Skocz do zawartości

Scania r 500 cb 8x2 MMC Ciągnietej przyczepy


hary

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 106
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • michal_k

    31

  • Marek1

    16

  • IVVO

    14

  • blakop

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

W takim razie taki pojazd czteroosiowy, po złączeniu z przyczepą staje się pojazdem nienormatywnym, którego poruszanie się określają już inne przepisy

 

Bzdura.

Pisząc komuś "bzdura" musisz być tego szczególnie pewien.

Rozumiem że twoja rozległa wiedza rozciąga się i na temat przewozów ponadnormatywnych, bo nie sądzę, żebyś się z kimś konsultował w tej sprawie wczoraj o godz.22.29

Wydajesz takie zezwolenia, że taki jesteś pewien?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprytne wykorzystanie

Sprytne czy nie sprytne ale dziurka jest

 

Fredziu! gdzie byłeś do tej pory w tej dyskusji?

Najmądrzejsi przychodzą na koniec "pozamiatać"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprytne czy nie sprytne ale dziurka jest

 

A diagnosta nie jest od tego, żeby tam pchał paluszki. Bo gorzej będzie jak komuś się to nie spodoba i mu je upier...li przy samej duszy... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ograniczył bym do 40,uważam,że to dla mnie bezpieczniejsze :D ,a jak wezmą się za to w razie "w" prawnicy to różnie może być z tymi dziurkami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie proszę przeczytać załącznik który dałem wcześniej prawie cała Europa 40-42 a my jak zawsze kombinujemy-50-60. Przerabiałem ten temat z TDT, ITD, MI w sprawi 5+ i wyżej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie proszę przeczytać załącznik który dałem wcześniej prawie cała Europa 40-42 a my jak zawsze kombinujemy-50-60. Przerabiałem ten temat z TDT, ITD, MI w sprawi 5+

Dobrze, że to wrzuciłeś :ok

Ja to znam.

Niech czyta Michał i koledzy :-P ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisząc komuś "bzdura" musisz być tego szczególnie pewien.

Rozumiem że twoja rozległa wiedza rozciąga się i na temat przewozów ponadnormatywnych, bo nie sądzę, żebyś się z kimś konsultował w tej sprawie wczoraj o godz.22.29

Wydajesz takie zezwolenia, że taki jesteś pewien?

 

Gdybym nie był pewien to bym nie pisał.

 

Moja "wiedza" w tym przypadku wynika wprost z ustawy PORD. Zacytowałem Ci definicję pojazdu ponadnormatywnego. A żeby mówić o tym, że pojazd przekracza wartości dopuszczalne, to wartości te muszą być znane (czyli ogłoszone w rozporządzeniu).

 

I szczerze mówiąc tabela nic nie wnosi. Akurat dla tego konkretnego pojazdu DMC zespołu nie jest określone, więc nie macie prawa jako diagności go ograniczać. Nie ma też prawa ograniczać do urząd administracyjnie.

 

[ Dodano: 21-02-2014, 16:24 ]

Ja ograniczył bym do 40,uważam,że to dla mnie bezpieczniejsze :D

 

Ty masz ograniczyć zgodnie z warunkami technicznymi, a nie żeby było dla Ciebie bezpieczniejsze.

 

A warunków tutaj brak. Jeśli się mylę to proszę o wskazanie mi przepisu, który określa DMC zespołu pojazdów składającego się z samochodu czteroosiowego i przyczepy.

 

[ Dodano: 21-02-2014, 16:29 ]

Ponadto w tabeli dla Polski są błędy. Nie uwzględniono DMC zespołu w zależności od daty I rejestracji oraz nie ma w ogóle mowy o tym, że DMC może wynosić 44 tony w przypadku przewożenia kontenera ISO. Nie wiem kto jest autorem tabeli, ale na powyższym przykładzie widać, że jej rzetelność daleka jest od wymaganej :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie uwzględniono DMC zespołu w zależności od daty I

 

