blakop Napisano 27 Luty 2016 Share Napisano 27 Luty 2016 Żabojady owszem - ale nawet wtedy nie wiesz, czy nie ma czegoś jeszcze w tych oznaczeniach (często po znaku "/" mają dodatkowe oznaczenia niezawarte w VIN). Trochę to mało, żeby jednoznacznie takie dane określić i w dokumencie urzędowym określić. Poza tym jedna czy dwie marki wiosny nie czynią. Poza tym tak jak Michał pisze - dopiero od niedawna można dowolnie edytować te rubryki. Przez wiele lat było to niemożliwe, o czym zresztą była mowa już wielokrotnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 27 Luty 2016 Share Napisano 27 Luty 2016 - ależ ja mam świadomość tego co Michał pisze i właśnie dlatego z tym, no właśnie nawet nie wiadomo z czym, u mnie na badaniu ma P. Za przyzwoleniem "Ot - życie..." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 27 Luty 2016 Share Napisano 27 Luty 2016 od jakiegoś czasu jest już możliwość wpisywania wszystkiego "z palca" Tak mniej więcej, od jakiego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 27 Luty 2016 Share Napisano 27 Luty 2016 Tak mniej więcej, od jakiego ? O ile dobrze pamiętam to od czasu, kiedy przestał istnieć "katalog ITS". Czerwiec 2013? Jednak wpisywanie kategorii czy wersji/wariantu wymaga od urzędnika jak gdyby wprowadzenia wszystkich danych pojazdu, tworząc jednocześnie nową pozycję "lokalnego katalogu", co nie jest sytuacją "standardową", więc niewiele osób z tego korzysta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 27 Luty 2016 Share Napisano 27 Luty 2016 Nigdy to nie było tak, że jest pusta rubryka w ciągu innych i się ja pomija z lenistwa. Żaby np. uzupełnić wpisy D2/D3 to trzeba było od nowa cały pojazd "wklepywać". I niestety wpływu na kształt programu WK nie mają żadnego. SKP są w innej sytuacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 28 Luty 2016 Share Napisano 28 Luty 2016 SKP są w innej sytuacji. Znaczy się mają do wyboru 5-6 programów i z pośród nich mogą wybierać "mniejsze zło" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukzak2298 Napisano 26 Styczeń 2017 Share Napisano 26 Styczeń 2017 Panowie, podobno zmieniły się przepisy i już nie da się zdemontować kratki (?) Kupiłem auto od firmy (Kia Ceed z 2014 roku z kratką). Co mogę zrobić żeby mieć 5 miejsc i żeby to wreszcie przestało piszczeć i trzeszczeć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 26 Styczeń 2017 Share Napisano 26 Styczeń 2017 Pytasz jako diagnosta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 26 Styczeń 2017 Share Napisano 26 Styczeń 2017 Kupiłem auto od firmy (Kia Ceed z 2014 roku z kratką). Co mogę zrobić żeby mieć 5 miejsc i żeby to wreszcie przestało piszczeć i trzeszczeć?Iść do producenta, żeby zmienił zgodnie z wolą klienta, tak jak przy sprzedaży nowego, tylko w tą prawidłową stronę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
max72 Napisano 26 Styczeń 2017 Share Napisano 26 Styczeń 2017 A w jakim celu do producenta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 26 Styczeń 2017 Share Napisano 26 Styczeń 2017 Co by przestało piszczeć i trzeszczeć ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 26 Styczeń 2017 Share Napisano 26 Styczeń 2017 Bieda . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 26 Styczeń 2017 Share Napisano 26 Styczeń 2017 i już nie da się zdemontować kratki Da się. Wszystko kwestia czasu i pieniędzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 26 Styczeń 2017 Share Napisano 26 Styczeń 2017 Pytasz jako diagnosta? Co za różnica jako kto pyta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 26 Styczeń 2017 Share Napisano 26 Styczeń 2017 Co mogę zrobić żeby mieć 5 miejsc i żeby to wreszcie przestało piszczeć i trzeszczeć? Jechać do warsztatu i tam zobaczą co w nim trzeszczy, a poważnie to zadaj bardziej precyzyjne pytanie bo chyba nie chodzi o odgłosy w czasie jazdy. Domyślamy się o co Ci chodzi, ale najpierw Ty musisz wiedzieć o co konkretnie pytasz. Przepisy puki co dopuszczają zmianę rodzaju pojazdu, jeżeli o to idzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 27 Luty 2017 Share Napisano 27 Luty 2017 Tu wkleję, bo przypasowała się akurat sytuacja zmiany z ciężarówki na osobówkę bez ruszania miejsc do siedzenie w Toyotce Yaris. Miejsca miejscami i nie o nie chodzi. Idzie mi bardziej o brak