Skocz do zawartości

Badania anglików "po nowemu"


Psuj

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli ma kategorię N1 to wie, że to ciężarowy. Jeśli nie ma nic (ani "opisu", ani kategorii) to klasyfikuje zgodnie z tym co "widzi", albo znajdzie w katalogu po numerze homo albo będzie miał w opinii rzeczoznawcy.

 

 

[ Dodano: 11-08-2015, 16:37 ]

A dlaczego? A jak powstał na bazie ciężarówki? :P Samochody specjalne mogą mieć kategorię zarówno M, jak i N.

 

W nieobowiązującym już rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 24 października 2005 r. w sprawie homologacji typu pojazdów samochodowych i przyczep samochody kempingowe były wyraźnie zdefiniowane jako kategoria M. Nie wiem jak jest teraz w obowiązujących przepisach (pewnie teraz "definicji" trzeba w prawie UE szukać).

 

le skąd diagnosta ma wiedzieć, że to osobowy, skoro w dowodzie może nie być wprost takiej informacji (nazwy), a jest spora grup pojazdów (tych nowszych) bez kratki, mających jednak kategorię N1.

 

Jeśli ma kategorię N1 to wie, że to ciężarowy. Jeśli nie ma nic (ani "opisu", ani kategorii) to klasyfikuje zgodnie z tym co "widzi", albo znajdzie w katalogu po numerze homo albo będzie miał w opinii rzeczoznawcy.

Diagnosta niejest instytucją certyfikującą i nie może określać klasy pojazdu (kategori) ,to jest stanowisko TDT-u

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale my w tym przypadku nie bazujemy na opiniach, a staramy się to wszystko rozkminić lepiej, a nawet jeszcze bardziej lepiej niż wspomniane lepiej, bo najlepiej i stosujemy się do objaśnień zaświadczenia.

Zapytaj tego "stanowiska" skąd diagnosta bierze kategorię homo do ADR-Zaświadczenia.

(Poprawna forma to "ja", a nie "my". Sorry.)

A tam jeden z ostatnich przykładów jak jedna i ta sama instutucja jedne i te same podmioty kontroluje czy tam interpretetutuje:

:arrow:http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=239300#239300

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie,

Chciałbym się dowiedzieć czy ktoryś z was zrobił już stanowisko pomiarowe, na zewnatrz nie mozna a na stanowisku kontrolnym nie bardzo mam miejsce 2,5 m zeby postawić te dwa sprawdziany.

Jak to u was sie udało zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale w 1076 w załączniku nr 2 pkt 3.

Pomiar pola widzenia nie powinno dokonywać się w warunkach atmosferycznych niekorzystnych w stopniu mogącym wpływać na wynik pomiaru

 

Według mojego rozumienia to na zewnątrz nie można bo jak przyjedzie w deszcz lub zimę przy padającym sniegu???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym się dowiedzieć(...)
- zapodaj e-mail, a spełni się Twe życzenie, trza dzielić się przecież. :roll:

Widzisz...

Wymyślili stanowisko i dowolność zostawili. Prawdopodobnie dlatego aby dodatkowo nie zmieniać rozporządzenia w sprawie wymagań dla SKP.

Ja robię coś na wzór tych różowych łat. Nie wiem tylko jeszcze czy na parkingu, czy na miejscu do hałasu, ale nie ważne... Gdzieś znajdę kawałek równego i twardego w poziomie placu. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mojego rozumienia to na zewnątrz nie można

Można

Pomiar pola widzenia nie powinno dokonywać się w warunkach atmosferycznych niekorzystnych w stopniu mogącym wpływać na wynik pomiaru

jak przyjedzie w deszcz lub zimę przy padającym sniegu???

A są to warunki niekorzystne :?

To może należy też wpisywać ograniczenia w poruszaniu się tymi pojazdami(np.zakaz poruszania się w czasie niekorzystnych warunków atmosferycznych).Bo jeśli warunki atmosferyczne wpływają na wynik pomiaru to tak samo niekorzystne warunki atmosferyczne wpływają na widoczność w tym lusterku w czasie normalnej jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u nas WK nakazal zeby to bylo wlasnie w srodku, po ciezkich probach udalo sie zmiescic pojazd i miec po lewej stronie 2,5 metra , ja rowniez chcialem to zrobic na zewnatrz tym bardziej ze mam rowna i twarda powierzchnie obok na stanowisku do tachografów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większej bzdury dawno nie słyszałem , co ma WK to tego jak wykonujesz badanie?

Jak ta Twoja ?

W dobie bzdurnych przepisów, najczęściej WK decyduje o tym jak wykonujemy badania,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ta Twoja ?

O co tobie chodzi przecież piszemy o stanowisku do sprawdzenia wymaganego pola widzenia , przeciez mogę to wykonywać na zewnątrz kto mi zabrania tego ? WK mi to określa ? Dlatego napisałem że to bzdura według mnie, przeciez nie pisałem ogólnie o wszystkim tylko tym konkretnym przypadku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O co tobie chodzi

Właśnie o bzdury jakie wygadujesz, ile razy sprzeciwiłeś się decyzji swojego WK ?

Nie wiemy dlaczego ktoś w WK tak zarządził, może miał ważny powód, a może tylko by pokazać kto rządzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Janusz czy Ty zawsze tak wszystko odbierasz ? W tym konkretnym przypadku chyba nie trzeba przyjmować decyzji WK , tym bardziej że mamy to czysto i klarowne przedstawione co do postępowania, więc nie ma co drążyć tematu i sprzeczać się kto ma rację , czy kto tu rządzi..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko spytałem, ile razy Ty się sprzeciwiłeś,,,

Zbyt dobitnie to ujmujesz " sprzeciwiłeś" , nie muszę tego robić , nie robiłem i zawsze się potrafiłem porozumieć z moim WK w większości przypadków. Nie stoję po drugiej strony barykady przecież , więc daj na luz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na zewnatrz nie mozna

Myśmy wykonali stanowisko na zewnątrz w polu akustycznym, jak będzie piękne słońce. I udało się zmieścić i wyznaczyć stanowisko na stacji, w razie słoty i warunków zimowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie cena jest ok.Moim zdaniem należy też pamiętać o wystawieniu DIP-u przy tym badaniu.Bo zapis ten nie uległ zmianie:

"10. Wykonując okresowe badanie techniczne, o którym mowa w art. 81 ust. 3 ustawy, uprawniony diagnosta wystawia

dokument identyfikacyjny pojazdu, który jest załącznikiem do zaświadczenia o przeprowadzonym badaniu technicznym

pojazdu. Wzór dokumentu identyfikacyjnego pojazdu jest określony w załączniku nr 4 do rozporządzenia."

 

[ Dodano: 13-08-2015, 20:09 ]

Ciekawe dlaczego w DIP-ie nie wprowadzono informacji o "kierownicy po prawej stronie" :? Może w natłoku pracy umknęło im :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.