Bo nie musi uwzględniać - przepisy potraktowały wszystkich jednakowo i to, że miał kiedyś wpisane 42 do niczego go nie upoważnia bo może przewozić max 40 i to jeszcze zależy od oznaczenia numerowego drogi a większość WK przy wymianie DR wpisuje już 40. Zauważ jeszcze jedno w nowym DIP F.3 masz jako administracyjne i konstrukcyjne, które może być wpisane do DR w adnotacjach jeśli klient sobie zażyczy. Tabela jest tylko obrazowym przedstawieniem w poszczególnych państwach i nie uwzględnia np lokalnych ograniczeń tak jak u na drogi 3-cyfrowe /powiatowe/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo nie musi uwzględniać - przepisy potraktowały wszystkich jednakowo i to, że miał kiedyś wpisane 42 do niczego go nie upoważnia bo może przewozić max 40 i to jeszcze zależy od oznaczenia numerowego drogi

 

Ale co mnie czy Was diagnostów obchodzi ile on może przewozić na konkretnej drodze? Nas interesują warunki techniczne, które są jasne. A to, że na konkretnej drodze ma być mniej, to już rola kierowcy.

 

większość WK przy wymianie DR wpisuje już 40

 

To chyba jakieś nieuki pracują w tych WK. Skoro warunki techniczne pozwalają na 42 tony to jakim prawem ograniczać to do 40 ton?

 

Zauważ jeszcze jedno w nowym DIP F.3 masz jako administracyjne i konstrukcyjne, które może być wpisane do DR w adnotacjach jeśli klient sobie zażyczy.

 

F.3 to zawsze wartość administracyjna (DMC). Istnieje oczywiście jeszcze wartość konstrukcyjna (MMC), którą można wpisać, jak zauważyłeś, w adnotacjach jako "ZESPÓŁ ... kg".

 

abela jest tylko obrazowym przedstawieniem w poszczególnych państwac

 

Ale są wyjątki, o których wspomniałem.

 

Tak czy siak - dopóki nie ma przepisu na DMC zespołu dla samochodu czteroosiowego - dopóty DMC=MMC zespołu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

michal_k,

Sprawa właściwie dotyczy kilku modeli Scani , Volvo i nie mam najmniejszego zamiaru się w tej sprawie dochodzić .Rozmawiałem o tej sprawie z kilkoma instytucjami i wszyscy twierdzą,że 40 a jak masz zamiar się kopać z koniem to twoja sprawa.Większość Mercedesów i innych marek w ogóle nie przewiduje, aby te pojazdy mogły cokolwiek ciągnąć bo nie do tego został zbudowane a jak już to 8 ton. Dlatego przypuszczam,że to jest sprawa marginalna. To,że SCANIA wyskoczyła z 57 to chyba tylko po to, aby te pojazdy miały większe wzięcie u kupujących i w razie wypadku na budowie wszystko było "zgodne z prawem i przepisami" a jak te pojazdy są traktowane to widać na przeglądach

 

PS z tymi drogami 3-cyfrowymi to trochę pod...łem, gdyż w 2012 zmieniła się ustawa. Teraz tam stoją ograniczenia do 15 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość Mercedesów i innych marek w ogóle nie przewiduje, aby te pojazdy mogły cokolwiek ciągnąć bo nie do tego został zbudowane a jak już to 8 ton.

Masy przyczep dla przykładowego Actrosa 8X6/4 to 750/3500 - dane z homo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem o tej sprawie z kilkoma instytucjami i wszyscy twierdzą,że 40 a jak masz zamiar się kopać z koniem to twoja sprawa.

 

A ja te instytucje mam w głębokim poważaniu, bo operuję przepisami, a nie opiniami...

 

Gdyby trafiło do mnie badanie z ograniczeniem F.3 do 40000 i diagnosta nie podał na to żadnej podstawy prawnej to niestety wnioskowałbym o cofnięcie uprawnień :( Prawo mamy jakie mamy, ale trzeba się trzymać warunków technicznych.

 

Przypomina mi to temat z zaświadczeniem BUS100. Wszyscy mówią, że trzeba wozić, a nikt nie wskazał n to przepisu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wnioskowałbym o cofnięcie uprawnień

zastrzel go od razu :(

 

[ Dodano: 22-02-2014, 07:49 ]

a jak by ci napisał DMC 40000 aMMC-50000 ?to co ganiał byś za samochodem i tabliczki szukał ? :razz:

 

[ Dodano: 22-02-2014, 07:52 ]

Przypomina mi to temat z zaświadczeniem BUS100. Wszyscy mówią, że trzeba wozić, a nikt nie wskazał n to przepisu.

i co wszyscy wożą a ty nic :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastrzel go od razu :(

 

Spokojnie, najpierw jest rozmowa, czekam na argumenty, bo nie jestem nieomylny i mogę czegoś nie wiedzieć albo inaczej interpretować.

