Skocz do zawartości

Przyczepa 3-osiowa


SAJMON-77

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli dodać do tego 3000 kg maksymalnego dopuczalnego nacisku na sprzęg w ciągniku, to DMC wyjdzie 33000 kg
- a tego wniosku za pioruna nie mogę skumać, co ma wspólnego masa przypadająca na dyszel przyczepy do sprzęgu ciagnika w stosunku do dopuszczalnej macy całkowitej samej przyczepy, czytając poniższy przepis:
12a. Dopuszczalna masa całkowita przyczepy przeznaczonej do łączenia z ciągnikiem rolniczym lub pojazdem wolnobieżnym nie może przekraczać sumy dopuszczalnej masy wynikającej z dopuszczalnych nacisków na oś lub osie i masy przypadającej na urządzenie sprzęgające.

 

suma max dop. nacisków to 30000kg + 3000kg max nacisku na sprzęg = 33000kg

czyli tak jak w drugiej części cytowanego przepisu który zacytowałeś.

 

[ Dodano: 22-02-2015, 20:36 ]

Poprawcie jeżeli coś źle napisałem

 

 

F1 34000kg

F2 24000kg

nacisk 100000kg na oś

 

Tak samo dla ciężarowej jak i rolniczej przyczepy.

Przepis z par.3 ust.1 ogranicza masę przyczepy do 24000kg zarówno ciężarowej jak i rolniczej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 178
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • DARIO64

    30

  • Paprock

    30

  • Marek1

    25

  • michal_k

    20

Ale ta przyczepa ma cztery tony nacisku na sprzęg, więc skąd nagle wzięły się tony trzy?

Przecież wyraźnie na tabliczce znamionowej cztery tysiące kilogramów stoi.

 

O wartości 3000 kg dla ciągnika jest w punkcie 12b i to tak namieszane, że nie wiem. Maksymalne... dopuszczalne... określone przez producenta... zgodnie z homologacją... itp...

 

Dla mnie SAJMON-77 zasymulowałł OK! :ok

(cokolwiek to znaczy :evil: )

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ta przyczepa ma cztery tony nacisku na sprzęg, więc skąd nagle wzięły się tony trzy?

Przecież wyraźnie na tabliczce znamionowej cztery tysiące kilogramów stoi

 

Jeśli miałaby to być DMC z pkt. F2 to taka byłaby jej maksymalna wartość sumując max. dop. naciski.

Byłaby taka gdyby nie to, że par.3 ust.1 ogranicza ją do 24000kg

 

O wartości 3000 kg dla ciągnika jest w punkcie 12b i to tak namieszane, że nie wiem. Maksymalne... dopuszczalne... określone przez producenta... zgodnie z homologacją... itp...

Widać tobie z tymi ciągnikami tak jest.

Mam uzasadnione dejavu z tematu o maks. szrokości :x

 

Dla mnie SAJMON-77 zasymulowałł OK! :ok

(cokolwiek to znaczy :evil: ) ;)

no może znaczyć np. o wrodzonej przekorze... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak ma się

Cytat:

12a. Dopuszczalna masa całkowita przyczepy przeznaczonej do łączenia z ciągnikiem rolniczym lub pojazdem wolnobieżnym nie może przekraczać sumy dopuszczalnej masy wynikającej z dopuszczalnych nacisków na oś lub osie i masy przypadającej na urządzenie sprzęgające.

 

 

do twojego wpisu

 

F1 34000kg

F2 24000kg

nacisk 100000kg na oś

 

Tak samo dla ciężarowej jak i rolniczej przyczepy.

Przepis z par.3 ust.1 ogranicza masę przyczepy do 24000kg zarówno ciężarowej jak i rolniczej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłaby taka gdyby nie to, że par.3 ust.1 ogranicza ją do 24000kg
- Paragraf trzeci w ustępie pierwszym nic nie ogranicza tylko już w piątym wyrazie wyraźnie zastrzega, żeby się przenieść do ustępu od 2 do 13 by sprawę dopuszczlanej masy przyczepy przeznaczonej do łączenia z ciągnikiem rolniczym mieć załatwioną raz na zawsze:
§ 3. 1. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2–13, nie może przekraczać w przypadku:
12a. Dopuszczalna masa całkowita przyczepy przeznaczonej do łączenia z ciągnikiem rolniczym lub pojazdem wolnobieżnym

nie może przekraczać sumy dopuszczalnej masy wynikającej z dopuszczalnych nacisków na oś lub osie

i masy przypadającej na urządzenie sprzęgające.

