Psuj Napisano 26 Luty 2014 Share Napisano 26 Luty 2014 Moim zdaniem to szperacz, To nie szperacz. A jeśli nie to jaki to gatunek światła wymieniony w par. 12 ust. 3 warunków technicznych? nie jest tam opisany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 26 Luty 2014 Share Napisano 26 Luty 2014 nie jest tam opisany Czyli literalnie nie możesz. Chyba, że myślisz o zmianie pojazdu w pojazd specjalny, który służyłby właśnie jako reflektor przeciwlotniczy, ale wtedy nie używasz tego podczas jazdy. A gdzie jest haczyk? Bo nie bardzo wiem, w którą stronę mam skierować odpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 26 Luty 2014 Share Napisano 26 Luty 2014 Czyli literalnie nie możesz. Dlaczego? Nie jest tam opisany, więc nie ma żadnych ograniczeń aby go stosować. Nie muszę nim spełnić żadnych warunków, poza ogólnymi z art 66. i mogę sobie go "zapodać". A gdzie jest haczyk? W pojazdach pięcio-osiowych i więcej. Nie są ujęte w warunkach więc twierdzisz, że mozna i nie są limitowane mmc/dmc. Ale reflektor jak nie jest ujęty w warunkach to nie mogę... nie rozumiem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 26 Luty 2014 Share Napisano 26 Luty 2014 Dlaczego? Nie jest tam opisany, więc nie ma żadnych ograniczeń aby go stosować. Nie muszę nim spełnić żadnych warunków, poza ogólnymi z art 66. i mogę sobie go "zapodać". Właśnie dlatego, że istnieje paragraf, który mówi co można zamontować dodatkowo odnośnie świateł (czyli nic ponadto). I nie ma tutaj analogii do: W pojazdach pięcio-osiowych i więcej. Nie są ujęte w warunkach więc twierdzisz, że mozna i nie są limitowane mmc/dmc. bo nie ma przepisu, który limitowałby liczbę osi (a liczbę i rodzaj świateł przepis limituje). Ale reflektor jak nie jest ujęty w warunkach to nie mogę... nie rozumiem... więc już rozumiesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 26 Luty 2014 Share Napisano 26 Luty 2014 Właśnie dlatego, że istnieje paragraf, który mówi co można zamontować dodatkowo odnośnie świateł (czyli nic ponadto). W rozporządzeniu? No sory, ale jak zakaz to ustawa musi być. więc już rozumiesz Więc dalej nie rozumiem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 26 Luty 2014 Share Napisano 26 Luty 2014 W rozporządzeniu? No sory, ale jak zakaz to ustawa musi być. Bo? Ustawa nakazała ministrowi ustalić warunki, więc ustalił. I ustalił dokładnie jakie światła muszą być, a jakie mogą być dodatkowo (więc nie wolno zamontować żadnych innych). Nie ustalił natomiast np. koloru pojazdów (pomijam te wyjątki, który muszą mieć odpowiedni kolor) - więc możesz sobie samochód pomalować dowolnie. Więc teraz ja nie rozumiem Twojego toku myślenia - bo zgodnie z nim rozporządzenie nie ma absolutnie żadnej mocy prawnej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 26 Luty 2014 Share Napisano 26 Luty 2014 Więc teraz ja nie rozumiem Twojego toku myślenia - bo zgodnie z nim rozporządzenie nie ma absolutnie żadnej mocy prawnej Chodzi mi o to, że w obu przypadkach to co opisane w rozporządzeniu jest ok, a co nie jest to wymaga odstępstwa. A nie powinniśmy wybiórczo uznawać co nam pasuje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 26 Luty 2014 Share Napisano 26 Luty 2014 Chodzi mi o to, że w obu przypadkach to co opisane w rozporządzeniu jest ok, a co nie jest to wymaga odstępstwa. Absolutnie. Nie zgadzam się po stokroć. Rozporządzenie mówi wyraźnie o światłach (jakie się dopuszcza, czyli innych się nie dopuszcza), natomiast nie mówi, że dopuszcza się tylko pojazdy czteroosiowe (bez przyczepy). Jest zatem zasadnicza różnica pomiędzy tym co jest w rozporządzeniu określone (światła) oraz tym, czego minister nie określił (a więc jest dowolne, w granicach ustawy). [ Dodano: 26-02-2014, 19:30 ] Odstępstwa może wymagać tylko coś, co jest OKREŚLONE ORAZ PRZEKROCZONE (lub nie spełnione). [ Dodano: 26-02-2014, 19:45 ] Taki sobie przykład analogiczny jeszcze wymyśliłem, będąc w temacie koloru: Pomoc drogowa musi być żółta lub z żółtym pasem. Jeśli nie jest - odstępstwo. Natomiast czy zwykła autolaweta (sam. ciężarowy przewóz pojazdów) jeśli nie jest żółta to musi mieć odstępstwo? Nie musi. A dlaczego? Dlatego, że dla niej minister nie określił koloru. Czyli kolor dowolny. Przenieśmy to teraz na grunt ilości osi. Zespół 5-osiowy może mieć max 40 ton. Dlaczego? Bo tyle określił minister. A czy zespół siedmioosiowy musi mieć odstępstwo jeśli przekracza 40 ton? Nie musi, bo minister nie określił dla niego DMC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 26 Luty 2014 Share Napisano 26 Luty 2014 A czy w przepisach istnieje przyczepa 4-osiowa. To dla czego administracyjnie jest cięta do 24 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 26 Luty 2014 Share Napisano 26 Luty 2014 A czy w przepisach istnieje przyczepa 4-osiowa. To dla czego administracyjnie jest cięta do 24 A dlaczego jest ograniczana administracyjnie do 24 ton? Na jakiej niby podstawie? Jedyny limit DMC dla takiej przyczepy to suma nacisków dopuszczalnych + ewentualnie nacisk na sprzęg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 26 