Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Razor1996

Rejestracja motoroweru z Belgii

Polecane posty

Razor1996

Witam

Przymierzam się do zakupu motoroweru sprowadzonego z Belgii. I tutaj rodzi się moje pytanie co jest potrzebne do rejestracji tego motorku w Polsce. Sprzedający twierdzi iż ten dokument: http://imageshack.us/a/img268/8035/g4yc.jpg

http://imageshack.us/a/img833/3069/zsae.jpg

+ dwie umowy kupna sprzedaży (jego z Belgiem i jego ze mną) lub faktura wsytawiona przez niego. Wystarczą aby zarejestrować pojazd (pomijam tutaj tłumaczenie tych dokumentów i pierwszy przegląd). Mnie niepokoi brak dowodu rejestracyjnego czy te dokumenty naprawdę wystarczą aby zarejestrować motorower?

I jak dla mnie dziwne wydaje się że ten dokument nie posiada, żadnych pieczątek (w oryginale jest kolorowy)

A jak jest naprawdę?

Z niecierpliwością czekam na odpowiedzi.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Olga

Ten dokument to Certificate of Conformity - czyli świadectwo zgodności, które jest wydawane na nowy pojazd i jest podstawą do rejestracji. Nie mogę powiększyć tego dokumentu, ale na pierwszy rzut oka wydaje się o.k.

 

To czy sprzedający da Ci 2 umowy, czy umowę i fakturę, czy tylko fakturę (i prowadzi odpowiednią działalność gospodarczą) ma dla Ciebie znaczenie. Ponieważ w przypadku jeśli da Ci umowy, lub nie prowadzi działalności w obrocie pojazdami to do tego musi dołączyć zaświadczenie VAT 25 wydane przez Urząd Skarbowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Co ważne, a czego nie ujęła Olga - motorowery w Belgii nie podlegają rejestracji. To raz. Dwa - dokument który przedstawiłeś nie podlega obowiązkowi opieczętowania przez Urząd - nawet w Polsce się go nie pieczętuje. Jeśli dany urząd to robi, to błędnie i bezpodstawnie!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Należalo by jeszcze wyjaśnić, czy jest to nowy pojazd czy używany, bo w przypadku używanego to CoC wydaje się zbędne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Razor1996

Naprawdę dziękuje za szybkie i wyczerpujące odpowiedzi.

Załączam tutaj ten dokument w oryginalnym rozmiarze.

Edit: pojazd jest używany. Jest on z 2012 roku ale przeszedł swoje:

W Belgi został on skradziony, po czym się odnalazł ale chyba nie został zwrócony właścicielowi tylko zajęła go firma, która mu wypłaciła odszkodowanie (przynajmniej ja tak zrozumiałem opowieść handlarza) Następnie w/w handlarz odkupił motorower od tej firmy. Ale jeśli zakupił go legalnie i posiada na to dowód to chyba nie ma to żadnego wpływu na przyszłą rejestracje?

I jest możliwość sprawdzenie czy motorower był rejestrowany czy nie? Oraz czy ma to jakiś wpływ na jego przyszłą rejestracje? Innymi słowy jeśli był już zarejestrowany to czy powinien posiadać dowód?

Edit2: Sprzedawca zakupił ten motorower na firmę więc podatek jest opłacony na co ma dokument, który mi wręczy jeśli zdecyduje się na zakup :)

 

[ Dodano: 17-11-2013, 15:05 ]

Należalo by jeszcze wyjaśnić, czy jest to nowy pojazd czy używany, bo w przypadku używanego to CoC wydaje się zbędne.

Z tego wynika, że w przypadku używanego motoroweru z Belgi wystarczą dwie umowy kupna sprzedaży, czy może źle to interpretuje?

I jak mam rozumieć pojęcie pojazd używany w świetle prawa? Jest to taki pojazd który miał już wcześniej właściciela czy może taki który był wcześniej rejestrowany?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock
Należalo by jeszcze wyjaśnić, czy jest to nowy pojazd czy używany, bo w przypadku używanego to CoC wydaje się zbędne.