pierworodnej tabliczki na samochodzie oraz dane techniczne przyczep podane w dowodzie i karcie, a karta widać jakim logiem sygnowana. W życiu nie zgadnę czy przed, czy po zabudowie pisana. Za wiarygodne trza przyjąć dane w dowodzie, żeby wyjaśnień nie pisać potem, choćby stosowali napiętnowane tak często odejmowanki. Życie, co nie. A dane w instrukcji sobie. No to też uznałem za prawdę to co na tabliczce znamionowej drugoetapowej łącznie z danymi w karcie i w dowodzie, a fabrycznej (pierworodnej) tabliczki szukałem, szukałem i nie znalazłem szczerze powiem. Szczerze też powiem, że pierwszy raz spotkałem się w takiej sytuacji z jej brakiem. Zrobiłem co do mnie należało, czyli badaniem dodatkowym potwierdziłem zmianę rodzaju. Zmianę rodzaju i tylko rodzaju. Nie zmieniałem numeru homo, nie zmieniałem kategorii homo. Te zdewaluowały się same. Więc do czego tabliczka pierworodna potrzebna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 27 Luty 2017 Share Napisano 27 Luty 2017 W życiu nie zgadnę czy przed, czy po zabudowie pisana. Nie do końca kminie czego tu nie rozumiesz. No przecież widać, że KP jest wystawiona na drugi etap. Zresztą rzadko kiedy w autach "pseudo-ciężarowych" akurat tego typu karta byłaby na I etap wystawiona. Dane jak dla mnie zgodne - i pomiędzy dokumentami i TZ. Co ty znowu jakieś śmieszne instrukcje obsługi do tego mieszasz? Znów po łapach dostaniesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 27 Luty 2017 Share Napisano 27 Luty 2017 Śmieszne dla mnie to te dane w dowodzie i w karcie tyczące przyczepki hamowanej. Jakoś tak specyficznie określonego parametru wcześniej nie spotkałem. Dla niepoznaki było siedemset kilogramów ustalić a nie bawić się w odejmowanki panowie z działu homologacji TMPL. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 27 Luty 2017 Share Napisano 27 Luty 2017 No niestety w homologacjach PL takie kwiatki z dziwnymi wartościami się zdarzają. Dobrze, że im nie pozwolili na ileś miejsc po przecinku, bo dopiero by było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 27 Luty 2017 Share Napisano 27 Luty 2017 Nie chce mi się dochodzić ile ładowność dla takiej ciężaróweczki miała wynosić. Na dzis stał sie osobowym, więc było minęło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 28 Luty 2017 Share Napisano 28 Luty 2017 Ładowność zawsze oscylowała od 501 w górę. Pamiętaj na przyszłość, że instrukcje powstają w oparciu o tłumaczenia materiałów źródłowych producenta dla modeli "bazowych" i nigdy raczej nie będą uwzględniać parametrów modyfikowanych lokalnie w danym kraju z uwagi na przepisy administracyjne, homologacyjne czy zwyczajnie kwestie marketingowe. I tutaj dokładnie taki przypadek masz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kisiek Napisano 17 Październik 2017 Share Napisano 17 Październik 2017 Witam Kupiłem auto od firmy (Skoda Roomster) ciężarowy na 4 osoby i z kratką (w Roomsterze jest 5 osobnych foteli, jeden miałem wymontowany w bagażniku, piąty pas był ukryty w suficie - fabryczne). Przy zakupie zapewniali mnie, że nie ma problemu aby kratkę ściągnąć i zarejestrować na 5 osób. Dziś udałem się do ASO Skody w Poznaniu i wymontowali mi kratkę oraz zamontowali fotel + usunęli zaślepkę, która ukrywała 5 pas. Wszystko miało być już z górki, tymczasem w"Okręgówce" stwierdzili, że chcą wyciąg ze świadectwa homologacji pojazdu od producenta... Problem w tym, że auto było kupione na firmę w innym mieście i nie bardzo wiem co na to poradzić... Jak to faktycznie wygląda, bo powiem szczerze, że już tyle się najeździłem, od wielu ludzi słyszałem różne rzeczy i już miało być wszystko ok, więc chciałbym dowiedzieć się jak to faktycznie wygląda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 17 Październik 2017 Share Napisano 17 Październik 2017 Wygląda to tak, że musisz zmienić tą okręgówkę na inną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kisiek Napisano 17 Październik 2017 Share Napisano 17 Październik 2017 Czyli rozumiem, że powinni mi podbić bez jakiegoś wyciągu świadectwa homologacji czy czegoś takiego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 17 Październik 2017 Share Napisano 17 Październik 2017 Jeżeli pojazd posiada fabryczne punkty mocowania foteli to tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.