aboz Napisano 4 Luty 2019 Share Napisano 4 Luty 2019 Ale nacisk powinien być ustalony dla każdej osi z osobna i suma nacisków nie powinna przekraczać dopuszczalnego nacisku grupy osi. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 4 Luty 2019 Share Napisano 4 Luty 2019 § 5. 1. Dopuszczalny nacisk osi nie może przekraczać w przypadku: 1) pojedynczej osi nienapędowej – 10 ton; 2) grupy osi składającej się z dwóch osi nienapędowych pojazdów silnikowych, przyczep i naczep, przy odległości (d) między osiami składowymi: a) mniejszej niż 1,00 m (d < 1,00) – 11 ton, i 2. Dopuszczalny nacisk każdej osi składowej wchodzącej w skład tej samej grupy osi, z zastrzeżeniem ust. 1 pkt 4 i pkt 9 oraz ust. 5, nie może przekraczać wartości: NS = NG / n, gdzie: NS – dopuszczalny nacisk osi składowej wchodzącej w skład grupy osi [t], NG – dopuszczalny nacisk grupy osi [t], n – ilość osi składowych wchodzących w skład tej samej grupy osi. z zapisu par 5 jednak wynika ,że podajemy dop nacisk osi . dobra, są 2 osie składowe , odległosć między nimi miejsza niż 1 m , czyli nacisk każdej z osi to 950 kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
katerpi Napisano 19 Luty Share Napisano 19 Luty Panowie taka sytuacja. Zacząłem rozglądać się za przyczepą z Niemiec. Warunek konieczny- zarejestrowana. Nadziałem się na przyczepę zarejestrowaną w PL o DMC 5.7t, z hamulcem najazdowym tylko na przednią oś. Czy takie coś jest w ogóle możliwe w świetle przepisów? Do jakiego roku produkcji i jakiego DMC można hamulec najazdowy na jedną oś w przyczepie rolniczej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 20 Luty Share Napisano 20 Luty 10 godzin temu, katerpi napisał: Do jakiego roku produkcji i jakiego DMC można hamulec najazdowy na jedną oś w przyczepie rolniczej? Nie ma znaczenia na ile osi działa hamulec jeśli zachowane są siły hamowania. 10 godzin temu, katerpi napisał: Nadziałem się na przyczepę zarejestrowaną w PL o DMC 5.7t, z hamulcem najazdowym tylko na przednią oś. Czy takie coś jest w ogóle możliwe w świetle przepisów? Hamulec najazdowy może być zamontowany w przyczepie o DMC nie większej niż 5 ton. Cytat 3. W przyczepie, której dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 5 t, dopuszcza się hamulec roboczy: 2) typu bezwładnościowego (najazdowy). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
katerpi Napisano 31 Marzec Share Napisano 31 Marzec (edytowane) Panowie odgrzebuję temat. W piątek poszedłem rejestrować przyczepę rolniczą z Niemiec. Zero papierów tylko umowa kupna sprzedaży z Niemcem. Przyczepa Eisewerk Grumer Db44 z 1959 roku. DMC 4400 Dostałem czerwone blaszki i mam jechać na przegląd, ale... Pani z WK nie znalazła mojego konkretnego modelu przyczepy w CEPiku. Na pozwoleniu czasowym jest marka a w Polu D3 wpisany model przyczepy, który następnie przekreśliła. Powiedziała mi tak: "ma w cepiku dwa modele z tej firmy które są przyczepami rolniczymi. Dobrze, żeby diagnosta stwierdził, że moja to jedna z nich i wtedy po temacie bo jak nie to będziemy się z nią bujać." Dodatkowo kazała mi przekazać, że jak pojadę na przegląd to diagnosta ma do niej zadzwonić i ona wszystko wytłumaczy. Poszedłem do lokalnego diagnosty i mówi mi, że baba głupoty opowiada. Powinna napisać wniosek do ITS, żeby wpisali przyczepę do katalogu i po temacie. Wtedy pojawi się w Cepiku i normalnie robimy sobie przegląd. Jak to wygląda z Waszej perspektywy? Co w tym momencie zrobić? Pisać pismo do WK, żeby złożyli wniosek do ITS? Edytowane 31 Marzec przez katerpi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 2 Kwiecień Share Napisano 2 Kwiecień W dniu 31.03.2024 o 09:46, katerpi napisał: Jak to wygląda z Waszej perspektywy? Ja miałem dwa takie przypadki i w obu WK sobie sam poradził zamawiając dane w ITS-ie. Robiłem badanie w trybie awaryjnym i nic mnie więcej nie interesowało. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 2 Kwiecień Share Napisano 2 Kwiecień (edytowane) Przecież to bez sensu co mówi WK. Widzą dwie dostępne nazwy handlowe i dobrze by było aby diagnosta stwierdził i poświadczył nieprawdę że to jedna z tych nazw. Jak będzie trzeba i inne nazwy handlowe występują dla tej Marki to zostaną dodane przez ITS Edytowane 2 Kwiecień przez Solaris 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wadi Napisano 3 Kwiecień Share Napisano 3 Kwiecień W dniu 31.03.2024 o 09:46, katerpi napisał: W piątek poszedłem rejestrować przyczepę rolniczą z Niemiec. Zero papierów tylko umowa kupna sprzedaży z Niemcem. Przyczepa Eisewerk Grumer Db44 z 1959 roku. DMC 4400 Czy dane zostały odczytane z TZ pojazdu ? A może z zaczepu , bo to wydaje mi się bardziej prawdopodobne , pole na tabliczce - " Zuggabel typ : " ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.