SAJMON-77 Napisano 22 Luty 2015 Share Napisano 22 Luty 2015 Jak prawidłowo określić DMC , naciski osi w przyczepie ciężarowej 3-osiowej (osie nienapędowe) przy rozstawie osi powyżej 1,8 m od 1-3 - 3,62m czyli od 1-2 -1,81m. w załączeniu tab znamionowa. Czy prawidłowo powinno być : F1-34000 F2-24000 czy naciski konstrukcyjne i administracyjne z pierwszej kolumnie ,czy może konstrukcyjne z pierwszej kolumny a administracyjne z drugiej kolumny oś 1 -10000 czy oś 1 - 8000 oś 2 -10000 czy oś 2 - 8000 oś 3 -10000 czy oś 3 - 8000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 22 Luty 2015 Share Napisano 22 Luty 2015 powyżej 1.8 m to są osie pojedyncze nienapędowe, więc masymalny dopuszczalny nacisk to 10000 kg stąd DMC F2= 30000 kg tak jak na tabliczce MMC F!= 34000 kg a maksymalne konstrukcyjne naciski to conajmniej 11330 kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 22 Luty 2015 Share Napisano 22 Luty 2015 34000 kg nie wyjdzie z sumy nacisków, wyjdzie, gdy widać jak wygląda Krampe SK800 4000 kg na zaczep Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 22 Luty 2015 Share Napisano 22 Luty 2015 wyjdzie, gdy widać jak wygląda Obrazek Krampe SK800 4000 kg na zaczep Nie wyjdzie, bo ciągnik rolniczy nie może mieć więcej niż 3000 kg na zaczepie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SAJMON-77 Napisano 22 Luty 2015 Autor Share Napisano 22 Luty 2015 To 30000kg z tłumaczeń to suma nacisków osi a 4000kg to jest maksymalne statyczne obciążenie pionowe urządzenia sprzęgającego więc jak się to zsumuje to daje 34000kg. czyli konstrukcyjne F1-34000kg F2-24000 kg a naciski administracyjne po 8000kg czy 10000kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 22 Luty 2015 Share Napisano 22 Luty 2015 administracyjne po 10000 kg i DMC F2 = 3000 kg jeśli te osie są faktycznie oddaloe powyżej 1,8 m Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 22 Luty 2015 Share Napisano 22 Luty 2015 Technical data: Big Body 800 http://www.krampe.de/produkte/krampe-wannenkipper.php?we_objectID=1541&detail=2 GVWR to Ger. Law 31.000 kg (34.000 kg) / 40 km/h dead weight ca. 8.100 - 9.700 kg payload to Ger. law ca. 22.900 kg (25.900 kg) GVWR ca. 28.000 kg hitch system gefederte Untenanhängung permissible tongue load 4.000 kg minimum draft requirement 140kW (190PS) landing gear hydraulischer Stützfuß, klappbar oil requirements/ tip angle to the rear 60 l/ 51° telescoping ram/ Stroke 3.225 mm/ 5 - stufig lift capacity in grain ca. 29 t braking system Druckluftbremse/ Zweileitungsanlage load-sensitive proportional brake valve ALB axle diameter/ -stud 150 mm/ 10-Loch brake dimensions 420x180 mm track width 2,15 m wheel bearing load rating per axle 14,0 t / 40 km/h running gear 36 t Parabelfedern wheel base 1,55 m (1,81 m) standard tyres 600/ 55 R 26,5 axle configuration Lenkachse / starr / Lenkachse platform height, unladen on 600/55 R 26,5 tyres 1,57 m recommended tyres 560/60R22,5; 600/ 55 R 26,5; 710/50R26,5 recommended tyres 8,00 x 2,32/ 2,22 m body height without silage kit 1,52 m silage kit, standard height 60 oder 80 cm transport capacity without silage kit 27,6 m³ transport capacity with silage kit 60 cm 38,1 m³ transport capacity with silage kit 80 cm 41,7 m³ Dimensions: Big Body 800 body length L 8,00 m body width 2,32/ 2,22 m konisch body height H 1,52 m hight at 