blakop Napisano 4 Wrzesień 2014 Share Napisano 4 Wrzesień 2014 Nie mam zielonego pojęcia jak 27 lat temu przyczepy specjalne marki SAM klasyfikowano. Ale doświadczenie i praktyka zawodowa nie podpowiedziały Ci to, że to chyba jednak zwyczajny błąd?? Jak dostaniesz malucha z wpisem, że to trolejbus to co zrobisz?? Dasz mu N za niespełnianie warunków dla trolejbusa, bo nie wiesz jak 27 lat temu maluchy rejestrowano?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 4 Wrzesień 2014 Share Napisano 4 Wrzesień 2014 Ale doświadczenie i praktyka zawodowa nie podpowiedziały Ci to, że to chyba jednak zwyczajny błąd?? - jakie doświadczenie, jaka praktyka... Mogę mieć stażu trochę, ale nie od 1987 roku. I dopóki konkretnie się nie dowiem, dopóty błędem, ani chyba, ani zwyczajnym dla mnie nie będzie. I coś mi się zdaje, że gdyby nie chęć przerejestrowania, nikt o błędzie by nie gadał. Na zdrowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 4 Wrzesień 2014 Share Napisano 4 Wrzesień 2014 Mogę mieć stażu trochę, ale nie od 1987 roku. Cóż - ja w tamtym roku miałem 10 lat, wiesz? Uprawnień i stażu na SKP mam zero. Ale wiem, że maluch trolejbusem nigdy nie był. Twoje podejście, że nawet największy absurd będziesz traktował z mocą urzędowego zapisu skłania mnie wyłącznie do przytoczenia Ci pewnego cytatu z popularnego w latach 80-tych serialu produkcji czechosłowackiej* "Szpital na peryferiach": "Gdyby głupota miała skrzydła..." - nie, jednak nie będę kończył. Nie zrozumiesz. ________ * z uwagi na to, że Twoje doświadczenie życiowe nie sięga w lata 80-te podpowiem: - Czechosłowacja to był taki kraj na południu Polski - teraz to po prostu Czechy i Słowacja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 4 Wrzesień 2014 Share Napisano 4 Wrzesień 2014 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 4 Wrzesień 2014 Share Napisano 4 Wrzesień 2014 Krótko po wprowadzeniu możliwości przerejestrowania pojazdu z użyciem czytnika wynikł błąd polegający na przypisywaniu w trakcie rejestracji w kolejnym WK błędnej klasyfikacji. I tak właśnie często trafiały się pancerne przyczepki, czy maluchy o rodzaju trolejbus itp. Myślę, że każdy pracownik WK to potwierdzi. Niestety jak ktoś nie zauważył, to szło tak na DR... Moim zdaniem do takiej sytuacji właśnie tu doszło. HP dość opieszale usuwało ten problem, bo uznano, że obowiązkiem pracownika WK jest sprawdzenie danych przed zapisem, a błędy były tak absurdalne, że nie było mowy, żeby ich nie zweryfikować. Ale jak widać są osoby skłonne uwierzyć w każdy absurd (pewna dziedzina medycyny mówi o nich "interesujące przypadki") I tak - zamiast skupić się na tym, gdzie i kiedy powstał błąd z klasyfikacją dot. RPP zaczęły się jałowe dyskusje o zmianie rodzaju, a temat zmiany DMC przy okazji w ogóle w sumie pominięto. I tak przy okazji "wyprostowania" klasyfikacji klient zwiększy sobie jeszcze pewnie DMC, choć zakładam, że konstrukcja przyczepki nie do końca może temu odpowiadać. Bo jeśli jest to odpowiednik przedstawionej tu przyczepki Niewiadowskiej o takiej niskiej DMC właśnie, to zasadniczo nie powinno się tego DMC podwyższać. No ale to i tak SAM... Autor nie opisał w sumie jakich dokładnie zmian dokonano. Co dokładnie przebudowano i w jaki sposób. Bo jeśli tylko wymiana "kufra" czy też "skrzyni ładunkowej" (jak zwał, tak zwał), to ja tu podstaw do podwyższenia DMC nie widzę. No chyba, że faktycznie zmiana środka ciężkości i takie tam... Pytanie jak diagnosta to ocenił. Na oko? Niby jak? Nawet nie widział z tego co rozumiem jak wyglądała przedtem. Ale nie wykluczam też, że być może gdzieś tam po drodze również i to DMC przestrzelono przepisując z rubryczki do rubryczki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 5 Wrzesień 2014 Share Napisano 5 Wrzesień 2014 Ja tylko przypomnę, że klient SKP nie zawsze wie z czym ma do czynienia pod kątem prawnym. Chociażby ciągłe użycie przez zainteresowanego słowa "wniosek". Tak naprawdę nie wiemy co diagnosta ustalił i jak. Nie widząc przyczepki przed zmianami, a widząc błąd w klasyfikacji mógł najzwyczajniej określić właściwą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djsiny Napisano 5 Wrzesień 2014 Autor Share Napisano 5 Wrzesień 2014 Diagnosta widział przyczepkę. Na przyczepce przewoziłem 650kg już przyczepka ma żukowskie resory poduszki od śrubki została przebudowana konstrukcja więc to nie jakiś babol ze się rozleci zaraz tylko porządnie wykonana przyczepka i diagnosta nie miał powodu by nie zwiększyć DMC. we wtorek przedstawie dokumenty i zdjęcia przyczepki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 5 Wrzesień 2014 Share Napisano 5 Wrzesień 2014 Została przebudowana