Janusz S Napisano 6 Listopad 2017 Share Napisano 6 Listopad 2017 Nie tylko nasze przepisy.Chciałbym wiedzieć jak inne kraje UE badają emisje spalin w silniku daisla? ktoś coś może wie? Pomiar zadymienia spalin silnika o zaplonie samoczynnym w Austrii przebiega bardzo prosto.Sa to dwa pomiary z których drugi wynik decyduje o zaliczeniu testu.Nie ma zadnych tendencji malejacych czy wzrostowych czy tez roznicy poziomu zadymienia pomiedzy pomiarami.Jeżeli wynik drugiego przyspieszenia mieści sie w normie to badanie zostanie zaliczone. Tyle,ze w DR jest wpisany maksymalny stopień zadymienia,oprócz tego wynik jest drukowany i dołączany do zaswiadczenia(do każdego badania drukuje sie dwa zaswiadczenia-jedno dla klienta,drugie na potrzeby archiwizacji) Dodam tylko,ze samo BT jest duzo prościejsze (dla SKP) aniżeli w Polsce a jednak efekty tych badan są duzo lepsze jak u nas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wadi Napisano 6 Listopad 2017 Share Napisano 6 Listopad 2017 W całej Europie mierzy się zadymienie spalin w ten sam sposób. Od 2014 roku obowiązuje Euro6 czego pokłosiem jest norma zadymienia 0,7 , a u nas w kraju chyba w przyszłym roku ma być wprowadzona. Rzeczywiście pomiar dymomierzami optycznymi nie nadaje się do pomiaru zadymienia nowoczesnych silników wyposażonych w filtry cząstek stałych gdyż nie sa w stanie wychwycić różnicy przy braku DPF ( różnica to ok 0,05 m-1).Jedynym realnym rozwiązaniem jest badanie zadymienia spalin metodą masową (mg/m³), może juz takowe są na SKP tego nie wiem. Co do ilości pomiarów to ,rzadko kończy się na 3 pomiarach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janusz S Napisano 6 Listopad 2017 Share Napisano 6 Listopad 2017 Tak,tylko,ze coraz ostrzejsze normy zależa też od daty 1 rejestrcji.Dlatego w DR te normy sa podawane dla poszczególnych pojazdów w zaleznosci od tego kiedy był rejestrowany i takie też sa wymagane przy BT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skobel Napisano 7 Listopad 2017 Share Napisano 7 Listopad 2017 Tylko to dalej jest tylko pomiar zadymienia, a co z cząstkami stałymi i innymi tak szkodliwymi dla środowiska. Jak ktoś zostawi pustą obudowę filtra cząstek stałych i zamontuje emulatory na czujnikach, to jak mamy to sprawdzić.Pomiar zadymienia wyjdzie OK, ale cała reszta jest do bani.Dlatego VW sobie pozwolił na te oszustwa, bo wiedział, że nikt go nie ma jak sprawdzić Nie przewidzieli tylko, że Amerykanie załadują laboratorium na pojazd i sprawdzą ich silniki podczas próby drogowej Tyle się krzyczy o ochronie środowiska w UE a nie potrafią sobie poradzić ze sprawdzeniem emisji daisla Dlatego napisałem, że to badanie to jedna wielka ściema. Jak dla mnie, badanie spalin powinno być oddzielnym badaniem, jak w Niemczech.Stanowisko kontrolne wyposażone w hamownie 4x4 do tego wiatraki stymulujące opory powietrza i wyszło by szydło z worka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 7 Listopad 2017 Share Napisano 7 Listopad 2017 ... i znów wy swoje a dyrektywa swoje. Dyrektywa 2014/45/UE (21) Badania stanu technicznego w cyklu życia pojazdów powinny być stosunkowo proste, szybkie i niedrogie, a jednocześnie skuteczne w zakresie osiągania celów niniejszej dyrektywy. Trzeba iść w stronę testu OBD nie tylko pod kątem ekologi ale również bezpieczeństwa czynnego i biernego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skobel Napisano 7 Listopad 2017 Share Napisano 7 Listopad 2017 @Markes- jestem za, tylko jak wiesz