Skocz do zawartości

Moc silnika hybrydowego Yaris.


r_kubis

Rekomendowane odpowiedzi

Jak widać w ostatnim czasie " jest duże zamieszanie " z pozycjami :

[ P2, P3, F3 ]. 8/

O masie [ G ] pojazdów sprowadzonych nawet nie wspominam.

Ehhh..., " kartonowo to widzę " :silent:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, leski66 napisał:

duże zamieszanie

Ale to duże zamieszanie tak naprawdę stworzyli diagności, "ino" nie wiem dlaczego i po co? prosi.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo jest kupa niedomówień w tych jedno i wielopaliwowych silnikach, źródłach mocy, energii i cholera wie czego jeszcze.

I od razu się przyznam, że wyklikując a wpce DiP-a dla pojazdu z LPG od razu wybieram jednopaliwowy rodzaj silnika.

Poza tym, to tak naprawdę do dzisiaj nikt nie wie, co to znaczy "rodzaj silnika". Co nie. ;-)

A co dopiero ogarnąć rubryki w DiP-ie lub w dowodzie jak [P.1], [P.2], [P.3]..., [P.7]...

"Rodzaj dopalacza katalicznego" podobnie tajemnicze hasło. :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, cezary napisał:

(...) nie wiem dlaczego i po co?

:

10 minut temu, Paprock napisał:

Bo jest kupa niedomówień w tych jedno i wielopaliwowych silnikach, źródłach mocy, energii i cholera wie czego jeszcze.

O ! :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, leski66 napisał:

O !

I właśnie dlatego my mamy poprawnie wypełnić swoje "papiery" z badania, a to co znajdzie się w DR/PC/KP mi wisi jak kilo kitu u sufitu, jedyne co robię to przy wielkim babolu wpisuję UD i moja rola się kończy. milczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, cezary napisał:

I właśnie dlatego my mamy poprawnie wypełnić swoje "papiery" z badania (...)

GIT !

I jak widać na Forum ( jeden " oleje " 8/, a drugi ma wątpliwości i dwa...trzy... razy zastanowi się, żeby końcowy finał był na ekstra ).

Jak to mówią :

" Wszyscy ludzie wiedzą wszystko " :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, cezary napisał:

I właśnie dlatego my mamy poprawnie wypełnić swoje "papiery" z badania,

No to bądź uprzejmy oświecić co i dlaczego przy rodzaju silnika i przy dopalaczu katalicznym w DiP-ie piszesz. I dlaczego właśnie tak, a nie inaczej. A to nie są łatwe sprawy, to nie są kolorki w objaśnieniach do DiP-u pogwiazdkowane.

O tym, że "spełnia normy" to już słyszałem.:evil:

Edytowane przez Paprock
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Paprock napisał:

przy rodzaju silnika i przy dopalaczu katalicznym w DiP-ie piszesz

A proszę bardzo :

1. Rodzaj zasil. silnika - X

2. Dopal. katal. - X

Ad. 1 Dlatego tak, ponieważ z rodzaju paliwa wynika jednoznacznie jakie jest to ustrojstwo. 

Ad. 2 Dlatego tak, ponieważ nie mam w oczach rentgena, żeby stwierdzić co jest w środku oryginalnej puszki którą zwiemy katalizator. 

I dlatego jak 

22 minuty temu, Paprock napisał:

"spełnia normy"

Dostaje "P". tak.gif

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Iksa [X] to się wstawia w pozycjach niedotyczących danego rodzaju pojazdu! Iksa to se można postawić w przypadku DiP-u dla Poloneza w rubryce nacisku osi tylnej trzeciej. :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybacz ale jakbym do każdego ciągnika rolniczego brał rzeczoznawcę to byłbym jego jedynym dochodem  przez cały rok na okrągło, bo dla innych nie miałby czasu :lol:

Edytowane przez Rafi90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.02.2021 o 17:30, Dar-jusz napisał:

Dzięki wielkie. Jutro się z WK skontaktuje zobaczymy co oni na to. Generalnie w WK twierdza że już mocy systemowej nie wpisuje tylko moc spalinówki / na moc elektryka.

Poz. 2130 OBWIESZCZENIE MinistRa Infrastruktury z dnia 4 października 2019 r

Art 11 pkt.2

30) w rubryce „ADNOTACJE URZĘDOWE” – wpisuje się następujące skróty odpowiadające treści adnotacji:

zd) „(P.2) .../...” – przed ukośnikiem wpisując maksymalną moc netto silnika wyrażoną w kW, a po ukośniku maksymalną moc znamionową silnika elektrycznego wyrażoną w kW, przy pierwszej rejestracji pojazdu albo na wniosek właściciela pojazdu, w przypadku pojazdu uprzednio rejestrowanego – na podstawie dokumentów, o których mowa w art. 72 ust. 1 pkt 3 ustawy; dotyczy pojazdu hybrydowego,

Z tego wychodzi, że pani Zofia maiała rację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Rafi90 napisał:

ale jakbym do każdego

Gdyby nie chora konkurencja, to tak powinno być w każdym przypadku. Diagnosta nie dostaje żadnych narzędzi do ustalania danych a pomimo tego "bierze na klatę" roczniki, przyczepy... itd. Najbardziej widoczne było to w przypadku SAMów, gdzie klient w swej łaskawości przynosił decyzję na numery i resztę obrabiał diagnosta.

