max72 Napisano 3 Sierpień 2015 Share Napisano 3 Sierpień 2015 A czy do sprawdzenia wykorzysta się projekcyjny ekran a skąd się wziął ekran jeżeli: "15. Po zajęciu miejsca kierowcy uprawniony diagnosta powinien tak regulować lusterkiem zewnętrznym (lewym wstecznym), aby pole widzenia widoczne w lusterku umożliwiało kierowcy widzenie: 1) sprawdzianów o wysokości h (h = 50 mm + odległość oczu kierowcy od nawierzchni podłoża) umieszczonych na miejscu pomiarowym, jak pokazano na rysunku nr 1;" W/g mnie powinny to być dwa sprawdziany ustawione tak jak na rysunku I jeszcze chciałbym powtórzyć pytanie z poprzedniego tematu: "I teraz następne pytanie, jak długie powinno być minimalne wymagane pole widzenia na poziomie podłoża? 20m od położenia oczu kierowcy czy może 30m czy też inna odległość?" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 3 Sierpień 2015 Share Napisano 3 Sierpień 2015 "I teraz następne pytanie, jak długie powinno być minimalne wymagane pole widzenia na poziomie podłoża? 20m od położenia oczu kierowcy czy może 30m czy też inna odległość?" Wg mnie masz widzieć obszar wyznaczony przez sprawdziany i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 3 Sierpień 2015 Share Napisano 3 Sierpień 2015 inna odległość To jest dobra odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarekd22 Napisano 3 Sierpień 2015 Share Napisano 3 Sierpień 2015 nr homologacji jest zazwyczaj nabity od dołu obudowy lusterka (dotyczy całego lusterka), jeżeli wkład oryginalny to chyba wszystko jest ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 3 Sierpień 2015 Autor Share Napisano 3 Sierpień 2015 Czyli: Co musi mieć zrobione anglik coby dostać badanie. 1 - wymienione reflektory na kontynentalne. 2 - poprawne widzenie w lewym lusterku. 3 - tylne światło p. mgielne po lewej stronie, na środku lub po obu stronach (nie może być tylko po prawej) - wszyscy to pomijają, a w wielu autach, które maja niesymetryczne tylne lampy, trzeba będzie wymienić też tylne lampy zespolone. 4 - prędkościomierz wyskalowany również w km/h (drogomierz może już być w milach?). 5 - musi być nowy z europejskim homo lub uprzednio zarejestrowany w kraju unii. 6 - musi mieć w dokumentach (DR, COC, WE, KP) potwierdzoną kategorię M1 7 - ? coś jeszcze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
max72 Napisano 3 Sierpień 2015 Share Napisano 3 Sierpień 2015 wszyscy to pomijają tu pojechałeś po bandzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 3 Sierpień 2015 Share Napisano 3 Sierpień 2015 Badanie od lekarza - kierowca mańkut Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 3 Sierpień 2015 Share Napisano 3 Sierpień 2015 2 - poprawne widzenie w lewym lusterku. Lusterko musi być regulowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 3 Sierpień 2015 Share Napisano 3 Sierpień 2015 =W/g mnie powinny to być dwa sprawdziany ustawione tak jak na rysunku I jeszcze chciałbym powtórzyć pytanie z poprzedniego tematu: "I teraz następne pytanie, jak długie powinno być minimalne wymagane pole widzenia na poziomie podłoża? 20m od położenia oczu kierowcy czy może 30m czy też inna odległość?" Proszę, dwa sprawdziany i minimalne wymagane pole widzenia na poziomie podłoża Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
