Skocz do zawartości

Zmiany konstrukcyjne Honda CRV


Logen

Rekomendowane odpowiedzi

 

Skoro wklejony załącznik, to lustrzane odbicie świadectwa homologacji, no to sorry, lecz Honda przyczepy ma pozamiatane.

W oryginale homo z II etapu mogła być informacja o "zakazie" stosowania haka, i podobne info mogło trafić to "oświadczenia producenta o niezbędnych danych do rejestracji".

Trzeba potelefonować, poszukać świadectw, podrążyć. Ale mi wystarcz wklejony załącznik, żeby haka z hondy się pozbyć.

Temat rowerowego wieszaka odpuszczam do tego problemu. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję, czyli tabliczka z drugiego etapu, potem wykreślenie haka i może przejdzie:)

4 minuty temu, aboz napisał:

która w związku z podniesieniem DMC

tak właśnie było na tabliczce 2050kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tak mi się jeszcze przypomniało, coby przekopać komorę silnika za nalepką jak z czekoladowego sreberka, na której numer homo PL był często lokowany.

Taki fifty-fifty pół na pół zgodne z przepisami. Ale lepsze to, niż nic. Co nie. ;-)

Co, zaiste, i tak nie uratuje haka. :silent:

 

5ae1a81b0ab06_HondaTabliczak2EtapHomologacji.gif.2a5039f6a41f4314ec1264c7428ed59c.gif

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja myślę, że oba auta niczym się nie różnią i na siłę zaklinamy rzeczywistość, że to co innego.

Może to wcale nie o masy przyczep chodzi, tylko o DMC pojazdu? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, aboz napisał:

hak może mieć, ale korzystać z niego już nie może.

Jak przyjedzie do Ciebie samochód z założoną instalacją LPG " na lewo" gdzieś w stodole,to też powiesz ze instalacja może być,ale nie wolno z niej korzystać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@trucker - Użytkownik pojazdu wyposażonego w zaczep wyłącznie do bagażników rowerowych powinien mieć wiedzę, że pojazd nie jest przystosowany do ciągnięcia przyczep (wpisałbym w uwagach następującą treść ) :

- " pojazd wyposażony w zaczep wyłącznie do bagażników rowerowych ". ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adnotacja "HAK"  jest przeznaczona dla pojazdu przystosowanego do ciągnięcia przyczep, a nie dla bagażnika rowerowego. 

 

Warszawa, dnia 5 grudnia 2014 r. Poz. 1727 OBWIESZCZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY I ROZWOJU1) z dnia 17 października 2014 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach

i) „HAK” – dotyczy pojazdów przystosowanych do ciągnięcia przyczepy,

 

Wg przepisów nie ma czegoś takiego jak:

51 minut temu, leski66 napisał:

" pojazd wyposażony w zaczep wyłącznie do bagażników rowerowych "

uważam, że przepisy w zakresie "Bagażnika Rowerowego" nie zostały sprecyzowane i brakuje możliwości takiego administracyjnego wpisu w DR. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, IVVO napisał:

druga sprawa to producent haka homologował go do wersji osobowej nie ciężarowej 

Proszę to udowodnić.

16 godzin temu, Paprock napisał:

Skoro ten samochód jest nadal samochodem ciężarowym kategorii N1, to nie posługujemy się tabliczką pierwszoetapową czyli osobową.

To nie tak do końca. Jeżeli na TZ drugoetapowej jest tylko sam numer homo to należy uznać, że parametry odnoszące się do mas i nacisków nie uległy zmianie! Należy zauważyć, że nie usuwa się z pojazdu TZ odnoście wcześniejszych etapów homologacji a jedynie dodaje tabliczki z nowych etapów, co oznacza, że pewne dane na nich ciągle są aktualne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, danielg539 napisał:

Jeżeli na TZ drugoetapowej jest tylko sam numer homo to należy uznać, że parametry odnoszące się do mas i nacisków nie uległy zmianie!

Na zdrowy rozsądek tak ! Ale po numerze drugo-etapowej homologacji w jej " wnętrzu - czyli parametrach opisowych " są zgoła inne.

W/g mnie producent powinien zmienić w tym wypadku TZ na adekwatną co do drugiego etapu homologacji jak są rozbieżności w wartościach, a tak jest co jest, niestety. ;-)

 

2 godziny temu, trucker napisał:

uważam, że przepisy w zakresie "Bagażnika Rowerowego" nie zostały sprecyzowane i brakuje możliwości takiego administracyjnego wpisu w DR. 

Bardzo dobrze uważasz, takiej adnotacji nie uświadczysz w DR ponieważ katalog informacji tam zawartych jest zamknięty.

