Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

markes30

Czy dignosta mógł nie zauważyć spawu podłogi ?

Czy dignosta mógł nie zauważyć spawu podłogi 2 dni wsczśniej konserwowanej?  

70 użytkowników zagłosowało

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Zaloguj się lub zarejestruj, aby zagłosować w ankiecie.

Polecane posty

markes30

Proszę o odpowiedź jak największą liczbę diagnostów. Czy waszym zdaniem możliwe jest niezauważenie spawu podłogi w przypadku gdy 2 dni przed przeglądem zakonserwowano podłogę. (metodą wiaderko - biteks - pędzel. )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darecki-301

mozliwe, tylko napisz jeszcze w jakim pojezdzie jezeli jest to w miare nowy to mozna dyskutowac w starym ryflu po ilus tam zabiegach konserwacji i walki z rdza to juz jest to problem i to duzy,z drugiej strony warunki drogowe w ostatnich tygodniach tez nie ułatwiaja oceny stanu tech,błoto posniegowe ,oblodzenie itd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markus

Moin zdaniem jest to możliwe...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501

Jeżeli ktoś położył dość znaczną warstwę, na dodatek jeszcze przy pomocy pędzla to można by pominąć taki szczegół jak spaw, bo ciężko by było każdą górkę konserwacji "dziubać" aby ocenić czy to gruba warstwa czy tez pod nią kryje się spaw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
eborg

Myślę że jeżeli ktoś chce ukryć spaw, to organoleptycznie jest to nie do znalezienia.

Oczywiście jeśli zrobi to fachowiec.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markes30
mozliwe, tylko napisz jeszcze w jakim pojezdzie jezeli jest to w miare nowy to mozna dyskutowac w starym ryflu po ilus tam zabiegach konserwacji i walki z rdza to juz jest to problem i to duzy,z drugiej strony warunki drogowe w ostatnich tygodniach tez nie ułatwiaja oceny stanu tech,błoto posniegowe ,oblodzenie itd.

 

Sprawa dotyczy Forda Fokusa 1998r. hatchback. Podłoga wyłożona przy progach plastikami ochronnymi i tunel osłona termiczną Widać ok 20 cm podłogi z lewej i prawej strony. Pojazd badany w listopadzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S.K.P-POZNAŃ

Zalezy to od wielu czynników;

-jaki spaw

-w którym miejscu podłogi (dokładnie)

-jaka konserwacja i jak położona..tym pędzlem

-czas od wykonania badania do stwierdzenia że podłoga jest spawana moim zdaniem też ma znaczenie w sprawie

I pewnikiem diagnosta winny temu ,że ma brak rtg w oczach :-x

Fotke możesz zamieścić ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
abcs

Nawet jeśli spaw jest kiepskiej jakości to pod warstwą biteksu można go nie zauważyć a jeśli dodatkowo ktoś nad tym spawem by popracował przed nałożeniem biteksu to jest to wręcz niemożliwe. A druga sprawa to co zrobić jeśli się spaw zauważy? Jeśli spaw jest wokół pola numerowego to jak najbardziej należy działać, ale jeśli w innym miejscu podłogi to co? Sam fakt spawania podłogi nie jest czynnikiem przesądzającym o negatywnym wyniku badania więc jakie ma znaczenie fakt dostrzeżenia lub nie dostrzeżenia spawu. Nie rozumiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Sam fakt spawania podłogi nie jest czynnikiem przesądzającym o negatywnym wyniku badania więc jakie ma znaczenie fakt dostrzeżenia lub nie dostrzeżenia spawu. Nie rozumiem.

Bo jeśli jest to spaw, którym złączono dwie połówki auta, to taki fakt może być jednak istotny... 8)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S.K.P-POZNAŃ
Sam fakt spawania podłogi nie jest czynnikiem przesądzającym o negatywnym wyniku badania więc jakie ma znaczenie fakt dostrzeżenia lub nie dostrzeżenia spawu. Nie rozumiem.

 

Powiem Ci że nie do końca tak jak piszesz z tym spawem.

 

Była sprawa nazwę ją "poznańska" -głośna.

Młoda osoba jechała brawurowo wpadła na drzewo ,pojazd rozpad sie na dwie części ,osoba ginie,i...................przesłuchania,biegli -stwierdzenie -składany z dwóch części ,niestabilny..ble..ble.......... prorok żąda dla diagnosty ,teraz nie che skłamać ,ale siedem lat.

Jaka jego wina ??? Nie zauważył spawu :razz:

Media(gazety) o ile dobrze pamietam też go skazały 8) .

 

Bez dobrego a, co za tym idzie kosztownego adwokata dupsko umoczone -siedzi :-( .

