Skocz do zawartości

Zmiana rodzju pojazu z ciężarowego N1 na osobowy M1-a homolo


bambus

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Andrzej89 napisał:

proszę:

W tym programie na dole masz "Skopiuj do schowka" później tutaj dajesz wklej (CTRL + V) i kopiuje screena ładnie bez takiego robienia zdjęć itd... ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem ale nie korzystam z forum z firmowego zawirusowanego komputera tylko z telefonu, a tu najłatwiej było zrobić zdjęcie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prośba o ewentualną korektę treści oświadczenia:

                Niniejszym zaświadcza się, iż pojazd o numerze VIN:                                      posiada wykonane
w procesie produkcyjnym pojazdu podstawowego mocowania siedzeń oraz pasów bezpieczeństwa spełniające wymagania, o których mowa w § 9i  rozporządzenia o warunkach technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia Dz.U. 2022 poz. 2803 z dnia 28 grudnia 2022r., a także potwierdza prawidłowość ich montażu  dla pojazdu pięcioosobowego.

Jednocześnie zaświadcza się, iż jesteśmy upoważnionym przedstawicielem producenta marki ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W obecnym brzmieniu przepisów oświadczenie ma dotyczyć konstrukcyjnego przeznaczenia pojazdu do określonej ilości siedzeń, a nie potwierdzać prawidłowość ich montażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak Twoim zdaniem takie oświadczenie powinno wyglądać?  Uważam że pismo tej treści jest jak najbardziej prawidłowe. Potwierdza że mocowania powstały w procesie produkcyjnym i potwierdza że siedzenia i pasy zamontowane są  prawidłowo zgodnie z § rozporządzenia. Czyli potwierdzają że widzieli pojazd i że konstrukcyjnie był i jest przystosowany  a wszystko zgodnie z technologią producenta skoro podpisują się pod tym. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, wojteczek napisał:

Potwierdza że mocowania powstały w procesie produkcyjnym

§ 9i. W odniesieniu do pojazdów, w których wykonano mocowania siedzeń i pasów bezpieczeństwa w procesie produkcyjnym pojazdu podstawowego, badanie wykonane przez jednostkę uprawnioną albo Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego, o którym mowa w § 9a, § 9b, § 9d, § 9f, § 9g i § 9j, może być zastąpione oświadczeniem producenta pojazdu podstawowego lub jego upoważnionego przedstawiciela potwierdzającym konstrukcyjne do tego przeznaczenie.”; - za 2803 z 2022

4 minuty temu, wojteczek napisał:

i potwierdza że siedzenia i pasy zamontowane są  prawidłowo zgodnie z § rozporządzenia.

A po co? Zmieniła się treść tego paragrafu i na dzień dzisiejszy nie wymaga się potwierdzenia zamontowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasami Was nie rozumiem.Narzekacie że musimy lawirować w gąszczu niejasnych przepisów a jak dostajecie więcej niż trzeba to też źle, bo czujecie się zlekceważeni bo to wasza rola określić czy zamontowane prawidłowo. Dostając takie pismo jak zaproponował kolega adamos oprawił bym je pięknie i jako wzór pokazywał wszystkim zainteresowanym zmianami konstr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko dopytam kto to jest producent pojazdu podstawowego i kto to jest upoważniony przedstawiciel tego producenta? I pamiętać należy, że musi być równy co najmniej Jednostce Uprawnionej albo Dyrektorowi TDT. Tu nie chodzi o nać z pietruszki, a o poważną sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, wojteczek napisał:

jak dostajecie więcej niż trzeba to też źle, bo czujecie się zlekceważeni bo to wasza rola określić czy zamontowane prawidłowo

Jestem bardzo daleki od wszelkich poematów. Mam otrzymać tylko tyle ile wymagają przepisy, każde inne stwierdzenie w tym "kwicie" nie ma jakiejkolwiek mocy sprawczej. My, to nie urzędnicy, którzy nie mając pojęcia o swojej robocie obkładają się wszelkimi możliwymi papierami tak na wszelki wypadek. Mam otrzymać papier potwierdzający, że pojazd wyszedł z hali produkcyjnej z ilomaś tam miejscami, tyle i tylko tyle, cała reszta nie ma sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Definicja deklaracji zgodności:

"Ustawa o systemie zgodności z dnia 30 sierpnia 2002 r. definiuje deklarację zgodności jako oświadczenie producenta lub jego upoważnionego przedstawiciela stwierdzające na jego wyłączną odpowiedzialność, że wyrób jest zgodny z zasadniczymi wymaganiami."