Oj wątpię czy szłoby zarejestrować ten motorower posiłkując się tylko samą umową.

A tak podstawie Certyfikatu powinien zostać zarejestrowany po raz pierwszy (jako używany/nowy).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
Oj wątpię czy szłoby zarejestrować ten motorower posiłkując się tylko samą umową.

 

To się nie znasz chyba... Skoro nie podlega rejestracji w kraju pochodzenia to czego jeszcze byś chciał??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock
To się nie znasz chyba... Skoro nie podlega rejestracji w kraju pochodzenia to czego jeszcze byś chciał??

Może się nie znam dlatego proszę wyjaśnić po kolei.

Mam tylko umowę na zagraniczny motorower z kraju, w którym nie podlegał rejestracji.

Co mam zrobić, aby przeszedł procedurę rejestracji?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
Co mam zrobić, aby przeszedł procedurę rejestracji?

 

Zgłosić się na SKP w celu wykonania OBT + US (chyba VAT25 jest wymagany - nie pamiętam). Umowę tłumaczysz, jak nie jest po Polsku (a to auto postu wie) i idziesz do WK. To wszystko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Oj wątpię czy szłoby zarejestrować ten motorower posiłkując się tylko samą umową.

A jakiego dokumentu byś jeszcze wymagał? CoC czyli de facto homo jest wymagane w przypadku nowego pojazdu. W omawianym przypadku sprawa dotyczy w miarę nowego pojazdu i dlatego nabywca otrzymał CoC ale gdyby ten motorower miał kilkanaście lat, to dokument homologacyjny był by raczej nieosiągalny o ile był kiedykolwiek wydany.

Zdaje się, że nawet MI wydało pismo w tej sprawie dotyczące rejestracji przyczep sprowadzonych z Anglii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

danielg539

Pisałem o tym motorowerze. Nie gdybałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
Pisałem o tym motorowerze. Nie gdybałem.

 

No ten właśnie jest z Belgii - to o czym gdybałeś? :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pentagram
Co mam zrobić, aby przeszedł procedurę rejestracji?

 

Zgłosić się na SKP w celu wykonania OBT + US (chyba VAT25 jest wymagany - nie pamiętam). Umowę tłumaczysz, jak nie jest po Polsku (a to auto postu wie) i idziesz do WK. To wszystko.

 

Najpierw PC i TTR :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Olga

A to nie będzie tylko ustalenie danych? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Drugi raz po kolei.

Jest Certyfikat na motorower z 2012 r. z kraju, w którym nie podlegał rejestracji plus umowa kupna.

Jakie teraz procedury aby dowód otrzymać???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
Najpierw PC i TTR :)

 

Nie zgadzam się - tu w pełni podzielam zdanie SUNG'a

 

A to nie będzie tylko ustalenie danych? :)

 

To jaki termin badania?? Nie wiesz kiedy była data I rej... No chyba, że uznasz ją za dzień dzisiejszy no to ok... (zakładam, że to europejska homo - nie wiem, bo zostało to zamazane na dokumencie)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pentagram
A to nie będzie tylko ustalenie danych?

 

U mnie niestety nie, dla używanego pojazdu obowiązkowo OBT, data I rej - 01.01 roku produkcji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
U mnie niestety nie, dla używanego pojazdu obowiązkowo OBT, data I rej - 01.01 roku produkcji.

 

No to raczej bezpodstawnie...

 

Paprock - powtarzasz pytanie - spodziewasz się innej odpowiedzi? :? Jakiej niby?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock
spodziewasz się innej odpowiedzi? :? Jakiej niby?

Konstruktywnej na temat rejestracji nowego/używanego pojazdu sprowadzonego z kraju wspólnoty UE, w którym nie podlegał rejestracji, a jest do niego Certyfikat i umowa kupna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Jeżeli pojazd będzie uznany za pojazd używany to:

 

Zgłosić się na SKP w celu wykonania OBT + US (chyba VAT25 jest wymagany - nie pamiętam). Umowę tłumaczysz, jak nie jest po Polsku (a to auto postu wie) i idziesz do WK. To wszystko.