- czyli tyle ile na tabliczce i wszystko jasne! :ok

 

Tam zaraz deża-wi u mnie... Ależ skąd. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12a. Dopuszczalna masa całkowita przyczepy przeznaczonej do łączenia z ciągnikiem rolniczym lub pojazdem wolnobieżnym nie może przekraczać sumy dopuszczalnej masy wynikającej z dopuszczalnych nacisków na oś lub osie i masy przypadającej na urządzenie sprzęgające.- czyli tyle ile na tabliczce i wszystko jasne! :ok

 

To, że nie może przekraczać sumy dopuszczalnych nacisków wcale nie znaczy, że suma dopuszczalnych nacisków wyznacza DMC tej przyczepy.... :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54) dopuszczalna masa całkowita – największą określoną właściwymi warunkami technicznymi masę pojazdu obciążonego osobami i ładunkiem, dopuszczonego do poruszania się po drodze;
- To bądź uprzejmy wyjaśnić jakie to właściwe warunki techniczne miały wplyw, że zmieniłeś d.m.c. tej przyczepy raz na 33 tysiące kilogramów, a kolejny raz na 24 tysiące kilogramów?

Cały czas mowa o przyczepie rolniczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To bądź uprzejmy wyjaśnić jakie to właściwe warunki techniczne miały wplyw, że zmieniłeś d.m.c. tej przyczepy raz na 33 tysiące kilogramów, a kolejny raz na 24 tysiące kilogramów?

Cały czas mowa o przyczepie rolniczej.

 

Sajmon na tyle wkręcił nas w sprawę dopuszczalnych nacisków, że skupiając się na nich, zapomniałem o tym ogólnym ograniczeniu wyrażonym w par. 3 ust.1 i stąd ten błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Nas"

No tak... albo ten od deja vu przekornie miesza, albo Sajmon bo zadał temat.

Jeszcze Dario tu się wkradł, Jacdiag fot nazapodawał i Ketiw coś chciał.

OK! Miszczoska wygibajka. :ok

:evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jak wypełnilibyście DIP podczas badania dla przyczepy ciężarowej a jak dla przyczepy ciężarowej rolniczej bo już sam się pogubiłem czytając wasze wypowiedzi !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapomniałem o tym ogólnym ograniczeniu wyrażonym w par. 3 ust.1 i stąd ten błąd.

I na podstawie ogólnego chcesz teraz obniżyć do 24t?

Cytując klasyka z ministerstwa: Przepisy trzeba czytać całościowo . :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby rozwiać wątpliwości: zmodyfikuję trochę twoje pytanie:

Jak prawidłowo określić DMC , naciski osi w przyczepie ciężarowej 3-osiowej (osie nienapędowe) przy rozstawie osi powyżej 1,8 m od 1-3 - 3,62m czyli od 1-2 -1,81m. w załączeniu tab znamionowa.

(.......)

 

F1-34000

(................)

naciski konstrukcyjne:

(....)

oś 1 -10000

oś 2 -10000

oś 3 -10000

dodam od siebie statyczne obciążenie pionowe urządzenia sprzęgającego - 4000 kg

 

A odpowiem na podstawie tego co już powinieneś wiedzieć czytając ten temat:

Z 951 (mam nadzieję, że nie muszę wyjaśniać co to oznacza)

§ 3.11) 1. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2–13, nie może przekraczać w przypadku:

1) pojazdu składowego zespołu pojazdów:

a) przyczepy dwuosiowe – 18 ton,

b) przyczepy trzyosiowe – 24 tony;

 

Mam nadzieję, że wycofujesz się z twierdzenia:

A kto powiedział że jest to przyczepa rolnicza , cały czas rozmawiamy o przyczepie ciężarowej.

Zwłaszcza po tym co napisał:

producent :!: umieszczając na TZ typ SK 800

i montując opony 600/55R26,5 do maszyn rolniczych

o indeksie 165D = 5150 kg 65 km/h

 

Skoro wiemy, że chodzi o rolniczą to na podstawie 951:

12a.19) Dopuszczalna masa całkowita przyczepy przeznaczonej do łączenia z ciągnikiem rolniczym lub pojazdem wolnobieżnym nie może przekraczać sumy dopuszczalnej masy wynikającej z dopuszczalnych nacisków na oś lub osie i masy przypadającej na urządzenie sprzęgające.

