Skocz do zawartości

Zmiana rodzju pojazu z ciężarowego N1 na osobowy M1-a homolo


bambus

Rekomendowane odpowiedzi

Czyli fabryczne mocowanie, nowe fotele, nowe pasy (faktury, rachunki, homologacje). Dokument z warszatu o przerobce i mozna smialo ptzrprowadzac badanie z wynikiem P ?

PS. Czy fotele moga byc z odzysku, uzywki ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czytalem, ale tam jest mowa o zintegrowanych fotelach z pasami, a co jesli pasy i fotele sa odrebnymi elementami ? Miejsce kotwiczenie pasow i montazu foteli byloby oryginalne, bo fizycznie byloby to mozliwe. Co wtedy z fotelami i pasami w takim razie ? Moga byc "uzywane" wg mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie też. Wiadomo, że taka zmiana najprzyjemniejsza jest w ocenie, kiedy najbardziej do oryginału zbliżona będzie. A jak każdy taboret spod innego tyłka wytargany na zmiany, to odechciewa się podchodzić do samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda tylko, że nie dopracowali jak nowe i zaczynają się schody. Czy nowe to te, które kilka lat jako nieużywki zalegają w magazynie na półce, czy może to te, które mam w szafce? :x

A może nowe to takie, które poparte są datą produkcji na metce wraz fakturą?

Oby te ostatnie nie były z rozbitka wytargane i przez portal ma fakturę sprzedane! :x

 

OK. Cdn. poradnika nie nastąpi, bo pora szykować się na skoki. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy nowe to te, które kilka lat jako nieużywki zalegają w magazynie na półce, czy może to te, które mam w szafce? :x

A może nowe to takie, które poparte są datą produkcji na metce wraz fakturą?

 

I znów rozbijanie g..na na atomy.

Nikogo nie interesuje "jak nowe" to jest, tylko żeby nie było wymontowane z innego pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To akurat, nie wina przepisu (wszyscy wiedzą co to nowe) a mentalności Polaka,

który nie zaśnie, dopóki kogoś, czegoś nie przekręci ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JANUSZ60, miałem kilka pojazdów, gdzie salon do zamontowanej kraty w N1 dawał klientowi w prezencie środkowy pas w foliowym opakowaniu, co go to przed II-gim etapem i rejestracją wymontowali z pojazdu. Nowy jest czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy jest czy nie?

Jeżeli wymontowany z pojazdu przed jego rejestracja to nowy.

W pkt 15 jest mowa o pasach ,muszą być nowe .

Zgadza się, ale fotele już mogą być używane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w którym miejscu przepis odnosi się do rejestracji?

Nie odnosi się, ale poza specyficznymi przypadkami nie da się używać pojazdu nie zarejestrowanego, a skoro nie był użytkowany pojazd to jego wyposażenie jest nowe ;) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

np. podczas "kontroli jakości".
Pasy przechodzą kontrolę jakości przed montażem. Potem jest tylko kontrola samego zamontowania pasa w pojeździe, co nie ma nic wspólnego z jego użyciem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Należy jeszcze zastanowić się, co oznacza "ponowne użycie". Sens przepisu mógłby wskazywać, że chodzi o ponowny montaż, do którego nie można używać wymontowanych części.

 

Tak czy siak - w wielu przypadkach martwy przepis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 years later...

Panowie temat dawno nie odświeżony.  ]

Prośba o przypomnienie jak to zrobić teraz.

Znajomy kupił kiedyś od kogoś samochód z M1 5 os. w ramach mniejszej akcyzy ktoś go zrobił N1 2 os.

Jak wrócić do M1 5 os?

Powiedziałem aby zdobył homologację od producenta (najtaniej)  z jego nr VIN iż zszedł z linii jako M1 5os.

Zaświadczenie wydane przez uprawniony podmiot z odpowiednim PKD o zdemontowaniu kratki i montażu siedzeń, pasów i zagłówków (najlepiej z rachunkiem za zakup zamontowanych nowych elementów, lub oświadczenie, w przypadku pasów, siedzeń i zagłówków pierwotnie zamontowanych w pojeździe;

I teraz co ? Potwierdzenie dla mocowania siedzeń i kotwiczenia pasów bezpieczeństwa przez TDT

Okręgowa SKP i WK? 

Czy mam rację? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, kajoj007 napisał:

Zaświadczenie wydane przez uprawniony podmiot z odpowiednim PKD o zdemontowaniu kratki i montażu siedzeń, pasów

Tak

17 minut temu, kajoj007 napisał:

najlepiej z rachunkiem za zakup zamontowanych nowych elementów, lub oświadczenie, w przypadku pasów, siedzeń i zagłówków pierwotnie zamontowanych w pojeździe

Nie

17 minut temu, kajoj007 napisał:

I teraz co ?

Albo to:

"...§ 9f. W samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony (kategorii N1) o nadwoziu rodzaju BB mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na zmianie liczby siedzeń powodującej zmianę rodzaju pojazdu na samochód osobowy lub specjalny, o którym mowa w przepisach o rejestracji pojazdów, jeżeli są spełnione wymagania techniczne dotyczące wytrzymałości siedzeń i ich mocowania, kotwiczenia pasów bezpieczeństwa, potwierdzone badaniami na zgodność z wymaganiami Regulaminów nr 14 i 17 EKG ONZ, wykonanymi przez jednostkę uprawnioną albo Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego. Siedzenia powinny być wyposażone w pasy bezpieczeństwa spełniające wymagania Regulaminu nr 16 EKG ONZ. Przynajmniej dwa siedzenia powinny być wyposażone w zaczepy ISOFIX, spełniające wymagania Regulaminu nr 14 EKG ONZ, w tym co najmniej jedno siedzenie w drugim rzędzie. ..."

Albo:

"...§ 9i. W przypadku pojazdów, w których wykonano mocowania siedzeń i pasów bezpieczeństwa w procesie produkcyjnym, badanie wykonane przez jednostkę uprawnioną albo Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego, o którym mowa w § 9b, 9d, 9f i 9g, może być zastąpione oświadczeniem producenta pojazdu podstawowego potwierdzającym prawidłowość zamontowania odpowiednich pasów i siedzeń.”; ..."

Następnie:

19 minut temu, kajoj007 napisał:

Okręgowa SKP i WK

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, kajoj007 napisał:

Powiedziałem aby zdobył homologację od producenta (najtaniej)  z jego nr VIN iż zszedł z linii jako M1 5os.

Ale co to wnosi do sprawy? To, że kiedyś był jakiś nie ma teraz znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, kajoj007 napisał:

Powiedziałem aby zdobył homologację od producenta (najtaniej)  z jego nr VIN iż zszedł z linii jako M1 5os.

Trzeba patrzeć w §§§które Adam wyłożył, a nie robić podchody bo "(najtaniej)" wychodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.