Przykład podobny do przyczepy o której już tu było.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
abcs
to taki fakt może być jednak istotny...
Dla użytkownika jak najbardziej, ale co ma zrobić z tym faktem diagnosta? Jeżeli nie jesteś w stanie wykazać na podstawie jedynie oględzin, że elementy nośne nadwozia są nieprawidłowo naprawione to jak zakwestionować całą naprawę? Jeśli nawet podejrzewam, że podłoga została złączona z dwóch podłóg to co mam napisać w uwagach?

 

[ Dodano: 02-04-2013, 18:24 ]

Powiem Ci że nie do końca tak jak piszesz z tym spawem.

Czyli Twoim zdaniem spaw na podłodze skutkuje wynikiem negatywnym badania technicznego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S.K.P-POZNAŃ
Czyli Twoim zdaniem spaw na podłodze skutkuje wynikiem negatywnym badania technicznego?

Ale w pewnych sytuacjach ,jak Ty coś podejrzewasz

 

 

co mam napisać w uwagach

to

podejrzewam, że podłoga została złączona z dwóch podłóg

 

I do rzeczoznawcy

Lepsza taka decyzja ,jak ciąganie po sądach

Jak coś podejrzewam to ...nie ma że boli .Muszę być pewny bo później jeszcze więcej może zaboleć :-(

Byłem w sądzie razy kilka ,zeznawałem(na szczęście jako świadek-szok) ,dzięki ,postoję :/

parę zdań za dużo i co ? jesteś podejrzany :x

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
abcs
I do rzeczoznawcy
No i co Ci to da? Rzeczoznawca napisze, że podłoga została w połowie wymieniona bo uległa korozji i musiała zostać naprawiona a spawanie jest powszechną metodą napraw w takich przypadkach nie stojącą w sprzeczności z prawem. I co wtedy, dasz pozytywa? Przecież nic się w aucie nie zmieniło od badania z wynikiem negatywnym a podejrzenia zostały potwierdzone.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S.K.P-POZNAŃ
podłoga została w połowie wymieniona
:-D

 

wiemy że chodzi o złożenie jednego samochodu z dwóch różnych połówek ,a nie o wymianę połowy podłogi.A to chyba różnica

 

Nie spodkałem tak zgniłej podłogi aby ją w "poprzek" spawać-nie ma co do czego ...ale może...mało widziałem :P

korozja zaczyna sie przeważnie od progów,ford KA-tylne podłżnice...itd.chyba mamy wykształcenie tech. i doświadczenie :lol: aby ocenić czy to wałek ,czy naprawa blacharska ,a jak nie to... podejrzenie ....i ...każy robi jak uważa :roll:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
podłoga została w połowie wymieniona bo uległa korozji i musiała zostać naprawiona

Tylko jak wymienić podłogę wykonując tylko JEDEN spaw!

 

a spawanie jest powszechną metodą napraw w takich przypadkach nie stojącą w sprzeczności z prawem.

 

Jednak zgodnie z DzU 996 tabela I, jest coś takiego jak poz. 6.2.1 pkt d)

Niewłaściwa naprawa lub przeróbka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz70
Tylko jak wymienić podłogę wykonując tylko JEDEN spaw!

Gwarantuję, że jeżeli praca została wykonana porządnie, to nie masz szans, aby cokolwiek zauważyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Gwarantuję, że jeżeli praca została wykonana porządnie, to nie masz szans, aby cokolwiek zauważyć.

 

Nie musiała być wykonana porządnie. Wystarczy gruba warstwa biteksu i auto "nówkafunkielnieklepane"

 

Ciekawe czy prokurator, albo sędzia byłby szczęśliwy gdyby diagnosta na OBT wziął młotek, skrobak, przecinak i wyrywkowo odłupywał by konserwacje auta od spodu, tudzież wyszarpywał części wygłuszeń i tapicerek od góry...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz70
Wystarczy gruba warstwa biteksu

Co, samo w sobie, budzi podejrzenie, mnie chodziło o dobrze wykonaną pracę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markes30
Co, samo w sobie, budzi podejrzenie, mnie chodziło o dobrze wykonaną pracę.

W Fordzie Focusie? Przecież to najbardziej korodujący pojazd z tamtego okresu. Brak konserwacji to wyjątek!

 

[ Dodano: 03-04-2013, 13:48 ]

Czyli Twoim zdaniem spaw na podłodze skutkuje wynikiem negatywnym badania technicznego?

Ale w pewnych sytuacjach ,jak Ty coś podejrzewasz

 

 

co mam napisać w uwagach

to

podejrzewam, że podłoga została złączona z dwóch podłóg

 

I do rzeczoznawcy

Lepsza taka decyzja ,jak ciąganie po sądach

Jak coś podejrzewam to ...nie ma że boli .Muszę być pewny bo później jeszcze więcej może zaboleć :-(

Byłem w sądzie razy kilka ,zeznawałem(na szczęście jako świadek-szok) ,dzięki ,postoję :/

parę zdań za dużo i co ? jesteś podejrzany :x

 

No nie, że biegli nie znają przepisów to już poraża ale diagnosta z takim stażem.

