Rafi90 Napisano 8 Listopad 2023 Share Napisano 8 Listopad 2023 Ale tu nie ma żadnych przeszkód przecież w "powrocie " do 5 miejsc. Zapis że producent ma potwierdzić poprawność zamontowania pasów i siedzeń jest przecież już nie aktualny, a jedyne co ma potwierdzić producent albo przedstawiciel to to, że pojazd jest konstrukcyjnie przystosowany. 2 godziny temu, radekd2 napisał: Ale żaden producent tego nie napisze. Napisze. Jeszcze kiedy w tamtym roku obowiązywał przepis że producent ma sprawdzić poprawność zamontowania pasów i siedzeń, to seat po zamontowaniu siedzeń i pasów w ASO skierował temat do centrali a oni napisali że sprawdzili poprawność zamontowania pasów i siedzeń. Inni kombinują z jakimiś wymijającymi formułkami, kasując za to po 300-400zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 8 Listopad 2023 Share Napisano 8 Listopad 2023 Moim zdaniem to §9i jest napisany w taki sposób że można różnie interpretować co ma potwierdzić producent. Badania stanu obecnego mogą być zastąpione kwitem który mówi co było 20 lat temu i nikt nie jest w stanie powiedzieć co z tym pojazdem się działo. § 9i. 62 [Oświadczenie producenta pojazdu podstawowego potwierdzające prawidłowość zamontowania pasów i siedzeń] W odniesieniu do pojazdów, w których wykonano mocowania siedzeń i pasów bezpieczeństwa w procesie produkcyjnym pojazdu podstawowego, badanie wykonane przez jednostkę uprawnioną albo Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego, o którym mowa w § 9a, § 9b, § 9d, § 9f, § 9g i § 9j, może być zastąpione oświadczeniem producenta pojazdu podstawowego lub jego upoważnionego przedstawiciela potwierdzającym konstrukcyjne do tego przeznaczenie. Co do samego pisma, widziałem podobne dotyczące BMW i powiedziałem klientowi żeby je wystawiający poprawił , lub żeby zrobił opinię rzeczoznawcy potwierdzającą że punkty kotwiczenia są fabryczne. Dostaję pismo co było kilkanaście lat temu a ja chcę wiedzieć czy są fabryczne na dzień dokonywania zmian, z takim dokumentem odmawiam mu wykonania badania. Kolejna sprawa to pismo nie potwierdzało ( to wklejone wyżej też nie wspomina o tym) że firma X może wypowiadać się w imieniu producenta. Klient był zdenerwowany i pojechał szukać bardziej przychylnego diagnosty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 10 Listopad 2023 Share Napisano 10 Listopad 2023 W dniu 8.11.2023 o 19:06, wojteczek napisał: Klient był zdenerwowany i pojechał szukać bardziej przychylnego diagnosty. Z drugiej strony co robi inspektor TDT: 1. Potwierdza u producenta lub w homologacji (oni teraz mają bazę) czy pojazd był fabrycznie przystosowany) - sprawdzają sami to co oświadcza producent w § 9j 2. Sprawdza czy nowe pasy zamontowano w fabrycznych punktach kotwiczenia - uważam, że równie dobrze jak nie lepiej może to zrobić diagnosta do tego może zrobić zdjęcia wszywek na pasach dokumentując zastosowanie nowych pasów. 3. Wystawia poświadczenie Ja uważam, że w tym zakresie diagności mają większe doświadczenie i możliwości niż inspektor TDT. Kto się nie czuje na siłach może skorzystać z opinii rzeczoznawcy. Co robi diagnosta: 1. Sprawdza oświadczenie producenta zgodnie z § 9j 2. Sprawdza czy nowe pasy zamontowano w fabrycznych punktach kotwiczenia dokumentując zastosowanie nowych pasów. 3. Wystawia dokument zmian ze zdjęciami zmian. Temat prosty łatwy i oczywisty. 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 10 Listopad 2023 Share Napisano 10 Listopad 2023 Diagnosta może i ma doświadczenie ale widać minister mu nie bardzo ufa albo producenci pojazdów maja jakiś interes aby ograniczyć te zmiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej3 Napisano 10 Listopad 2023 Share Napisano 10 Listopad 2023 5 godzin temu, markes30 napisał: doświadczenie Na jakim Ty świecie żyjesz. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
