vingar Napisano 5 Maj 2013 Share Napisano 5 Maj 2013 Witam wszystkich serdecznie. Na wstępie powiem, że to Norcom systemy informatyczne nieźle mnie wykiwało, cały czas zachodziłem czemu tutaj tyle postów o samochodach.... Dobra a teraz przejdę do pytań otóż tak czy wy Diagności jesteście mi sprawdzić, jaki jest maksymalny zwis tylni w fiacie ducato maxi z 2001 roku rozstaw osi 370cm bo nie mogę znaleźć nigdzie instrukcji. Druga sprawa w karcie pojazdu jest coś takiego jak długość całkowita pojazdu po jego zabudowaniu na 100% ulegnie zmianie, czy dużo zachodu jest ze zmianą tego. Jak wygląda sprawa z zabudową, czy można ją wykonać samemu w sensie wyspawać konstrukcje itd. czy trzeba mieć jakieś homologacje do robienia tego. Wydaje mi się że do tego byłyby mi potrzebne jakieś podłużnice wiecie gdzie dostać ewentualnie. Wolałbym sobie kupić gotową zabudowę, ale 600 km jechać mi się nie zbyt uśmiecha, a w pobliżu tylko od masterów mam a w nich rama 86 cm a u mnie 128, może wiecie jak z dopasowaniem tego? Jeszcze jedno da się zrobić takie coś czyli zarejestrować plandekę jako lawete, noc chyba że skrzynią też można auto wieźć, nie planuje ale fajnie by było mieć możliwość zgodnie z prawem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 5 Maj 2013 Share Napisano 5 Maj 2013 Dobra a teraz przejdę do pytań otóż tak czy w Diagności jesteście mi sprawdzić jaki jest maksymalny zwis tylni w fiacie ducato maxi z 2001 roku rozstaw osi 370cm bo nie mogę znaleźć nigdzie instrukcji. Takie dane tylko w homologacji, no ale może ktoś pomoże ogólnie przyjmuje się zwis tylny max. 60 % rozstawu osi z większym się nie spotkałem. Druga sprawa w karcie pojazdu jest coś takiego jak długość całkowita pojazdu po jego zabudowaniu Tego nie ma w karcie pojazdu Jak wygląda sprawa z zabudową czy można ją wykonać samemu w sensie wyspawać konstrukcje itd. czy trzeba mieć jakieś homologacje do robienia tego. Wskazane jest wykonać w zakładzie który który zajmuje się naprawą i konserwacją pojazdów (odpowiedni wpis PKD). Tylko się pośpiesz bo masz czas do 22 czerwca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vingar Napisano 5 Maj 2013 Autor Share Napisano 5 Maj 2013 Takie dane tylko w homologacji, no ale może ktoś pomoże ogólnie przyjmuje się zwis tylny max. 60 % rozstawu osi z większym się nie spotkałem. A gdzie tą homologacje mogę znaleźć? Druga sprawa w karcie pojazdu jest coś takiego jak długość całkowita pojazdu po jego zabudowaniu Tego nie ma w karcie pojazdu Tutaj akurat nadinterpretacja z mojej strony nastąpiła, a mianowicie rzeczywiście w karcie pojazdu nie ma, ale jest info o długości całkowitej na papierku z pierwszego przeglądu po sprowadzeniu. Wskazane jest wykonać w zakładzie który który zajmuje się naprawą i konserwacją pojazdów (odpowiedni wpis PKD). Czyli zanim rozpocznę budowę zabudowy to muszę sobie ceidg zmienić, bez komentarza zostawię tą naszą polską rzeczywistość Tylko się pośpiesz bo masz czas do 22 czerwca Czemu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 5 Maj 2013 Share Napisano 5 Maj 2013 jaki jest maksymalny zwis tylni http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=12584&highlight=zwis+tylny [ Dodano: 05-05-2013, 21:35 ] Czemu? http://dziennikustaw.gov.pl/DU/2012/1448 http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=12116 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 5 Maj 2013 Share Napisano 5 Maj 2013 A gdzie tą homologacje mogę znaleźć? Chyba tylko u przedstawiciela producenta. Skoro był to pojazd sprowadzony to kopii homologacji nie będzie w urzędzie pierwszej rejestracji. ale jest info o długości całkowitej na papierku z pierwszego przeglądu po sprowadzeniu. To nie ma żadnego znaczenia - tej długości nigdzie się nie ewidencjonuje, więc można ją zmienić. Czyli zanim rozpocznę budowę zabudowy to muszę sobie ceidg zmienić Tylko w przypadku jeśli zmienia się rodzaj pojazdu (np. z ciężarowego na specjalny). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 5 Maj 2013 Share Napisano 5 Maj 2013 Tylko się pośpiesz bo masz czas do 22 czerwca Czemu? Zmieniają się przepisy i możesz mieć problem ze znalezieniem jednostki mającej uprawnienia do przeprowadzenia badania. Właściciele okręgówek pewnie będą występować o takie uprawnienia ale początki mogą być trudne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 5 Maj 2013 Share Napisano 5 Maj 2013 Właściciele okręgówek pewnie będą występować o takie uprawnienia To nie będzie takie proste. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 5 Maj 2013 Share Napisano 5 Maj 2013 Zmieniają się przepisy i możesz mieć problem ze znalezieniem jednostki mającej uprawnienia do przeprowadzenia badania. Ale przecież to jest pojazd zapewne już zarejestrowany i będzie to zwykła zmiana konstrukcyjna, a w tej kwestii nic się nie zmienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vingar Napisano 5 Maj 2013 Autor Share Napisano 5 Maj 2013 Witam Auto cały czas ma zabudowę skrzyniową, która ma dwie zasadnicze wady po pierwsze szerokość wewnątrz 195, aby móc włożyć paleto-pojemniki dwa obok siebie potrzebuje 200 cm. Niestety zabudowy nie da się rozciągnąć. Druga sprawa to chęć dorobienia plandeki, a jak już mam wydawać kasę to poluje na dłuższą zabudowę dla wygody Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 5 Maj 2013 Share Napisano 5 Maj 2013 Ale przecież to jest pojazd zapewne już zarejestrowany i będzie to zwykła zmiana konstrukcyjna, a w tej kwestii nic się nie zmienia. Jeżeli jest to pojazd zarejestrowany i zmienia "skrzynię" na inną skrzynię to po co mu badanie po zmianach no chyba że ładowność i masę własną trzeba ruszyć ale w tym przypadku pewnie nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 5 Maj 2013 Share Napisano 5 Maj 2013 Jeżeli jest to pojazd zarejestrowany i zmienia "skrzynię" na inną skrzynię to po co mu badanie po zmianach no chyba że ładowność i masę własną trzeba ruszyć ale w tym przypadku pewnie nie Dokładnie. Gość chce dłuższą pakę + plandeka - to jeszcze wręcz sobie ograniczy ładowność... To po co zgłaszać?? A szerokość skrzyni sugeruję 205cm minimum (wewn.) - chyba, że będziesz na wazelinę wciskał te palety za każdym razem Możesz wieść samochód na skrzyni - nic tego nie zabrania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 6 Maj 2013 Share Napisano 6 Maj 2013 to jeszcze wręcz sobie ograniczy ładowność... To po co zgłaszać?? No chyba że go ktoś zważy na drodze, bo ostatnio modne jest ważenie busów do 3,5 t i pisanie o tym na stronach ITD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 6 Maj 2013 Share Napisano 6 Maj 2013 To gość się zaprze, że tak mu SKP na pierwszym badaniu ustaliła, a on nie wiedział Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 6 Maj 2013 Share Napisano 6 Maj 2013 że tak mu SKP na pierwszym badaniu ustaliła No ktoś winny być musi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vingar Napisano 6 Maj 2013 Autor Share Napisano 6 Maj 2013 Witam, Przecież raczej ITD zważy cały pojazd i nie będzie robić dochodzenia czy jest prawidłowo wpisana masa własna pojazdu. Wcześniej miałem Nissana Trade Van furgon miał ładowność 1540 kg (jakoś tak) masa własna 1950 kg a ważyłem go na wadze kilkadziesiąt razy i nigdy nie ważył poniżej 2100, a czasami sporo więcej. Podobnie mam z Jeepem Cherokee w dowodzie 1525 kg a faktycznie 1640kg. Wracając do dostawczaka to chyba większości użytkowników zdarzało się jechać przeładowanym, mi też ale tylko po mieście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 6 Maj 2013 Share Napisano 6 Maj 2013 Przecież raczej ITD zważy cały pojazd i nie będzie robić dochodzenia czy jest prawidłowo wpisana masa własna pojazdu. Jak przekroczysz DMC to będą dochodzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 6 Maj 2013 Share Napisano 6 Maj 2013 Jak przekroczysz DMC to będą dochodzić Tym bardziej że UE planuje zaostrzenie kontroli w kwestii mas ,statystycznie każde auto ma być kontrolowane co 3 dni . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vingar Napisano 6 Maj 2013 Autor Share Napisano 6 Maj 2013 Przecież raczej ITD zważy cały pojazd i nie będzie robić dochodzenia czy jest prawidłowo wpisana masa własna pojazdu. Jak przekroczysz DMC to będą dochodzić Myślałem że mandat dają i tyle Jak przekroczysz DMC to będą dochodzić Tym bardziej że UE planuje zaostrzenie kontroli w kwestii mas ,statystycznie każde auto ma być kontrolowane co 3 dni . Jak ja kocham prawo UE, przecież można wozić skrzynkę narzędziową, trzy baniaki na wodę z mydłem etc. i masa się zmienia, więc trochę głupie to dochodzenie ładowności. Poza tym jeszcze nie byłem na SKP gdzie mieli wagę aby sprawdzić