Skocz do zawartości

Badania anglików "po nowemu"


Psuj

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki za wyjaśnienie. Trochę się rozjaśniło :)

 

ps. mam rozumieć, że przy okrojonym zakresie nie ustalamy terminu kolejnego badania technicznego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ps. mam rozumieć, że przy okrojonym zakresie nie ustalamy terminu kolejnego badania technicznego ?
- no i tu jest właśnie ZONK przynajmniej dla mnie, bo bez daty pierwszej rejestracji nie potrafię kolejnego terminu badania wyznaczyć. Czy muszę pozostaje pytanie. I może tu właśnie kłania się potrzeba PC, które po części choć mogłoby rozjaśnić sprawę.

Terminy kolejnych badań dla nowego angola też robią się ciekawe... :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ważne czy ładowność w dowodzie jest podana, czy jej tam nie ma. Ona ma grać!

 

W M1 :?:

 

ok jest tak

 

Dopuszczalna ładowność pojazdu oraz liczba miejsc (siedzeń), o których mowa powyżej, są określane na podstawie dokumentów wydanych zgodnie z przepisami o ruchu drogowym. Pojazdy, które w tych dokumentach nie mają określonej dopuszczalnej ładowności lub liczby miejsc, uznaje się również za samochody osobowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co za różnica w jakiej kategorii. Skąd mam wiedzieć czy pojazd może zabrać na pokład daną liczbę osób.

 

[ Dodano: 05-08-2015, 08:00 ]

OK jurekb. Pojazd ma 950 kilogramów masy własnej i 1350 kilogramów dopuszczalnej masy całkowitej. Pytanie, czy może mieć 7 miejsc do siedzenia i tym samym przewozić taką liczbę osób?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie doszedłem do wniosku, że jak "interpretatorzy" wejdą na forum to mają gotowca, bez większych starań. Ja rozumiem, że rozporządzenie jest napisane w taki sposób, że niejeden się pogubi, ale nie przesadzajmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się zastanawiam po kiego to rozporządzenie w końcu jest, by realizować unijny wyrok, czy raczej pod górkę z angolami mieć.

Zaraz się Unia dopatrzy, że dyskryminujemy nowe angole karząc je badaniem i w ogól, że się lamp i luster czepiamy. :hah:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po kiego to rozporządzenie w końcu jest

Również po to między innymi, by nigdy nie było jednakowo oraz by nadal byli diagności dobrzy i źli, WK dobre i złe, by nadal było po polsku ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz się Unia dopatrzy, że dyskryminujemy nowe angole karząc je badaniem i w ogól, że się lamp i luster czepiamy. :hah:
Unia wyraziła zgodę na taką formę dopuszczenia tych pojazdów, więc teraz się czepiać nie będą.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No OK. Jest okresowe badanie przed pierwszą rejestracją. Jest jego zakres = Short Zakres.

- Jak się odnieść do warunków technicznych zależnych od daty pierwszej rejestracji?

- Jaki termin badania wyznaczyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również po to między innymi, by nigdy nie było jednakowo oraz by nadal byli diagności dobrzy i źli, WK dobre i złe, by nadal było po polsku ,,,
:oops:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

– konstrukcyjnie przystosowany do ruchu lewostronnego (z kierownicą umieszczoną po prawej stronie pojazdu), który został następnie przebudowany i przystosowany do ruchu prawostronnego (z kierownicą umieszczoną po lewej stronie pojazdu).”;

 

Co pozostanie martwym przepisem wobec braku wymogu takiego zapisu w uwagach zaświadczenia.

Ależ jest wymóg:
8) Należy wpisywać przekroczone parametry administracyjne w zakresie mas, wymiarów, nacisków oraz ich wartości, ustalone dane niezbędne do rejestracji pojazdu, stwierdzone niezgodności z warunkami technicznymi pojazdów, stwierdzone usterki wraz z podaniem numeru z kolumny pierwszej, odpowiedniego opisu usterki z kolumny trzeciej, oraz oceny z kolumny czwartej załącznika nr 1 i/lub 2, ograniczenia przy zezwoleniu na używanie pojazdu i jego termin, a także: informacje dotyczące wyposażenia pojazdu w zamontowane urządzenie techniczne z podaniem numeru i daty wystawienia protokołu i decyzji dopuszczającej urządzenie do eksploatacji wydanej przez właściwy organ dozoru technicznego oraz zapis informujący o braku w dowodzie rejestracyjnym miejsca przeznaczonego na odpowiedni wpis, informację o przystosowaniu pojazdu konstrukcyjnie do ruchu lewostronnego (z kierownicą umieszczoną po prawej stronie pojazdu) oraz inne uwagi.
I dotyczy to zarówno "anglika" w oryginale, jak i przerobionego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry aboz, ale to się z deka żre:

(z kierownicą umieszczoną po lewej stronie pojazdu)
(z kierownicą umieszczoną po prawej stronie pojazdu)
- dlatego użyłem "poprawnej rejestracji", że może gdzieś w dokumentacji podano info o umieszczeniu kierownicy w pojeździe przed jej przełożeniem.

----------------------------------------------------------------------------------------

Przecież masz datę I rej. w zagranicznym DR.
- OK. OK.

Panie Michale, ale ja klepię o nowym nierejestrowanym pojeździe, dla którego przewidziano to nowe/stare okresowe badanie, a na bank o jego short zakresie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby na jakiej podstawie ?

informację o przystosowaniu pojazdu konstrukcyjnie do ruchu lewostronnego
Dla mnie to oznacza, że pojazd tak opuścił fabrykę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JANUSZ60, opanuj ty się. Mówię o OBT przed pierwszą i dalszymi konsekwencjami wpisu do DR. Reszta to historia, której zapewne nikt nie wyprostuje w najbliższym czasie. No chyba, że WK będą się przyglądać takim pojazdom w czasie wymiany DR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No OK. Jest okresowe badanie przed pierwszą rejestracją. Jest jego zakres = Short Zakres.

- Jak się odnieść do warunków technicznych zależnych od daty pierwszej rejestracji?

- Jaki termin badania wyznaczyć?

 

No to wróć do Dz.U. i pięć razy przeczytaj jakich pojazdów dotyczy ten "short zakres"

 

Aaaaa... i polecam przenieść się po odnośnikach do ustawy... bo bez tego ni w ząb...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo bez tego ni w ząb...
- no ni w ząb.

Ja wiem, że mogę nadawać w innej skali... :hah:

Idzie o to, żeby słonia nie rejestrować.

Kiedyś wytknięto, całkiem nie tak dawno, absurdy naszych przepisów i trudnej sztuki urzędowego języka.

Okay, WK jest ślepe i nie widzi pojazdu, natomiast teraz w przypadku nowego angola on jest na stanowisku i co...

Zaś gary pobite bo ma homo, za to przyjechał bez bieżnika i trza dać pozytywa.

No dzięki za odnośniki - proszę o to pierwszy z nich ustawowy:

1) nowy pojazd,

dla którego wydano świadectwo zgodności WE,

świadectwo zgodności,

dopuszczenie jednostkowe pojazdu,

decyzję o uznaniu dopuszczenia jednostkowego pojazdu albo

świadectwo dopuszczenia indywidualnego WE pojazdu;

- short zakres zrobiony i co - oczy diagnosty ślepe na całą resztę. Wiem, że to niszowe wymysły, ale... Ale spotyka się różne cuda przecież.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli u was przekładańce też jeszcze chodzą ?
Pewnie chodzą, ale ja ostatnio żadnego nie widziałem. Natomiast ustawodawca nadal dopuszcza taką możliwość... :x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.