Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
ale chyba bez oświadczenia o przebudowie , bo takowej nie ma.

 

Bez oświadczenia o zmianie rodzaju pojazdu, bo przebudowa nastąpiła, ale bez zmiany rodzaju...

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

  • 6 months later...
  • Odpowiedzi 63
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • blakop

    8

  • Marek1

    6

  • Psuj

    5

  • Arizona

    4

Napisano

Wiecie co to wszystko jest jakieś wariactwo. Mam podobna sytuacje z Galaxy. O jakich zmianach mówicie? Auto oryginalnie przystosowane do 7 foteli, zarejestrowane na 6. Mam 7 foteli, z oryginalnymi pasami, zagłówkami, w mocowaniach foteli oryginalnych. Chcę zarejestrować na 7 i mam zrobić zmiany??? jakie się pytam. kto wystawi kwity skoro żadnych zmian się nie robi. Który diagnosta poświadczy nieprawdę, że takowe zmiany miały miejsce??? przecież żadnych nie ma. Jestem w stanie zrozumieć dodatkowe badania celem ustalenia danych ale nie zmiany bo to dla mnie bez sensu.

Podpowiedzcie czy to ja jestem "nie teges"? czy coś nie tak kojarzę ? wtedy jest uczciwie i TANIEJ bo nie potrzeba okresowego.

Napisano
Auto oryginalnie przystosowane do 7 foteli, zarejestrowane na 6. Mam 7 foteli

No to wymontuj jeden fotel i masz bez zmian konstrukcyjnych i tak uczciwie, że bardziej już nie można :)

Napisano

Taka odpowiedź to raczej nic nie wnosi. Wstawienie fotela do oryginalnych mocowań nie jest żadną zmianą konstrukcyjną. Niestety w Polsce wszystko jest możliwe.

Napisano
Auto oryginalnie przystosowane do 7 foteli, zarejestrowane na 6

Niestety takie mamy przepisy, że domontowanie jednego fotela powoduje niezgodność stanu faktycznego z DR i trzeba przeprowadzić zmiany konstrukcyjne. Czasami w zagranicznych DR widuje się zapis: S1=5-7, ale nasze przepisy nie przewidują takiej opcji zapisu.

Napisano
Czasami w zagranicznych DR widuje się zapis: S1=5-7
i w adnotacjach, bynajmniej w niemieckim jest adnotacja S1-max 7. Dlaczego u nas nie można? Bo instrukcja nie przewiduje jak zapełnić 2 (dwie)) strony adnotacji urzędowych :razz: a może urzędnicy są za mało kreatywni? :x - przepraszam tych kreatywnych.
Napisano
Wstawienie fotela do oryginalnych mocowań nie jest żadną zmianą konstrukcyjną.

 

W/g Polskich przepisów jest. Mało tego - w nieoryginalne mocowania nie możesz wstawić fotela, również w/g przepisów...

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano
Niestety takie mamy przepisy, że domontowanie jednego fotela powoduje niezgodność stanu faktycznego z DR i trzeba przeprowadzić zmiany konstrukcyjne.

Oprócz przepisów są jeszcze ludzie,

znam WK które w sprowadzonych busach wpisują 3 miejsca (bez zmian konstrukcyjnych), pomimo iż w niemieckich dokumentach (nie wiedzieć czemu) widnieje 2 ,,,

Napisano
znam WK które w sprowadzonych busach wpisują 3 miejsca (bez zmian konstrukcyjnych), pomimo iż w niemieckich dokumentach (nie wiedzieć czemu) widnieje 2 ,,,

Też takie znam, ale dzieje się to tylko w przypadku aut sprowadzonych podczas wykonywania badanie po raz pierwszy.

Napisano

Ja tylko przypomnę co obejmuje BT potocznie zwane badaniem po zmianach konstrukcyjnych, ze szczególnym uwzględnieniem treści pogrubionej

w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym,
Dołożenie siedzeń i pasów w oryginalne punkty mocowań mieści się w tym zakresie, więc nie ma tematu.
Napisano

A ja tylko dodam, że zgodnie z przepisami te montowane pasy bezpieczenstwa i siedzenia zintegrowane z pasmi, nie mogą być częsciami używanymi . :cool:

Zabroniony jest powtórny montaż takich części pojazdu.

Napisano
zgodnie z przepisami te montowane pasy bezpieczenstwa i siedzenia zintegrowane z pasmi, nie mogą być częsciami używanymi .