loboda1a Napisano 3 Sierpień 2015 Share Napisano 3 Sierpień 2015 Czyli: Co musi mieć zrobione anglik coby dostać badanie. 1 - wymienione reflektory na kontynentalne. 2 - poprawne widzenie w lewym lusterku. 3 - tylne światło p. mgielne po lewej stronie - wszyscy to pomijają, a w wielu autach trzeba będzie wymienić też tylne lampy zespolone. 4 - prędkościomierz wyskalowany również w km/h (drogomierz może już być w milach?). 5 - musi być nowy z europejskim homo lub uprzednio zarejestrowany w kraju unii. 6 - musi mieć w dokumentach (DR, COC, WE, KP) potwierdzoną kategorię M1 7 - ? coś jeszcze? Psuj mógłbyś rozwinąć dla mnie skróty (COC,WE,KP) ? Lub bardziej łopatologicznie opisać jakie dokumenty potwierdzą że dany pojazd posiada kategorię M1 ? Z góry dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 3 Sierpień 2015 Share Napisano 3 Sierpień 2015 Mamy takie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 3 Sierpień 2015 Share Napisano 3 Sierpień 2015 A czy do sprawdzenia wykorzysta się projekcyjny ekran a skąd się wziął ekran jeżeli: "15. Po zajęciu miejsca kierowcy uprawniony diagnosta powinien tak regulować lusterkiem zewnętrznym (lewym wstecznym), aby pole widzenia widoczne w lusterku umożliwiało kierowcy widzenie: 1) sprawdzianów o wysokości h (h = 50 mm + odległość oczu kierowcy od nawierzchni podłoża) umieszczonych na miejscu pomiarowym, jak pokazano na rysunku nr 1;" zapewne z p. 16 16. Sprawdzianem może być dowolny przedmiot o wymaganej minimalnej wysokości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ARTUR2214 Napisano 3 Sierpień 2015 Share Napisano 3 Sierpień 2015 ale pozostaje oprócz sprawdzianów widzenie - minimalnego wymaganego pola widzenia na poziomie podłoża jak n a rys nr. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmiodzio Napisano 3 Sierpień 2015 Share Napisano 3 Sierpień 2015 A co z TR ,wychodzi na to że muszą być tylko robimy : b) sprawdzenie prawidłowości oznaczeń i stanu tablic rejestracyjnych pojazdu; sprawdzenie nie dotyczy badania, o którym mowa w art. 81 ust. 3 ustawy, z wyjątkiem pojazdów zarejestrowanych czasowo na podstawie art. 74 ust. 2 pkt 2 lit. c ustawy;”, ---to znaczy co ,że podróbki przejdą. Brak zmiany w pkt 01/a w dziale I zał. !. tablice muszą być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 3 Sierpień 2015 Share Napisano 3 Sierpień 2015 a co ,do tej pory to nie przechodziły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 3 Sierpień 2015 Autor Share Napisano 3 Sierpień 2015 tu pojechałeś po bandzie A dlaczego? W poprzednich trzech tematach nikt się nawet nie zająknął na temat niesymetrycznych świateł zespolonych tylnych... mógłbyś rozwinąć dla mnie skróty certificate of conformity deklaracja zgodności WE Karta Pojazdu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarekd22 Napisano 3 Sierpień 2015 Share Napisano 3 Sierpień 2015 A co z TR ,wychodzi na to że muszą być tylko robimy : b) sprawdzenie prawidłowości oznaczeń i stanu tablic rejestracyjnych pojazdu; sprawdzenie nie dotyczy badania, o którym mowa w art. 81 ust. 3 ustawy, z wyjątkiem pojazdów zarejestrowanych czasowo na podstawie art. 74 ust. 2 pkt 2 lit. c ustawy;”, ---to znaczy co ,że podróbki przejdą. Brak zmiany w pkt 01/a w dziale I zał. !. tablice muszą być Raczej nie trzeba tablic, wszystko zależy od interpretacji (zapomnieli tylko dopisać do załącznika) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 3 Sierpień 2015 Share Napisano 3 Sierpień 2015 zapomnieli tylko dopisać do załącznika Brak zmiany w pkt 01/a w dziale I zał. Po co skoro sprawdzenie nie dotyczybadania ......Czyli pomija się ten punkt tabeli.(0.1)-Przedmiot i zakres badania-tablice rejestracyjne-bo tego punktu nie sprawdzamy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 3 Sierpień 2015 Autor Share Napisano 3 Sierpień 2015 Czyli blachy mają być, a nie sprawdzamy ich legalizacji - dobrze kumam? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 3 Sierpień 2015 Share Napisano 3 Sierpień 2015 Jestem po szkoleniu i tam Pan z ministerstwa mówił,że można bez tablic tzw pierwsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 3 Sierpień 2015 Share Napisano 3 Sierpień 2015 Pan z ministerstwa mówił Ło to szkolenie że hej - zwłaszcza, że rozporządzenie według tego Pana wchodzi z dniem 01.01.2015 r. - dużo mówi nic nie robi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 3 Sierpień 2015 Share Napisano 3 Sierpień 2015 Czyli blachy mają być, a nie sprawdzamy ich legalizacji - dobrze kumam? Według mnie nie musi.Skąd mi wiedzieć ,czy są skoro tego nie sprawdzam Jak dla mnie mogą być blachy,papierowe,plastikowe,kredą napisane......a nawet "na niby" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 3 Sierpień 2015 Share Napisano 3 Sierpień 2015 a nawet "na niby" Najczęściej tak właśnie będzie ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 3 Sierpień 2015 Share Napisano 3 Sierpień 2015 Ja po przeczytaniu 3 razy twierdze że TR mają być zgodne z DR z kraju pochodzenia, natomiast z czego i są wykonane i czy odpowiadają warunkom nie sprawdzamy bo nie ma rozporządzenia określającego te warunki. Może zmienię zdanie jak przeczytam jeszcze kilka razy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 3 Sierpień 2015 Share Napisano 3 Sierpień 2015 To jeszcze do słynnych szkoleń .................. (właściwych) .............Panów ................... np "B" z miejscowości ....................też ją nazwę "B" którzy "już pewnie" sprawdzają malowanie linii dedykuję dwa cytaty: W odniesieniu do §1 pkt. 3 projektu rozporządzenia powinien on być całkowicie wykreślony i nie brany pod uwagę, ponieważ zdaniem OSDS-u pozostaje w sprzeczności z regulaminem 46 EKG ONZ seria poprawek 2 lub wyżej, zapisem o którym mowa w art. 83 ust. 4 ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz rozporządzeniem w sprawie szczegółowych wymagań w stosunku do stacji przeprowadzających badania techniczne pojazdów z dnia 10 lutego 2006 r. (Dz.U. 2006 nr 40 poz. 275) Dodatkowo wyposażenie pojazdów samochodowych w lusterka reguluje załącznik nr 12 rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia źródło: http://legislacja.rcl.gov.pl/docs//520/248682/248684/248687/dokument138013.pdf uwaga dotycząca wprowadzonego w projekcie sposobu badania widoczności w lusterku zewnętrznym - celem tej procedury jest sprawdzenie, czy lusterko oznakowane znakiem homologacji zgodnym z regulaminem EKG ONZ nr 46 seria poprawek 00 lub 01, dyrektywą 71/127/EWG lub dyrektywą 2003/97/WE oraz lusterka, którego oznaczenie homologacyjne jest niewidoczne, zapewni właściwe pole widzenia do tyłu. Mając na względzie, iż regulamin EKG ONZ nr 46 seria poprawek 02 przewiduje symetryczność wymagań technicznych dla pola widzenia dla lusterek prawego i lewego uznano, iż sprawdzenie pola widoczności w takim przypadku nie jest wymagane. Należy zauważyć, iż pomiar widoczności nie wymaga stanowiska pomiarowego, co najwyżej miejsca pomiarowego, z kolei pomiary, ze względu na ich prosty charakter, nie wymagają stałego umiejscowienia i mogą być wykonane na stanowisku kontrolno-pomiarowym, w miejscu przeznaczonym do parkowania dla klientów stacji, na stanowisku zewnętrznym w połączeniu z drogą dojazdową do stanowiska zewnętrznego lub wjazdem na stanowisko kontrolno-pomiarowe. źródło: http://legislacja.rcl.gov.pl/docs//520/248682/248684/248685/dokument146183.pdf Pogrubienia moje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.