Jak za nowy to dodatkowo tylko pokażesz to CoC.

 

W praktyce i tak je pewnie pokażesz, więc jeden i drugi przypadek w sumie niczym się nie różni. Zakres badania (czy tylko OBT, czy DBT) jest jak widzisz różny w zależności od regionu, ale to już szczegóły...

 

Jeszcze jakieś szczegóły??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock
Jeszcze jakieś szczegóły??

Tak. Podstawę prawną na jakiej zasadzie przedmiotowy motorower w urzędzie uznawanie dostanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aboz
Zgłosić się na SKP w celu wykonania OBT
Może czegoś nie wiem, ale jak przeprowadzić OBT bez blach i DR?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
Podstawę prawną na jakiej zasadzie przedmiotowy motorower jako nowy bądź używany przez urząd zostanie.

 

Zostanie zarejestrowany - tak? Bo znów Ci zdanie ucięło ;)

 

Na podst.art.72 PoRD. Wyjaśnienie z ministerstwa (nie zgłębiam tego kto chce je honorować, a kto nie) jest tez w tej sprawie w miarę świeże i nawet zamieszczone na forum 8) (przypominam - pojazdu używanego, który nie podlegał rejestracji w kraju pochodzenia nie można traktować jak nowy).

 

W opisanej sprawie nie ma to znaczenia, bo autor i tak ma komplet dok.niezależnie od tego jak WK go potraktuje (używany - tylko umowa; zarejestrowany - dodatkowo CoC) Badanie i jego zakres to osobna kwestia - tak samo jak tłumaczenia - ale o tym autor postu już wie, o czym pisał na wstępie.

 

Czy już wszystko łapiesz? 8)

 

[ Dodano: 17-11-2013, 17:21 ]

Może czegoś nie wiem, ale jak przeprowadzić OBT bez blach i DR?

 

Tak jak robiłeś wcześniej - wszak blachy i DR na pierwszym badaniu to nowość- i to niestety nieudolnie wdrożona. Zajrzyj na strony GK to się dowiesz. W tej sprawie ma 100% racji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pentagram
U mnie niestety nie, dla używanego pojazdu obowiązkowo OBT, data I rej - 01.01 roku produkcji.

 

No to raczej bezpodstawnie...

 

To wyjaśnij, jak rozumieć zapis w 951-ce:

 

3. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:

1) „stosowaniu warunków technicznych w zależności od daty zarejestrowania pojazdu po raz pierwszy”, rozumie się przez to stosowanie tych warunków odpowiednio do daty pierwszej rejestracji pojazdu, którą jest:

a) data pierwszej rejestracji pojazdu zarejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej określona w dowodzie rejestracyjnym pojazdu, z zastrzeżeniem lit. b i c,

b) data pierwszej rejestracji za granicą w przypadku pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy za granicą,

c) data zarejestrowania pojazdu po raz pierwszy podana przez organy, o których mowa w art. 73 ust. 3 ustawy,

d) 1 stycznia roku produkcji – w przypadku pojazdu sprowadzonego z zagranicy, dla którego nie można ustalić daty pierwszej rejestracji za granicą;

 

[ Dodano: 17-11-2013, 17:35 ]

wszak blachy i DR na pierwszym badaniu to nowość- i to niestety nieudolnie wdrożona. Zajrzyj na strony GK to się dowiesz. W tej sprawie ma 100% racji.

 

Też jestem zdania, że blachy na OBT przed I rej. to totalna bzdura, ale dopóki 996-ka obowiązuje w takiej formie, nie ma mowy o wyniku "P" w przypadku ich braku :evil:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aboz
Tak jak robiłeś wcześniej - wszak blachy i DR na pierwszym badaniu to nowość- i to niestety nieudolnie wdrożona.
blakop, ja jestem "dzieckiem" poz. 996, więc nie robiłem BT bez tablic. Zresztą jestem zdania, że skoro rozporządzenie w tej materii nie jest sprzeczne z PORD, to dlaczego mam robić inaczej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.