michal_k Napisano 25 Luty 2015 Share Napisano 25 Luty 2015 A kto powiedział że "zastrzeżenie" ma zaostrzać wymagania a nie je łagodzić? Może łagodzić, ale w tym konkretnym przypadku zaostrza. Nie jest napisane "wynosi" ani "jest równa" tylko "nie może przekraczać", więc trzeba zastosować oba warunki łącznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 25 Luty 2015 Share Napisano 25 Luty 2015 le w tym konkretnym przypadku zaostrza. W żadnym przypadku. Wcześniej odnosiłeś się do ust.4 .Ust.4 masz po to żeby administracyjnie nie dać więcej niż jest w homologacji ,bo inaczej to nawet dla "malucha" musiałbyś wpisać z urzędu 18 a kiedyś 16. Ust 12a masz po to żebyś nie mógł administracyjnie obniżyć tego co jest w homologacji zgodnie z przepisami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 25 Luty 2015 Share Napisano 25 Luty 2015 Wcześniej odnosiłeś się do ust.4 .Ust.4 masz po to żeby administracyjnie nie dać więcej niż jest w homologacji ,bo inaczej to nawet dla "malucha" musiałbyś wpisać z urzędu 18 a kiedyś 16. Przeciwnie. Gdyby MMC Malucha wynosiło 19000 g to nie miałbym wtedy prawa obniżyć DMC do 18000 g, a to bzdura. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 25 Luty 2015 Share Napisano 25 Luty 2015 Przeciwnie Bzdura . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 25 Luty 2015 Share Napisano 25 Luty 2015 Hola, holla Paprock pomału, bo coś za szybko temacik mknie... że nie może przekraczać sumy nacisków na osie i sprzęg. - skąd wiedza ile wyciska dyszel na sprzeg?Tu zdaje się 4 tysiące kilogramów z samego dyszla mamy, a w przepisach coś o wartości określonej dla urządzenia sprzęgającego zgodnie z jego świadectwem homologacji jest. I jeszcze jedno; ile osi może mieć przyczepa kategorii R4 ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 25 Luty 2015 Share Napisano 25 Luty 2015 ile osi może mieć przyczepa kategorii R4 ??? Pijesz do tej fotki gdzie są 4 osie? No przecież u nas jest co najwyżej mowa o 3. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 25 Luty 2015 Share Napisano 25 Luty 2015 bo inaczej to nawet dla "malucha" musiałbyś wpisać z urzędu 18 Tak na podstawie § 3. 1. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2–13, nie może przekraczać w przypadku:6) dwuosiowego pojazdu samochodowego – 18 ton; ale w związku z zastrzeżeniem: 4. Dopuszczalna masa całkowita samochodu osobowego nie może przekroczyć maksymalnej masy całkowitej określonej przez producenta. Zasada ta dotyczy także nacisków osi, przy czym: Dlatego w osobówkach F1=F2 bo z pierwszego wynika, że może mieć 18 000, ale równocześnie (i) nie może przekraczać MMC. Może inny przykład? [ Dodano: 25-02-2015, 19:50 ] Dodam tylko, że na podstawie podobnych przepisó nie możemy administracyjnie zaniżyć pojazdu ciężarowego z 5500 na 3500 - bo nie ma na to przepisu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 25 Luty 2015 Share Napisano 25 Luty 2015 Dlatego w osobówkach F1=F2 bo z pierwszego wynika, że może mieć 18 000, ale równocześnie (i) nie może przekraczać MMC. Ale muszą być spełnione oba warunki, bo gdyby (czysto teoretycznie) F1 wynosiło np. 20000 to ograniczamy do 18000, czyli w tym przypadku zastrzeżenie nie podnosi nam DMC powyżej wcześniej ustalonej granicy 18000. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 25 Luty 2015 Share Napisano 25 Luty 2015 Pijesz do tej fotki gdzie są 4 osie? - Nie. Tylko widziałem w necie 5 osi z traktorem spięte. I tak se kombinuję ile osi najwięcej taki zestaw może mieć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 25 Luty 2015 Share Napisano 25 Luty 2015 Ale muszą być spełnione oba warunki Oczywiście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 25 Luty 2015 Share Napisano 25 Luty 2015 Ja mam jeszcze jeden argument który wpadł mi w ręce: Silniejszy (może bogatszy) może w tym kraju więcej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 25 Luty 2015 Share Napisano 25 Luty 2015 Pijesz do tej fotki gdzie są 4 osie? No przecież u nas jest co najwyżej mowa o 3. Dokładnie! Przepisy nic nie mówią o ograniczeniu DMC przyczepy cztero i więcej osiowej.... [ Dodano: 25-02-2015, 22:10 ] Oby się nie okazało, że Niewiadów to też naczepa bo przecież obciąża, a mało tego nawet producenci przewidują i podają dodatkowy nacisk osi jak pojazd z przyczepą jest sprzężony. Tyle, że dla takiego przypadku, nacisk na hak nie dolicza się do DMC przyczepy tylko do nacisku na oś pojazdu pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 25 Luty 2015 Share Napisano 25 Luty 2015 Sensem samo obciążenie, a nie czy i gdzie dolicza się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 25 Luty 2015 Share Napisano 25 Luty 2015 Sensem samo obciążenie, a nie czy i gdzie dolicza się. Jednak to tylko w przypadku przyczep rolniczych, obciążenie na sprzęg dolicza się do DMC tej przyczepy, podobnie jak dla naczep. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 26 Luty 2015 Share Napisano 26 Luty 2015 Marek1, tak wskazuje logika, ale czy jakiś przepis to określa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 26 Luty 2015 Share Napisano 26 Luty 2015 Przed chwilą rozmawiałem z ITS-em . W skrócie można wyjść ponad 18t i 24t . Z mojej strony wszystko w temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 26 Luty 2015 Share Napisano 26 Luty 2015 Ja ITS-u nie poważam, więc mnie to nie przekonuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vega Napisano 26 Luty 2015 Share Napisano 26 Luty 2015 Pragnę zauważyć :dla przyczepy z osią centralną ( bo taka jest na zdjęciu, nieważne rolnicza, ciężarowa) nacisk S na urządzenie sprzęgające jest nie większy niż 10% dmc przyczepy ,nie więcej jednak niż 1000kg.Regulamin 55R. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 26 Luty 2015 Share Napisano 26 Luty 2015 Na którym zdjęciu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 26 Luty 2015 Share Napisano 26 Luty 2015 dla przyczepy z osią centralną ( bo taka jest na zdjęciu, nieważne rolnicza, ciężarowa) nacisk S na urządzenie sprzęgające jest nie większy niż 10% dmc przyczepy ,nie więcej jednak niż 1000kg.Regulamin 55R. Wszystko się zgadza, ale omawiane przyczepy nie należą do przyczep z osią centralną. Mają one osie wyraźnie przesunięte ku tyłowi. Z moich przepuszczeń wynika, że DMC przyczep spełniające założenia regulaminu 55 wynoszą odpowiednio 18t (2 osie) i 24t (3osie), natomiast w przypadku przyczep nie spełniających warunku z R55 (masa przekazywana przez sprzęg powyżej 1t) stosuje się wyliczenia mas jak dla naczepy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 26 Luty 2015 Share Napisano 26 Luty 2015 natomiast w przypadku przyczep nie spełniających warunku z R55 (masa przekazywana przez sprzęg powyżej 1t) stosuje się wyliczenia mas jak dla naczepy. Praktyka jak jest wobec nich stosowana wyraźnie potwierdza ten wniosek. Dla przyczep samochodowych, z tą osią centralną maksymalny dopuszczalny nacisk na sprzęg to 1000kg Natomiast w przypadku przyczep rolniczych może to być 3000kg i jest to maksymalna wartość tak dla przyczepy jak i dla naczepy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 26 Luty 2015 Share Napisano 26 Luty 2015 Natomiast w przypadku przyczep rolniczych może to być 3000kg i jest to maksymalna wartość tak dla przyczepy jak i dla naczepy. Marek1, z jakiego przepisu wynika, że 300 kg jest maksymalna wartością? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 26 Luty 2015 Share Napisano 26 Luty 2015 A z tego § 3.12b. Maksymalne statyczne obciążenie pionowe urządzenia sprzęgającego w ciągniku rolniczym nie może przekraczać 3000 kg, przy czym:1) dopuszczalne statyczne obciążenie pionowe urządzenia sprzęgającego nie może przekraczać wartości określonej przez producenta ciągnika rolniczego oraz wartości określonej dla urządzenia sprzęgającego zgodnie z jego świadectwem homologacji; 2) nie może być przekroczony maksymalny nacisk osi tylnej pojazdu, z uwzględnieniem ust. 1 pkt 10. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 26 Luty 2015 Share Napisano 26 Luty 2015 No aboz, ale to o ciągniku jest, a tematyczna przyczepa ciśnie cztery tony dyszlem! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 26 Luty 2015 Share Napisano 26 Luty 2015 więc piasek ma być tak załadowany żeby Art. 61. 1. Ładunek nie może powodować przekroczenia dopuszczalnej masy całkowitej lub dopuszczalnej ładowności pojazdu. 2. Ładunek na pojeździe umieszcza się w taki sposób, aby: 1) nie powodował przekroczenia dopuszczalnych nacisków osi pojazdu na drogę; a w tym przypadku też nacisku dyszla na zaczep ciągnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.