Ale w zaświadczeniu z BT warto odnieść się do takiego elementu, który na " zadku " pojazdu jest zamontowany i wygląda jak " hak ", a w gruncie rzeczy nim nie jest. Takie moje zdanie . ;-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, leski66 napisał:

po numerze drugo-etapowej homologacji w jej " wnętrzu - czyli parametrach opisowych " są zgoła inne.

W/g mnie producent powinien zmienić w tym wypadku TZ na adekwatną co do drugiego etapu homologacji

Tu pełna zgoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi się wcale nie wydaje, bo z tym "wieszakiem" na bagażnik było jak było i nawet liderzy produkujący haki parali się ich wytwarzaniem. Niby homologowane, niby pod bagażnik, niby z tabliczką, niby bez parametru "D". Niby... Niby... Niby... Parali, parali i nie wiadomo czemu zaprzestali. 

Mi tam jasno z przepisu wychodzi, że albo bagażnik montuje się na kuli urządzenia sprzęgającego - a czym sprzęg jest to każdy wie - albo integruje z nadwoziem. I sorry, lecz przepis nie przewiduje nic pośredniego! Owszem, cudaczne i pomocne mogą okazać się "integratory" ułatwiające bagażnikowi chwycić się nadwozia.

Wątpię aby znalazło się tu miejsce na przerabiany już nie raz "wieszak" a'la pseudo hak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.10.2018 o 17:24, michal_k napisał:

Najpierw by się diagnosta tłumaczył dlaczego zmienia masy.

Diagnosta niczego nie zmienia, bo tak ustalił producent dla pojazdu osobowego. W innym przypadku nie jest to żadna zmiana rodzaju pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Andrzej3 napisał:

bo tak ustalił producent dla pojazdu osobowego.

 

Ale to jest samochód ciężarowy po zmianach konstrukcyjnych, a nie żaden "fabryczny powrót" do osobowego zgodnego z homologacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, michal_k napisał:

samochód ciężarowy po zmianach konstrukcyjnych

czyli to nie jest zmiana rodzaju  pojazdu tylko jego nazwy i stworzenie jakiegoś "dziwoląga"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest zmiana rodzaju, ale nie uprawniająca do zmiany danych takich jak DMC - co się zmieniło w konstrukcji pojazdu, co miałoby na to wpływ? Nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, michal_k napisał:

nie uprawniająca do zmiany danych takich jak DMC

A co zabrania powrotu do danych osobówki producenta skoro przy zmianie nie przekraczasz DMC.

36 minut temu, michal_k napisał:

co się zmieniło w konstrukcji pojazdu

Wymontowano przegrodę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale pojazd był homologowany wieloetapowo i po kolejnym etapie homologacji ciężarówce przypisano takie właśnie dane.

Drugi etap homologacji jakby niweluje te pierwotne dane.

Jeżeli dokonujemy zmiany rodzaju, no to dokonujemy zmiany rodzaju, bazując na danych z drugiego etapu. 

Na zmianę danych technicznych przewidziano inne procedury - tak? Czy mi się wydaje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Paprock napisał:

po kolejnym etapie homologacji ciężarówce przypisano takie właśnie dane

Wszystko się zgadza. .... Czyli w pojeździe mamy jedną tabliczkę z I etapu z danymi  i drugą z II etapu z danymi i mamy zmienić na to co było na początku i ustalić nowe dane. .. I mamy w "możliwe największym stopniu wykorzystać dostępne informacje zawarte w takich źródłach, jak przepisy i dokumenty homologacyjne, dane producenta pojazdu ...... itd. itd." ..... I skoro pozbywamy samochód wszystkich atrybutów pojazdu ciężarowego z II etapu, więc przy ustaleniu nowych danych korzystam zgodnie z zaleceniami i wykorzystuję  dokumenty homologacyjne producenta i ....nie muszę niczego nowego wymyślać bo mam na tabliczce z I etapu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest powrót do I etapu. To są zmiany w pojeździe z II etapu, które nie powodują zmiany DMC (demontaż przegrody nie wpływa na DMC).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@michal_k widzę, że trudno to pojąć znacznej części diagnostów.

Pojazd po takich zmianach już w DR nie będzie miał wpisanego nr homo z pierwszego etapu i nie będzie miał określonej kategorii homologacyjnej. Po tych zmianach otrzymamy niejako III wersję pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, danielg539 napisał:

Po tych zmianach otrzymamy niejako III wersję pojazdu

Ale " bazującą " na parametrach z II etapu ? Tak ? Chodzi mi o ten rzeczowy pojazd, który mimo zmiany na osobowy nie będzie mógł dalej ciągnąć przyczep i DMC z naciskami zostanie z tej " ciężarówki " ? :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, leski66 napisał:

który mimo zmiany na osobowy nie będzie mógł dalej ciągnąć przyczep

A może jednak jak z ciągnikiem siodłowym, który po zmianie rodzaju może ciągać przyczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.