Skocz do zawartości

Dz.U.2013.1675 - zmiany w przepisach od 01.01.2014 r.


waldorff

Rekomendowane odpowiedzi

Reasumując - ja przyjmę zaświadczenie z DBT (oprócz takiego, przy którym występuje zakres OBT) z wykreślonymi obiema pozycjami. Natomiast pewnie każde WK wyrobi sobie jakieś zdanie w tej kwestii i albo przyjmie, albo nakaże zostawić niewykreśloną jedną pozycję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 764
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • JANUSZ60

    62

  • Paprock

    57

  • Marek1

    44

  • Grzegorz Łódź

    44

Top Posters In This Topic

Posted Images

Reasumując - ja przyjmę zaświadczenie z DBT (oprócz takiego, przy którym występuje zakres OBT) z wykreślonymi obiema pozycjami

 

Jak również przyjmiesz, takie z BD ustalenia danych z wykreśloną pozycją 1, za brak TR... :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak również przyjmiesz, takie z BD ustalenia danych z wykreśloną pozycją 1, za brak TR... :-P

 

dokładnie tak :) Bo wtedy interesują mnie ustalone dane, a nie to, czy spełnia lub nie spełnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek1, a,czy nie ma różnicy między starym zapisem

4. Po zakończeniu przeprowadzania badania technicznego pojazdu uprawniony diagnosta niezwłocznie dokonuje wpisu

o

wyniku tego badania do rejestru badań technicznych pojazdów, zwanego dalej „rejestrem”, a

także dokonuje wpisu do

dowodu rejestracyjnego pojazdu albo wystawia zaświadczenie z

badania technicznego pojazdu

a nowym zapisem
4. Po zakończeniu przeprowadzania badania technicznego pojazdu uprawniony diagnosta niezwłocznie dokonuje wpisu o wyniku tego badania do rejestru badań technicznych pojazdów, zwanego dalej "rejestrem", a także dokonuje wpisu do dowodu rejestracyjnego pojazdu oraz wystawia zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu."
czyli jest różnica,i co teraz przy negatywie co wpisujesz w DR,powinien każdy sobie na swój rozum.Oczywiście pod warunkiem obronienia swej tezy np.podczas kontroli TDT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli jest różnica,i co teraz przy negatywie co wpisujesz w DR,powinien każdy sobie na swój rozum.Oczywiście pod warunkiem obronienia swej tezy np.podczas kontroli TDT

 

Bardziej się obronię jak wpiszę wynik P w DR oraz wystawię zaświadczenie.

Natomiast chętnie zobaczę jak rzeczony inspektor, lub ktokolwiek inny, pokazuje mi jak wpisać badanie z wynikiem N do DR :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wyniku badania poprzez wyraźne skreślenie treści niemającej w danym przypadku zastosowania:

- należy określić jeden z dwóch wyników:

1. spełnia wymagania techniczne art. 66 ustawy (P)

2. nie spełnia wymagań technicznych art. 66 ustawy (N)

To jakie „i”, jakie „dwie”, jakie „obie” jak należy skreślić treść aby otrzymać jasno sprecyzowany wynik P/N.

 

Co do HAKA.

(Oby nie rozbierać, że wszystko co się robi na stacji kontroli powinno podlegać nie badaniu, a... kontroli. :hah: )

A dużo się robi. Na podstawie tabeli z kolumny „Metoda” czynności te nazwane są jako: oględziny, pomiary, porównania, ustalenia, kontrole, sprawdzenia, badania, oceny.

To wszystko poprzedza kolumna, jakże charakterystycznie mianowana „Przedmiot i zakres ba-da-nia”.

 

To tyle odnośnie na atomy rozbijania.

Dziękuję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak również przyjmiesz, takie z BD ustalenia danych z wykreśloną pozycją 1, za brak TR... :-P

dokładnie tak :) Bo wtedy interesują mnie ustalone dane, a nie to, czy spełnia lub nie spełnia.

co nie zmienia faktu tego że przy wypełnianiu tego punktu tego warunku już nie ma;

oprócz takiego, przy którym występuje zakres OBT)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek1 napisał,

Bardziej się obronię jak wpiszę wynik P w DR oraz wystawię zaświadczenie.

Natomiast chętnie zobaczę jak rzeczony inspektor, lub ktokolwiek inny, pokazuje mi jak wpisać badanie z wynikiem N do DR :lol:

dlatego
każdy sobie na swój rozum
ale dlaczego Ty nie wpiszesz w DR wyniku negatywnego,przecież jest jasno napisane :D ,że wpis orazzaświadczenie,a nie albo.A tak na poważnie,to już chyba wszystkie możliwe interpretacje wyczerpaliśmy,okaże się,że na 74 stronie tego tematu zaczniemy robić BT samolotów
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko aktualizowane na bieżąco . po prosty skreślam pkt. 1.2 przy dodatkowym czyli po staremu .