Opinii rzeczoznawcy możesz żądać tylko jak masz problemy z ustaleniem parametrów pojazdu.

Diagnosta po pierwsze nie ma szans zobaczyć spaw pod świeżą warstwą konserwacji. Po drugie nawet jak go widzi to musi być popękany lub nadmiernie skorodowany by mógł dać wynik N.

Podstawa prawna:

Dz.U. 1377

W razie powstania trudności w ustaleniu parametrów pojazdu, badanie techniczne może być przeprowadzone po przedstawieniu opinii rzeczoznawcy samochodowego, o którym mowa w art. 79a.

Dz.U. 155 tabela załącznik nr 1 (przegląd wykonany w 2009r)

9.1.4. Podłoga Oględziny. Nadmierne skorodowanie lub

popękanie podłogi.

 

[ Dodano: 03-04-2013, 13:53 ]

podłoga została w połowie wymieniona bo uległa korozji i musiała zostać naprawiona

Tylko jak wymienić podłogę wykonując tylko JEDEN spaw!

 

a spawanie jest powszechną metodą napraw w takich przypadkach nie stojącą w sprzeczności z prawem.

 

Jednak zgodnie z DzU 996 tabela I, jest coś takiego jak poz. 6.2.1 pkt d)

Niewłaściwa naprawa lub przeróbka.

Nie dodałem, że badanie wykonane w listopadzie 2009r. Więc analizujemy na podstawie Dz.U. 155 z 2009r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Nie dodałem, że badanie wykonane w listopadzie 2009r.

I myślisz, że jeszcze coś diagnosta pamieta z BT wykonanego 3,5 roku temu :cool: ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markes30
I myślisz, że jeszcze coś diagnosta pamieta z BT wykonanego 3,5 roku temu :cool: ?

Sprawa zaczęła się 2 miesiące po badaniu. Uwierz mi po nocach śni mu się ten przegląd.

Dla jasności dodam, że takie tematy zawsze trafią na uczciwych. Diagnosta pracuje na tej samej SKP już 30 lat i rocznie robią ko 2 tyś badań w 3 diagnostów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
abcs
Muszę być pewny bo później jeszcze więcej może zaboleć :-(

Piszesz, że musisz być pewny. Wybacz, ale uważam że pewności o tym czy pojazd nie jest złożony z dwóch to diagnosta nie może mieć nigdy. Ja nie jestem w stanie zaakceptować faktu, że mój los zależy tylko od szczęścia. Mimo sumiennego wykonywania pracy można być pociągniętym do odpowiedzialności karnej za coś przed czym uchronić się nie jesteśmy w stanie i nie mamy do tego narzędzi i prawa. Zmroziło mnie , że niektórzy z nas ufając w swoją fachowość i staranność akceptują takie zagrożenie.

 

[ Dodano: 03-04-2013, 14:27 ]

wiemy że chodzi o złożenie jednego samochodu z dwóch różnych połówek ,a nie o wymianę połowy podłogi.A to chyba różnica

Właśnie , że nic nie wiemy. Widzimy spaw na podłodze i musimy podjąć decyzję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markes30

 

Była sprawa nazwę ją "poznańska" -głośna.

Młoda osoba jechała brawurowo wpadła na drzewo ,pojazd rozpad sie na dwie części ,osoba ginie,i...................przesłuchania,biegli -stwierdzenie -składany z dwóch części ,niestabilny..ble..ble.......... prorok żąda dla diagnosty ,teraz nie che skłamać ,ale siedem lat.

Jaka jego wina ??? Nie zauważył spawu :razz:

Też znam tą sprawę. Dla czego nie dodasz, że podłoga miała być w tym pojeździe dopiero zespawana. Była tylko punktowo "załapana", kogoś zwolnili ktoś zapomniał zespawać i tak złożyli samochód. To zupełnie inna bajka.

 

S.K.P-POZNAŃ napisał/a:

Muszę być pewny bo później jeszcze więcej może zaboleć

Ja jestem pewien, że przy twoim stażu pracy puściłeś przynajmniej jeden pojazd ze wstawioną ćwiartką lub połówką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
1. Tak - możniwe jest niedostrzeżenie spawu pod świeżą konserwacją.

Tee ,pisarz popraw to . :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
eborg
Ja jestem pewien, że przy twoim stażu pracy puściłeś przynajmniej jeden pojazd ze wstawioną ćwiartką lub połówką.

Ja myślę , że każdy z nas przy - nazwijmy to - "pewnym" stażu pracy , puścił nie jedno takie cudo - nie wiedząc nawet o tym.

Nie wierzę żeby było inaczej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.