Takie samo stwierdzenie jest zawarte w rozporządzeniu dot. zmian konstrukcyjnych, więc niech każdy się zastanowi o co chodziło ministerstwu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Witam szanowne grono specjalistów. Niestety zamiast najpierw szukać po forach to dzwoniłem do WK, US, ASO i uzyskałem okazało się błędne informacje przez co auto kupione i jest już w Polsce.  Mianowicie, sprowadzony Opel Vivaro ze Szwajcarii, jeszcze nie zarejestrowany itp tylko odprawa z granicy CH-D. Był zarejestrowany jako dostawczy 3 osobowy, jest kratka oddzielająca kabine od przestrzeni ładunkowej, ma wszystkie szyby, więcej już się nie da, są fabryczne mocowania pasów i siedzeń. Chciałbym zarejestrować pierwszy raz w PL  bezproblemowo jako pojazd osobowy z 9 miejscami. Proszę o poprawkę jeśli się mylę i coś źle zrozumiałem z wcześniejszych postów. 

Nie mogę sam oficjalnie zdemontować kratki i założyć siedzeń itp?

Musi to zrobić firma z odpowiednim PKD?

Pasy muszą być faktycznie nowe?

Jakieś jeszcze dodatkowe wyposażenie jest wymagane? 

Następnie kontrola w TED(możliwe że pomyliłem skrót), dopiero SKP, US i na końcu WK? 

Z góry dziękuję za odpowiedź, chciałbym jakoś wybrnąć rozsądnie z sytuacji. Temat do ogarnięcia wielkopolska lub wszystko po drodze z okolic Jarocina do Lublin. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wytycznych zawartych w "warunkach technicznych" kłaniają sie te paragrafy:

§ 9f. W samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony (kategorii N1) o nadwoziu rodzaju BA oraz BB mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na zwiększeniu liczby siedzeń lub zmianie położenia siedzeń, powodujące zmianę rodzaju pojazdu na samochód osobowy lub specjalny, o którym mowa w przepisach o rejestracji pojazdów, jeżeli są spełnione wymagania techniczne dotyczące wytrzymałości siedzeń i ich mocowania oraz kotwiczenia pasów bezpieczeństwa, potwierdzone badaniami na zgodność z wymaganiami Regulaminów nr 14 i 17 EKG ONZ, wykonanymi przez jednostkę uprawnioną albo Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego. Siedzenia powinny być wyposażone w pasy bezpieczeństwa spełniające wymagania Regulaminu nr 16 EKG ONZ. W przypadku zmiany rodzaju pojazdu na samochód osobowy:

1) zaczepy ISOFIX oraz liczba siedzeń wyposażonych w takie zaczepy powinny być zgodne z wymaganiami Regulaminu nr 14 lub 145 EKG ONZ;

2) pojazd nie powinien spełniać wymagań, o których mowa w pkt 3.6 części A załącznika I do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/858 z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, komponentów i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów, zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 715/2007 i (WE) nr 595/2009 oraz uchylającego dyrektywę 2007/46/WE.

 

§ 9i. W odniesieniu do pojazdów, w których wykonano mocowania siedzeń i pasów bezpieczeństwa w procesie produkcyjnym pojazdu podstawowego, badanie wykonane przez jednostkę uprawnioną albo Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego, o którym mowa w § 9a, § 9b, § 9d, § 9f, § 9g i § 9j, może być zastąpione oświadczeniem producenta pojazdu podstawowego lub jego upoważnionego przedstawiciela potwierdzającym konstrukcyjne do tego przeznaczenie.

 

Reszta, co do firmy dokonującej zmiany rodzaju pojazdu z ciężarowego na osobowy oraz wyposażenia, które może lub nie być nowe albo używana, zgadza się.

Nie moja sprawa, ale czy to w ogóle się opłaca? A co, jak w procesie produkcyjnym pojazdu podstawowego mocowania siedzeń i pasów nie wykonano?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No trochę to będzie kosztować bo raczej ciężko będzie w Oplu uzyskać takie oświadczenie dla typowego dostawczaka, raczej bez PIMOTu czy ITSu się nie obędzie :P 

Dodatkowo jeżeli będziemy wykonywać zmiany konstrukcyjne to przed wizytą na SKP podjechać sobie do wydziału komunikacji po pozwolenie czasowe i czerwone tablice ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Paprock napisał:

 

Nie moja sprawa, ale czy to w ogóle się opłaca? A co, jak w procesie produkcyjnym pojazdu podstawowego mocowania siedzeń i pasów nie wykonano?

 

No właśnie nie wiem jeszcze jakie są koszta tego. Pani w WK przez tel udzieliła mi starych już nieaktualnych informacji, stąd też zakup tego auta.  Za okolo 2 tyg dopiero będę miał dostęp do auta, stąd próbuje się wcześniej naszykować na wszystko i ewentualnie podjąć decyzję co dalej.  Jesli bym wiedział, że będzie taki problem w PL to bym przed sprowadzeniem, jeszcze w CH zmienił to bez problemu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O maksymalnych kosztach ewentualnych badań to z PIMOTEM trzeba rozmawiać. Reszta to raczej drobne. Dwa rzędy siedzeń z kompletami pasów plus robocizna, następnie koszt "przeglądu" na okręgowej stacji no i na deser cena rejestracji.

Wcześniej można spróbować dopytać GM Poland, czy dla tego pojazdu rzeczone oświadczenie wystawi. Szczerze wątpię aby pod import prywatny się podkładali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.