adamos Napisano 31 Październik 2014 Napisano 31 Październik 2014 No to też jest pytanie - kto kiedy i jak te ławki zamontował i czemu wcześniej ich nie uwzględniono? O fakturze za "nowe" ławki nie wspominając... Aczkolwiek to też całkowicie bezpodstawne, więc... Może i bezpodstawnie, ale mają być nowe...i do tego ich fotki do badania...widziałem kilka takich pojazdów i obawiam się, że raczej tego nikt już nie produkuje... ps. chociaż na liście zabronionych przedmiotów jest: - fotele zintegrowane z pasami bezpieczeństwa lub poduszkami powietrznymi... ...wygląda zatem, że używki mogą być... btw. w jaki sposób diagnosta ma skontrolować czy przedmiot wyposażenia pojazdu nie jest wymontowany i ponownie użyty ??? Cytuj
michal_k Napisano 31 Październik 2014 Napisano 31 Październik 2014 Może i bezpodstawnie, ale mają być nowe... Nawet jeśli - to nowe w chwili montażu, a nie badania. Cytuj
Arizona Napisano 3 Listopad 2014 Napisano 3 Listopad 2014 To że ławki bokiem w tym roczniku to pewnie nie problem. Pytanie co z kwestią przewozu pasażerów w części ładunkowej?? Moim zdaniem powinno to wyglądać tak że, np. rano jadą na budowę załogą, to łatki rozkładają, jadą pasażerowie bez materiałów. Później ławki składa i może pakować towary na "kipe". Albo pasażerowie, albo towar. [ Dodano: 03-11-2014, 11:08 ] O fakturze za "nowe" ławki nie wspominając... dokumentacji zdjęciowej również...ja to widzę raczej jako niezgodność danych zawartych w DR ze stanem faktycznym, bo takie pojazdy wychodziły z fabryki...komuś pasowało zrobić z tego 3 osobowy pojazd, ale wrócić do stanu poprzedniego zgodnie z przepisami może się nie dać... Z doświadczenia strzelam, że w moim WK niezgodność danych nic nie pomoże, tym bardziej, że pojazd jest dopiero co kupiony z innego województwa. Cytuj
danielg539 Napisano 3 Listopad 2014 Napisano 3 Listopad 2014 Moim zdaniem powinno to wyglądać tak że, np. rano jadą na budowę załogą, to łatki rozkładają, jadą pasażerowie bez materiałów. Później ławki składa i może pakować towary na "kipe". Albo pasażerowie, albo towar. Tak to właśnie wyglądało ale parę ładnych lat temu Cytuj
blakop Napisano 3 Listopad 2014 Napisano 3 Listopad 2014 No tak - ale te ławki to tak jakbyś ławki na pace stara włożył... A to w zasadzie poza wojskiem dziś nie wchodzi w grę. Dziś po prostu dominują tzw. nadwozia brygadowe do tego celu. Cytuj
Arizona Napisano 4 Listopad 2014 Napisano 4 Listopad 2014 No tak - ale te ławki to tak jakbyś ławki na pace stara włożył... A to w zasadzie poza wojskiem dziś nie wchodzi w grę. Dziś po prostu dominują tzw. nadwozia brygadowe do tego celu. Ok, ale czy to jest podstawia do dania Negatywnego wyniku badania. Biorąc pod uwagę, że jest to rozwiązanie fabryczne. A nie, że sobie ktoś wymyślił - zamontuje ławki. Cytuj
blakop Napisano 4 Listopad 2014 Napisano 4 Listopad 2014 :> Data I rej? Marka, model? No i na kogo to jest zarejestrowane?? Cytuj
Arizona Napisano 14 Listopad 2014 Napisano 14 Listopad 2014 :> Data I rej? Marka, model? No i na kogo to jest zarejestrowane?? :> Witam, podepne się w tym temacie.Klient ma Lublina zarejestrowanego na 3 osoby (Blaszak jedna bryła) Data pierwszej rejestracji chyba 1999 lub 2000. Stan faktyczny 3 fotele w kabinie, przegroda, trzy dwuosobowe fabryczne ławki boczne w przestrzeni ciężarowej. Chce aby było zarejestrowane na 9 osób. Zarejestrowany na osobę prywatną. Cytuj
arafal25 Napisano 5 Grudzień 2014 Napisano 5 Grudzień 2014 A w przypadku wymontowania tylnej kanapy w samochodzie ciężarowym o nadwoziu hatchback . Na jakiej podstawie prawnej diagnosta nie żąda zaświadczenia od przedsiębiorcy o zmianach konstrukcyjnych.??? Cytuj
adam1501 Napisano 5 Grudzień 2014 Napisano 5 Grudzień 2014 Na podstawie braku zmiany rodzaju pojazdu. Tylko przy takiej zmianie konstrukcyjnej niezbędny jest dodatkowy dokument, natomiast zmiana ilości miejsc jest zmianą konstrukcyjną która nie wymagającą dodatkowych "kwitów". PoRD art 66 ust 4 pkt 6 "6) dokonywania zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj pojazdu, z wyjątkiem: a) pojazdu, na którego typ zostało wydane świadectwo homologacji lub decyzja zwalniająca pojazd z homologacji, b) pojazdu, w którym zmian konstrukcyjnych dokonał przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w tym zakresie. Cytuj
adamos Napisano 19 Luty 2015 Napisano 19 Luty 2015 Podepnę się. Pojazd Vito ciężarowy 1rej. 1998r. ktoś "dołożył" ławkę bez oparcia za fotele pierwszego rzędu przodem do kierunku jazdy. W DR 5 miejsc siedzących, jakieś przeciwwskazania do P na badaniu ? Kraty nie musi mieć, żadnych, ale to żadnych warunków dla takiej ławki w przepisach; ciężarowy pasy i punkty kotwiczenia pasów ma mieć dopiero po 20.10.2007r. Jak się coś stanie to oczywiście z art66 pord diagnosta umoczony, ale nie mogę znaleźć niczego w naszych przepisach, co pozwoliło by zanegować takie rozwiązanie... Cytuj
Fredek Napisano 19 Luty 2015 Napisano 19 Luty 2015 W DR 5 miejsc siedzących, jakieś przeciwwskazania do P na badaniu ? Dz.U 996 Dział I pkt 6.2.6 a) b) d) f) ?? Cytuj
JANUSZ60 Napisano 19 Luty 2015 Napisano 19 Luty 2015 ciężarowy pasy i punkty kotwiczenia pasów ma mieć dopiero po 20.10.2007r. Zawsze możesz sprawdzić, kto i kiedy dokonał zmian konstrukcyjnych na 5 miejsc siedzących ,,, Poza tym; Dz.U 996 Dział I pkt 6.2.6 a) b) d) f) ?? Cytuj
Paprock Napisano 19 Luty 2015 Napisano 19 Luty 2015 A to konstrukcyjnie przewidziane, czy też lipa? Dodam, że podłoga z alu-szynami jak i przegroda za oparciami po opuszczeniu fabryki zrobiona. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.