leski66 Napisano 11 Luty 2021 Share Napisano 11 Luty 2021 Jak widać w ostatnim czasie " jest duże zamieszanie " z pozycjami : [ P2, P3, F3 ]. O masie [ G ] pojazdów sprowadzonych nawet nie wspominam. Ehhh..., " kartonowo to widzę " Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 11 Luty 2021 Share Napisano 11 Luty 2021 2 godziny temu, leski66 napisał: duże zamieszanie Ale to duże zamieszanie tak naprawdę stworzyli diagności, "ino" nie wiem dlaczego i po co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 11 Luty 2021 Share Napisano 11 Luty 2021 Bo jest kupa niedomówień w tych jedno i wielopaliwowych silnikach, źródłach mocy, energii i cholera wie czego jeszcze. I od razu się przyznam, że wyklikując a wpce DiP-a dla pojazdu z LPG od razu wybieram jednopaliwowy rodzaj silnika. Poza tym, to tak naprawdę do dzisiaj nikt nie wie, co to znaczy "rodzaj silnika". Co nie. A co dopiero ogarnąć rubryki w DiP-ie lub w dowodzie jak [P.1], [P.2], [P.3]..., [P.7]... "Rodzaj dopalacza katalicznego" podobnie tajemnicze hasło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 11 Luty 2021 Share Napisano 11 Luty 2021 23 minuty temu, cezary napisał: (...) nie wiem dlaczego i po co? : 10 minut temu, Paprock napisał: Bo jest kupa niedomówień w tych jedno i wielopaliwowych silnikach, źródłach mocy, energii i cholera wie czego jeszcze. O ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 11 Luty 2021 Share Napisano 11 Luty 2021 1 minutę temu, leski66 napisał: O ! I właśnie dlatego my mamy poprawnie wypełnić swoje "papiery" z badania, a to co znajdzie się w DR/PC/KP mi wisi jak kilo kitu u sufitu, jedyne co robię to przy wielkim babolu wpisuję UD i moja rola się kończy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 11 Luty 2021 Share Napisano 11 Luty 2021 6 minut temu, cezary napisał: I właśnie dlatego my mamy poprawnie wypełnić swoje "papiery" z badania (...) GIT ! I jak widać na Forum ( jeden " oleje " , a drugi ma wątpliwości i dwa...trzy... razy zastanowi się, żeby końcowy finał był na ekstra ). Jak to mówią : " Wszyscy ludzie wiedzą wszystko " Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 11 Luty 2021 Share Napisano 11 Luty 2021 (edytowane) 17 minut temu, cezary napisał: I właśnie dlatego my mamy poprawnie wypełnić swoje "papiery" z badania, No to bądź uprzejmy oświecić co i dlaczego przy rodzaju silnika i przy dopalaczu katalicznym w DiP-ie piszesz. I dlaczego właśnie tak, a nie inaczej. A to nie są łatwe sprawy, to nie są kolorki w objaśnieniach do DiP-u pogwiazdkowane. O tym, że "spełnia normy" to już słyszałem. Edytowane 11 Luty 2021 przez Paprock Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 11 Luty 2021 Share Napisano 11 Luty 2021 13 minut temu, Paprock napisał: przy rodzaju silnika i przy dopalaczu katalicznym w DiP-ie piszesz A proszę bardzo : 1. Rodzaj zasil. silnika - X 2. Dopal. katal. - X Ad. 1 Dlatego tak, ponieważ z rodzaju paliwa wynika jednoznacznie jakie jest to ustrojstwo. Ad. 2 Dlatego tak, ponieważ nie mam w oczach rentgena, żeby stwierdzić co jest w środku oryginalnej puszki którą zwiemy katalizator. I dlatego jak 22 minuty temu, Paprock napisał: "spełnia normy" Dostaje "P". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 11 Luty 2021 Share Napisano 11 Luty 2021 Iksa [X] to się wstawia w pozycjach niedotyczących danego rodzaju pojazdu! Iksa to se można postawić w przypadku DiP-u dla Poloneza w rubryce nacisku osi tylnej trzeciej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 11 Luty 2021 Share Napisano 11 Luty 2021 A co z maksymalną masą zespołu pojazdów jeśli nie określił jej producent? To tak przykładowo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 11 Luty 2021 Share Napisano 11 Luty 2021 20 minut temu, Rafi90 napisał: To Rzeczoznawca i albo to uznasz albo nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 11 Luty 2021 Share Napisano 11 Luty 2021 (edytowane) Wybacz ale jakbym do każdego ciągnika rolniczego brał rzeczoznawcę to byłbym jego jedynym dochodem przez cały rok na okrągło, bo dla innych nie miałby czasu Edytowane 11 Luty 2021 przez Rafi90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zablocki-michal Napisano 11 Luty 2021 Share Napisano 11 Luty 2021 W dniu 8.02.2021 o 17:30, Dar-jusz napisał: Dzięki wielkie. Jutro się z WK skontaktuje zobaczymy co oni na to. Generalnie w WK twierdza że już mocy systemowej nie wpisuje tylko moc spalinówki / na moc elektryka. Poz. 2130 OBWIESZCZENIE MinistRa Infrastruktury z dnia 4 października 2019 r Art 11 pkt.2 30) w rubryce „ADNOTACJE URZĘDOWE” – wpisuje się następujące skróty odpowiadające treści adnotacji: zd) „(P.2) .../...” – przed ukośnikiem wpisując maksymalną moc netto silnika wyrażoną w kW, a po ukośniku maksymalną moc znamionową silnika elektrycznego wyrażoną w kW, przy pierwszej rejestracji pojazdu albo na wniosek właściciela pojazdu, w przypadku pojazdu uprzednio rejestrowanego – na podstawie dokumentów, o których mowa w art. 72 ust. 1 pkt 3 ustawy; dotyczy pojazdu hybrydowego, Z tego wychodzi, że pani Zofia maiała rację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 12 Luty 2021 Share Napisano 12 Luty 2021 16 godzin temu, Rafi90 napisał: ale jakbym do każdego Gdyby nie chora konkurencja, to tak powinno być w każdym przypadku. Diagnosta nie dostaje żadnych narzędzi do ustalania danych a pomimo tego "bierze na klatę" roczniki, przyczepy... itd. Najbardziej widoczne było to w przypadku SAMów, gdzie klient w swej łaskawości przynosił decyzję na numery i resztę obrabiał diagnosta. Uważam, że obligatoryjnie dokumenty od rzeczoznawcy powinny być dołączane do BT w przypadku braku danych, których nie można odczytać z pojazdu bezpośrednio. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 12 Luty 2021 Share Napisano 12 Luty 2021 Tylko że parametr taki jak F3 w ciągniku nie jest do niczego ale to do niczego potrzebny, Jest DMC ciapka, jest max masa przyczepy i niektórzy sumując te wartości ( w sumie dużo osób tak robi) wymyślają F3. Ja tego nie robie, bo skoro producent nie podaje to po co klecić na siłę coś, co kiedyś może się obrócić przeciw Tobie. Tak w tym zawodzie jest że czasem czym mniej napiszesz to lepiej dla Ciebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 12 Luty 2021 Share Napisano 12 Luty 2021 5 minut temu, Rafi90 napisał: jest max masa przyczepy I co ona oznacza? Masę jednej czy sumaryczną dwóch przyczep? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 12 Luty 2021 Share Napisano 12 Luty 2021 Ale tego wymaga DR kolego i pozycja w DIP. A masa zestawu jeśli nie podaje producent, to tak jak wyżej wspomniałem, dla mnie zostaje X-em Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smaug Napisano 12 Luty 2021 Share Napisano 12 Luty 2021 A jak te X w DIP mają się do usterki 02.h ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 13 Luty 2021 Share Napisano 13 Luty 2021 W dniu 12.02.2021 o 09:04, Rafi90 napisał: Tylko że parametr taki jak F3 w ciągniku nie jest do niczego ale to do niczego potrzebny, Za warunkami technicznymi: § 3. 1. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2–20, nie może przekraczać w przypadku: "...zespołu pojazdów, w którym pojazdem ciągnącym jest wyposażony w koła ogumione pojazd wolnobieżny lub wyposażony w koła ogumione ciągnik rolniczy – masy wynikającej z sumy dopuszczalnych mas całkowitych pojazdów wchodzących w jego skład, która nie może przekraczać 40 ton. ..." Jak widzisz nic nie trzeba wymyślać tylko zastosować odpowiedni paragraf i życie staje się prostsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TeDe Napisano 15 Luty 2021 Share Napisano 15 Luty 2021 W dniu 10.02.2021 o 14:05, leski66 napisał: Po winie rozkodowałem wersję i niby takie homo ( brak mocy elektryka ) : -------------------- Po winie.... ehhh... A miało być po VIN-e Nie wiem Panowie czy zauważyliście, ale jest w tej homologacji dokładnie wyróżnione zasilanie paliwem dla obu silników, a jest to Hybryda H-. Czyli zgodnie z tą homologacją należy wpisać oba zasilania paliwem [P+EE]. Tak naprawdę nie ma to znaczenia czy jest podpięcie z gniazdka czy nie ma, bo jak auto podłączone do gniazdka to nie pojedzie (chyba, że agregat na przyczepkę zapakujemy). Silnik elektryczny w hybrydzie zawsze jest zasilany energią elektryczną z akumulatorów podczas jazdy, a różnica w H+ jest taka jedynie, że te akumulatory możemy naładować z gniazdka, jak tego nie zrobimy, to naładuje je jak w H- silnik spalinowy. Mnie nie przekonuje rozróżnianie rodzaju zasilania na podstawie podłączenia do gniazdka, bo gniazdko nie zasila silnika tylko akumulator, a silnik w obu zasilany jest prądem z aku. Obie hybrydy na samym prądzie zrobią jakąś trasę bez silnika spalinowego. Oczywiście jak habrydy widzi rząd, to inna sprawa, ale temat zasilania jest jasny, silnik elektryczny bez prądu nie pojedzie, czyli ma zasilanie EE. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 15 Luty 2021 Share Napisano 15 Luty 2021 10 minut temu, TeDe napisał: Oczywiście jak habrydy widzi rząd, to inna sprawa Rząd nie widzi hybryd, widzi tylko jak wyciągać $$$ od obywatela 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wadi Napisano 15 Luty 2021 Share Napisano 15 Luty 2021 Identyczną sytuację mamy z poglądem skarbówki na samochody ciężarowe. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dar-jusz Napisano 19 Luty 2021 Share Napisano 19 Luty 2021 To jeszcze jeden kamyczek do ogródka dla dzielących hybrydy na H+ i H- 😉 Pojazd od nowości w kraju zarejestrowany na podstawie jak domniemam homologacji. Oczywiście gniazda do ładowania nie posiada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 19 Luty 2021 Share Napisano 19 Luty 2021 No i dobra jest. Dla mnie to tak samo zamotane jak strzałki na lampach. Jest instalacja gazowa w samochodzie, to w dowodzie stoi [P/LPG lub CNG], bo o [LNG] jakoś zapomniało się. Ciągną się pomarańczowe kable pod samochodem, to w dowodzie stoi [EE] lub [P/EE] bez wnikania czy wtyczka do ładowania jest, czy energię elektryczną w inny sposób pozyskuje się. Inaczej tego nie poukładam. Mowa o sytuacji bez dostępu do homologacji. Sama organoleptyka. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 19 Luty 2021 Share Napisano 19 Luty 2021 Jak dla mnie to jak najbardziej hybryda, tylko twórca ustawy o elektromobilności ma jakąś swoją wizje hybrydy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.