Skocz do zawartości

Zmiana ilości miejsc w samochodzie ciezarowym


norbert94

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Mam pytanie czy w samochodzie zarejestrowanym jako ciężarowy (renault trafic) mogę dołożyć siedzenia na oryginalne mocowania i zwiększyć ilość miejsc. Bo słyszałem że w somochadach ciężarowych nie wolno dokonywać takich zmian 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • Odpowiedzi 462
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Paprock

    60

  • Rafi90

    47

  • Mecher

    30

  • michal_k

    23

Top Posters In This Topic

Popular Posts

W przepisach stosuje się różne określenia. Np. w momencie wnioskowania o zmianę pewnych parametrów technicznych w związku ze zmianą właściwych warunków technicznych należy przedstawić zaświadczen

W tym przypadku oświadczenie powinno być wystawione przez producenta lub jego oficjalnego przedstawiciela na terenie kraju czyli Ford Polska. Autoryzowane stacje obsługi nie są producentem. Dobrze że

Z całym szacunkiem. Nie rozumiem tylko, dlaczego nie interesuje Cię to w jakim pojeździe te zmiany zostały dokonane. Bo skoro napisano :  § 9b.32) W samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie cał

Posted Images

Ja słyszałem, że można 

Cytat

§ 9b. W samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony (kategorii N1) i samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 tony (kategorii N2) o nadwoziu rodzaju BB mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na zmianie liczby siedzeń, jeżeli pojazd spełnia wymagania, o których mowa w pkt 3.5., pkt 3.6. oraz pkt 3.8. dla pojazdów kategorii N1, części A załącznika II do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów i spełnione są wymagania techniczne dotyczące wytrzymałości siedzeń i ich mocowania, kotwiczenia pasów bezpieczeństwa, potwierdzone badaniami na zgodność z wymaganiami Regulaminów nr 14, 17 EKG ONZ, wykonanymi przez jednostkę uprawnioną. Siedzenia powinny być wyposażone w pasy bezpieczeństwa spełniające wymagania Regulaminu nr 16 EKG ONZ; z zastrzeżeniem § 9c.

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sęk w tym, że taką zmianę musi potwierdzić PIMOT lub inna uprawniona jednostka. Aktualnie spotkałem się tylko z opiniami wydanymi przez ITS oraz PIMOT i koszt takiej opinie wynosi 2500 zł. Tak, że najpierw trzeba się zastanowić czy taka zmiana miejsc będzie opłacalna dla właściciela pojazdu.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale przecież wszystko będzie na oryginalnych mocowaniach pojazd fabrycznie wychodził z większą liczbą miejsc. Kolega ostatnio robił zmianę liczby miejsc w seacie Altea i żadnych opini nie robił 

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale porównanie altea i trafic 

2 godziny temu, norbert94 napisał:

. Bo słyszałem że w somochadach ciężarowych nie wolno dokonywać takich zmian 

 By zaraz napisać 

 

27 minut temu, norbert94 napisał:

 Kolega ostatnio robił zmianę liczby miejsc w seacie Altea i żadnych opini nie robił 

 

to dlaczego pytasz czy można, skoro kolega robił ? 

Nie rozumiem  ... 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, norbert94 napisał:

Ale przecież wszystko będzie na oryginalnych mocowaniach pojazd fabrycznie wychodził z większą liczbą miejsc. Kolega ostatnio robił zmianę liczby miejsc w seacie Altea i żadnych opini nie robił 

w samochodach osobowych takie potwierdzenie nie jest wymagane, dlatego kolega nie miał zbyt dużych problemow żeby z 5 osobowej altei zrobić 7 osobową. W pojazdach ciężarowych jest to trochę bardziej skomplikowane i pomimo tego, że wszystko będzie w oryginalnych miejscach trzeba uzyskać opinię od PIMOTu lub innej jednostki uprawnionej. Wiąże się to z dość dużymi kosztami, dlatego nie zawsze jest opłacalne i między innymi dlatego rozchodzą się plotki, że tych miejsc dokładać nie wolno. Prawda jest taka, że miejsca dokładać wolno, ale do tanich rzeczy to nie należy.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
Dnia 24.12.2018 o 15:42, norbert94 napisał:

Kolega ostatnio robił zmianę liczby miejsc w seacie Altea i żadnych opini nie robił  

A w jakim przypadku robi te opinie?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź

I kto to robi?