MW. Pytanie jak traktować plandekę raz jadę z raz bez, tak samo owiewka lub złamana burta i wymieniona na inną, cięższą. Powinni zabudowę w całości jako ładunek traktować, byłoby proście dla wszystkich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 6 Maj 2013 Share Napisano 6 Maj 2013 Poza tym jeszcze nie byłem na SKP gdzie mieli wagę aby sprawdzić MW. Każda ma wagę w rolkach lub testerze amorów. Pomiar jest dosyć skomplikowany i nie do końca ma moc prawną (brak legalizacji), ale jest się o co zaczepić i jako tako porównać to co w Dr i to co w aucie. przecież można wozić skrzynkę narzędziową, trzy baniaki na wodę z mydłem etc. i masa się zmienia, Te rzeczy zajmują kilogramy z ładowności a nie z masy. Masa się rzeczywiście zmienia, np. w miarę ubywania paliwa ze zbiornika, ale jest to zazwyczaj naście, lub góra kilkadziesiąt kilo (mówimy o mniejszych autach, gdzie zbiornik to góra 80-100 l) a nie pół tony różnicy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 7 Maj 2013 Share Napisano 7 Maj 2013 Co nie zmienia faktu, że ważenie pojazdu nie wchodzi w zakres czynności badania na SKP. A powinno... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 7 Maj 2013 Share Napisano 7 Maj 2013 Co nie zmienia faktu, że ważenie pojazdu nie wchodzi w zakres czynności badania na SKP. A powinno... myślę, że byłoby ciężko ustalić MW z obowiązującym zapisem w poz. 996 dział II § 2. 1. pkt. 6 - jest wskazane, aby podczas przeprowadzania pomiarów osie pojazdu były obciążone, lecz nie więcej niż maksymalny nacisk określony dla danego typu pojazdu; w przypadku pomiarów pojazdu nieobciążonego należy ściśle przestrzegać zasad ekstrapolacji wymienionych w § 4 ust. 2 - znając naszą (polaków) mentalność 99% pojazdów przyjeżdżała by obciążona, a wtedy co?? rozładunek i ważenie?? , a może nowe BD ustalenie MW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 7 Maj 2013 Share Napisano 7 Maj 2013 Chodzi mi bardziej o to, że jeśli z jednej strony organu kontroli ruchu drogowego mają zamiar gonić za złą masę, to powinno to podlegać jakiejś kontroli na SKP... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 7 Maj 2013 Share Napisano 7 Maj 2013 a może nowe BD ustalenie MW 3) skierowanego przez starostę albo na wniosek posiadacza pojazdu w celu identyfikacji lub ustalenia danych niezbędnych do jego rejestracji – obejmuje ustalenie danych pojazdu określonych przez starostę w skierowaniu lub przez posiadacza pojazdu we wniosku, w sposób określony w pkt 0 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 7 Maj 2013 Share Napisano 7 Maj 2013 to powinno to podlegać jakiejś kontroli na SKP.. dlaczego na SKP??, a nie np. przez ITD? [ Dodano: 07-05-2013, 09:02 ] 3) skierowanego przez starostę albo na wniosek posiadacza pojazdu w celu identyfikacji lub ustalenia danych niezbędnych do jego rejestracji – obejmuje ustalenie danych pojazdu określonych przez starostę w skierowaniu lub przez posiadacza pojazdu we wniosku, w sposób określony w pkt 0 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia; i jak nie masz legalizowanej wagi (bo nie ma takowego obowiązku posiadania przez SKP) wybierasz ppkt. f) Brak możliwości ustalenia co najmniej jednego parametru zawartego w załączniku nr 4 do rozporządzenia i wpisujesz UI - bo nie możesz ustalić właśnie MW pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 7 Maj 2013 Share Napisano 7 Maj 2013 jak nie masz legalizowanej wagi (bo nie ma takowego obowiązku posiadania przez SKP) wybierasz ppkt. f) Brak możliwości ustalenia co najmniej jednego parametru zawartego w załączniku nr 4 do rozporządzenia i wpisujesz UI - bo nie możesz ustalić właśnie MW pojazdu. § 3. 1. Masę własną pojazdu ustala się: 1) przez zważenie całego pojazdu albo 2) jako sumę mas wynikających z nacisków poszczególnych osi pojazdu. 2. W przypadku dokonania zmian konstrukcyjnych, przeznaczenia pojazdu, marki, typu i modelu produkowanego fabrycznie, ustalona dopuszczalna masa całkowita nie może przekraczać jej pierwotnej wielkości. 3. W razie powstania trudności w ustaleniu parametrów pojazdu, badanie techniczne może być przeprowadzone po przedstawieniu opinii rzeczoznawcy samochodowego, o którym mowa w art. 79a ustawy, lub w szczególnych przypadkach – dodatkowo odpowiednio innej specjalności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.