benz13 Napisano 28 Kwiecień 2014 Share Napisano 28 Kwiecień 2014 Witam Panowie jak podchodzicie do tematu sprawdzania zadymienia spalin w silnikach diesel jeśli stwierdzamy organoleptycznie że pojazd przysłowiowo nie kopci to można odstąpić od badania czy robimy za każdym razem.Mam na myśli starsze auta bez DPF i protokołów OBD. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 28 Kwiecień 2014 Share Napisano 28 Kwiecień 2014 robimy za każdym razem. tylko przy silniku z ZI jest opcja, że przy prawidłowym działaniu kontrolki MIL możemy pominąć analizę spalin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ijm Napisano 28 Kwiecień 2014 Share Napisano 28 Kwiecień 2014 robimy za każdym razem. tylko przy silniku z ZI jest opcja, że przy prawidłowym działaniu kontrolki MIL możemy pominąć analizę spalin to jest szczere w 100%? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 28 Kwiecień 2014 Share Napisano 28 Kwiecień 2014 robimy za każdym razem Tak wynika z przepisów, choć w przypadku pojazdów z normą emisji EURO5 czy EURO^ jest to kuriozalne, bo dymomierz praktycznie pokaże wartość zadymienia bliską "0" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 29 Kwiecień 2014 Share Napisano 29 Kwiecień 2014 Nawet jak ma pusty zbiornik z AdBlu nie ma szans na przekroczenie normy przy E4 i E5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 29 Kwiecień 2014 Share Napisano 29 Kwiecień 2014 Co ciekawe - kluczowe dla samego dopuszczenia pojazdu do ruchu określenie normy E5, E5+, czy też E6, daty ich obowiązywania jak i zależności wagowe (masa referencyjna) dla tych norm są Wam zapewne obce w trakcie badania, prawda? Zresztą - badanie masy pojazdu nie jest, nie było i w najbliższym czasie nie będzie przedmiotem OBT... Dlatego dzisiejsze homologacje są... Eh... Grunt to znać te wszystkie luki i sprawnie się między nimi poruszać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 29 Kwiecień 2014 Share Napisano 29 Kwiecień 2014 Grunt to znać te wszystkie luki i sprawnie się między nimi poruszać Kombinatoryka godna prawdziwego szpiega... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 29 Kwiecień 2014 Share Napisano 29 Kwiecień 2014 Kombinatoryka godna prawdziwego szpiega... Absolutnie. Zwykła logika i codzienność w gamie aut ciężarowych i dostawczych o których generalnie na SKP mało kto ma pojęcie, a luki w przepisach tylko sprzyjają... Nie macie pojęcia ile każdy z Was takich "lewizn" w życiu puścił i będzie puszczać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 29 Kwiecień 2014 Share Napisano 29 Kwiecień 2014 Kombinatoryka godna prawdziwego szpiega... Absolutnie. Zwykła logika i codzienność w gamie aut ciężarowych i dostawczych o których generalnie na SKP mało kto ma pojęcie, a luki w przepisach tylko sprzyjają... Nie macie pojęcia ile każdy z Was takich "lewizn" w życiu puścił i będzie puszczać Ty wiesz o czym ja mówię... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 29 Kwiecień 2014 Share Napisano 29 Kwiecień 2014 No cóż... Tak sobie teraz myślę, że trochę racji miał ten redaktor, do którego OSDS kieruje obecnie tak kąśliwe pismo, że diagnosta skupia się często na rzeczach mało istotnych... To, że waga pojazdu jak i norma emisji spalin nie jest badana na OBT to dla mnie więcej niż nieporozumienie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 29 Kwiecień 2014 Share Napisano 29 Kwiecień 2014 trochę racji miał ten redaktor, do którego OSDS kieruje obecnie tak kąśliwe pismo, że diagnosta skupia się często na rzeczach mało istotnych... Teraz redaktor udowadniając swoją rację, powoła się na Twoją wypowiedź zapewne,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 29 Kwiecień 2014 Share Napisano 29 Kwiecień 2014 Teraz redaktor udowadniając swoją rację, powoła się na Twoją wypowiedź zapewne,,, Na swoje usprawiedliwienie dodam, że piętnuję tu bardziej luki prawne, a nie diagnostów! