Skocz do zawartości

Zmiana rodzju pojazu z ciężarowego N1 na osobowy M1-a homolo


bambus

Rekomendowane odpowiedzi

Żabojady owszem - ale nawet wtedy nie wiesz, czy nie ma czegoś jeszcze w tych oznaczeniach (często po znaku "/" mają dodatkowe oznaczenia niezawarte w VIN).

Trochę to mało, żeby jednoznacznie takie dane określić i w dokumencie urzędowym określić.

 

Poza tym jedna czy dwie marki wiosny nie czynią.

 

Poza tym tak jak Michał pisze - dopiero od niedawna można dowolnie edytować te rubryki. Przez wiele lat było to niemożliwe, o czym zresztą była mowa już wielokrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- ależ ja mam świadomość tego co Michał pisze i właśnie dlatego z tym, no właśnie nawet nie wiadomo z czym, u mnie na badaniu ma P.

Za przyzwoleniem "Ot - życie..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mniej więcej, od jakiego ?

 

O ile dobrze pamiętam to od czasu, kiedy przestał istnieć "katalog ITS". Czerwiec 2013?

 

Jednak wpisywanie kategorii czy wersji/wariantu wymaga od urzędnika jak gdyby wprowadzenia wszystkich danych pojazdu, tworząc jednocześnie nową pozycję "lokalnego katalogu", co nie jest sytuacją "standardową", więc niewiele osób z tego korzysta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy to nie było tak, że jest pusta rubryka w ciągu innych i się ja pomija z lenistwa.

 

Żaby np. uzupełnić wpisy D2/D3 to trzeba było od nowa cały pojazd "wklepywać". I niestety wpływu na kształt programu WK nie mają żadnego. SKP są w innej sytuacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SKP są w innej sytuacji.

Znaczy się mają do wyboru 5-6 programów i z pośród nich mogą wybierać "mniejsze zło" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 months later...

Panowie, podobno zmieniły się przepisy i już nie da się zdemontować kratki (?)

 

Kupiłem auto od firmy (Kia Ceed z 2014 roku z kratką). Co mogę zrobić żeby mieć 5 miejsc i żeby to wreszcie przestało piszczeć i trzeszczeć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem auto od firmy (Kia Ceed z 2014 roku z kratką). Co mogę zrobić żeby mieć 5 miejsc i żeby to wreszcie przestało piszczeć i trzeszczeć?
Iść do producenta, żeby zmienił zgodnie z wolą klienta, tak jak przy sprzedaży nowego, tylko w tą prawidłową stronę?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co mogę zrobić żeby mieć 5 miejsc i żeby to wreszcie przestało piszczeć i trzeszczeć?
Jechać do warsztatu i tam zobaczą co w nim trzeszczy, a poważnie to zadaj bardziej precyzyjne pytanie bo chyba nie chodzi o odgłosy w czasie jazdy. Domyślamy się o co Ci chodzi, ale najpierw Ty musisz wiedzieć o co konkretnie pytasz. Przepisy puki co dopuszczają zmianę rodzaju pojazdu, jeżeli o to idzie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Tu wkleję, bo przypasowała się akurat sytuacja zmiany z ciężarówki na osobówkę bez ruszania miejsc do siedzenie w Toyotce Yaris. Miejsca miejscami i nie o nie chodzi.

Idzie mi bardziej o brak pierworodnej tabliczki na samochodzie oraz dane techniczne przyczep podane w dowodzie i karcie, a karta widać jakim logiem sygnowana. W życiu nie zgadnę czy przed, czy po zabudowie pisana. Za wiarygodne trza przyjąć dane w dowodzie, żeby wyjaśnień nie pisać potem, choćby stosowali napiętnowane tak często odejmowanki. Życie, co nie. A dane w instrukcji sobie. ;)

No to też uznałem za prawdę to co na tabliczce znamionowej drugoetapowej łącznie z danymi w karcie i w dowodzie, a fabrycznej (pierworodnej) tabliczki szukałem, szukałem i nie znalazłem szczerze powiem. Szczerze też powiem, że pierwszy raz spotkałem się w takiej sytuacji z jej brakiem.

Zrobiłem co do mnie należało, czyli badaniem dodatkowym potwierdziłem zmianę rodzaju. Zmianę rodzaju i tylko rodzaju. Nie zmieniałem numeru homo, nie zmieniałem kategorii homo. Te zdewaluowały się same. Więc do czego tabliczka pierworodna potrzebna?

5ae1a7c2bebc3_YarisInstrukcja.gif.6689fa5e7ab81f35fee259cef5b51493.gif

5ae1a7c2cfd86_YarisKarta.gif.751ab0a7138a0ea078059c0cbaedac85.gif

5ae1a7c2dea0a_YarisDowd.gif.47bf1acac5b1055253b2b9c934d5b380.gif

5ae1a7c2e8587_YarisTabliczka.gif.0de535f515a77e7042b17143b2c37414.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W życiu nie zgadnę czy przed, czy po zabudowie pisana.

 

Nie do końca kminie czego tu nie rozumiesz. No przecież widać, że KP jest wystawiona na drugi etap. Zresztą rzadko kiedy w autach "pseudo-ciężarowych" akurat tego typu karta byłaby na I etap wystawiona.

 

Dane jak dla mnie zgodne - i pomiędzy dokumentami i TZ. Co ty znowu jakieś śmieszne instrukcje obsługi do tego mieszasz? Znów po łapach dostaniesz 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmieszne dla mnie to te dane w dowodzie i w karcie tyczące przyczepki hamowanej. Jakoś tak specyficznie określonego parametru wcześniej nie spotkałem. Dla niepoznaki było siedemset kilogramów ustalić a nie bawić się w odejmowanki panowie z działu homologacji TMPL. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety w homologacjach PL takie kwiatki z dziwnymi wartościami się zdarzają. Dobrze, że im nie pozwolili na ileś miejsc po przecinku, bo dopiero by było :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce mi się dochodzić ile ładowność dla takiej ciężaróweczki miała wynosić.

Na dzis stał sie osobowym, więc było minęło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładowność zawsze oscylowała od 501 w górę.

 

Pamiętaj na przyszłość, że instrukcje powstają w oparciu o tłumaczenia materiałów źródłowych producenta dla modeli "bazowych" i nigdy raczej nie będą uwzględniać parametrów modyfikowanych lokalnie w danym kraju z uwagi na przepisy administracyjne, homologacyjne czy zwyczajnie kwestie marketingowe.

 

I tutaj dokładnie taki przypadek masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 months later...

Witam

 

Kupiłem auto od firmy (Skoda Roomster) ciężarowy na 4 osoby i z kratką (w Roomsterze jest 5 osobnych foteli, jeden miałem wymontowany w bagażniku, piąty pas był ukryty w suficie - fabryczne).

Przy zakupie zapewniali mnie, że nie ma problemu aby kratkę ściągnąć i zarejestrować na 5 osób.

Dziś udałem się do ASO Skody w Poznaniu i wymontowali mi kratkę oraz zamontowali fotel + usunęli zaślepkę, która ukrywała 5 pas. Wszystko miało być już z górki, tymczasem w"Okręgówce" stwierdzili, że chcą wyciąg ze świadectwa homologacji pojazdu od producenta... Problem w tym, że auto było kupione na firmę w innym mieście i nie bardzo wiem co na to poradzić... Jak to faktycznie wygląda, bo powiem szczerze, że już tyle się najeździłem, od wielu ludzi słyszałem różne rzeczy i już miało być wszystko ok, więc chciałbym dowiedzieć się jak to faktycznie wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.