12b.19) Maksymalne statyczne obciążenie pionowe urządzenia sprzęgającego w ciągniku rolniczym nie może przekraczać 3000 kg, przy czym:

1) dopuszczalne statyczne obciążenie pionowe urządzenia sprzęgającego nie może przekraczać wartości określonej przez producenta ciągnika rolniczego oraz wartości określonej dla urządzenia sprzęgającego zgodnie z jego świadectwem homologacji;

2) nie może być przekroczony maksymalny nacisk osi tylnej pojazdu, z uwzględnieniem ust. 1 pkt 10.

 

Z pogrubionego tekstu możesz się dowiedzieć, że dopuszczalne statyczne obciążenie pionowe urządzenia sprzęgającego musisz ograniczyć administracyjnie do 3000 kg

 

Należy jeszcze sprawdzić czy naciski na oś nie przekraczaj administracyjnych:

§ 5.11) 1. Nacisk osi nie może przekraczać w przypadku:

1) pojedynczej osi nienapędowej – 10 ton;

Bo tak należy potraktować te osie.

W związku z powyższym:

F2 – 24 000kg

Nacisk na oś 98 kN

Koniec ::hey

:cool:

(pozwoliłem sobie poprawić post na prawidłowy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W związku z powyższym:

F2 – 33 000kg

 

Ja bym się jednak zastanowił, czy nie należy traktować tych warunków łącznie tzn.

- 24000 kg

oraz

-suma dopuszczalnych nacisków osi + nacisk na sprzęg.

 

Czyli należy zastosować mniejszą wartość żeby oba warunki były spełnione.

 

 

Bo inaczej czytając to tak jak Ketiw to można by dojść do wniosku, że jeśli zdarzyłby się samochód osobowy dwuosiowy o MMC 19000 kg to jego DMC na podstawie ust. 4 też wynosiłaby 19000 kg (a nie 18000 z pierwszego warunku).

 

"4. Dopuszczalna masa całkowita samochodu osobowego nie może przekroczyć maksymalnej masy całkowitej określonej przez producenta."

 

Czyli można by powiedzieć, że samochodu osobowego dwuosiowego nie dotyczy DMC 18000 kg, a jedynie ograniczenie do wartości MMC, która może być dowolnie określona przez producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

F2 – 33 000kg

Powoli. Powoli.

I co teraz?

Jak zapakuję się tą przyczepę ma maxa, to sprzęg w ciągniku na 3 tony będzie obciążony?

A gdzie to prawda???

Jak to się stało, że tonę ze sprzęgu zabrało, ze sprzęgu przyczepy, z dyszla przyczepy?

Jakim cudem sypiąc 28 ton na kiper dyszel tylko 3 tony wyciśnie?

W tych przytaczanych punktach 12a i 12b należy wyraźnie rozdzielić co czym jest.

Bo jeżeli z końca zdania w punkcie 12a mówiącego o masie przypadającej na urządzenie sprzęgające przyczepy zdejmiemy tylko pisemnie 1000 kg to wcale nie znaczy, że tym samym opisany w punkcie 12b parametr 3000 kg urządzenia sprzęgającego w ciągniku rolniczym osiągniemy (nie przekroczymy znaczy).

Dla mnie z tą przyczepą rolniczą jest wszystko OK! Tak tylko na końcu dodam uspokajając tym samym mam nadzieję autora - Sajmona-77.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Art. 61. 1. Ładunek nie może powodować przekroczenia dopuszczalnej masy całkowitej lub dopuszczalnej ładowności pojazdu.

2. Ładunek na pojeździe umieszcza się w taki sposób, aby:

1) nie powodował przekroczenia dopuszczalnych nacisków osi pojazdu na drogę;

to zmartwienie obsługi przy załadunku

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=34059#34059

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 ton

Widzę że Niemcy też namotali.

DMC 34000

Własna ok.9000

Ładowność 28000.

Jeszcze dodawać jako tako umiem i wychodzi 37000.