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 29 Kwiecień 2014 Share Napisano 29 Kwiecień 2014 Na swoje usprawiedliwienie dodam blakop wiesz, że u znacznej większości z nas działa zasada first impression także nie będę się rozpisywał co pomyśleli pozostali uczestnicy forum [ Dodano: 29-04-2014, 12:16 ] To, że waga pojazdu jak i norma emisji spalin nie jest badana na OBT to dla mnie więcej niż nieporozumienie... blakop odnoszę wrażenie jakbyś brał czynny udział przy pisaniu DYREKTYWY PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY 2014/45/UEz dnia 3 kwietnia 2014 r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 29 Kwiecień 2014 Share Napisano 29 Kwiecień 2014 nie będę się rozpisywał co pomyśleli pozostali uczestnicy forum I bardzo dobrze, bo raczej trudno, żebyś wiedział, a tym bardziej pisał co myślą inni blakop odnoszę wrażenie jakbyś brał czynny udział przy pisaniu DYREKTYWY PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY 2014/45/UEz dnia 3 kwietnia 2014 r. Nie potwierdzam, nie zaprzeczam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 9 Sierpień 2017 Share Napisano 9 Sierpień 2017 Znaczy, że co? Miały wejść, czy jak? Raczej filtry weszły do badań, oględzin! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 9 Sierpień 2017 Share Napisano 9 Sierpień 2017 Raczej to przyjdzie moderator i zasadzi kopa w dupę za linki z reklamą . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek1 Napisano 9 Sierpień 2017 Share Napisano 9 Sierpień 2017 Co nie którzy przechodzą sami siebie ,ale jakie pytanie taka odpowiedz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 9 Sierpień 2017 Share Napisano 9 Sierpień 2017 Raczej to przyjdzie moderator i zasadzi kopa w dupę za linki z reklamą . - no popatrz, a ja myślałem, że się ino podpisał tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 3 Listopad 2017 Share Napisano 3 Listopad 2017 jestem po wczorajszej kontroli TDT,nawiasem mówiąc wypadła , zadałem pytanie inspektorowi, jaki jest sens podpinania obrotomierza podczas pomiaru zadymienia jak w zasadzie dajemy sandał żeby zmierzyć, odpowiedź, oficjalnie przepisy tak nakazują i jeżeli tak nie zrobisz to podczas kontroli polegniesz,a prywatnie - przecież pan wie, że to .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 3 Listopad 2017 Share Napisano 3 Listopad 2017 oficjalnie przepisy tak nakazują W którym punkcie ? Bo nie widzę i nie wiem czy mi na oczy nie padło . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 3 Listopad 2017 Share Napisano 3 Listopad 2017 chyba z benzyną się pomyli . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 3 Listopad 2017 Share Napisano 3 Listopad 2017 Chyba też nie bo: 3. Prędkość obrotowa silnika w czasie pomiaru powinna być mierzona miernikiem prędkości, podłączonym do silnika w sposób wskazany przez producenta miernika. Dopuszcza się dokonywanie pomiaru prędkości miernikiem zamontowanym fabrycznie w badanym pojeździe. Dla pojazdów, dla których ze względów konstrukcyjnych nie istnieje możliwość wykonania pomiaru prędkości obrotowej silnika, dopuszcza się ocenę organoleptyczną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 3 Listopad 2017 Share Napisano 3 Listopad 2017 no to proszę, taka argumentacja insp. TDT : jak będzie obowiązkowa archiwizacja i zobaczę, że na wydruku nie ma przy jakich obrotach pomiar to polegliście panowie, dalej nie dyskutowałem bo i po co. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 3 Listopad 2017 Share Napisano 3 Listopad 2017 że na wydruku nie ma przy jakich obrotach pomiar to polegliście panowie, No tak najważniejsze w tym wszystkim są obroty. Zadymienie nie istotne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 3 Listopad 2017 Share Napisano 3 Listopad 2017 Tak najważniejsze, bo nowoczesne motory bez obciążenia rozpędzają się do 2500 u/min i jak go oszukać aby wkręcił się na 4000 u/min. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.