35° tilt and 1.52 m body W35 7,20 m hight at 51° tilt and 1.52 m body W51 8,45 m platform height, unladen on 600/55 R 26,5 tyres P 1,57 m dump hight at 35° tilt C35 1,30 m dump hight at 51° tilt C51 1,20 m hitch height A 55 bis 63 cm hitching height G 9,75 m overall height - 1.52 m body F 3,09 m length centre-centre pin M 9,34 m wheel base AA 1,55 m (1,81 m) ground clearance B 1,01 m Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 22 Luty 2015 Share Napisano 22 Luty 2015 wheel base 1,55 m (1,81 m) Czyli maksymalny dopuszczalny nacisk osi 10000 kg jak dla osi pojedyńczych nienapędzanych, czyli w sumie 30000 kg Jeśli dodać do tego 3000 kg maksymalnego dopuczalnego nacisku na sprzęg w ciągniku, to DMC wyjdzie 33000 kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SAJMON-77 Napisano 22 Luty 2015 Autor Share Napisano 22 Luty 2015 A jak się mają do waszych wypowiedzi przepisy krajowe skoro w dz.u. 951 przyczepy 3-osiowe mogą administracyjnie mieć 24000 kg , więc ograniczamy DMC do 24000 kg a naciski do 8000 kg czy zostawiamy naciski po 10000kg a obniżamy tylko DMC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 22 Luty 2015 Share Napisano 22 Luty 2015 Jest jeszcze pkt 12a który reguluje masy przyczep przeznaczonych do łączenia z ciągnikiem rolniczym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 22 Luty 2015 Share Napisano 22 Luty 2015 A jak się mają do waszych wypowiedzi przepisy krajowe skoro w dz.u. 951 przyczepy 3-osiowe mogą administracyjnie mieć 24000 kg , No faktycznie, umknęło mi to... więc ograniczamy DMC do 24000 kg a naciski do 8000 kg czy zostawiamy naciski po 10000kg a obniżamy tylko DMC. Więc ograniczenie DMC do 24000 kg a max.dop nacisk 10000kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SAJMON-77 Napisano 22 Luty 2015 Autor Share Napisano 22 Luty 2015 A kto powiedział że jest to przyczepa rolnicza , cały czas rozmawiamy o przyczepie ciężarowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 22 Luty 2015 Share Napisano 22 Luty 2015 A kto powiedział że jest to przyczepa rolnicza , cały czas rozmawiamy o przyczepie ciężarowej. No to z dopuszczalnego nacisku 3000 kg na sprzęg... nići Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 22 Luty 2015 Share Napisano 22 Luty 2015 A kto powiedział że jest to przyczepa rolnicza , cały czas rozmawiamy o przyczepie ciężarowej. Na pewno? GVWR to Ger. Law 31.000 kg (34.000 kg) / 40 km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 22 Luty 2015 Share Napisano 22 Luty 2015 Sorry, że śmiem, ale to jest uwaga o dopuszczalnej masie całkowitej i prędkości według obowiązującego prawa na szosach publicznych niemieckich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 22 Luty 2015 Share Napisano 22 Luty 2015 Sorry, że śmiem, ale to jest uwaga o prędkości według obowiązującego prawa na szosach niemieckich. Na stronie firmy która sprzedaje na terenie kraju też jest 40km/h. Ale z masami to się zamotali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 22 Luty 2015 Share Napisano 22 Luty 2015 A kto powiedział że jest to przyczepa rolnicza producent umieszczając na TZ typ SK 800 i montując opony 600/55R26,5 do maszyn rolniczych o indeksie 165D = 5150 kg 65 km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 22 Luty 2015 Share Napisano 22 Luty 2015 Dlaczego mam przeczucie że jest to kolejne cwaniactwo ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 22 Luty 2015 Share Napisano 22 Luty 2015 W takim razie po powyższych danych nic nie mam do tej przyczepy jako przyczepy kategorii R4 o indeksie prędkości b spiętej nawet z traktorem T5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 22 Luty 2015 Share Napisano 22 Luty 2015 Dlaczego mam przeczucie że jest to kolejne cwaniactwo ? Sprzęt rolniczy 7% VAT... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SAJMON-77 Napisano 22 Luty 2015 Autor Share Napisano 22 Luty 2015 Czyli jeżeli klasyfikujemy tą przyczepę jako ciężarową rolniczą to : MMC=DMC -34000 KG A naciski osi konstrukcyjne- administracyjne -10000 KG we wszystkich trzech osiach, a nacisk na sprzęg -4000KG i tak zostawiamy i jest prawidłowo do naszych przepisów krajowych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 22 Luty 2015 Share Napisano 22 Luty 2015 wheel base 1,55 m (1,81 m) Czyli maksymalny dopuszczalny nacisk osi 10000 kg jak dla osi pojedyńczych nienapędzanych, czyli w sumie 30000 kg Jeśli dodać do tego 3000 kg maksymalnego dopuczalnego nacisku na sprzęg w ciągniku, to DMC wyjdzie 33000 kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 22 Luty 2015 Share Napisano 22 Luty 2015 Czyli jeżeli klasyfikujemy tą przyczepę jako ciężarową rolniczą to :MMC=DMC -34000 KG Śledzę tą dyskusję od początku i wydawało mi się, że zaglądnąłeś do 951 vel 32 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 22 Luty 2015 Share Napisano 22 Luty 2015 Jeśli dodać do tego 3000 kg maksymalnego dopuczalnego nacisku na sprzęg w ciągniku, to DMC wyjdzie 33000 kg - a tego wniosku za pioruna nie mogę skumać, co ma wspólnego masa przypadająca na dyszel przyczepy do sprzęgu ciagnika w stosunku do dopuszczalnej macy całkowitej samej przyczepy, czytając poniższy przepis:12a. Dopuszczalna masa całkowita przyczepy przeznaczonej do łączenia z ciągnikiem rolniczym lub pojazdem wolnobieżnym nie może przekraczać sumy dopuszczalnej masy wynikającej z dopuszczalnych nacisków na oś lub osie i masy przypadającej na urządzenie sprzęgające. 12b. Maksymalne statyczne obciążenie pionowe urządzenia sprzęgającego w ciągniku rolniczym nie może przekraczać 3000 kg, przy czym: 1) dopuszczalne statyczne obciążenie pionowe urządzenia sprzęgającego nie może przekraczać wartości określonej przez producenta ciągnika rolniczego oraz wartości określonej dla urządzenia sprzęgającego zgodnie z jego świadectwem homologacji; 2) nie może być przekroczony maksymalny nacisk osi tylnej pojazdu, z uwzględnieniem ust. 1 pkt 10. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SAJMON-77 Napisano 22 Luty 2015 Autor Share Napisano 22 Luty 2015 Czyli sumując przy klasyfikacji: Przyczepa ciężarowa F1 - 34000 KG F2 - 24000 KG Administracyjne Nacisk Oś 1 konstrukcyjne 10000 KG : administracyjne 8000 KG Nacisk Oś 2 konstrukcyjne 10000 KG : administracyjne 8000 KG Nacisk Oś 3 konstrukcyjne 10000 KG : administracyjne 8000 KG Przy klasyfikacji : Przyczepa ciężarowa rolnicza F1 - 34000 KG F2 - 34000 KG Nacisk Oś 1 konstrukcyjne 10000 KG : administracyjne 10000 KG Nacisk Oś 2 konstrukcyjne 10000 KG : administracyjne 10000 KG Nacisk Oś 3 konstrukcyjne 10000 KG : administracyjne 10000 KG Nacisk na sprzęg 4000 KG Poprawcie jeżeli coś źle napisałem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.