blakop Napisano 15 Styczeń 2018 Share Napisano 15 Styczeń 2018 I co, też wystarczy 7-PIN-owe złącze. Do przyczepy bez lampek wstecznych TAK. A jeśli idziesz za tym, że auto należy dostosować do KAŻDEJ MOŻLIWEJ przyczepy to pytam - dlaczego tylko świateł ma to dotyczyć? Skoro każdy pojazd ma mieć możliwość ciągnięcia każdej przyczepy (tak twierdzisz), to powinno się to tyczyć wszystkiego - tonażu również. Czyli skoro są przyczepki mogące ważyć powiedzmy 3 tony, to każdy pojazd powinien spełniać warunki do jej ciągnięcia!! Z tego wniosek, że np. każdy ciągnik typu low-deck bez regulacji siodła też by u Ciebie miał N. A nie - zapomniałem. To nie Twoja branża... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 15 Styczeń 2018 Share Napisano 15 Styczeń 2018 Do przyczepy bez lampek wstecznych TAK. - a skąd wiedza, że przyczepa tych lampek nie ma, skąd wiedza, że wystarczy 'uboga' wtyczka/złączka, po co na każdej stacji 'walizka' służąca do testowania każdego złącza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 15 Styczeń 2018 Share Napisano 15 Styczeń 2018 Po to aby można było badać każde dopuszczone gniazdo. Bez dociekania co klient będzie ciągał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 15 Styczeń 2018 Share Napisano 15 Styczeń 2018 A skąd wiesz, że klient maluchem tylko przyczepkę o masie 400kg pociągnie? Ma mieć pełen tonaż na haku, a nie tylko głupie 400kg, bo większe przyczepy też są! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 15 Styczeń 2018 Share Napisano 15 Styczeń 2018 A skąd wiesz, że klient maluchem tylko przyczepkę o masie 400kg pociągnie? Ma mieć pełen tonaż na haku, a nie tylko głupie 400kg, bo większe przyczepy też są! MMC przyczepy w maluchu to 400 kg. Nie ma prawnej możliwości ciągnąć więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
roxa Napisano 15 Styczeń 2018 Share Napisano 15 Styczeń 2018 Panowie, jeśli pozwolicie dorzucę kamyczek. Sprawa tyczy się nieszczęsnego zapisu przez ustawodawcę słowa "powinna". Zapis, że "powinna (..)światła i hamulec, jeśli wyposażona" winno się czytać razem. Spójnik "i" działa jak +, dodać, i tyczy się tych dwóch elementów. Światła-nie oddzielnie, hamulec-nie oddzielnie...razem. Jeśli mamy czytać to literalnie, to światła+hamulec. Powinna, winna, etc. nie znaczy MUSI. Ja wiem, że tu brak logiki, że ktoś kto to płodził dał furtkę. Powinien nie znaczy musi. [ Dodano: 15-01-2018, 12:15 ] Bez sensu jest zapis.."jeśli przyczepa jest w nie wyposażona". Po"światłach winna być kropka. [ Dodano: 15-01-2018, 12:20 ] Tutaj to ja jako kierowca, prowadzący zestaw winienem wiedzieć jaki zestaw prowadzę i czy potrzebuję podłaczyć przyczepe ze światłem cofania czy nie. Konia to interesuje, czy zapnę taką, czy wyprodukowaną przed 2009r. Mam złącze 7pin zgodne z warunkami i wara mi do tego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 15 Styczeń 2018 Share Napisano 15 Styczeń 2018 kłótnia (inaczej to trudno nazwać) nie jest warta rangi roztrząsanego problemu, jeżeli coś nie jest prawnie zabronione a złącze 7-pinowe nie jest to wolno go stosować, nie jest także nakazane stosowanie 13-pinowego więc jeżeli już jest takie czy takie jest ok, a czy taki ewentualnie owaki diagnosta zwraca klientowi uwagę na pewne niekompatybilności to jego dobra wola, a czy klient to przyswoi to jego problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
