Skocz do zawartości

Przyczepa 3-osiowa


SAJMON-77

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 178
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • DARIO64

    30

  • Paprock

    30

  • Marek1

    25

  • michal_k

    20

No aboz, ale to o ciągniku jest

Dokładnie. Z tymi przyczepami jest tak jak z naczepami, które nie mają limitu nacisku na siodło.

Zresztą ten nacisk 3000 kg w przypadku ciągnika rolniczego, który ma 3 osi wydaje się być śmiesznie mały i wcale nie zdziwił bym się, gdyby pewne ciągniki zostały zwolnione z tego ograniczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tematyczna przyczepa ciśnie cztery tony dyszlem!

Ponieważ ciśnie na sprzęg rolniczego ciągnika to maksymalnie dopuszczalnie wolno jej cisnąć tylko trzema :-|

 

[ Dodano: 26-02-2015, 21:54 ]

nacisk 3000 kg w przypadku ciągnika rolniczego, który ma 3 osi wydaje się być śmiesznie mały i wcale nie zdziwił bym się, gdyby pewne ciągniki zostały zwolnione z tego ograniczenia.

Na pewno nie bedzie takiego zwolnienia bo wtedy ciągniki rolnicze mogły by się stać ciągnikami siodłowymi... 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz mi ale tak szczerze ile ton mniej na tą przyczepę weźmiesz aby osiagnąc to swoje magiczne ciągnika sprzęgu obciążenie. Ma cztery tony - to ma cztery tony.

Podobnie jak w załączonych materiałach jedna ma na dyszlu pięć ton i co?

To, że zabrałeś jej tonę mniej z d.m.c. nie oznacza wcale, że na dyszlu ma o tonę mniej!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbyś zaczął odróżniać maksymalny konstrukcyjny nacisk od maksymalnego dopuszczalnego nacisku na sprzęg to byłoby dużo łatwiej... 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No fakt nie rozróżniam. Nie rozróżniam, a nawet nie wiem gdzie o rozróżnianiu się dowiedzieć.

W rozporządzeniu trafiłem tylko takie coś:

12b. Maksymalne statyczne obciążenie pionowe urządzenia sprzęgającego w ciągniku rolniczym nie może przekraczać 3000 kg, przy czym:

1) dopuszczalne statyczne obciążenie pionowe urządzenia sprzęgającego nie może przekraczać wartości określonej przez producenta ciągnika rolniczego oraz wartości określonej dla urządzenia sprzęgającego zgodnie z jego świadectwem homologacji;

2) nie może być przekroczony maksymalny nacisk osi tylnej pojazdu, z uwzględnieniem ust. 1 pkt 10.

Wytłumacz jak możesz, jak Ty to robisz, że w wyniku zmniejszenia o jedną tonę d.m.c. przyczepy automatycznie wychodzi Ci na dyszlu o tyle samo mniej. 8/

I jak już wymyśliłeś nowe terminy typu „maksymalny konstrukcyjny nacisk na sprzęg” i „maksymalny dopuszczalny nacisk na sprzęg” to tłumacz o co kaman na podstawie powyższego co wkleiłem, a mowa tam o „maksymalnym statycznym obciążeniu pionowym urządzenia sprzęgającego”, oraz o „dopuszczalnym statycznym obciążeniu pionowym urządzenia sprzęgającego”.

Widać gdzie maksymalne, a gdzie dopuszczalne, czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie ciekawi co innego (i te telefony do autorytetów) :x

Które zastrzeżenie jest ważniejsze 3.4 czy 3.7 :?:

Jeżeli stosujecie zastrzeżenie niezależnie (nie mogą występować razem) to ja na podstawie pkt 3.7 mogę ciągnąc samochodem osobowym 4 000 kg :x:evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w wyniku zmniejszenia o jedną tonę d.m.c. przyczepy automatycznie wychodzi Ci na dyszlu o tyle samo mniej.

Zrób coś innego z toną MMC ktorej jest za dużo dla DMC... 8)

 

 

 

I jak już wymyśliłeś nowe terminy to tłumacz o co kaman:

Naprawdę trzeba? :shock:

maksymalny konstrukcyjny nacisk = maksymalne statyczne obciążenie pionowe

maksymalny dopuszczalny nacisk = dopuszczalne statyczne obciążenie pionowe

tłumaczyć dalej? :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zagadka.

W tematycznej przyczepie określ pionowe obciążenie dyszla w następujących przypadkach:

a) nie wykorzystując ładowności (pusta)

b) wykorzystyjąć ładowność w połowie

c) wykorzystując całą ladowność (pełna)

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie ciekawi co innego (i te telefony do autorytetów) :x

Które zastrzeżenie jest ważniejsze 3.4 czy 3.7

Mnie również ciekawi co innego...

