janmarek Napisano 16 Styczeń 2013 Share Napisano 16 Styczeń 2013 Mam pytanie dotyczące zdjęć. Komu one są potrzebne ? Czy ja mam je zrobić po zmianach konstrukcyjnych na swojej stacji i czy mam je trzymac w archiwum , i ile tych zdjęć ma być ? Czy robimy dalej zmiany konstrukcyjne z przeglądem ,czy same zmiany ? Może ktoś mie oświeci ,bo po nowym Dz. U. nie wiem jak do tego się zabrać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 16 Styczeń 2013 Share Napisano 16 Styczeń 2013 Zdjęcia są załącznikiem do badania, czyli zaświadczenie jest drukowane razem ze zdjęciami. Zdjęcia oczywiści już po dokonanych zmianach. Cztery zdjęcia, tak jak przy SAM-ach. jeżeli jest zmiana rodzaju pojazdu to na pewno z okresowym. Zdjęcia "przechowują się same" w folderze załączników do tego badania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janmarek Napisano 16 Styczeń 2013 Autor Share Napisano 16 Styczeń 2013 Dzięki ,masz piwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 16 Styczeń 2013 Share Napisano 16 Styczeń 2013 Zdjęcia są załącznikiem do badania, czyli zaświadczenie jest drukowane razem ze zdjęciami.Zdjęcia oczywiści już po dokonanych zmianach. Cztery zdjęcia, tak jak przy SAM-ach. Nie ma określonej ilości, nie raz załączałem trzy i też było ok... jeżeli jest zmiana rodzaju pojazdu to na pewno z okresowym. Robimy badanie dodatkowe i tylko dodatkowe (zawierające zakres okresowego). Okresowe tylko na wyraźne życzenie klienta... Bo czym się różnią zmiany skutkujące zmianą rodzaju od tych nie zmieniających rodzaju? Na SKP - niczym... Zdjęcia "przechowują się same" w folderze załączników do tego badania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
praktyk Napisano 16 Styczeń 2013 Share Napisano 16 Styczeń 2013 Zdjęcia oczywiści już po dokonanych zmianach. Nie ma określonej ilości, nie raz załączałem trzy i też było ok... Po zdemontowaniu kratki to jakie zdjęcia i ile ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 16 Styczeń 2013 Share Napisano 16 Styczeń 2013 Robimy badanie dodatkowe i tylko dodatkowe (zawierające zakres okresowego) Ale koszt badania to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 16 Styczeń 2013 Share Napisano 16 Styczeń 2013 Po zdemontowaniu kratki to jakie zdjęcia i ile ? Jeśli nie zmieniła się ilość miejsc to dwa wystarczą. Ogólne samochodu z widoczną tablica rejestracyjną i wnętrza na którym widać, że nie ma kraty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 16 Styczeń 2013 Share Napisano 16 Styczeń 2013 Jeśli nie zmieniła się ilość miejsc to dwa wystarczą. Ogólne samochodu z widoczną tablica rejestracyjną i wnętrza na którym widać, że nie ma kraty. A zbliżenie na punkty kotwiczeń, że oryginalne itd? Moi drodzy - myślę, że każdy musi sam ocenić ile zdjęć do każdej sprawy trzeba i jakie to mają zdjęcia być. Znam stację co do każdej zmiany musi być miejsce wybicia VIN, TZ, licznik, fotka z każdej przekątnej z numerami rej. itd... Na innej diagnosta zrobił demontaż bez fotek w ogóle... Już chciałem iść o zakład, że takie badanie mu nie przejdzie w WK... I dobrze, że się nie założyłem hehe - bo w WK stwierdzili "no tak - taki demontaż to co tu fotografować - może być bez" Kierujcie się własnym przeświadczeniem, ale zawsze przez pryzmat zdrowego rozsądku i będzie ok myślę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