 

Używanymi w momencie montażu, a nie badania - dodajmy :cool:

Napisano

cytat: JANUSZA60 (Oprócz przepisów są jeszcze ludzie,

znam WK które w sprowadzonych busach wpisują 3 miejsca (bez zmian konstrukcyjnych), pomimo iż w niemieckich dokumentach (nie wiedzieć czemu) widnieje 2 )

 

Podobnie jest z przyczepami ciężarowymi jak właściciel chce przerobić na rolniczą ,jeden WK przyjmuje to jako Błędy PRL-u a inny woła zmiany pomimo że ta przyczepa jest rolniczą od nowości tylko była źle sklasyfikowana [/i]

Napisano
znam WK które w sprowadzonych busach wpisują 3 miejsca (bez zmian konstrukcyjnych), pomimo iż w niemieckich dokumentach (nie wiedzieć czemu) widnieje 2 )

też znam taki WK :)
Napisano
znam WK które w sprowadzonych busach wpisują 3 miejsca (bez zmian konstrukcyjnych), pomimo iż w niemieckich dokumentach (nie wiedzieć czemu) widnieje 2 )

też znam taki WK :)

Jesteś wielki :) Jak to zrobiłeś??

 

[ Dodano: 21-10-2014, 21:39 ]

znam WK które w sprowadzonych busach wpisują 3 miejsca (bez zmian konstrukcyjnych), pomimo iż w niemieckich dokumentach (nie wiedzieć czemu) widnieje 2 ,,,
Napisano
Jesteś wielki :) Jak to zrobiłeś??
a tak :D
znam WK które w sprowadzonych busach wpisują 3 miejsca (bez zmian konstrukcyjnych)' date=' pomimo iż w niemieckich dokumentach (nie wiedzieć czemu) widnieje 2 ) [/quote']
Napisano

Ale oryginał brzmi tak

znam WK które w sprowadzonych busach wpisują 3 miejsca (bez zmian konstrukcyjnych), pomimo iż w niemieckich dokumentach (nie wiedzieć czemu) widnieje 2 ,,,
Napisano
Używanymi w momencie montażu, a nie badania - dodajmy :cool:

Badanie ma potwierdzić prawidłowość montażu, więc w tym również, czy ta część nie jest częścią motowaną powtórnie. :-P

Rzecz jasna, w momencie montażu! :ok

Napisano

W niemieckich Briefach liczba miejsc jest często umowna i wynosi tyle, a tyle w zależności co czytać - "suche" rubryki czy adnotacje... Szkoda, że o tym nie pamiętacie.

Napisano
Szkoda, że o tym nie pamiętacie.

Jeśli sugerujesz, że WK które mam namyśli o tym pamiętają, to się mylisz ,,,

Napisano
Jeśli sugerujesz, że WK które mam namyśli o tym pamiętają, to się mylisz ,,,

_________________

 

Sugeruję, że większość SKP o tym nie pamięta niestety... :?

Napisano

Witam, podepne się w tym temacie.

Klient ma Lublina zarejestrowanego na 3 osoby (Blaszak jedna bryła) Data pierwszej rejestracji chyba 1999 lub 2000. Stan faktyczny 3 fotele w kabinie, przegroda, trzy dwuosobowe fabryczne ławki boczne w przestrzeni ciężarowej. Chce aby było zarejestrowane na 9 osób. Zagłębiłem się w przepisy i nie znalazłem żadnych przeciwskazań na forum było kilka tematów o ławkach bocznych w Lublinie, lecz nie rozwiały moich wątpliwości do końca. Czy coś może pominąłem? W części ciężąrowej gdzie są ławki występują drzwi boczne z oknem z prawej, z lewej szyba, z tyłu drzwi z szybami. Chcę zrobić okresowe + zmiana konstrukcyjna. I zastanawia mnie podrodzaj pojazdu:

-ciężarowo-osobowy (na logikę mi pasuje)

-typ furgon podany jest w warunkach technicznym przewidzianych dla samochodu ciężarowego przeznaczonego do przewozu osób.

Napisano

To że ławki bokiem w tym roczniku to pewnie nie problem. Pytanie co z kwestią przewozu pasażerów w części ładunkowej??

Napisano

O fakturze za "nowe" ławki nie wspominając... :x dokumentacji zdjęciowej również...ja to widzę raczej jako niezgodność danych zawartych w DR ze stanem faktycznym, bo takie pojazdy wychodziły z fabryki...komuś pasowało zrobić z tego 3 osobowy pojazd, ale wrócić do stanu poprzedniego zgodnie z przepisami może się nie dać...

Napisano

No to też jest pytanie - kto kiedy i jak te ławki zamontował i czemu wcześniej ich nie uwzględniono?

 

O fakturze za "nowe" ławki nie wspominając...

 

Aczkolwiek to też całkowicie bezpodstawne, więc... :?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.