Luty 2014 Share Napisano 26 Luty 2014 To w/g Ciebie nawet Niemcy mylą się w briefach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 26 Luty 2014 Share Napisano 26 Luty 2014 To w/g Ciebie nawet Niemcy mylą się w briefach Niemców nie obowiązują polskie warunki techniczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 26 Luty 2014 Share Napisano 26 Luty 2014 ewentualnie nacisk na sprzęg. Coś pozajączkowałeś [ Dodano: 26-02-2014, 20:10 ] Niemców nie obowiązują polskie warunki techniczne No to przy rejestracji Goldhofera wpisz administracyjne 44 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 26 Luty 2014 Share Napisano 26 Luty 2014 No to przy rejestracji Goldhofera wpisz administracyjne 44 A jakie są dopuszczalne naciski na każdą z osi? Wpiszę sumę tych nacisków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 26 Luty 2014 Share Napisano 26 Luty 2014 4x11=44 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 26 Luty 2014 Share Napisano 26 Luty 2014 4x11=44 Jeśli tyle jest dopuszczalne (czyli zakładamy, że jest to oś wielokrotna składająca się z 4 osi, dla której rozporządzenie nie limituje nacisku) to tyle powinno wynosić DMC. Jeśli natomiast byłyby to 4 osie pojedyncze to wtedy 4x10=40. [ Dodano: 26-02-2014, 20:23 ] Przy okazji wychodzi na jaw kolejne "niedopatrzenie" ministra - nie przewidział limitu nacisku osi dla osi wielokrotnej złożonej z więcej niż 3 osi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 26 Luty 2014 Share Napisano 26 Luty 2014 Jeśli natomiast byłyby to 4 osie pojedyncze to wtedy 4x10=40. michal_k, Wytłumacz mi, dlaczego stosujesz przepisy prawa do czegoś co w nim nie istnieje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 26 Luty 2014 Share Napisano 26 Luty 2014 Wytłumacz mi, dlaczego stosujesz przepisy prawa do czegoś co w nim nie istnieje Nie znam odległości między osiami. Dlatego napisałem - jeśli oś wielokrotna to brak limitu nacisków. Natomiast jeśli odległość jest taka, że są to 4 osie pojedyncze - wtedy każda max 10 ton. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 26 Luty 2014 Share Napisano 26 Luty 2014 michal_k, Przyczepy 4-osiowej nie ma w Polskich przepisach - zrozum to, więc dla czego próbujesz ją podciągnąć pod nie.To jest jak z tematem postu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 26 Luty 2014 Share Napisano 26 Luty 2014 Przyczepy 4-osiowej nie ma w Polskich przepisach - zrozum to, więc dla czego próbujesz ją podciągnąć pod nie. No nie ma. Toteż nie ma dla niej limitu DMC ani nacisków (jeśli oś wielokrotna). Natomiast wyobraź sobie jakąś nietypową przyczepę czteroosiową, w której osie będą tak oddalone, że będą stanowiły 4 osie pojedyncze. Wtedy mamy dop. naciski 10 ton na każdą, co daje nam sumę 40, czyli DMC będzie ograniczone do 40 ton. .To jest jak z tematem postu Dokładnie. Czyli jak w temacie - brak limitu DMC, więc ogranicza je MMC=50 ton. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 26 Luty 2014 Share Napisano 26 Luty 2014 Rozporządzenie mówi wyraźnie o światłach (jakie się dopuszcza, czyli innych się nie dopuszcza), natomiast nie mówi, że dopuszcza się tylko pojazdy czteroosiowe (bez przyczepy). Teraz mój kawałek: Rozporządzenie mówi wyraźnie o masach (jakie się dopuszcza z uwagi na taką a nie inną ilość osi, czyli innych się nie dopuszcza!!), natomiast nie mówi, że dopuszcza się tylko takie, a nie inne oświetlenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 26 Luty 2014 Share Napisano 26 Luty 2014 natomiast nie mówi, że dopuszcza się tylko takie, a nie inne oświetlenie. Właśnie mówi - doczytaj sobie par. 12 ust. 3 warunków technicznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 26 Luty 2014 Share Napisano 26 Luty 2014 No nie ma. Toteż nie ma dla niej limitu DMC ani nacisków (jeśli oś wielokrotna). Przypuszczam,iż Niemcy też nie mają na nią przepisów bo wszystkie które rejestrowałem mają F.2 24000 i tak je podałem bo DIP - czyli niemiecka demokracja też jest do d.. . Oni nie wpadli na pomysł braku limitów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 26 Luty 2014 Share Napisano 26 Luty 2014 Rozporządzenie mówi wyraźnie o masach (jakie się dopuszcza z uwagi na taką a nie inną ilość osi, czyli innych się nie dopuszcza!!) czyli wszystko, co nie jest ujęte i wymienione w rozporządzeniu o warunkach technicznych/ w tym wypadku jeśli chodzi o ilość osi więcej niż 6 i masy więcej niż 40T/ powinno być rejestrowane na podstawie warunków o odstępstwo. Taki wniosek uważam za bardziej uprawniony niż uznanie, że jeżeli coś w warunkach technicznych nie jest wymienione to znaczy, że jest dozwolone i przy tym nieograniczone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 26 Luty 2014 Share Napisano 26 Luty 2014 powinno być rejestrowane na podstawie warunków o odstępstwo. Jest to moim zdaniem złe podejście do tematu. Powinno być wszystko tak jak w przepisach krajowych. Normą natomiast powinny być wpisy w adnotacjach takie jak w Niemczech, gdzie uwzględniono ewentualne możliwości ponadnormatywne pojazdów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.