Skocz do zawartości

Scania r 500 cb 8x2 MMC Ciągnietej przyczepy


hary

Rekomendowane odpowiedzi

Moim zdaniem to szperacz,

 

To nie szperacz.

 

A jeśli nie to jaki to gatunek światła wymieniony w par. 12 ust. 3 warunków technicznych?

 

nie jest tam opisany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 106
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • michal_k

    31

  • Marek1

    16

  • IVVO

    14

  • blakop

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

nie jest tam opisany

 

Czyli literalnie nie możesz. Chyba, że myślisz o zmianie pojazdu w pojazd specjalny, który służyłby właśnie jako reflektor przeciwlotniczy, ale wtedy nie używasz tego podczas jazdy.

 

A gdzie jest haczyk? Bo nie bardzo wiem, w którą stronę mam skierować odpowiedź ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli literalnie nie możesz.

 

Dlaczego? Nie jest tam opisany, więc nie ma żadnych ograniczeń aby go stosować. Nie muszę nim spełnić żadnych warunków, poza ogólnymi z art 66. i mogę sobie go "zapodać".

 

A gdzie jest haczyk?

 

W pojazdach pięcio-osiowych i więcej. Nie są ujęte w warunkach więc twierdzisz, że mozna i nie są limitowane mmc/dmc. Ale reflektor jak nie jest ujęty w warunkach to nie mogę... nie rozumiem... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego? Nie jest tam opisany, więc nie ma żadnych ograniczeń aby go stosować. Nie muszę nim spełnić żadnych warunków, poza ogólnymi z art 66. i mogę sobie go "zapodać".

 

Właśnie dlatego, że istnieje paragraf, który mówi co można zamontować dodatkowo odnośnie świateł (czyli nic ponadto).

 

I nie ma tutaj analogii do:

 

W pojazdach pięcio-osiowych i więcej. Nie są ujęte w warunkach więc twierdzisz, że mozna i nie są limitowane mmc/dmc.

 

bo nie ma przepisu, który limitowałby liczbę osi (a liczbę i rodzaj świateł przepis limituje).

 

Ale reflektor jak nie jest ujęty w warunkach to nie mogę... nie rozumiem... ;)

 

więc już rozumiesz :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dlatego, że istnieje paragraf, który mówi co można zamontować dodatkowo odnośnie świateł (czyli nic ponadto).

 

W rozporządzeniu? No sory, ale jak zakaz to ustawa musi być.

 

więc już rozumiesz :P

 

Więc dalej nie rozumiem... :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W rozporządzeniu? No sory, ale jak zakaz to ustawa musi być.

 

Bo? Ustawa nakazała ministrowi ustalić warunki, więc ustalił. I ustalił dokładnie jakie światła muszą być, a jakie mogą być dodatkowo (więc nie wolno zamontować żadnych innych).

 

Nie ustalił natomiast np. koloru pojazdów (pomijam te wyjątki, który muszą mieć odpowiedni kolor) - więc możesz sobie samochód pomalować dowolnie.

 

Więc teraz ja nie rozumiem Twojego toku myślenia - bo zgodnie z nim rozporządzenie nie ma absolutnie żadnej mocy prawnej :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc teraz ja nie rozumiem Twojego toku myślenia - bo zgodnie z nim rozporządzenie nie ma absolutnie żadnej mocy prawnej

 

Chodzi mi o to, że w obu przypadkach to co opisane w rozporządzeniu jest ok, a co nie jest to wymaga odstępstwa. A nie powinniśmy wybiórczo uznawać co nam pasuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o to, że w obu przypadkach to co opisane w rozporządzeniu jest ok, a co nie jest to wymaga odstępstwa.

 

Absolutnie. Nie zgadzam się po stokroć. Rozporządzenie mówi wyraźnie o światłach (jakie się dopuszcza, czyli innych się nie dopuszcza), natomiast nie mówi, że dopuszcza się tylko pojazdy czteroosiowe (bez przyczepy). Jest zatem zasadnicza różnica pomiędzy tym co jest w rozporządzeniu określone (światła) oraz tym, czego minister nie określił (a więc jest dowolne, w granicach ustawy).

 

[ Dodano: 26-02-2014, 19:30 ]

Odstępstwa może wymagać tylko coś, co jest OKREŚLONE ORAZ PRZEKROCZONE (lub nie spełnione).

 

[ Dodano: 26-02-2014, 19:45 ]

Taki sobie przykład analogiczny jeszcze wymyśliłem, będąc w temacie koloru:

 

Pomoc drogowa musi być żółta lub z żółtym pasem. Jeśli nie jest - odstępstwo.

 

Natomiast czy zwykła autolaweta (sam. ciężarowy przewóz pojazdów) jeśli nie jest żółta to musi mieć odstępstwo? Nie musi. A dlaczego? Dlatego, że dla niej minister nie określił koloru. Czyli kolor dowolny.