Przy dmc 33000 ładowność będzie 24000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to żeby jeszcze więcej namotać :

- czy 4 tony obciążenia dyszla nie załapuje się na

52) naczepa - przyczepę, której część spoczywa na pojeździe silnikowym i obciąża ten pojazd;

:?::?::?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W związku z powyższym:

F2 – 33 000kg

 

Ja bym się jednak zastanowił, czy nie należy traktować tych warunków łącznie tzn.

- 24000 kg

oraz

-suma dopuszczalnych nacisków osi + nacisk na sprzęg.

 

Czyli należy zastosować mniejszą wartość żeby oba warunki były spełnione.

No cóż muszę przyznać Tobie rację, a Dario64 powiedzieć, że udało mu się mnie wpuścić w maliny telefonicznie.

Za szybko przeczytałem punk 12 a

Oczywiście F2 tej przyczepy ma wynosić mniejszą wartość z dwóch warunków czyli tak jak napisał Michał

DMC administracyjne przyczepy F2=24 000 kg

 

Niestety punkt 12a przeczytałem zbyt szybko i wyłączyłem przyczepy ciężarowe z punktu 1

czyli przeczytałem to mniej więcej tak:

Dopuszczalna masa całkowita przyczepy przeznaczonej do łączenia z ciągnikiem rolniczym lub pojazdem wolnobieżnym wynosi

A to jest nie prawda :!:

 

Aby wyjaśnić o co chodzi z zastrzeżeniem punktu 12a podam przykład:

jest przyczepa 3 osiowa z naciskami po 7 000 kg oraz naciskiem na sprzęg 3000 kg to DMC takiej przyczepy ciężarowej rolniczej można dać - 24 000 kg

 

Na swoje usprawiedliwienie (jeżeli jest takowe) - mogę dodać, że mam dzisiaj duży ruch i ten telefon od Darka :nook

 

[ Dodano: 23-02-2015, 16:40 ]

Dodam tylko, że dla Darka dopóki ktoś mu tego nie wbije młotkiem to dalej uważa, że f2 =33 000 kg :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście F2 tej przyczepy ma wynosić mniejszą wartość z dwóch warunków czyli tak jak napisał Michał

DMC administracyjne przyczepy F2=24 000 kg

Czyli każda naczepa trzyosiowa ma mieć DMC 24 000kg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam tylko, że dla Darka dopóki ktoś mu tego nie wbije młotkiem to dalej uważa, że f2 =33 000 kg :x

Tej wersji będę bronił przynajmniej do jutra godz. 7 z minutami ,jak sprawdzę w katalogu czy były homologowane rolnicze powyżej 24t. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli każda naczepa trzyosiowa ma mieć DMC 24 000kg?

No tak trochę tym wpisem zamieszałeś (wychodząc literalnie), ale nie zmienia to faktu, że ustawodawca rozróżnia w tym dzienniku:

Dopuszczalna masa całkowita pojazdu członowego lub zespołu złożonego z pojazdu silnikowego i przyczepy

Piszący nie wiedział, że znajdzie się taki Adam.

Ja jednak twierdził będę, że dla naczep nie ma określonej DMC,

 

Co prawda wychodząc z definicji naczepy:

52) naczepa - przyczepę, której część spoczywa na pojeździe silnikowym i obciąża ten pojazd;
I jest to powód do wielu interpretacji, ale można to w przyszłości zmienić, bo na pewno ustawodawca pisząc rozporządzenie o warunkach technicznych rozróżnia przyczepę od naczepy i zespół pojazdów od pojazdu członowego

 

Twierdzę też, że możemy to w przyszłości zapisać :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twierdzę też, że możemy to w przyszłości zapisać :cool:

Nawet należałoby to zrobić aby w końcu ujednoznacznić te zapisy, tak aby nie było już dywagacji natury

Piszący nie wiedział, że znajdzie się taki Adam.

Ja jednak twierdził będę, że dla naczep nie ma określonej DMC,

Nawet jeżeli nie powinno się administracyjnie ograniczać tego parametru dla naczep to powinno się to jednoznacznie zapisać, że DMC=MMC i po zawodach. A tak to mamy naczepę-przyczepę dla której ograniczono DMC do 24 t i każda naczepa trzy osiowa, w teorii, nadaje się do wożenia spienionego polistyrenu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to powinno się to jednoznacznie zapisać, że DMC=MMC i po zawodach.

A nie uważasz, że życie by było łatwiejsze, gdyby diagności mieli organizację reprezentatywną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.