Paprock Napisano 10 Sierpień 2014 Share Napisano 10 Sierpień 2014 Jutro obiecuję ci że zadzwonię do WK i zapytam czy wystawią PC dla pojazdu w którym zatrzymany został DR za brak badań- sam jestem ciekaw odpowiedzi choć zdaje sobię sprawę że masz rację!!!- to diagnosta ma egzekwować wymagane dokumenty i nie ma co pytać, bo wystawią wszystko, no prawie wszystko o co petent zawnioskuje. I diagnosta ma wymagać miedzy innymi od "przełożonego" czytać "nadzoru", aby współpraca na linii wydział - stacja granic prawa nie przekraczała.------------------------------------------------------------------------------------ Pracuje w zawodzie od niedawna, mam jeszcze kolegę diagnostę na stacji, który ma chyba z milion lat i wie tylko, który guzik na ksero nacisnąć - też mam zżółkłą metrykę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinS Napisano 10 Sierpień 2014 Share Napisano 10 Sierpień 2014 Jutro obiecuję ci że zadzwonię do WK i zapytam czy wystawią PC dla pojazdu w którym zatrzymany został DR za brak badań- sam jestem ciekaw odpowiedzi choć zdaje sobię sprawę że masz rację!!!- to diagnosta ma egzekwować wymagane dokumenty i nie ma co pytać, bo wystawią wszystko, no prawie wszystko o co petent zawnioskuje. I diagnosta ma wymagać miedzy innymi od "przełożonego" czytać "nadzoru", aby współpraca na linii wydział - stacja granic prawa nie przekraczała.------------------------------------------------------------------------------------ Pracuje w zawodzie od niedawna, mam jeszcze kolegę diagnostę na stacji, który ma chyba z milion lat i wie tylko, który guzik na ksero nacisnąć - też mam zżółkłą metrykę. Hmmmm...... masz chyba rację. Dodam od siebie swoją sugestię że wolę być lekko na bakier z przepisami a w zgodzie z WK niż odwrotnie- tylko w ten sposób można uniknąć codziennych problemów. Ale zdaje sobie sprawę że kiedyś przed sądem przegram jak ktos postawi zarzut. Ale dziękuję za odpowiedzi i ukierunkowanie mojego myślenia, wyciągnę z tego jakieś wnioski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar2911 Napisano 11 Sierpień 2014 Share Napisano 11 Sierpień 2014 Rozmawiałem w tej kwestii z wydziałami ruchu drogowego policji i kazali pisać numer pokwitowania zatrzymania DR żeby było wiadomo czyje to było pokwitowanie. Ja dodatkowo w uwagach piszę za co został zatrzymany DR żeby nie było niejasności. Bo często jest dylemat czy robić pokolizyjne czy za usterki. A u mnie nie muszę pisać numeru pokwitowania (były kontrole i wszystko ok). Tylko znowu dochodzimy do tego ze przepisy są rejonowe (każdy WK ma swoje). Na szczęście policjanci w moim regionie są na tyle rozgarnięci że piszą w pokwitowaniu - pojazd po kolizji, wypadku, lub wpisują tylko usterki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 11 Sierpień 2014 Share Napisano 11 Sierpień 2014 policjanci w moim regionie są na tyle rozgarnięci to nie jest kwestią "rozgarnięcia" funkcjonariusza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 11 Sierpień 2014 Share Napisano 11 Sierpień 2014 Miałem nic nie pisać ale nie wytrzymam. Ja wpisuję numer pokwitowania (taka opcja w programie, że se moge). Jeśli uznamy, że pokwitowanie jest dokumentem odpowiadającym DR (zgodnie z pewnymi interpretacjami ) to dlaczego mam nie robić na nim badań. Zgodnie z pisemnymi zaleceniami WK w zaświadczeniu wpisuję wartości parametrów z TZ z odpowiednią uwagą. I teraz sedno. Wpisu dokonuję przez korektę BT z numerem DR i OE. Po pierwsze samo pobranie OE nie jest nowym badaniem, po drugie wpis do DR dotyczy badania, które w rejestrze już jest. I gdzie jest napisane, że nie można wykonywać korekt badania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 11 Sierpień 2014 Share Napisano 11 Sierpień 2014 Też mnie nuży ten temat. Jeśli uznamy, że pokwitowanie jest dokumentem odpowiadającym DR (zgodnie z pewnymi interpretacjami ) to dlaczego mam nie robić na nim badań.