roxa Napisano 15 Styczeń 2018 Share Napisano 15 Styczeń 2018 Mam pytanie...czy np. możecie wpisać ograniczenie, że nie mozna ciągnąć przyczep powyzej DMC 750kg wyposażonych w światło cofania,jesli pojazd posiada złacze 7pin? Czy to wogóle jest możliwe...taki zapis? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Karlik10 Napisano 15 Styczeń 2018 Share Napisano 15 Styczeń 2018 A jeśli ma złącze 7 pin a cofania podepnie osobnym kabelkiem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 15 Styczeń 2018 Share Napisano 15 Styczeń 2018 Oj tam zaraz osobne kabelki. A rękę z latarką wystawić nie łatwiej! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 15 Styczeń 2018 Share Napisano 15 Styczeń 2018 możecie wpisać ograniczenie, że nie mozna ciągnąć przyczep powyzej DMC 750kg wyposażonych w światło cofania Nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
roxa Napisano 15 Styczeń 2018 Share Napisano 15 Styczeń 2018 Ok, rozumiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 15 Styczeń 2018 Share Napisano 15 Styczeń 2018 Przyczepy po 2009 o DMC powyżej 750 powinny mieć 13 pin [ Dodano: 15-01-2018, 17:28 ] Mówimy oczywiście o O2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 15 Styczeń 2018 Share Napisano 15 Styczeń 2018 Powinna, winna, etc. nie znaczy MUSI. W języku prawnym akurat znaczy to że MUSI i jest na to bogate orzecznictwo. To nie książka czy artykuł prasowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
roxa Napisano 15 Styczeń 2018 Share Napisano 15 Styczeń 2018 blakop, nie będę polemizować, bo obaj wiemy, że nic z tego nie będzie, ale parę lat w tył w KIO (Krajowa Izba Odwoławcza), pięknie uzasadniła "musi" oraz "powinien". Wiem, że co sąd to sąd. A podparcie się danym orzecznictwem służą tylko do podparcia, a co powie sąd w danej sprawie, to inna historia. Żyjemy w Polsce, gdzie nie ma precedensów...to nie USA. Tak kiedyś usłyszałem od sędziego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 15 Styczeń 2018 Share Napisano 15 Styczeń 2018 Nie kojarzę aktów prawnych ze słowem MUSI. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 15 Styczeń 2018 Share Napisano 15 Styczeń 2018 mało razy, ale są np PoRD http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=278283#278283 & DzU 2015.305 & DzU 2014.937 & DzU 2016.232 (w tym jest "dużo" - 15 razy ) innych nie sprawdzałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 16 Styczeń 2018 Share Napisano 16 Styczeń 2018 W języku prawnym akurat znaczy to że MUSI i jest na to bogate orzecznictwo. To nie książka czy artykuł prasowy. Dotyczy to tylko rodzimych aktów prawnych czy także norm, które zostały przyjęte przez Polskę ? Część norm, które mają dopisek "PN" mimo wszystko jest w "obcym" języku. To wtedy kto ma orzekać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 16 Styczeń 2018 Share Napisano 16 Styczeń 2018 Ten kto dokonuje wykładni prawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 16 Styczeń 2018 Share Napisano 16 Styczeń 2018 Czyli Międzynarodowa Organizacja Normalizacyjna ? Edit: Oczywiście piszę o normach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 16 Styczeń 2018 Share Napisano 16 Styczeń 2018 Inaczej mówiąc - ten kto prawo stosuje. Od szeregowego urzędnika po trybunały i sądy. W sensie operatywnym, bo na wykładnię autentyczną pewnie nie ma co liczyć. Ale gdyby jednak, to tak: Międzynarodowa Organizacja Normalizacyjna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 28 Marzec 2018 Share Napisano 28 Marzec 2018 Nie widzę powodu żeby w tym przypadku dzielić włos na czworo. Zapisy w Regulaminie nr 55 są jednoznaczne. Obecnie nowo montowany