nasz czytnik OBD jest tak ubogi w dane, że nie jest w stanie wychwycić wszystkiego.Do tego niektórzy producenci wolą płacić kary niż dać dostęp do danych serwisowych przez OBD, ale może to się zmieni i dane nam będzie sprawdzenie elektroniczne emisji spalin zamiast codziennej dawki inhalacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 7 Listopad 2017 Share Napisano 7 Listopad 2017 przez OBD Oczami Badamy Dymienie - i wszystko zależy od wzroku badającego 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 7 Listopad 2017 Share Napisano 7 Listopad 2017 To mamy winnego. UE niech przymusi producentów do darmowego udostępnienia danych ( podstawowych wydzielonych dla SKP). Uniwersalny tester aktualizowany za darmo darmowymi dany. Chcą sprzedawać pojazdu w UE niech dbają o bezpieczeństwo i ekologię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 7 Listopad 2017 Share Napisano 7 Listopad 2017 polityka to brudna sprawa Jest wszystko ok- temat "zadymienie..." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 7 Listopad 2017 Share Napisano 7 Listopad 2017 wszystko ok- temat "zadymienie..." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 7 Listopad 2017 Share Napisano 7 Listopad 2017 Posty nie na temat zostały usuniete Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 8 Listopad 2017 Share Napisano 8 Listopad 2017 a ten to jaką ma normę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 8 Listopad 2017 Share Napisano 8 Listopad 2017 Ta. Parowóz i zadymienie? Przecież nie chodzi na ropę, a z komina to czysta para wodna się wydobywa! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 8 Listopad 2017 Share Napisano 8 Listopad 2017 komina to czysta para No może jeszcze trochę kawałków węgla, ale to pikuś, bo smog w Polsce to i tak tylko diesle tworzą,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 8 Listopad 2017 Share Napisano 8 Listopad 2017 a ten to jaką ma normę Jakby był zarejestrowany, to pewnie przed 01.01.1980 r., a tym się nie mierzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 8 Listopad 2017 Share Napisano 8 Listopad 2017 Tylko to dalej jest tylko pomiar zadymienia, a co z cząstkami stałymi To własnie cząstki stałe, głównie sadze, powodują zadymienie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janusz S Napisano 8 Listopad 2017 Share Napisano 8 Listopad 2017 Tylko to dalej jest tylko pomiar zadymienia, a co z cząstkami stałymi i innymi tak szkodliwymi dla środowiska. Jak ktoś zostawi pustą obudowę filtra cząstek stałych i zamontuje emulatory na czujnikach, to jak mamy to sprawdzić.Pomiar zadymienia wyjdzie OK, ale cała reszta jest do bani.Dlatego VW sobie pozwolił na te oszustwa, bo wiedział, że nikt go nie ma jak sprawdzić Nie przewidzieli tylko, że Amerykanie załadują laboratorium na pojazd i sprawdzą ich silniki podczas próby drogowej Tyle się krzyczy o ochronie środowiska w UE a nie potrafią sobie poradzić ze sprawdzeniem emisji daisla Dlatego napisałem, że to badanie to jedna wielka ściema. Jak dla mnie, badanie spalin powinno być oddzielnym badaniem, jak w Niemczech.Stanowisko kontrolne wyposażone w hamownie 4x4 do tego wiatraki stymulujące opory powietrza i wyszło by szydło z worka A do tego trzeba by jeszcze zamówic odpowiednia pogode (warunki atmosferyczne)kilku ekspertów i nie wiadomo co jeszcze. Bez przesady bo wystarczyłoby aby każdy pojazd spełnił tylko te minimalne wymagania dotyczace ochrony środowiska i to już by wystarczyło po za tym zobacz ten wpis: Skobel napisał/a: Tylko to dalej jest tylko pomiar zadymienia, a co z cząstkami stałymi To własnie cząstki stałe, głównie sadze, powodują zadymienie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 3 Lipiec 2018 Share Napisano 3 Lipiec 2018 oj bierze się Duda ( i sejm) bierze się https://moto.onet.pl/porady-i-przepisy/poslowie-chca-5-tys-kary-za-wyciety-dpf/8cdg15h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 4 Lipiec 2018 Share Napisano 4 Lipiec 2018 - i po co się bierze, za co się bierze, jaki sens pomiarów zadymienia, jaki sens analizy spalin, jaki sens zajmować się volkswagenowską aferą, jak w centralnej bazie co drugi samochód, a nawet częściej, zapisany: Reduktor kataliczny N Gdyby ktoś na podstawie cepikowych rejestrów zrobił zestawienie samochodów z katalizatorem, to by się wykopyrtnął po otrzymaniu wyniku. Więc o co w tym burdello bum bum cały ten szum?! A oni chcą być tacy dobrzy, od wożenia dowodu rejestracyjnego miłośników miłośnika kota uwolnić! A oni chcą ułatwić życie miłośnikom miłośnika kota posiadającym amerykańskie samochody i przepis o mniejszych tablicach wysmarowali, a miłośnicy jak to miłośnicy w szale umiłowania nie doczytali, że pomniejszone tablice na przedni zderzak zadedykowali, a z tyłu zaś bomba, bo tablica powyginana lub z dykty spreparowana! 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miro55 Napisano 9 Lipiec 2018 Share Napisano 9 Lipiec 2018 Jeśli to nie automat, to wciskam sprzęgło, włączam I bieg i w pedał( mam obroty max.). Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smaug Napisano 9 Lipiec 2018 Share Napisano 9 Lipiec 2018 No to ładnie katujesz sprzęgło klientowi , gaz w podłogę i wciśnięte sprzęgło przez kilka minut tylko czekać aż komuś się skończy przy pomiarze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 9 Lipiec 2018 Share Napisano 9 Lipiec 2018 10 minut temu, smaug napisał: No to ładnie katujesz sprzęgło klientowi W grupie VAG, nie ma innej opcji na pomiar zadymienia pojazdów z ogranicznikiem obrotów. Dodatkowo trzeba wyłączyć kontrolę trakcji. Dotyczy to skrzyni manualnej. Ktoś podpowie jak jest w DSG i automacie? 13 minut temu, smaug napisał: gaz w podłogę i wciśnięte sprzęgło przez kilka minut A od kiedy pomiar robi się z gazem w podłodze przez kilka minut? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smaug Napisano 9 Lipiec 2018 Share Napisano 9 Lipiec 2018 Jak dodasz przewietrzanie silnika + pomiary to nie mów ze wyjdzie kilka sekund ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 9 Lipiec 2018 Share Napisano 9 Lipiec 2018 Ale nie kilka minut, to po pierwsze. Maks dwie. I sprzęgła nie musisz trzymać wciśniętego pomiędzy pomiarami. Tak przewidział to producent pojazdu, o czym zapomniał poinformować diagnostów. Serwisy też niechętnie udzielają takich informacji. Chyba zacznę walić negatywy za brak możliwości wykonania pomiaru zadymienia. Niech klienci wymuszą na producentach, żeby Ci umożliwili nam pracę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wadi Napisano 2 Listopad 2018 Share Napisano 2 Listopad 2018 Dnia 8.11.2017 o 14:50, aboz napisał: Jakby był zarejestrowany, to pewnie przed 01.01.1980 r., a tym się nie mierzy Czy rzeczywiście można zgodnie z obowiązującym prawem odstąpić od badania zadymienia w pojeździe zarejestrowanym lub dopuszczonym do ruchu przed tą datą. Zapis taki zawiera dyrektywa 96/96/WE , natomiast nie ma o tym wzmianki w naszej ustawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.