- tu w "jeśli" jest sedno od Bugu po Odrę, Od Kasprowego po plaże Bałtyku.I gdzie jest napisane' date=' że nie można wykonywać korekt badania? [/quote']- mi jakoś się robi niedobrze jak dokonuję korekt, a już na bank przy korektach najnowszego parametru podawanego w zaświadczeniu (o ile dane są dostępne) --------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Zgodnie z pisemnymi zaleceniami WK w zaświadczeniu wpisuję wartości parametrów z TZ z odpowiednią uwagą. Im głębiej w las tym ciemniej.A mówią, że badań nie robią w urzędzie, a tu proszę po części przy pomocy zaświadczenia z okresowego badania technicznego porównuje się dane techniczne. Osobiście to wisiałbym na telefonie z urzędnikiem i przez słuchawkę ustalał dane techniczne. Pod warunkiem, że takie porównywanie i wpisywanie zgodne jest z zakresem. Ciekawe co się stanie jak rozbieżność w parametrach będzie? 1. urząd nie wyda dowodu i na SKP powrót po [N] przez korektę 2. rodzaj pojazdu dla przykładu zgaduje się czy ryzykuje „będzie co będzie” najwyżej zrobi się korektę 3. dokumenty od LPG też można przecież uzupełnić stosując korekty Nie mówię, że korekty w rejestrze obwarowane są ZAKAZEM, ale musi być jakiś sens ich dokonywania! Tyle razy był tu larum o wyższości dokumentu nad dokumentem, a tu wychodzi, że zbawienną moc ma lokalne ustalenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jurekb Napisano 11 Sierpień 2014 Share Napisano 11 Sierpień 2014 Realia są jakie są.... wszyscy o tym chyba wiemy. - realia są takie jak wyroki w sądach.Pora sobie odpowiedzieć na pytanie jak napisać wyjaśnienie w sprawie: 1. dlaczego nie wpisano do rejestru serii i numeru dowodu rejestracyjnego 2. dlaczego dokonano korekty badania 3. dlaczego badanie nie zostało do CEP przekazane zaraz po jego wykonaniu (no OK do 3 dni) 4. na podstawie czego pojazd identyfikowano 5. dane techniczne zawarte w ... jak porównywano 6. jak taki tryb postępowania ma się do zakresu 7. i z grubsza tyle przy szczęśliwej podobno cyfrze temu pismu nie można nic zarzucić i choć żal że pieniądze uciekają poza Wrocław może kiedyś będzie jednakowo w całym kraju może urzędnik państwowy to jest to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 11 Sierpień 2014 Share Napisano 11 Sierpień 2014 temu pismu nie można nic zarzucić Jak to nic? W zakres każdego badania dodatkowego wchodzi identyfikacja pojazdu, więc każde należałoby wykonywać na podstawie DR lub PC, a nie pokwitowania. Ponadto, nie każdy pojazd posiada VIN, a o tym autor pisma zapomniał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 11 Sierpień 2014 Share Napisano 11 Sierpień 2014 temu pismu nie można nic zarzucić Jak to nic? W zakres każdego badania dodatkowego wchodzi identyfikacja pojazdu, więc każde należałoby wykonywać na podstawie DR lub PC, a nie pokwitowania. Ponadto, nie każdy pojazd posiada VIN, a o tym autor pisma zapomniał. Brawo Michale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 11 Sierpień 2014 Share Napisano 11 Sierpień 2014 Panowie Diagności/Przedsiębiorcy SKP z Festung Breslau Choćby powyższe uwagi @michala_k to dla Was gotowy argument na konkretny, pisemny głos sprzeciwu!! Dlaczego pismo zawiera uwagi nieuwzględniające lub nawet naruszające przepisy prawa!!?? Kto za treść pisma odpowiada?? Jak należy je w tym wypadku traktować?? Jak treść pisma odnieść do obowiązków nadzorczych "WK"?? Itd... Kąśliwych uwag, które mogłyby bardzo zaboleć autora jest wiele!! Zaboleć, ale i czegoś nauczyć - w szerokim tego słowa znaczeniu No "miejcie jaja" i działajcie!! A jak boicie się sami, poroście OSDS o pomoc - choć za tym wypadało by parę deklarcji puścić IMHO... Bo inaczej