albatros_rr Napisano 14 Listopad 2023 Share Napisano 14 Listopad 2023 Cześć. Czytam i czytam i mam już mętlik w głowie jak powinno wyglądać oświadczenie od producenta odnośnie potwierdzenia montażu pasów. Posiadam Volvo v60 z homologacją ciężarową i rejestracją na 4os. Chciałbym teraz zarejestrować je na osobowy z 5 miejscami. W aucie od nowości były wszystkie 5 pasów (jedynie środkowy tylny był przełożony za kanapę aby był jakby niedostępny). Od Volvo Polska otrzymałem takie oświadczenie lecz babka na informacji w WK była mało rozgarnięta i powiedziała, że nie jest ono odpowiednie, kończyła swoją prace i nic się nie dowiedziałem... Więc czy wystarczy takie oświadczenie i faktura za dokonanie zmian konstrukcyjnych przez uprawnioną firmę oraz potwierdzenie tego przez diagnostę na badaniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 14 Listopad 2023 Share Napisano 14 Listopad 2023 (edytowane) Pani w WK nie miała pojęcia z czym ma do czynienia, dlatego Cię spławiła. Oświadczenie jest potrzebne do badania po zmianach i zawiera wszystko co powinno, a nawet więcej (odniesienie do pierwotnej homologacji). Do tego faktura lub oświadczenie warsztatu. Tu masz dane pierwotne (z pierwszego etapu homologacji), z jakimi pojazd opuścił fabrykę. Edytowane 14 Listopad 2023 przez aboz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
albatros_rr Napisano 14 Listopad 2023 Share Napisano 14 Listopad 2023 @aboz, dziekuje Ci bardzo za odpowiedź. Mam jeszcze pytanie do Rafi90, który napisał wyżej: "Zapis że producent ma potwierdzić poprawność zamontowania pasów i siedzeń jest przecież już nie aktualny, a jedyne co ma potwierdzić producent albo przedstawiciel to to, że pojazd jest konstrukcyjnie przystosowany." W dniu 8.11.2023 o 18:37, Rafi90 napisał: Zapis że producent ma potwierdzić poprawność zamontowania pasów i siedzeń jest przecież już nie aktualny, a jedyne co ma potwierdzić producent albo przedstawiciel to to, że pojazd jest konstrukcyjnie przystosowany. Jest jakiś paragraf, w którym jest mowa o tym, że dany przepis jest nieaktualny? A wystarczy tylko moje oświadczenie. Będąc w wydziale komunikacji chciałbym mieć wydrukowaną ustawę/dokument aby się do niej odnieść. Bo na słowo na pewno mi nie uwierzą i nie będą chcieli sprawdzić 😛 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 14 Listopad 2023 Share Napisano 14 Listopad 2023 1 godzinę temu, aboz napisał: zawiera wszystko co powinno, a nawet więcej (odniesienie do pierwotnej homologacji). A ja twierdzę że nic nie zawiera. Nie interesuje mnie co było 10 tat temu tylko co jest dziś. ktoś przerobił ten samochód na ciężarowy i kto wie czy punkty kotwiczenia nie zostały usunięte. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 14 Listopad 2023 Share Napisano 14 Listopad 2023 8 minut temu, wojteczek napisał: ktoś przerobił ten samochód na ciężarowy i kto wie czy punkty kotwiczenia nie zostały usunięte. Spełnia wymagania par. 9i Cytat § 9i. W odniesieniu do pojazdów, w których wykonano mocowania siedzeń i pasów bezpieczeństwa w procesie produkcyjnym pojazdu podstawowego, badanie wykonane przez jednostkę uprawnioną albo Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego, o którym mowa w § 9a, § 9b, § 9d, § 9f, § 9g i § 9j, może być zastąpione oświadczeniem producenta pojazdu podstawowego lub jego upoważnionego przedstawiciela potwierdzającym konstrukcyjne do tego przeznaczenie. W tym piśmie jest wszystko, co wymaga przepis. 