 

Do czasu aż jeden i drugi klient wróci do Ciebie z "podziękowaniami" bo wyczekał się w kolejce w WK na marne.

Zapis jest jasny, wykonujesz BT określasz jedną z pozycji i na tym polega zmiana, porównanie zacytował już Marek1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się przebrąć przez cały wątek dotyczący zmian w nieszczęsnym rozporządzeniu.:o

Chciałbym zaprezentować swój punkt widzenia na temat wystawiania zaświadczenia przy pozytywnym okresowym badaniu technicznym. Niestety musiałem ubrać swoje mysli w załacznik - za który z góry przepraszam - jest dość obszerny.

Na marginesie słowo do moderatora - może posty o aktualizacjach oprogramowania i wypełniania zaświadczenia - podzielić na oddzielne wątki. Ciężko "nowemu" przebrnąć przez to wszystko.

Pozdrawiam z Nowym Rokiem! Wszystkiego dobrego!

interpretacja zmian.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiedzmy jest rozbity. Wtedy wynik P?

Tak, jeżeli tylko jest rozbity w stopniu umożliwiającym prawidłową identyfikację.

 

Jeżeli jest to pojazd w którym w trakcie badania technicznego stwierdzono ślady uszkodzeń

 

Pojazd taki może być dopuszczony do ruch po przeprowadzeniu badania o którym mowa w DzU 996 par. 3 ust 1 pkt 11

 

Przykład : auto na badaniu identyfikacja , stwierdzam przy okazji zapalony air-bag , pasy bezpieczeństwa uszkodzone ( 7.1.2 b ) czyli podpada pod DzU 996 § 3.1 pkt 11, co robię określam wynik badania po uprzednim poinformowaniu klienta o konieczności przeprowadzenia jeszcze dodatkowego pkt 11?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

No to ok - pojazd ma tablice i spełnia inne punkty do identyfikacji, ale powiedzmy jest rozbity. Wtedy wynik P?

 

Wtedy z automatu trzeba robić badanie pokolizyjne i będzie N.

PORD

11. Niezależnie od badań, o których mowa w ust. 3-5, dodatkowemu badaniu technicznemu podlega pojazd:

6) w którym w czasie badania technicznego stwierdzono ślady uszkodzeń lub naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogących stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego;

996

§ 3. 1. Zakres dodatkowego badania technicznego pojazdu, o którym mowa w art. 81 ust. 11 ustawy:

11) w którym w trakcie badania technicznego stwierdzono ślady uszkodzeń lub naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogących stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego – obejmuje sprawdzenie i ocenę stanu technicznego pojazdu oraz spełnienia warunków technicznych, w sposób określony w pkt 0–10 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia oraz w pkt 1 działu I załącznika nr 2 do rozporządzenia, odpowiednio do stwierdzonych usterek;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po dzisiejszej aktualizacji SQL w pozycji przebieg widnieje jednostka km/ rbh (roboczo godzina) :-|

Z powodu takiej nadgorliwości należałoby przeliczać mile na kilometry ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtedy z automatu trzeba robić badanie pokolizyjne i będzie N.

No i wydało się jak przy dodatkowym na HAK z urwanym kołem w pojeździe wyłapać eNkę. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie wystawiania zaświadczeń, cytat z uzasadnienia do projektu:

 

"Dodatkowo, odpowiednio dostosowano treść obecnie obowiązującego rozporządzenia, tak aby zaświadczenie o przeprowadzonym badania technicznego pojazdu wydawane było każdorazowo po przeprowadzeniu badania technicznego pojazdu oraz bez względu na wynik takiego badania. Wydawane każdorazowo zaświadczenie oraz obowiązek zamieszczania w nim adnotacji o stwierdzonych usterkach niewątpliwie przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym."

 

Myślę, że rozjaśnia to intencje jakie przyświecały Ministerstwu wprowadzając taki zapis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z kategorią w przypadku zmian konstrukcyjnych dot. rodzaju pojazdu?

 

Np. zmiana z ciężarowego /N1 w dowodzie/ na osobowy ??? Będziemy mieć osobowy kat. N1 ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z kategorią w przypadku zmian konstrukcyjnych dot. rodzaju pojazdu?

 

Np. zmiana z ciężarowego /N1 w dowodzie/ na osobowy ??? Będziemy mieć osobowy kat. N1 ???

 

A masz homologację?????????? Było mówione już z pięć razy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałeś moje pytanie dokładnie? Bo chyba nie zrozumiałeś...

 

Było, było, było... Nawet bzdura o osobowym N1 tez była...

 

Już dawno mam ochotę przymknąć ten temat, za bzdury tu się pojawiające. Dajcie mi jeszcze kilka tylko powodów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.