Skocz do zawartości

zmiana PORD


pawelbis

Rekomendowane odpowiedzi

Po wczorajszym dniu, gdzie juz wszyscy chyba myslelismy ze ustawa przejdzie, twierdze ze jednak trzeba strzepic jezyk nawet w trudnych przypadkach i trzeba miec nadzieje do konca. Oczywiscie z pelnym szacunkiem do tego co napisales Grzegorz Łódź.

Edytowane przez Bartek24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Bartek24 napisał:

nikt takich postów nie traktuje poważnie

Myślę ,że takiej osoby jak kuba nikt nie traktuje poważnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

https://autokult.pl/32665,rewolucja-w-przegladach-spowolniona-ale-nie-zatrzymana-o-co-chodzi

 

Rewolucja w przeglądach spowolniona, ale nie zatrzymana. O co chodzi?

MATEUSZ LUBCZAŃSKI 4 dni temu2 komentarze

Branża motoryzacyjna sprzeciwiała się już od dłuższego czasu nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym, ale dopiero wniosek posła Kaczyńskiego spowodował, że zniknęła ona z obrad Sejmu. Nie oznacza to, że absurdalne przepisy nie wejdą w życie. Widmo trzęsienia ziemi nadal wisi nad przeglądami pojazdów.

Ustawa miała oddać kontrolę nad stacjami kontroli pojazdów w ręce Transportowego Dozoru Technicznego, narazić kierowców na wyższe koszty przeglądów po przekroczeniu terminu oraz nałożyć na nich dodatkową opłatę jakościową. Propozycje poprawek wniesione przez opozycję zostały zignorowane. Posłowie PiS wprowadzili tylko kilka niewiele znaczących zmian. Niespodziewanie, decyzją prezesa partii, ustawa została wycofana z porządku dziennego obrad. Jarosław Kaczyński stwierdził, że "budzi rzeczywiście wiele wątpliwości". To delikatnie powiedziane.

Prośbę o odrzucenie kontrowersyjnego projektu ustawy skierował do posłów również oddział z Krosna Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji RP. W piśmie wyszczególnione są najważniejsze zarzuty przeciwko ustawie zmieniającej sytuację na rynku stacji kontroli pojazdów. Stoi ona w sprzeczności z ustawą Prawo przedsiębiorców, a dodatkowo naraża ich na kolejne koszty. Lista kontrowersyjnych zapisów – jak twierdzą autorzy pisma – jest znacznie dłuższa niż wyszczególnione w dokumencie 20 punktów.

Zaczynając od najbardziej kontrowersyjnego punktu – opłaty jakościowej – stowarzyszenie wskazuje, że "przedsiębiorca będzie musiał na własny koszt odprowadzić podatek dochodowy, także podatek od towarów i usług (VAT). Nie został określony status prawny tej opłaty, czy jest np. opłatą administracyjną albo czy powinna być kosztem dla firmy".

W dokumencie można też przeczytać, że projekt ustawy być może pisany był pod pełną kontrolą personelu Transportowego Dozoru Technicznego. Taki scenariusz mógł być prawdopodobny, bowiem kasę TDT mają zasilić "miliardy złotych". Oszacowano również, ile zapłacą właściciele pojazdów w ciągu 10 lat. Kwota wynosi zdumiewające 2639,74 mln zł. To suma podana przez Centrum Analiz Strategicznych.

To nie koniec wątku pieniędzy – opłaty za badania techniczne pojazdów nie zostały zwaloryzowane od 14 lat. W międzyczasie wzrosły koszty energii, prądu, gazu, wody, jak i podatek VAT. Dokument punktuje jasno: "obecnie, zamiast choćby zwaloryzować ceny określone w tabeli opłat za badania techniczne pojazdów o wskaźnik inflacji, wprowadza się kolejne daniny w postaci opłaty jakościowej. Ponadto odbiera się przychody stacjom kontroli pojazdów poprzez przeniesienie niektórych czynności do TDT jak choćby tabliczki znamionowe czy niektóre zmiany konstrukcyjne".