hak ma być oznakowany znakiem międzynarodowym homologacji typu E. Tymczasem producent /nazwę pominę, ale to jeden z wiodących na polskim rynku/ dosłał pismo potwierdzające posiadanie homo zarówno "e "jaki "E" na zakwestionowany przy DBT hak. Dopiero po kolejnej rozmowie dosłali klientowi prawidłową TZ z E na hak. Dodatkowo poprosili o podstawę prawną odmowy dopuszczenia haka z "e" z uwagą, że to dla nich pierwszy przypadek, żeby ktoś dotychczasowe oznaczenie "e" kwestionował. Więc do innych jeszcze zmiana przepisów w tym zakresie nie dotarła czy jak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 28 Marzec 2018 Share Napisano 28 Marzec 2018 Jedne przepisy wydaje Europejsa Komisja Gospodarcza (EKG ONZ) = duże E. Drugie przepisy wydaje Rada Parlamentu Europejskiego (WE) = małe e. Proszę wykazać, że przepisy Rady straciły ważność. Dziękuję bardzo. [ Dodano: 28-03-2018, 11:04 ] I jak w ogóle jedno ma się do drugiego: 8.Pojazd przystosowany do ciągnięcia przyczepy oraz przyczepa powinny być wyposażone w odpowiednie urządzenia sprzęgające, o których mowa w Regulaminie nr 55 EKG ONZ. Połączenia elektryczne urządzeń sprzęgających powinny być wykonane w sposób zgodny z aktualnym poziomem wiedzy inżynierskiej zapewniający bezpieczeństwo w ruchu drogowym.Poziom wiedzy jest opisany w normach: PN-ISO 1724, PN-ISO 3731, PN-ISO 3732, PN-ISO 1185. § 10. 1. Przedmioty wyposażenia i części pojazdów związane z bezpieczeństwem ich użytkowania i ochroną środowiska mogą być stosowane w pojazdach, jeżeli spełniony jest co najmniej jeden z następujących warunków: 1) oznakowane są znakami homologacji międzynarodowej stosowanymi w homologacji Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) – „E” lub Unii Europejskiej – „e”; 2) oznakowane są cechami producenta pojazdu, na który wystawiono świadectwo homologacji typu pojazdu; ocechowanie to powinno być zgłoszone do jednostki uprawnionej w celu ewidencji; 3) oznakowane są cechami dostawcy producenta pojazdu, na który wystawiono świadectwo homologacji typu pojazdu; ocechowanie to powinno być zgłoszone do jednostki uprawnionej w celu ewidencji; 4) oznakowane są znakiem zgodności zgodnie z przepisami o systemie oceny zgodności i akredytacji; przepisu nie stosuje się do przedmiotów wyposażenia i części oznakowanych znakiem bezpieczeństwa na podstawie dotychczasowych przepisów o badaniach i certyfikacji; 5) tablice rejestracyjne mogą być stosowane w pojazdach, jeżeli oznakowane są znakiem producenta zgodnie z przepisami o rejestracji i oznaczaniu pojazdów. 2. Przepis ust. 1 stosuje się do producentów, importerów, dystrybutorów oraz podmiotów montujących i świadczących usługi. 3. Wykaz przedmiotów wyposażenia i części związanych z bezpieczeństwem użytkowania pojazdu i ochroną środowiska podlegających sprawdzeniu w tym zakresie przez jednostki akredytowane w polskim systemie akredytacji określa załącznik nr 3 do rozporządzenia. 4. Przedmioty wyposażenia i części objęte obowiązkiem homologacji typu określone są w przepisach o homologacji pojazdów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 28 Marzec 2018 Share Napisano 28 Marzec 2018 Proszę podważyć zapis w pkt. 8.5. i w załączniku nr.1 w Regulaminie nr 55 EKG ONZ w którym jest mowa tylko o homologacji "E" i żadnej innej. Powodzenia życzę! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 28 Marzec 2018 Share Napisano 28 Marzec 2018 Czy paragraf § 10 z warunków technicznych nie obowiązuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.