1 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 14 Listopad 2023 Share Napisano 14 Listopad 2023 (edytowane) 32 minuty temu, aboz napisał: W tym piśmie jest wszystko, co wymaga przepis. Tak jak Aboz napisał, według przepisu 9i spełnia. Tam nie ma wskazane czy to ma dotyczyć dnia obecnego czy 5 lat temu, czy jak wychodził z fabryki. W piśmie napisali że ma konstrukcyjne przeznaczenie - niech będzie że 10 lat temu gdy opuszczał fabrykę, diagnosta teraz sprawdził i nadal to ma. Edytowane 14 Listopad 2023 przez Solaris 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 14 Listopad 2023 Share Napisano 14 Listopad 2023 1 godzinę temu, aboz napisał: producenta pojazdu podstawowego lub jego upoważnionego przedstawiciela potwierdzającym konstrukcyjne do tego przeznaczenie Konstrukcyjne przeznaczenie do czego? Przedstawiciel oświadcza że pojazd był przystosowany czy że jest przystosowany fabrycznie do montażu foteli i pasów dla 5 osób. Czy może producent ma potwierdzić na dzień dokonywania zmian konstrukcyjne przeznaczenie do przewozu 5 osób (znaczy fotele, pasy i montaż zgodny że specyfikacją). Tylko co w przypadku jak pojazd jest z epoki kiedy nie było isofixsów i rozporządzeń o których mowa w §9f pkt1 i 2. Kolejna sprawa mamy tu na forum wpisy o doświadczeniu diagnostów, wiedzy itd. a prawda jest taka że w wieku przypadkach to diagnosta nie jest w stanie zobaczyć tych punktów kotwiczenia bo zasłaniają je inne elementy, czy stwierdzić że zamontowane fotele to jest to co montował producent, czy może adaptacja z czegoś innego. Nie znamy wszystkich marek i modeli, i nie piszę tego żeby kogoś urazić. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 14 Listopad 2023 Share Napisano 14 Listopad 2023 Jak mnie wkurzają takie wpisy nieuków i lamusów jak wojteczek. Nie zna się nie umie i będzie przekonywał innych, że nie można. Na miejscu właściciela SKP w której pracuje wojteczej wyrzuciłbym go na zbitą twarz. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 14 Listopad 2023 Share Napisano 14 Listopad 2023 @markes30 przyhamuj nieco, to że ktoś ma inne spojrzenie na daną, dość sporną kwestię nie upoważnia Cię do takich aluzji. Sam zawsze pisałeś, że należy wyjaśniać sprawy między diagnostami i nie mieszać innych do tego, oj nieładnie kolego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 14 Listopad 2023 Share Napisano 14 Listopad 2023 Podaj adres to zobaczymy kto będzie miał zbita twarz. Rozmawiamy bez obrażania się a jeżeli nie potrafisz to znaczy że jesteś upośledzony intelektualnie nieuku. Nie przekonuję nikogo do niczego, stwierdzam jedynie że przepis nie jest jednoznaczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 14 Listopad 2023 Share Napisano 14 Listopad 2023 2 godziny temu, wojteczek napisał: Konstrukcyjne przeznaczenie do czego? 4 godziny temu, aboz napisał: W odniesieniu do pojazdów, w których wykonano mocowania siedzeń i pasów bezpieczeństwa w procesie produkcyjnym pojazdu podstawowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 15 Listopad 2023 Share Napisano 15 Listopad 2023 15 godzin temu, markes30 napisał: Jak mnie wkurzają takie wpisy nieuków i lamusów jak wojteczek. Ale wiesz, że wiele WK interpretuje ten przepis tak jak napisał @wojteczek. I jest to po konsultacji z działem prawnym. Przypomnę jeszcze raz: Dlatego ma być informacja, że jest konstrukcyjnie przystosowany po dokonaniu zmian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nesiasps Napisano 15 Listopad 2023 Share Napisano 15 Listopad 2023 (edytowane) 16 godzin temu, wojteczek napisał: oświadcza że pojazd był przystosowany czy że jest przystosowany fabrycznie do montażu foteli i pasów co tu jest nie jasne? producent sprawdza czy mocowania były wykonane 18 godzin temu, aboz napisał: w procesie produkcyjnym pojazdu podstawowego i potwierdza że dalej spełnia 18 godzin