praktyk Napisano 16 Styczeń 2013 Share Napisano 16 Styczeń 2013 Po zdemontowaniu kratki to jakie zdjęcia i ile ? Jeśli nie zmieniła się ilość miejsc to dwa wystarczą. Ogólne samochodu z widoczną tablica rejestracyjną i wnętrza na którym widać, że nie ma kraty. Ilość siedzeń się nie zmieniła.(pasy też) Konkretnie, o jakie warunki techniczne tutaj chodzi, ( na podstawie DZ.U) w których była niezgodność przed i po wymianie kratki? Bo jak sądzę takie sytuacje mamy udokumentować zdjęciami. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janmarek Napisano 16 Styczeń 2013 Autor Share Napisano 16 Styczeń 2013 Ilość siedzeń się nie zmieniła.(pasy też) Konkretnie, o jakie warunki techniczne tutaj chodzi, ( na podstawie DZ.U) w których była niezgodność przed i po wymianie kratki? Bo jak sądzę takie sytuacje mamy udokumentować zdjęciami. Pozdrawiam. W moim przypadku klient chce zmienić ilość miejsc z 3 na 9, kotwiczenie foteli jest , pasy są. Wydaje mi sie że są to zmiany konstrukcyjne bo jest zmiana masy własnej. Zdjęcia, to jest lekkie przegięcie,bo czy to jest autentyczne ,czy fotoszop? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 16 Styczeń 2013 Share Napisano 16 Styczeń 2013 Wydaje mi sie że są to zmiany konstrukcyjne bo jest zmiana masy własnej. No już sama zmiana liczby miejsc jest zmianą konstrukcyjną zgodnie z przepisami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janmarek Napisano 16 Styczeń 2013 Autor Share Napisano 16 Styczeń 2013 janmarek napisał/a:Wydaje mi sie że są to zmiany konstrukcyjne bo jest zmiana masy własnej. No już sama zmiana liczby miejsc jest zmianą konstrukcyjną zgodnie z przepisami Ciekawa teoria ,bo na tym forum co niektórzy chcą udowodnic że zmiana ilości miejsc ,to nie sa żadne zmiany konstrukcyje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 16 Styczeń 2013 Share Napisano 16 Styczeń 2013 A zbliżenie na punkty kotwiczeń, że oryginalne itd? nie zmieniła się ilość miejsc o jakie warunki techniczne tutaj chodzi, ( na podstawie DZ.U) w których była niezgodność Jaka niezgodność? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 16 Styczeń 2013 Share Napisano 16 Styczeń 2013 Zdjęcia, to jest lekkie przegięcie,bo czy to jest autentyczne ,czy fotoszop? Żadne przegięcie bo opis zmian zawiera taki punkt: "Ia. Odpowiednie zdjęcia zmian" Więc zdjęcia musisz dołączyć. Konkretnie, o jakie warunki techniczne tutaj chodzi, ( na podstawie DZ.U) w których była niezgodność przed i po wymianie kratki?. A tu co"autor" /jeśli myślał/ miał na myśli? Coś jak zwykle kompletnie OBOK tematu? Bo jak niezgodność to "nie spełnia wymagań" i po badaniu... więc po co pytać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
praktyk Napisano 16 Styczeń 2013 Share Napisano 16 Styczeń 2013 o jakie warunki techniczne tutaj chodzi, ( na podstawie DZ.U) w których była niezgodność Jaka niezgodność? 1.Czy według Ciebie dokonane zmiany są zgodne z przepisami ustawy i rozporządzenia o warunkach technicznych? 2.Czy przed dokonaniem zmian pojazd spełniał, czy też nie, warunki zgodne z przepisami ustawy i rozporządzenia o warunkach technicznych? Dotyczy to tego samego samochodu, który miał kratkę a teraz jej niema. Nie zmieniła się fabryczna ilość siedzeń a jedynie ograniczenia administracyjne, co do ilości przewozu osób. Zmieniła się też umowna ładowność i zmiana polegająca na tym, iż przedtem był ten samochód ciężarowym a teraz ma być osobowym. Jeżeli chcesz udokumentować dokonanie zmian konstrukcyjnych przy pomocy zdjęć i opisu, to właśnie się pytam, co wpłynęło na te zmiany z powołaniem się na przepisy ustawy i rozporządzenia o warunkach technicznych.? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 16 Styczeń 2013 Share Napisano 16 Styczeń 2013 Jeżeli chcesz udokumentować dokonanie zmian konstrukcyjnych przy pomocy zdjęć i opisu, to właśnie się pytam, co wpłynęło na te zmiany z powołaniem się na przepisy ustawy i rozporządzenia o warunkach technicznych.? Temat czy osobówka może mieć kratę czy nie i co dają takie zmiany oraz jaki jest w tym sens (albo bezsens), był omawiany w innym temacie. W tej chwili rozmowa toczy się o zdjęciach i konieczności (lub nie) ich zamieszczania w opisie zmian. Polecam opcję SZUKAJ. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 16 Styczeń 2013 Share Napisano 16 Styczeń 2013 O! [ Dodano: 16-01-2013, 17:38 ] Nie zmieniła się fabryczna ilość siedzeń a jedynie ograniczenia administracyjne, co do ilości przewozu osób. Administracja miałaby ogranicza ilość miejsc z urzędu?! Zmieniła się też umowna ładowność i zmiana polegająca na tym, iż przedtem był ten samochód ciężarowym a teraz ma być osobowym. Umowna ładowność? Żadne rozporządzenie ani ustawa nie zawiera takiego nazewnictwa ani takiej definicji. Więc z tego punktu widzenia "umowana ładowność" to kompletna herezja! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
praktyk Napisano 17 Styczeń 2013 Share Napisano 17 Styczeń 2013 Jeżeli chcesz udokumentować dokonanie zmian konstrukcyjnych przy pomocy zdjęć i opisu, to właśnie się pytam, co wpłynęło na te zmiany z powołaniem się na przepisy ustawy i rozporządzenia o warunkach technicznych.? Temat czy osobówka może mieć kratę czy nie i co dają takie zmiany oraz jaki jest w tym sens (albo bezsens), był omawiany w innym temacie. W najważniejszej sprawie nie udzieliłeś odpowiedzi. Nie wyobrażam sobie udokumentowanie zdjęciem czy też zdjęciami, tej samej ilości siedzeń i pasów w sytuacji gdzie nie nastąpiły żadne zmiany. Nic też się nie zmieniło w przestrzeni ładunkowej w samochodzie z kratką czy też bez kratki. Więc się pytam nie tylko „Psuja„ co te zdjęcie lub zdjęcia mają udokumentować z powołaniem się na przepisy ustawy i rozporządzenia o warunkach technicznych? W tej chwili rozmowa toczy się o zdjęciach i konieczności (lub nie) ich zamieszczania w opisie zmian.Polecam opcję SZUKAJ. Pozdrawiam W opcji szukaj nie znalazłem odpowiedzi i dokładnie tutaj rozmawiamy o zdjęciach i konieczności ich zamieszczania w opisie zmian. Proszę także zwrócić uwagę na bardzo słuszne spostrzeżenie naszego kolegi zamieszczone tutaj. http://www.sdsforum.home.pl/viewtopic.php?p=4881#4881 Zdjęcia mają dokumentować dokonane zmiany samochód cięzarowy 5-osób ,kratka zmiana na: samochód osobowy 5-osób, kratka zostaje ,bo może jakie zmiany zostaną sfotografowane? Powinniśmy się, zatem zastanowić, w jakiej sytuacji te zdjęcia powinny być wykonanie? Może ładnej klientki na tle jakiś tam zmian dokonanych w konstrukcji pojazdu albo samego Dowodu Rejestracyjnego? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 17 Styczeń 2013 Share Napisano 17 Styczeń 2013 Proszę także zwrócić uwagę na bardzo słuszne spostrzeżenie naszego kolegi zamieszczone tutaj. Było już poruszone i na tym forum. Ponownie kłania się opcja SZUKAJ Nie wyobrażam sobie udokumentowanie zdjęciem czy też zdjęciami, tej samej ilości siedzeń i pasów w sytuacji gdzie nie nastąpiły żadne zmiany. Nie ma zmian - nie ma badania. Są zmiany - są zdjęcia. I to jest koniec tematu. Nie będziemy dzielić włosa na czworo dla twojej satysfakcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
