mirek.g Napisano 2 Listopad 2018 Share Napisano 2 Listopad 2018 Tabela usterek 8,2,2, jest zapis Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 15 Grudzień 2018 Share Napisano 15 Grudzień 2018 https://autokult.pl/32658,wyrok-w-sprawie-emisji-nox-za-rok-auta-beda-musialy-osiagnac-norme Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzytkownik2 Napisano 17 Styczeń 2019 Share Napisano 17 Styczeń 2019 zatrzymany dowód za przekroczenie zadymienia. policja sprawdziła, że na tabliczce jest 0,3 , wynik pomiaru byl 0,5 (wpisane na pokwitowaniu). zgodnie z polskim prawem pojazd spełnia normy. czym sie kierujecie badajac zadymienie? danymi z tabliczki czy rozporządzeniem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 17 Styczeń 2019 Share Napisano 17 Styczeń 2019 Dane z tabliczki , jeśli nie ma podane to wartości z rozporządzenia 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 17 Styczeń 2019 Share Napisano 17 Styczeń 2019 Ciekawi mnie przy jakiej temperaturze przeprowadzano pomiar, u mnie ostatnio panowie w " białych czapkach " przy ( -4 stopniach )- " trzepali " Oczywiście jw. dane z TZ , a jak brak to dane z rozp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzytkownik2 Napisano 17 Styczeń 2019 Share Napisano 17 Styczeń 2019 no to na dobrą sprawę , tak jak klient mi mówił: proszę Pana to ja wywale tabliczke, za 36 zl wyrobie drugą aluminiową- tam nic nie ma i pojazd będzie spełnial i niech mnie cmokną. no niby tak.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 17 Styczeń 2019 Share Napisano 17 Styczeń 2019 No, jakieś wyjście z sytuacji jest ( niekoniecznie uczciwe ) § 9. 1. Pojazd powinien być tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby: 3) zadymienie spalin pojazdu z silnikiem o zapłonie samoczynnym, mierzone przy swobodnym przyspieszaniu silnika w zakresie od prędkości obrotowej biegu jałowego do maksymalnej prędkości obrotowej, wyrażone w postaci współczynnika pochłaniania światła, nie przekraczało wartości umieszczonej na tabliczce znamionowej pojazdu; 3a) w przypadku braku określenia na tabliczce znamionowej wartości, o której mowa w pkt 3, zadymienie spalin pojazdu z silnikiem o zapłonie samoczynnym, mierzone przy swobodnym przyspieszeniu silnika w zakresie od prędkości obrotowej biegu jałowego do maksymalnej prędkości obrotowej, wyrażone w postaci współczynnika pochłaniania światła, nie przekraczało: 2,5 m-1, 3,0 m-1 – w przypadku Pojazdów wyposażonych w silnik z turbodoładowaniem, 1,5 m-1 – w przypadku pojazdów zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu 30 czerwca 2008r.; 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 17 Styczeń 2019 Share Napisano 17 Styczeń 2019 kolego @uzytkownik2 stosuj się do przepisów i nie twórz patologii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wadi Napisano 17 Styczeń 2019 Share Napisano 17 Styczeń 2019 (edytowane) Ciekaw jestem czy dokonany pomiar ( wspomniany powyżej ) był przeprowadzony zgodnie z rozporządzeniem, bo wydaje mi się to wątpliwe. Kolego uzytkownik2 , może raczysz oznajmić jaką wartość zadymienia uzyskałeś. Edytowane 17 Styczeń 2019 przez wadi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 17 Styczeń 2019 Share Napisano 17 Styczeń 2019 OK. Powoli. A można poprosić o szczegółowe wytyczne kontroli zadymienia dokonywanej przez policje w warunkach drogowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 17 Styczeń 2019 Share Napisano 17 Styczeń 2019 8 minut temu, Paprock napisał: zadymienia dokonywanej przez policje w warunkach drogowych. No raczej wynikają z instrukcji urządzenia jakim dokonują pomiaru/sprawdzenia. A normy biorą i z TZ i naszego rozp. o warunkach technicznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 17 Styczeń 2019 Share Napisano 17 Styczeń 2019 W rozporządzeniu w sprawie kontroli ruchu drogowego wytyczne są podane. Jedna z nich mówi, że temperatura otoczenia powinna wynosić co najmniej pięć stopni na plusie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 17 Styczeń 2019 Share Napisano 17 Styczeń 2019 No ale pokwitowanie wydane ( nie spełnia ) i " nara ", ja wyżej pisałem parę dni temu( -4 stopnie ) i coo. Parę " DR wirtualnych " odptaszkowali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wadi Napisano 17 Styczeń 2019 Share Napisano 17 Styczeń 2019 Dymomierze stosowane przez Policję posiadają minimalną temperaturę pracy na poziomie -15 st. C , jednak bardzej chodzi o czynności przygotowawcze do pomiaru i ustalenie ostatecznego wyniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 17 Styczeń 2019 Share Napisano 17 Styczeń 2019 miałem niepotrzebnie nie polemizować, ale nie wytrzymałem, co mnie interesuje procedura, wymagania, sposób przeprowadzania badania przez policję, czy inny organ kontroli, klientowi nie pasuje, nie przyjmuje mandatu, sprawa do sądu i niezawisły zdecyduje, koniec kropka. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 17 Styczeń 2019 Share Napisano 17 Styczeń 2019 12 minut temu, wadi napisał: Dymomierze stosowane przez Policję posiadają minimalną temperaturę pracy na poziomie -15 st. C Ale to jest minimalna temperatura pracy a nie temperatura przy jakiej można wykonywać pomiar. Przy ujemnej temperaturze otoczenia wychłodzenie spalin następuje tak szybko, że dochodzi do skroplenia pary wodnej co fałszuje pomiar. Nie dziwi mnie, że auto, któro ma normę 0,2 dymi na 0,5. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 17 Styczeń 2019 Share Napisano 17 Styczeń 2019 Musiałbyś kolego Cezary mi jeszcze wyjaśnić, skąd wiedza, że coś tam jednak przy tym pomiarze nie pasi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wadi Napisano 17 Styczeń 2019 Share Napisano 17 Styczeń 2019 Nie znam dokładnych danych tego dymomierza , ale w pewnych modelach stosuje się podgrzewane przewody sondy poboru spalin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 17 Styczeń 2019 Share Napisano 17 Styczeń 2019 19 minut temu, danielg539 napisał: Nie dziwi mnie, że auto, któro ma normę 0,2 dymi na 0,5. No właśnie i o tooo mi szło. I teraz jak by kolega @uzytkownik2 dokonał pomiaru w warunkach SKP to..... może wynik by był zgodny z TZ. Kolego @uzytkownik2 jak z tym pomiarem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Logen Napisano 17 Styczeń 2019 Share Napisano 17 Styczeń 2019 Według badań ITS wychodzi że jest to klasyczny przykład wycięcia DPFu :P. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 17 Styczeń 2019 Share Napisano 17 Styczeń 2019 (edytowane) @Paprock można jaśniej bo nie skumałem pytania, odniosłem się do procedur policji i innych organów kontroli ruchu drogowego i tego, że jak klientowi coś nie pasuje to idzie do temidy po rozstrzygnięcie jak już zostałem wezwany do tablicy to jeszcze jedno, @danielg539, kondensacja pary wodnej następuje dopiero po wylocie przy końcówce ostatniego tłumika, sondę wkłada się "co nieco" w wydech, to jak to się ma do tej Twojej tezy, jakieś naukowo-doświadczalne poparcie na to można ? Edytowane 17 Styczeń 2019 przez cezary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 17 Styczeń 2019 Share Napisano 17 Styczeń 2019 No jak możesz... Jak możesz odnosić się do procedur, która Cie nie interesuje - jak sam wspomniałeś! To wiesz coś na temat procedur, czy nie wiesz i tak dla zasady nie przyjmujesz mandatu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 17 Styczeń 2019 Share Napisano 17 Styczeń 2019 28 minut temu, cezary napisał: kondensacja pary wodnej następuje dopiero po wylocie przy końcówce ostatniego tłumika, Niekoniecznie, bo temperatura układu wydechowego też ma tu kluczowe znaczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 17 Styczeń 2019 Share Napisano 17 Styczeń 2019 O czym wy tu dysputy sadzicie skoro @uzytkownik2 już nie jest tym zainteresowany ? Raczej potrzebował potwierdzenia jak ściemnić na zaświadczeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzytkownik2 Napisano 29 Styczeń 2019 Share Napisano 29 Styczeń 2019 Dnia 17.01.2019 o 12:17, cezary napisał: kolego @uzytkownik2 stosuj się do przepisów i nie twórz patologii o co Ci czlowieku chodzi? Dnia 17.01.2019 o 13:08, wadi napisał: Ciekaw jestem czy dokonany pomiar ( wspomniany powyżej ) był przeprowadzony zgodnie z rozporządzeniem, bo wydaje mi się to wątpliwe. Kolego uzytkownik2 , może raczysz oznajmić jaką wartość zadymienia uzyskałeś. nie, nie racze oznajmić, bo nie przeprowadzalem pomiaru, tylko zadałem pytanie teoretyczne - nie kazdy musi miec klienta, zeby o cos zapytac. napisalem, ze zgodnie z polskim prawem pojazd spelnia(gdy nie ma tabliczki)., klient pokazal mi zdj. Dnia 17.01.2019 o 16:26, Mecher napisał: @uzytkownik2 Raczej potrzebował potwierdzenia jak ściemnić na zaświadczeniu. widze jak zwykle , dwie osoby odpowiedzą rzeczowo na zadane pytanie, reszta to albo spam, albo polemika - chociaz nie podano zadnego konkretnego przykladu. Dnia 17.01.2019 o 16:26, Mecher napisał: skoro @uzytkownik2 już nie jest tym zainteresowany ? bylem zainteresowany i otrzymalem odpowiedz od uzytkownika mirek.g / leski66, ktorzy odpowiedzieli konkretnie i rzeczowo. nie widzialem sensu czytania dalszych filozofii i domysłów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.