 

Przenieśmy to teraz na grunt ilości osi. Zespół 5-osiowy może mieć max 40 ton. Dlaczego? Bo tyle określił minister. A czy zespół siedmioosiowy musi mieć odstępstwo jeśli przekracza 40 ton? Nie musi, bo minister nie określił dla niego DMC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy w przepisach istnieje przyczepa 4-osiowa. To dla czego administracyjnie jest cięta do 24

 

A dlaczego jest ograniczana administracyjnie do 24 ton? Na jakiej niby podstawie? Jedyny limit DMC dla takiej przyczepy to suma nacisków dopuszczalnych + ewentualnie nacisk na sprzęg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ewentualnie nacisk na sprzęg.

Coś pozajączkowałeś

 

[ Dodano: 26-02-2014, 20:10 ]

Niemców nie obowiązują polskie warunki techniczne

No to przy rejestracji Goldhofera wpisz administracyjne 44

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to przy rejestracji Goldhofera wpisz administracyjne 44

 

A jakie są dopuszczalne naciski na każdą z osi? Wpiszę sumę tych nacisków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4x11=44

 

Jeśli tyle jest dopuszczalne (czyli zakładamy, że jest to oś wielokrotna składająca się z 4 osi, dla której rozporządzenie nie limituje nacisku) to tyle powinno wynosić DMC. Jeśli natomiast byłyby to 4 osie pojedyncze to wtedy 4x10=40.

 

[ Dodano: 26-02-2014, 20:23 ]

Przy okazji wychodzi na jaw kolejne "niedopatrzenie" ministra - nie przewidział limitu nacisku osi dla osi wielokrotnej złożonej z więcej niż 3 osi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli natomiast byłyby to 4 osie pojedyncze to wtedy 4x10=40.
michal_k,

 

Wytłumacz mi, dlaczego stosujesz przepisy prawa do czegoś co w nim nie istnieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wytłumacz mi, dlaczego stosujesz przepisy prawa do czegoś co w nim nie istnieje

 

Nie znam odległości między osiami. Dlatego napisałem - jeśli oś wielokrotna to brak limitu nacisków. Natomiast jeśli odległość jest taka, że są to 4 osie pojedyncze - wtedy każda max 10 ton.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

michal_k,

Przyczepy 4-osiowej nie ma w Polskich przepisach - zrozum to, więc dla czego próbujesz ją podciągnąć pod nie.To jest jak z tematem postu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczepy 4-osiowej nie ma w Polskich przepisach - zrozum to, więc dla czego próbujesz ją podciągnąć pod nie.

 

No nie ma. Toteż nie ma dla niej limitu DMC ani nacisków (jeśli oś wielokrotna).

 

Natomiast wyobraź sobie jakąś nietypową przyczepę czteroosiową, w której osie będą tak oddalone, że będą stanowiły 4 osie pojedyncze. Wtedy mamy dop. naciski 10 ton na każdą, co daje nam sumę 40, czyli DMC będzie ograniczone do 40 ton.

 

.To jest jak z tematem postu

 

Dokładnie. Czyli jak w temacie - brak limitu DMC, więc ogranicza je MMC=50 ton.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozporządzenie mówi wyraźnie o światłach (jakie się dopuszcza, czyli innych się nie dopuszcza), natomiast nie mówi, że dopuszcza się tylko pojazdy czteroosiowe (bez przyczepy).

 

Teraz mój kawałek:

 

Rozporządzenie mówi wyraźnie o masach (jakie się dopuszcza z uwagi na taką a nie inną ilość osi, czyli innych się nie dopuszcza!!), natomiast nie mówi, że dopuszcza się tylko takie, a nie inne oświetlenie.

 

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

natomiast nie mówi, że dopuszcza się tylko takie, a nie inne oświetlenie.

 

Właśnie mówi - doczytaj sobie par. 12 ust. 3 warunków technicznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie ma. Toteż nie ma dla niej limitu DMC ani nacisków (jeśli oś wielokrotna).

Przypuszczam,iż Niemcy też nie mają na nią przepisów bo wszystkie które rejestrowałem mają F.2 24000 i tak je podałem bo DIP - czyli niemiecka demokracja też jest do d.. . Oni nie wpadli na pomysł braku limitów :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozporządzenie mówi wyraźnie o masach (jakie się dopuszcza z uwagi na taką a nie inną ilość osi, czyli innych się nie dopuszcza!!)

 

czyli wszystko, co nie jest ujęte i wymienione w rozporządzeniu o warunkach technicznych/ w tym wypadku jeśli chodzi o ilość osi więcej niż 6 i masy więcej niż 40T/ powinno być rejestrowane na podstawie warunków o odstępstwo.

 

Taki wniosek uważam za bardziej uprawniony niż uznanie, że jeżeli coś w warunkach technicznych nie jest wymienione to znaczy, że jest dozwolone i przy tym nieograniczone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powinno być rejestrowane na podstawie warunków o odstępstwo.

Jest to moim zdaniem złe podejście do tematu. Powinno być wszystko tak jak w przepisach krajowych. Normą natomiast powinny być wpisy w adnotacjach takie jak w Niemczech, gdzie uwzględniono ewentualne możliwości ponadnormatywne pojazdów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.