Sama opłata jakościowa miała zostać wprowadzona jako gwarant zapewnienia najwyższego standardu kontroli, ale projekt zakłada możliwość przeprowadzenia badań technicznych poza stacją kontroli pojazdów, czyli np. u rolnika, koło zagrody. Co więcej, przed kandydatami na diagnostów stawia się wysokie wymagania, podczas gdy kontrolujący ich inspektorzy TDT nie muszą mieć praktyki związanej z motoryzacją.

Na razie projekt został wstrzymany, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by wrócił do Sejmu w najbliższym czasie.

 

Jakie jest zdanie w tym temacie szanownych kolegów, czy projekt ustawy wróci do

sejmu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.12.2018 o 09:25, Grzegorz Łódź napisał:

OSDS już dużo pokazało.Większość diagnostów niestety czeka aż ktoś za nich coś zrobi,żeby potem mogli tylko krytykować. A nie o to chodzi.Trzeba dać coś od siebie samego.

Właśnie wysłałem deklarację zgłoszenia członkostwa do OSDS-u i poczyniłem pozostałe niezbędne kroki.

A co do projektu to lepiej, żeby nie wracał o takiej formie. Prezez Kaczyński myśli dalekowzrocznie i chyba obawa przed utratą poparcia skłoniłą go do takiego ruchu. Bo ministerstwo transportu nie zwracało uwagi na nic tylko chcieli za wszelką cenę przepchnąć ustawę.

Tylko teraz pytanie, czy będą pisać ustawę od początku biorąc pod uwagę zdanie środowiska, czy po prostu odczekają i przepchną tą samą ustawę tylko po wyborach...

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Bartek24 napisał:

Właśnie wysłałem deklarację zgłoszenia członkostwa do OSDS-u i poczyniłem pozostałe niezbędne kroki.

Może będzie to krok do przodu dla następnych niezdecydowanych diagnostów samochodowych. Może takie właśnie postanowienie noworoczne?

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli nie podniosą ceny za badanie i zrezygnują z opłaty za badania po terminie ,to raczej poparcie im nie spadnie ,bo zwykłego Kowalskiego to tyle obchodzi nadzór nad diagnostą co zeszłoroczny śnieg , przedsiębiorcy - właściciele skp .niech nie dają flaszki wódki ,szampanów, słodyczy, gaśnic ,płynów i innych prezentów to będą mieli na opłatę jakościową i jeszcze sporo im zostanie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, rurek777 napisał:

jeśli nie podniosą ceny za badanie i zrezygnują z opłaty za badania po terminie ,to raczej poparcie im nie spadnie

To finalnie będzie mniej kasy dla TDT a nie taki był zamysł autorów przepisów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to Jarek musi wybrać, TDT albo głosy wyborców.  ale spytam bo czytam i nie wiem ,czy ten projekt to jest już w koszu czy nie .

co dalej sejm będzie z tym robił .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, rurek777 napisał:

co dalej sejm będzie z tym robił

Dobre pytanie i pasowało by jeszcze zapytać kiedy coś będzie z nim  lub z innym projektem PORD robił.

Jedno co jest pewne to w tym roku już nic nie zrobią w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, rurek777 napisał:

tego roku to już nie wiele :682:

A w przyszłym wybory i to razy dwa. Ciekawe jaki będzie dalszy los projektu PORD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

"W dokumencie można też przeczytać, że projekt ustawy być może pisany był pod pełną kontrolą personelu Transportowego Dozoru Technicznego. Taki scenariusz mógł być prawdopodobny, bowiem kasę TDT mają zasilić "miliardy złotych".

 

A jak się okaże, że to jest prawda ? ? Podobno ten wariant jest sprawdzany.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra zmiana się sypie, że boją się o wynik głosowania, mając zdecydowaną większość głosów ?

Interesujące ... choć uważam, iż to na razie mydlenie oczu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Mecher napisał:

choć uważam, iż to na razie mydlenie oczu.

 

żeby nie okazało się czasem "ucieczką do przodu" póki elektorat się nie posypał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Grzegorz Łódź napisał:

No to kolejna piesza pielgrzymka w przyszłym roku nie do Częstochowy a do Torunia.

?

Szykujcie się chłopaki. Buty wygodne ubrać i odpowiednią kasę , ze sobą zabrać !!!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.