praktyk Napisano 17 Styczeń 2013 Share Napisano 17 Styczeń 2013 Proszę także zwrócić uwagę na bardzo słuszne spostrzeżenie naszego kolegi zamieszczone tutaj. Było już poruszone i na tym forum. Ponownie kłania się opcja SZUKAJ Nie wyobrażam sobie udokumentowanie zdjęciem czy też zdjęciami, tej samej ilości siedzeń i pasów w sytuacji gdzie nie nastąpiły żadne zmiany. Nie ma zmian - nie ma badania. Są zmiany - są zdjęcia. I to jest koniec tematu. Nie będziemy dzielić włosa na czworo dla twojej satysfakcji. CIACH - nie na temat Jeżeli zdjęcia miałyby coś dokumentować to musiałyby być wykonane przed zmianami i po zmianach. Tak wyglada dyskusja z Twoim udziałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 17 Styczeń 2013 Share Napisano 17 Styczeń 2013 Jeżeli zdjęcia miałyby coś dokumentować to musiałyby być wykonane przed zmianami i po zmianach. Moim skromnym zdaniem, zdjęcia miały dokumentować faktycznie dokonane zmiany, w celu uniknięcia ewidentnych oszust, kiedy to wykonywano badanie z opisem zmian w pojazdach, w których żadnych zmian nie wykonano, aby móc odliczać podatek. Dla zwykłego diagnosty jest to swoiste zabezpieczenie przed zarzutem o poświadczenie nieprawdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 17 Styczeń 2013 Share Napisano 17 Styczeń 2013 Dla zwykłego diagnosty jest to swoiste zabezpieczenie przed zarzutem o poświadczenie nieprawdy. Jednak jak widać są tacy "diagności" co olewają takie zarzuty. Również te, że zgodnie z rozporządzeniem nie można przeprowadzić zmian konstrukcyjnych bez zdjęć. Zrozumiałe bo jak ktoś nie dokonuje takich badań i nie ma nic innego do roboty to może sobie w tej sprawie pojojczyć, pojątrzyć i poubijać pianę na różnych forach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 17 Styczeń 2013 Share Napisano 17 Styczeń 2013 Zrozumiałe bo jak ktoś nie dokonuje takich badań i nie ma nic innego do roboty to może sobie w tej sprawie pojojczyć, pojątrzyć i poubijać pianę na różnych forach. Ja nie wykonuję takich badań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 17 Styczeń 2013 Share Napisano 17 Styczeń 2013 Ja nie wykonuję takich badań. Z tej dyskusji wynika że nie tylko Ty. Jednak przynajmniej przyznajesz to. Bo inny to nie dość że nie robi to jeszcze wprowadza w błąd innych co do sposobu wykonania takich badań: Jeżeli zdjęcia miałyby coś dokumentować to musiałyby być wykonane przed zmianami i po zmianach. w jakiej sytuacji te zdjęcia powinny być wykonanie? Może ładnej klientki na tle jakiś tam zmian dokonanych w konstrukcji pojazdu albo samego Dowodu Rejestracyjnego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 17 Styczeń 2013 Share Napisano 17 Styczeń 2013 Psuj - proponuję "przeklej" te wypowiedzi do tematu ze zmianami, bo kwestia myślę ciekawa - wałśnie choćby z uwagi na zdjęcia... Co fotografować?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.