Skocz do zawartości

Przyczepa 3-osiowa


SAJMON-77

Rekomendowane odpowiedzi

A kto powiedział że "zastrzeżenie" ma zaostrzać wymagania a nie je łagodzić?

 

Może łagodzić, ale w tym konkretnym przypadku zaostrza. Nie jest napisane "wynosi" ani "jest równa" tylko "nie może przekraczać", więc trzeba zastosować oba warunki łącznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 178
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • DARIO64

    30

  • Paprock

    30

  • Marek1

    25

  • michal_k

    20

le w tym konkretnym przypadku zaostrza.

W żadnym przypadku.

Wcześniej odnosiłeś się do ust.4 .Ust.4 masz po to żeby administracyjnie nie dać więcej niż jest w homologacji ,bo inaczej to nawet dla "malucha" musiałbyś wpisać z urzędu 18 a kiedyś 16. Ust 12a masz po to żebyś nie mógł administracyjnie obniżyć tego co jest w homologacji zgodnie z przepisami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej odnosiłeś się do ust.4 .Ust.4 masz po to żeby administracyjnie nie dać więcej niż jest w homologacji ,bo inaczej to nawet dla "malucha" musiałbyś wpisać z urzędu 18 a kiedyś 16.

 

Przeciwnie. Gdyby MMC Malucha wynosiło 19000 g to nie miałbym wtedy prawa obniżyć DMC do 18000 g, a to bzdura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hola, holla Paprock pomału, bo coś za szybko temacik mknie...

że nie może przekraczać sumy nacisków na osie i sprzęg.
- skąd wiedza ile wyciska dyszel na sprzeg?

Tu zdaje się 4 tysiące kilogramów z samego dyszla mamy, a w przepisach coś o wartości określonej dla urządzenia sprzęgającego zgodnie z jego świadectwem homologacji jest.

I jeszcze jedno; ile osi może mieć przyczepa kategorii R4 ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile osi może mieć przyczepa kategorii R4 ???

Pijesz do tej fotki gdzie są 4 osie? No przecież u nas jest co najwyżej mowa o 3. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo inaczej to nawet dla "malucha" musiałbyś wpisać z urzędu 18

Tak na podstawie

§ 3. 1. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2–13, nie może przekraczać w przypadku:

6) dwuosiowego pojazdu samochodowego – 18 ton;

 

ale w związku z zastrzeżeniem:

4. Dopuszczalna masa całkowita samochodu osobowego nie może przekroczyć maksymalnej masy całkowitej określonej przez producenta. Zasada ta dotyczy także nacisków osi, przy czym:

 

Dlatego w osobówkach F1=F2 bo z pierwszego wynika, że może mieć 18 000, ale równocześnie (i) nie może przekraczać MMC.

 

Może inny przykład? :cool:

 

[ Dodano: 25-02-2015, 19:50 ]

Dodam tylko, że na podstawie podobnych przepisó nie możemy administracyjnie zaniżyć pojazdu ciężarowego z 5500 na 3500 - bo nie ma na to przepisu :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego w osobówkach F1=F2 bo z pierwszego wynika, że może mieć 18 000, ale równocześnie (i) nie może przekraczać MMC.

 

Ale muszą być spełnione oba warunki, bo gdyby (czysto teoretycznie) F1 wynosiło np. 20000 to ograniczamy do 18000, czyli w tym przypadku zastrzeżenie nie podnosi nam DMC powyżej wcześniej ustalonej granicy 18000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pijesz do tej fotki gdzie są 4 osie?
- Nie. Tylko widziałem w necie 5 osi z traktorem spięte. I tak se kombinuję ile osi najwięcej taki zestaw może mieć?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pijesz do tej fotki gdzie są 4 osie? No przecież u nas jest co najwyżej mowa o 3. :lol:

Dokładnie!

Przepisy nic nie mówią o ograniczeniu DMC przyczepy cztero i więcej osiowej.... 8)

 

[ Dodano: 25-02-2015, 22:10 ]

Oby się nie okazało, że Niewiadów to też naczepa bo przecież obciąża, a mało tego nawet producenci przewidują i podają dodatkowy nacisk osi jak pojazd z przyczepą jest sprzężony.

Tyle, że dla takiego przypadku, nacisk na hak nie dolicza się do DMC przyczepy tylko do nacisku na oś pojazdu pojazdu. :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sensem samo obciążenie, a nie czy i gdzie dolicza się.

 

Jednak to tylko w przypadku przyczep rolniczych, obciążenie na sprzęg dolicza się do DMC tej przyczepy, podobnie jak dla naczep.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą rozmawiałem z ITS-em . W skrócie można wyjść ponad 18t i 24t . Z mojej strony wszystko w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pragnę zauważyć :dla przyczepy z osią centralną ( bo taka jest na zdjęciu, nieważne rolnicza, ciężarowa) nacisk S na urządzenie sprzęgające jest nie większy niż 10% dmc przyczepy ,nie więcej jednak niż 1000kg.Regulamin 55R.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla przyczepy z osią centralną ( bo taka jest na zdjęciu, nieważne rolnicza, ciężarowa) nacisk S na urządzenie sprzęgające jest nie większy niż 10% dmc przyczepy ,nie więcej jednak niż 1000kg.Regulamin 55R.

Wszystko się zgadza, ale omawiane przyczepy nie należą do przyczep z osią centralną. Mają one osie wyraźnie przesunięte ku tyłowi.

Z moich przepuszczeń wynika, że DMC przyczep spełniające założenia regulaminu 55 wynoszą odpowiednio 18t (2 osie) i 24t (3osie), natomiast w przypadku przyczep nie spełniających warunku z R55 (masa przekazywana przez sprzęg powyżej 1t) stosuje się wyliczenia mas jak dla naczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

natomiast w przypadku przyczep nie spełniających warunku z R55 (masa przekazywana przez sprzęg powyżej 1t) stosuje się wyliczenia mas jak dla naczepy.

 

Praktyka jak jest wobec nich stosowana wyraźnie potwierdza ten wniosek.

 

Dla przyczep samochodowych, z tą osią centralną maksymalny dopuszczalny nacisk na sprzęg to 1000kg

Natomiast w przypadku przyczep rolniczych może to być 3000kg i jest to maksymalna wartość tak dla przyczepy jak i dla naczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast w przypadku przyczep rolniczych może to być 3000kg i jest to maksymalna wartość tak dla przyczepy jak i dla naczepy.

Marek1, z jakiego przepisu wynika, że 300 kg jest maksymalna wartością?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z tego

§ 3.12b. Maksymalne statyczne obciążenie pionowe urządzenia sprzęgającego w ciągniku rolniczym nie może przekraczać 3000 kg, przy czym:

1) dopuszczalne statyczne obciążenie pionowe urządzenia sprzęgającego nie może przekraczać wartości określonej przez producenta ciągnika rolniczego oraz wartości określonej dla urządzenia sprzęgającego zgodnie z jego świadectwem homologacji;

2) nie może być przekroczony maksymalny nacisk osi tylnej pojazdu, z uwzględnieniem ust. 1 pkt 10.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc piasek

3836_23_BannerSK800Kopie.jpg

ma być tak załadowany żeby

Art. 61. 1. Ładunek nie może powodować przekroczenia dopuszczalnej masy całkowitej lub dopuszczalnej ładowności pojazdu.

2. Ładunek na pojeździe umieszcza się w taki sposób, aby:

1) nie powodował przekroczenia dopuszczalnych nacisków osi pojazdu na drogę;

a w tym przypadku też nacisku dyszla na zaczep ciągnika :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.