Uważam, że obligatoryjnie dokumenty od rzeczoznawcy powinny być dołączane do BT w przypadku braku danych, których nie można odczytać z pojazdu bezpośrednio.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że parametr taki jak F3 w ciągniku nie jest do niczego ale to do niczego potrzebny, Jest DMC ciapka, jest max masa przyczepy i niektórzy sumując te wartości ( w sumie dużo osób tak robi) wymyślają F3. Ja tego nie robie, bo skoro producent nie podaje to po co klecić na siłę coś, co kiedyś może się obrócić przeciw Tobie. Tak w tym zawodzie jest że czasem czym mniej napiszesz to lepiej dla Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Rafi90 napisał:

jest max masa przyczepy

I co ona oznacza? Masę jednej czy sumaryczną dwóch przyczep? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tego wymaga DR kolego i pozycja w DIP. A masa zestawu jeśli nie podaje producent, to tak jak wyżej wspomniałem, dla mnie zostaje X-em :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.02.2021 o 09:04, Rafi90 napisał:

Tylko że parametr taki jak F3 w ciągniku nie jest do niczego ale to do niczego potrzebny,

Za warunkami technicznymi:

§ 3. 1. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2–20, nie może przekraczać w przypadku:

"...zespołu pojazdów, w którym pojazdem ciągnącym jest wyposażony w koła ogumione pojazd wolnobieżny lub wyposażony w koła ogumione ciągnik rolniczy – masy wynikającej z sumy dopuszczalnych mas całkowitych pojazdów wchodzących w jego skład, która nie może przekraczać 40 ton. ..."

Jak widzisz nic nie trzeba wymyślać tylko zastosować odpowiedni paragraf i życie staje się prostsze :hooray:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.02.2021 o 14:05, leski66 napisał:

Po winie rozkodowałem wersję i niby takie homo ( brak mocy elektryka :silent: ) :

lexus.thumb.JPG.d57319ed6dae8842915729e7f067c182.JPG

--------------------

Po winie.... ehhh... 8/

A miało być po VIN-e :smile:

Nie wiem Panowie czy zauważyliście, ale jest w tej homologacji dokładnie wyróżnione zasilanie paliwem dla obu silników, a jest to Hybryda H-. Czyli zgodnie z tą homologacją należy wpisać oba zasilania paliwem [P+EE]. Tak naprawdę nie ma to znaczenia czy jest podpięcie z gniazdka czy nie ma, bo jak auto podłączone do gniazdka to nie pojedzie (chyba, że agregat na przyczepkę zapakujemy). Silnik elektryczny w hybrydzie zawsze jest zasilany energią elektryczną z akumulatorów podczas jazdy, a różnica w H+ jest taka jedynie, że te akumulatory możemy naładować z gniazdka, jak tego nie zrobimy, to naładuje je jak w H- silnik spalinowy.
Mnie nie przekonuje rozróżnianie rodzaju zasilania na podstawie podłączenia do gniazdka, bo gniazdko nie zasila silnika tylko akumulator, a silnik w obu zasilany jest prądem z aku. Obie hybrydy na samym prądzie zrobią jakąś trasę bez silnika spalinowego.
Oczywiście jak habrydy widzi rząd, to inna sprawa, ale temat zasilania jest jasny, silnik elektryczny bez prądu nie pojedzie, czyli ma zasilanie EE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, TeDe napisał:

Oczywiście jak habrydy widzi rząd, to inna sprawa

Rząd nie widzi hybryd, widzi tylko jak wyciągać $$$ od obywatela

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze jeden kamyczek do ogródka dla dzielących hybrydy na H+ i H- 😉

Pojazd od nowości w kraju zarejestrowany na podstawie jak domniemam homologacji. Oczywiście gniazda do ładowania nie posiada.

20210219_081544.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dobra jest. Dla mnie to tak samo zamotane jak strzałki na lampach. Jest instalacja gazowa w samochodzie, to w dowodzie stoi [P/LPG lub CNG], bo o [LNG] jakoś zapomniało się. Ciągną się pomarańczowe kable pod samochodem, to w dowodzie stoi [EE] lub [P/EE] bez wnikania czy wtyczka do ładowania jest, czy energię elektryczną w inny sposób pozyskuje się. Inaczej tego nie poukładam. Mowa o sytuacji bez dostępu do homologacji. Sama organoleptyka. ;-)

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to jak najbardziej hybryda, tylko twórca ustawy o elektromobilności ma jakąś swoją wizje hybrydy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.