temu, aboz napisał: konstrukcyjne do tego przeznaczenie a diagnosta to sprawdza i ocenia czy zgodne z WT robiąc ZK podpisując się pod badaniem PS te "standardy parlamentarne" na forum nie są potrzebne - nie warto przenosić przykładu z góry Edytowane 15 Listopad 2023 przez nesiasps 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 15 Listopad 2023 Share Napisano 15 Listopad 2023 19 godzin temu, albatros_rr napisał: Jest jakiś paragraf, w którym jest mowa o tym, że dany przepis jest nieaktualny? A wystarczy tylko moje oświadczenie. Tak. Najnowsza aktualizacja rozporządzenia o warunkach technicznych. Wszystko pisze czarno na białym. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel07 Napisano 15 Listopad 2023 Share Napisano 15 Listopad 2023 W dniu 10.11.2023 o 10:32, markes30 napisał: Z drugiej strony co robi inspektor TDT: 1. Potwierdza u producenta lub w homologacji (oni teraz mają bazę) czy pojazd był fabrycznie przystosowany) - sprawdzają sami to co oświadcza producent w § 9j 2. Sprawdza czy nowe pasy zamontowano w fabrycznych punktach kotwiczenia - uważam, że równie dobrze jak nie lepiej może to zrobić diagnosta do tego może zrobić zdjęcia wszywek na pasach dokumentując zastosowanie nowych pasów. 3. Wystawia poświadczenie Ja uważam, że w tym zakresie diagności mają większe doświadczenie i możliwości niż inspektor TDT. Kto się nie czuje na siłach może skorzystać z opinii rzeczoznawcy. Co robi diagnosta: 1. Sprawdza oświadczenie producenta zgodnie z § 9j 2. Sprawdza czy nowe pasy zamontowano w fabrycznych punktach kotwiczenia dokumentując zastosowanie nowych pasów. 3. Wystawia dokument zmian ze zdjęciami zmian. Temat prosty łatwy i oczywisty. Warto by tu spojrzeć na stronę TDT co robią: https://www.tdt.gov.pl/zalatw-sprawe/stacje-kontroli-pojazdow/potwierdzenie-mocowan-siedzen-i-pasow-bezpieczenstwa/ Nie jest to takie proste. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 15 Listopad 2023 Share Napisano 15 Listopad 2023 (edytowane) 22 minuty temu, Pawel07 napisał: Nie jest to takie proste. No nie jest bo wstawiasz link z objaśnieniami w których brakuje §9i , to że TDT nie uaktualnił strony nie zwalnia z podawania aktualnych przepisów. Edytowane 15 Listopad 2023 przez cezary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel07 Napisano 15 Listopad 2023 Share Napisano 15 Listopad 2023 18 minut temu, cezary napisał: No nie jest bo wstawiasz link z objaśnieniami w których brakuje §9i § 9i. warunków dotyczy oświadczenia wystawionego przez producenta, więc paragraf ten nie żadnego związku z TDT. Umieściłem link, aby rozwiać wątpliwości co robi pracownik TDT oceniając zmiany dokonane w pojeździe. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 15 Listopad 2023 Share Napisano 15 Listopad 2023 Wszystko ma związek z tzw. ZK, więc wszystkie dane muszą być zawarte w podpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hobbystapol Napisano 22 Listopad 2023 Share Napisano 22 Listopad 2023 Prościej i szybciej będzie zapytać kogo skaże sąd gdy diagnosta na podstawie potwierdzenia o stanie pojazdu z przed dziesięciu lat klepnie zmiany a w wypadku Kowalski wyrżnie łbem w szybę i dostanie poprawkę w paszczę "jaśkiem" bo mu miękka gumowa śrubka klasy 3,6 nie wytrzymała? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 22 Listopad 2023 Share Napisano 22 Listopad 2023 A na deser dokument jak TeDeT tym się zajmuję: https://www.tdt.gov.pl/wp-content/uploads/2023/03/Wniosek-o-wydanie-potwierdzenia-spelnienia-przez-pojazd-wymagan-w-zakresie-mocowania-siedzen-i-kotwiczenia-pasow-bezpieczenstwa.doc Z wiadomej strony oczywiście: https://www.tdt.gov.pl/wszystkie-dokumenty/?dpage=4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.