 

a jak by ci napisał DMC 40000 aMMC-50000 ?to co ganiał byś za samochodem i tabliczki szukał ?

 

Po co mi tabliczka? Zerkam w warunki techniczne, nie widzę ograniczenia DMC, bo go nie ma, więc diagnosta musi wyjaśnić dlaczego obniża DMC poniżej MMC bez powodu.

 

i co wszyscy wożą a ty nic :-D

 

I niech wożą, a stacje niech zarabiają co pół roku :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do pkt1 zaczynasz mówić jak człowiek :-D

co do mas to diagnosta napisze ci że spisał z tabliczki i koniec , nikt normalny nie będzie pisał o jakichś ograniczeniach a ty nie jesteś w stanie tego sprawdzić bo to nie twoja działka :) a żaden normalny kierowca nie przekroczy 40 ton. bo wie czym to grozi , a i tak więcej nie ładują niż 24 tony i czy jest na to przepis ? :-D jest sobota ,ja jestem w pracy ,ty oczywiście jako urzędnik masz wolne , więc odpoczywaj i nie przeżywaj tego tematu , :-D co do pierwszego postu w tym temacie to napisz chłopie dmc- 40000t mmc- 50000t

przyczepy 8000/750 i przejdzie w każym w/k. spocznij . :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do pierwszego postu w tym temacie to napisz chłopie dmc- 40000t mmc- 50000t

przyczepy 8000/750 i przejdzie w każym w/k.

 

W każdym, w którym nie znają przepisów ;)

 

ty oczywiście jako urzędnik masz wolne

 

I to za Twoje pieniądze ::D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rurek777 napisał/a:

ty oczywiście jako urzędnik masz wolne

 

 

I to za Twoje pieniądze ::D

Michał to już nie jest śmieszne bo za moje również :x:evil:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro DMC nie jest określone przepisami (nie jest ograniczone) to DMC=MMC zespołu, czyli 50000 kg.

Jest dokładnie na odwrót

 

MMC nie jest ograniczone a jeśli się je ogranicza, to właśnie do wielkości DMC

Dla tego, jak i dla każdego innego przypadku, maksymalnie jest to 40000 kg /poza oczywiście przypadkami 42 i 44 tony./

Czy jest inna większa wartość DMC zespołu pojazdów w Polsce niż 40000kg?

 

Gdy masa rzeczywista pojazdu jest większa od dopuszczalnej masy 40 T , taki pojazd na drodze staje się pojazdem nienormatywnym i żeby mógł się poruszać musi posiadać zezwolenie kat V lub VI

Najwyraźniej, instytucje zajmujące się przejazdami pojazdów nienormatywnych kierują się przepisami a nie twoimi chybionymi interpretacjami

Wszystko nt temat jest na stronach GDDiKa

http://www.gddkia.gov.pl/pl/868/przejazdy-ponadnormatywne

 

a tu, dodatkowo rozporządzenie w sprawie dróg dla pojazdów do 60 ton:

https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/z/zarzadzenie-w-sprawie-wykazu-dro_12154/zarzadzenie%20GD%204-2013.pdf

 

Ciekawe kogo dotyczą te uregulowania jeżeli upierasz się przy tym że MMC 50ton =DMC 50 ton

Wpis takiej wartości jako DMC do DR uprawniałby do poruszenia się takim pojazdem bez zezwoleń bo zgodnie z DR ten pojazd nie przekraczał by DMC.

 

[ Dodano: 22-02-2014, 19:56 ]

I szczerze mówiąc tabela nic nie wnosi.

Jak widać, wnosi!

 

Gdybym nie był pewien to bym nie pisał.

No i napisałeś, bzdury!

Kategorie zezwoleń.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MMC nie jest ograniczone a jeśli się je ogranicza, to właśnie do wielkości DMC

 

No nie kompromituj się Marek. MMC się nie ogranicza - to jest wartość konstrukcyjna określona przez producenta.