konstrukcja? Czyli co dokładnie? Co zostało zmienione, a co było - możesz to opisać? Bo tak dość lakonicznie piszesz. Ty te resory wkładałeś? I co to są poduszki od śrubki? Wiesz - gdybyś używał znaków interpunkcyjnych można by Cię lepiej zrozumieć. Na przyczepce przewoziłem 650kg Słabo. Ja bym tonę spróbował nawet. My ze szwagrem w wojsku nie takie rzeczy robili Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kryczynski A Napisano 5 Wrzesień 2014 Share Napisano 5 Wrzesień 2014 Ale się czepiacie dajcie sobie luz , u mnie jedna pani z WK pyta się jakie są lub były tablice aluminiowe czy żeliwne ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ARTUR2214 Napisano 6 Wrzesień 2014 Share Napisano 6 Wrzesień 2014 ale facet ją przebudował od podstaw w 2014r. chce ja zarejestrować ale zeby była jako lekka DMC399 może zostać ale pozbyć się tego "specjalna opancerzona' Jedź na stację, która może dokonywać badań po zmianach konstrukcyjnych (np. każda okręgowa). Diagnosta zrobi badanie i wystawi zaświadczenie z opisem zmian. Ten dokument będzie podstawą do wydania DR z nowymi danymi. Diagnosta może (ale nie musi) zażądać opinii rzeczoznawcy. Praktykuje się też, że zamiast opinii zażąda "kwitu z wagi", żeby określić nową masę własną po zmianach. jak diagnosta opisze zmiany skoro nie widział jaka ona była przed przeróbką???? [ Dodano: 06-09-2014, 13:22 ] wg DR ładowność wynosiła 250 kg Obrazek wg djsiny DMC 390 kg więc na MW zostało 140 kg - opancerzenie było pewnie z kevlaru ... moze to była przyczpka obudowana-zabudowana a jakis ktos tak napisał ze opancerzona i teraz takie kwiatki hehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 6 Wrzesień 2014 Share Napisano 6 Wrzesień 2014 jak diagnosta opisze zmiany skoro nie widział jaka ona była przed przeróbką???? - i nie musi widzieć. Opisze na podstawie różnic między zapisami w dowodzie rejestracyjnym, a stanem faktycznym (tym co aktualnie na stanowisku kontrolnym stoi). Pojazd był ciężarowy, a jest osobowy. To widać gołym okiem przecież. Odwrotnie też. Miał 5 miejsc do siedzenia, a pozostały 2. Też na odwrót, co nie. Przyczepka była jaka była, a przyjechała zwykła "skrzynka". Wszystko wedłe numer pięć załącznika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elliot Napisano 6 Wrzesień 2014 Share Napisano 6 Wrzesień 2014 blakop, już to napisał więc tylko powtórzę . 6 stron (sic) ględzenia o oczywistym przeoczeniu/błędzie urzędnika. Jakie zmiany? O czym Wy piszecie. Co tu było zmienione? Przyczepa opancerzone ważąca 110kg? Przyczepa ewidentnie błędnie sklasyfikowana. Miałem już kilka razy malucha furgona chłodnię, samochody osobowe o przeznaczeniu sanitarny, samochody ciężarowe do 3,5 t. jak żurawie samochodowe itd. na to też powinienem wymagać zmian konstrukcyjnych? Ostatnio czytniki np. zczytują całkowicie inne marki i modele. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 7 Wrzesień 2014 Share Napisano 7 Wrzesień 2014 Jakie zmiany? Przyczepa została przebudowana. Błędna klasyfikacja, owszem, o tym już pisałem, ale przebudowa spowodowała zmianę mas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 7 Wrzesień 2014 Share Napisano 7 Wrzesień 2014 przebudowa spowodowała zmianę mas. Ja tylko doczytałem, że istotnie autor wspomniał coś o powiększeniu "paki" (cokolwiek to znaczy). No i ok. Być może tą "kastę" zmodyfikowano. Była mniejsza, założono większą. Pytanie czy uzasadnia to podwyższenie DMC/MMC?? Występuje tu jakaś zmiana osi, istotna zmiana środka ciężkości czy też inne enigmatyczne rzeczy, żeby uzasadnić choćby w papierach to podwyższenie DMC? Na temat tych zmian autor niewiele napisał. Tak naprawdę niewiele wiemy na temat faktycznej poprzedniej konstrukcji tej przyczepki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 7 Wrzesień 2014 Share Napisano 7 Wrzesień 2014 Tak naprawdę niewiele wiemy na temat faktycznej poprzedniej konstrukcji tej przyczepki.Jedno dobrze napisałeś. zmieniono ramę.............. zmieniono osie ............................ zmieniono przyczepkę.............. zmieniono DMC ...................... Dla kogo to jest poradnik? Zamknąć ten temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 7 Wrzesień 2014 Share Napisano 7 Wrzesień 2014 Jedno dobrze napisałeś. Eeee - chyba więcej niż jedno zmieniono ramę Te oryginalne niewiadowskie chyba nie były na ramie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 7 Wrzesień 2014 Share Napisano 7 Wrzesień 2014 Dyszel + oś niejako tworzyły ramę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 7 Wrzesień 2014 Share Napisano 7 Wrzesień 2014 taką ... fotka ze strony_www.garazmarcina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.