to krótko: żal że pieniądze uciekają poza Wrocław No żal... Ale co zamierzacie z tym zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 11 Sierpień 2014 Share Napisano 11 Sierpień 2014 Jeden ma takie pismo, drugi ma inne pismo i dalej rabarbar z tego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 11 Sierpień 2014 Share Napisano 11 Sierpień 2014 Pismo jest adresowane do wszystkich z tego co widzę. Ma swoją sygnaturę, datę, zapewne pieczęci imienne... Nie przesadzajcie i nie wmawiajcie sami sobie, że to takie "nic", a Wy i tak nic nie możecie bo de facto sami sobie takim podejście szkodzicie (Klientom w sumie też) i usprawiedliwicie tylko niechęć w podjęciu jakichś konkretnych działań... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 11 Sierpień 2014 Share Napisano 11 Sierpień 2014 Jeden ma takie pismo, drugi ma inne pismo i dalej rabarbar z tego. http://wartowiedziec.org/index.php/transport/prawo-i-zarzadzanie/21786-pozwolenie-czasowe-nie-dla-pojazdu-z-zatrzymanym-dowodem-rejestracyjnym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 11 Sierpień 2014 Share Napisano 11 Sierpień 2014 DARIO64, - dobrze jarnę to podobnie skrabnę: (...) rejestracja niemożliwa... rejestracja niemożliwa... rejestracja niemożliwa... (...) A badanie, a danych technicznych porównywanie, a rodzaju pojazdu określanie, a jasne, że niemożliwym się staje! OK. Nie ma co się śmiać. Jest jak jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 11 Sierpień 2014 Share Napisano 11 Sierpień 2014 Jeden ma takie pismo, drugi ma inne pismo i dalej rabarbar z tego. a trzeci ma KP .... Jednak wątek główny sie rozmył, bo nie był o badaniu na pokwitowaniu za brak OBT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 11 Sierpień 2014 Share Napisano 11 Sierpień 2014 A badanie, a danych technicznych porównywanie, a rodzaju pojazdu określanie, a jasne, że niemożliwym się staje! OK. Nie ma co się śmiać. Jest jak jest. a trzeci ma KP .... a i tak diagnosta do historii pojazdu zajrzy i porówna https://historiapojazdu.gov.pl/historia-pojazdu-web/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 11 Sierpień 2014 Share Napisano 11 Sierpień 2014 @DARIO64 - przypominam - takie czy inne opinie ZPP nigdy nie były, nie są i pewnie nigdy nie będą wykładnią dla wszystkich członków (organów rejestrujących) związanych w ZPP. Innymi słowy - jeśli ZPP mówi, że robimy "TAK", to nie znaczy, że wszyscy jej członkowie tak zrobią... To raz. A dwa - nie wszystkie SP są w ZPP... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 11 Sierpień 2014 Share Napisano 11 Sierpień 2014 Jednak wątek główny sie rozmył, bo nie był o badaniu na pokwitowaniu za brak OBT.- no racja.Było o dodatkowym na pokwitowaniu i o okresowym, ale już na wniosek klienta bez dokumenta. Szok! http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=15308&postdays=0&postorder=asc&start=0 No to dalej... się czubimy - się lubimy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 11 Sierpień 2014 Share Napisano 11 Sierpień 2014 a i tak diagnosta do historii pojazdu zajrzy i porówna Uzyskane dane lub informacje (dalej zwane łącznie „danymi”) można wykorzystać tylko na własne ryzyko i na własną odpowiedzialność. Raport został wygenerowany zgodnie z aktualnym stanem Centralnej Ewidencji Pojazdów (CEP). Dane w CEP mogą nie odzwierciedlać stanu rzeczywistego, gdyż m.in.: dane gromadzone w Centralnej Ewidencji Pojazdów przekazują w różnym trybie i terminach różne zobowiązane do tego instytucje, w tym organy zajmujące się rejestracją pojazdów, stacje kontroli pojazdów i Policja; Minister Spraw Wewnętrznych nie jest co do zasady uprawniony do samodzielnego: sprawdzania, wprowadzania, uzupełniania, aktualizowania, zmieniania lub usuwania gromadzonych danych; na