 

Dla tego, jak i dla każdego innego przypadku, maksymalnie jest to 40000 kg /poza oczywiście przypadkami 42 i 44 tony./

 

Bo? Bo tak. Przepis wskaż - konkretnie - paragraf który mówi ile wynosi DMC zespołu samochodu czteroosiowego z przyczepą.

 

Czy jest inna większa wartość DMC zespołu pojazdów w Polsce niż 40000kg?

 

Oczywiście. Np. dla samochodu czteroosiowego omawianego w tym temacie.

 

Gdy masa rzeczywista pojazdu jest większa od dopuszczalnej masy 40 T

 

Jeszcze raz powtórzę - podaj paragraf na masę dopuszczalną.

 

Gdy masa rzeczywista pojazdu jest większa od dopuszczalnej masy 40 T , taki pojazd na drodze staje się pojazdem nienormatywnym i żeby mógł się poruszać musi posiadać zezwolenie kat V lub VI

 

Powtórzę po raz trzeci - skąd wziąłeś to 40 ton? No skąd? Konkretny przepis.

 

Ciekawe kogo dotyczą te uregulowania jeżeli upierasz się przy tym że MMC 50ton =DMC 50 ton

Wpis takiej wartości jako DMC do DR uprawniałby do poruszenia się takim pojazdem bez zezwoleń bo zgodnie z DR ten pojazd nie przekraczał by DMC.

 

Zapewne dotyczą pojazdów, dla których określa się DMC zespołu na podstawie warunków technicznych.

 

No i napisałeś, bzdury!

 

Wskaż podstawę prawną - nic więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba to jakoś uporządkować:

1.Stwierdziłeś, że jest "bzdurą", że zespół pojazd o masie 50 T staje się pojazdem nienormatywnym więc przytaczam przepisy, zgodnie z którymi jest takim pojazdem.

 

2. Pogląd, że rozporządzenie o pojazdach nienormatywnych dotyczy pojazdów z masami ustalonymi na podstawie warunków technicznych, zawiera w sobie twierdzenie, że nie dotyczyłoby pojazdów z masami ustalonymi w inny sposób.

Przy dwóch takich samych zestawach pojazdów o takiej samej MMC i DMC ustalonej w "różny sposób" /jaki?/ wynika , że jedne obowiązywałoby zezwolenie a drugi nie.

 

/Oczywiście wiadomo, że takim innym sposobem są warunki o odstępstwo ale również wiadomo, że jest stanowisko ministerstwa w którym uchylają się od takiej procedury dla pojazdów 5, 6 + osiowych, chociaż nieraz wydają decyzję dla takich przypadków/

 

3.Jeżeli miałoby się to odnosić do tego konkretnego zestawu pojazdów o MMC 50T to podaj podstawę prawną według której ustaliłeś dla tego zestawu pojazdu DMC o takiej samej wielkości jak MMC

Jeśli jest to inna podstawa prawna niż rozporządzenie o warunkach technicznych to podaj jaka.

/Oczywiście wiadomo, że takim innym sposobem są warunki o odstępstwo ale również wiadomo, że jest stanowisko ministerstwa w którym uchylają się od takiej procedury dla pojazdów 5, 6 + osiowych, chociaż nieraz wydają decyzję dla takich przypadków/

 

4. Zostawmy może na razie "na boku" sprawę 40 t jako najwyższej dopuszczalnej masy zestawu pojazdów bo niepotrzebnie zagęszcza to tę dyskusję.

 

W uregulowaniach dotyczących ruch pojazdów nienormatywnych mówi się o rzeczywistej masie pojazdu czy zestawu ale także mówi się o pojazdach:

a) o wymiarach oraz rzeczywistej masie całkowitej nie

większych od dopuszczalnych,

Jeśli nie o masie 40T to o jakiej dopuszczalnej masie mowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie o masie 40T to o jakiej dopuszczalnej masie mowa?

поживем - увидим

 

miałem jakiś czas temu na "pierwszym" taki malutki ...

 

232_LTM_1500-8.1%20(1)_5711-0_W300.jpg

Liebherr mobile crane LTM 1500-8.1

 

MMC 96000 kg

długość 21,385 m

liczba osi 8

max nacisk osi 12000 kg

lub wg grupy osi 36 + 36 +24 T (352,8 + 352,8 + 235,2 kN)

 

gdy wróci z odstępstwem to je zapodam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.