzarowy 5-osób ,kratka

zmiana na:

samochód osobowy 5-osób, kratka zostaje ,bo może

 

jakie zmiany zostaną sfotografowane? ;-)

Powinniśmy się, zatem zastanowić, w jakiej sytuacji te zdjęcia powinny być wykonanie?

Może ładnej klientki na tle jakiś tam zmian dokonanych w konstrukcji pojazdu albo samego Dowodu Rejestracyjnego? :?::shock:

Pozdrawiam.

Napisano
Proszę także zwrócić uwagę na bardzo słuszne spostrzeżenie naszego kolegi zamieszczone tutaj.

 

Było już poruszone i na tym forum. Ponownie kłania się opcja SZUKAJ

 

Nie wyobrażam sobie udokumentowanie zdjęciem czy też zdjęciami, tej samej ilości siedzeń i pasów w sytuacji gdzie nie nastąpiły żadne zmiany.

 

Nie ma zmian - nie ma badania. Są zmiany - są zdjęcia. I to jest koniec tematu. Nie będziemy dzielić włosa na czworo dla twojej satysfakcji.

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano
Proszę także zwrócić uwagę na bardzo słuszne spostrzeżenie naszego kolegi zamieszczone tutaj.

 

Było już poruszone i na tym forum. Ponownie kłania się opcja SZUKAJ

 

Nie wyobrażam sobie udokumentowanie zdjęciem czy też zdjęciami, tej samej ilości siedzeń i pasów w sytuacji gdzie nie nastąpiły żadne zmiany.

 

Nie ma zmian - nie ma badania. Są zmiany - są zdjęcia. I to jest koniec tematu. Nie będziemy dzielić włosa na czworo dla twojej satysfakcji.

CIACH - nie na temat

Jeżeli zdjęcia miałyby coś dokumentować to musiałyby być wykonane przed zmianami i po zmianach.

Tak wyglada dyskusja z Twoim udziałem. :razz:

Napisano
Jeżeli zdjęcia miałyby coś dokumentować to musiałyby być wykonane przed zmianami i po zmianach.

Moim skromnym zdaniem, zdjęcia miały dokumentować faktycznie dokonane zmiany, w celu uniknięcia ewidentnych oszust, kiedy to wykonywano badanie z opisem zmian w pojazdach, w których żadnych zmian nie wykonano, aby móc odliczać podatek. Dla zwykłego diagnosty jest to swoiste zabezpieczenie przed zarzutem o poświadczenie nieprawdy.

Napisano
Dla zwykłego diagnosty jest to swoiste zabezpieczenie przed zarzutem o poświadczenie nieprawdy.

Jednak jak widać są tacy "diagności" co olewają takie zarzuty.

Również te, że zgodnie z rozporządzeniem nie można przeprowadzić zmian konstrukcyjnych bez zdjęć.

Zrozumiałe bo jak ktoś nie dokonuje takich badań i nie ma nic innego do roboty to może sobie w tej sprawie pojojczyć, pojątrzyć i poubijać pianę na różnych forach.

Napisano
Zrozumiałe bo jak ktoś nie dokonuje takich badań i nie ma nic innego do roboty to może sobie w tej sprawie pojojczyć, pojątrzyć i poubijać pianę na różnych forach.

Ja nie wykonuję takich badań. :x

Napisano
Ja nie wykonuję takich badań. :x

Z tej dyskusji wynika że nie tylko Ty.

Jednak przynajmniej przyznajesz to. :)

Bo inny to nie dość że nie robi to jeszcze wprowadza w błąd innych co do sposobu wykonania takich badań:

 

Jeżeli zdjęcia miałyby coś dokumentować to musiałyby być wykonane przed zmianami i po zmianach.
w jakiej sytuacji te zdjęcia powinny być wykonanie?

Może ładnej klientki na tle jakiś tam zmian dokonanych w konstrukcji pojazdu albo samego Dowodu Rejestracyjnego?

Napisano

Psuj - proponuję "przeklej" te wypowiedzi do tematu ze zmianami, bo kwestia myślę ciekawa - wałśnie choćby z uwagi na zdjęcia... Co fotografować??

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.