Zgodnie z PoRD:

 

50) przyczepa - pojazd bez silnika, przystosowany do łączenia go z innym pojazdem;

52) naczepa - przyczepę, której część spoczywa na pojeździe silnikowym i obciąża ten pojazd;

Dlaczego te rolnicze są klasyfikowane i homologowane jako przyczepy?

 

w PoRD nie ma mowy o żadnych przyczepach, krórych część ciężaru spoczywa na na pojeździe silnikowym więc każda taka przyczepa to naczepa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak literalnie to większość przyczep naciska na hak - np. 25 kg.

 

a inna większość, nie... 8)

w tym także rolnicze przyczepy łączone za pomocą zwykłego a nie dolnego haka pociągowego.

Te obciązają sprzęg tylko ciężarem zaczepu! :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[

 

w PoRD nie ma mowy o żadnych przyczepach, krórych część ciężaru spoczywa na na pojeździe silnikowym więc każda taka przyczepa to naczepa.

Nie ma również takiego tworu jak naczepa rolnicza :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 months later...

Panowie, na czym stanęło? :P

 

Problem powrócił mi w pracy. Przyczepa rolnicza dwuosiowa (z wyglądu trochę jak naczepa - osie z tyłu).

 

Dane maksymalne producenta:

 

MMC 24000 kg

naciski na osie 10500 kg x 2

nacisk na sprzęg 3000 kg

 

Odległość między osiami jest taka, że łączny dopuszczalny nacisk na obie osie wynosi 18000 kg.

 

Jakie powinno być DMC tej przyczepy? 18000 kg czy 21000 (18000 osie + 3000 sprzęg) kg?

 

Dzwoniłem z ciekawości do PISKP i ich prawnik stwierdził, że muszą być spełnione łącznie oba warunki techniczne, czyli DMC nie przekracza 18000 kg oraz DMC nie przekracza sumy dopuszczalnych nacisków na osie i na sprzęg (21000 kg), więc reasumując DMC nie może być większe niż 18000 kg.

 

Napisałem maila do ministerstwa, ale nie wiem czy mi odpowiedzą.

 

Właścicielowi "zależy" na 21000 kg i takie też jest badanie. Zastanawiam się jednak, czy powinno być odstępstwo. Sam właściciel rozważa wystąpienie o odstępstwo i wtedy sprawa powinna się wyjaśnić - minister albo udzieli albo nie udzieli, ewentualnie umorzy postępowanie stwierdzając, że DMC 21000 kg jest zgodne z warunkami. Gorzej jeśli uzna, że DMC powinno wynosić 18000 kg (+ ew. odstępstwo), bo wtedy diagnosta dostanie po tyłku... Na razie oficjalnie wniosku nie złożył, pewnie ze względu na diagnostę, który poszedł mu "na rękę". Tylko właśnie - czy poszedł, czy zrobił prawidłowo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konkretnie Michał. Co to znaczy, że wygląda jak naczepa? Jest to naczepa, czy nie?? Rozmieszczenie osi to jeszcze nie wszystko. Odległości między-osiowe też podaj proszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jak na obrazku.

 

Pytanie jest proste - mają być spełnione oba warunki, czy wystarczy tylko 12a?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Misiek - no to nie pisz jakiś enigmatycznych wywodów, że "wygląda jak" itp. Jest to naczepa i tyle. No kto jak to, ale Ty różnicę pomiędzy naczepą, a przyczepą znasz lepiej niż wielu diagnostów, więc... 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica jest bardzo płynna. Skoro przyczepa rolnicza może naciskać na sprzęg 3000 kg to jest już naczepą, czy nie? Gdzie jest granica? Wedle uznania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem siła nacisku na urządzenie sprzęgające jest bez znaczenia. Każda przyczepa taki nacisk wywiera - i co w związku z tym??

 

Liczy się fakt, czy faktycznie owa przyczepa "spoczywa" na pojeździe ciągnącym... Czyli w praktyce - czy jest siodło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie jest proste - mają być spełnione oba warunki, czy wystarczy tylko 12a?

Zadzwoń do TDT jako jednostki homologującej . Ta przyczepa z fotki ma 21t administracyjnie i 24,6 technicznie . WIELTON PRC-2HP/W18 ROLNICZA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli w praktyce - czy jest siodło?

 

Nie ma.

 

Zadzwoń do TDT jako jednostki homologującej

 

TDT w zasadzie nie jest wyrocznią. Już lepiej ministerstwo - jako "wydawca" rozporządzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma.

 

A więc to przyczepa.

 

Bo tak rozumując to powiem Ci tak - mój ford fiesta ma nacisk na urządzenie sprzęgające 50 kg. Czyli część moje przyczepki lekkiej bagażowej marki "Niewiadów" spoczywa na moim fordziku... Czyli mam naczepę, a moja fiesta to ciągnik samochodowy?? :evil: Wszak wszystko jest kwestią skali 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.