dane w CEP mogą mieć wpływ okoliczności związane z ich gromadzeniem (w tym siła wyższa, poziom jakości usług teletransmisyjnych, terminy przekazywania danych). Podstawa prawna: art. 80a ust. 2, art. 80b ust. 2 oraz art. 80c ust. 3e ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r. poz. 1137, z późn. zm.). tak ,że z tym bym uważał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 11 Sierpień 2014 Share Napisano 11 Sierpień 2014 Też mnie nuży ten temat. można wykorzystać tylko na własne ryzyko i na własną odpowiedzialność. (w tym siła wyższa, poziom jakości usług teletransmisyjnych, terminy przekazywania danych). - ale to drugie nie dotyczy pomroczności jasnej pana diagnostyka jak danych w CEPiKu nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 11 Sierpień 2014 Share Napisano 11 Sierpień 2014 tak ,że z tym bym uważał tak też czynię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 11 Sierpień 2014 Share Napisano 11 Sierpień 2014 Raport został wygenerowany zgodnie z aktualnym stanem Centralnej Ewidencji Pojazdów (CEP). Dane w CEP mogą nie odzwierciedlać stanu rzeczywistego, gdyż m.in.: - czyli ministerstwo nie odpowiada za knoty tam wprowadzone, abo pominięte, a nie ukrywam zdażyło się i subtelnie nie wskazuje odpowiedzialnego wprost. 2. Dane lub informacje, o których mowa w ust. 1 i ust. 1a, przekazuje do ewidencji:1) wymienione w ust. 1 pkt 1–5 – organ właściwy w sprawach rejestracji pojazdów, niezwłocznie po zarejestrowaniu pojazdu, oraz – w przypadkach, o których mowa w pkt 1 lit. h i lit. j – także stacja kontroli pojazdów, która wykonała badanie techniczne pojazdu, niezwłocznie po jego wykonaniu; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinS Napisano 11 Sierpień 2014 Share Napisano 11 Sierpień 2014 A może nasi przełożeni nie wiedzą że robimy to źle...... Dziwne.- jacy przełożeni No aż biust mi spadł. Tu idzie o dobrą robotę, bezpieczeństwo, zaufanie w tym społeczne. Tyle lat CEP rodził się w bólach. Tyle kampanii medialnych, że badania techniczne w PL pod psem. Nastała era, że jednak można sprawdzić on-line pojazd, a tu proszę pojazdy po badaniach a infa w necie brak. Co powie jeden czy drugi sąsiad jak będzie miał chrapkę na furkę sąsiada. Zasiądzie do kompa przebiegi, polisy, badania posprawdzać, a tam lipka informacji ni ma. Pomijam fakt zdobycia vinu i daty pierwszej rejestracji. Sprawdzałem dziś i podając nr pokwitowania policji jest w cepiku informacja o badaniu, więc w historii pojazdu zapewne też. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 11 Sierpień 2014 Share Napisano 11 Sierpień 2014 Sprawdzałem dziś i podając nr pokwitowania policji jest w cepiku informacja o badaniu, więc w historii pojazdu zapewne też.- OK. Dzięki za wyjaśnienie. A dopytam, w której stacji jeszcze po wprowadzeniu do systemu/rejestru #krzaczków# z pokwitowania, czy tam innych iXów zamiast serii i numeru dowodu rejestracyjnego, program tworzy pliki/paczki i zasysa do CEPiKu??? Mój w każdym razie odrzuca tak wypełnione rubryki w rejestrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinS Napisano 11 Sierpień 2014 Share Napisano 11 Sierpień 2014 Sprawdzałem dziś i podając nr pokwitowania policji jest w cepiku informacja o badaniu, więc w historii pojazdu zapewne też.- OK. Dzięki za wyjaśnienie. A dopytam, w której stacji jeszcze po wprowadzeniu do systemu/rejestru #krzaczków# z pokwitowania, czy tam innych iXów zamiast serii i numeru dowodu rejestracyjnego, program tworzy pliki/paczki i zasysa do CEPiKu??? Mój w każdym razie odrzuca tak wypełnione rubryki w rejestrze. Dodam że nie wpisuję "krzaczków" tylko serię i numer tegoż pokwitowania oraz w miejscu nazwy organu wydającego DR nazwę oddziału policji czy itd.!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.