Odnoszę się tylko i wyłącznie do tego

Dnia 24.12.2018 o 15:42, norbert94 napisał:

Kolega ostatnio robił zmianę liczby miejsc w seacie Altea i żadnych opini nie robił 

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia ‎2018‎-‎12‎-‎24 o 15:42, norbert94 napisał:

Kolega ostatnio robił zmianę liczby miejsc w seacie Altea

seat to samochód osobowy czy ciężarowy o podrodzaju BB ?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.12.2018 o 14:08, norbert94 napisał:

I wszytko jasne można robić  

usłyszał co chciał usłyszeć , teraz pojechał kogoś "uświadamiać"

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Seat Altea samochód ciężarowy - zarejestrowany na cztery osoby z grodzią przedziału bagażowego . Jak najbardziej z klasyfikowany w homologacji w kategorii BB - Van

Przy zmianach konstrukcyjnych z ciężarowego na osobowy z czterech na pięć miejsc także jest wymagana jest opinia jednostki specjalnej . Nie które stacje robią bez tej opinii ale wbrew wymaganiom narzuconymi przez przepis .  Ciekaw jestem co będzie się działo przy kontroli jak TDT dojdzie do władzy ( o ile dojdzie )

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

PIMOT, PISKP, TDT i  ITS na wszystkich szkoleniach twierdzą, że jak na badaniu po zmianach konstrukcyjnych pojawia się już samochód osobowy to nie jest wymagana opinia jednostki uprawnionej.  (mam to nagrane) Tylko jak ciężarowy VAN ma dołożone miejsca siedzące i dalej pozostaje ciężarowy VAN.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, Bratus2000 napisał:

 

Przy zmianach konstrukcyjnych z ciężarowego na osobowy z czterech na pięć miejsc także jest wymagana jest opinia jednostki

Do Ciebie przyjechał jako osobowy więc o czym mowa.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 minuty temu, Bratus2000 napisał:

Ciekaw jestem co będzie się działo przy kontroli jak TDT dojdzie do władzy ( o ile dojdzie )

 

- zaiste świat się skończy, nadejdzie armagedon i będzie tsunami...:ph34r:

Siara-Siarzewski w takich sytuacjach zapytywał Wąskiego: "czy tobie czasami Wąski sufit na łeb się nie spadł". :evil:

- a Ty coś przewidujesz?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
54 minuty temu, markes30 napisał:

twierdzą, że jak na badaniu po zmianach konstrukcyjnych pojawia się już samochód osobowy to nie jest wymagana

Mógłbyś jaśniej ?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, wojteczek napisał:

Do Ciebie przyjechał jako osobowy więc o czym mowa.

a może pojazd ciężarowy ( zgodnie z dowodem) w którym wprowadzono zmiany konstrukcyjne , w wyniku których  rodzaj pojazdu ulegnie zmianie na osobowy  , interpretacja rodzaju pojazdu w przypadku zmiany rodzaju może  być różna , pojazd jest już osobowy w momencie  dokonania zmian w pojeździe, a może dopiero po spełnieniu wszystkich związanych  wymagań i wymianie dowodu rejestracyjnego ?

  • Lubię 2
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, markes30 napisał:

PIMOT, PISKP, TDT i  ITS na wszystkich szkoleniach twierdzą, że jak na badaniu po zmianach konstrukcyjnych pojawia się już samochód osobowy to nie jest wymagana opinia jednostki uprawnionej.  (mam to nagrane) Tylko jak ciężarowy VAN ma dołożone miejsca siedzące i dalej pozostaje ciężarowy VAN.

Dzięki smaug Tylko to miałem na myśli ,,,

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Doleję oliwy do ognia bo wszyscy wiedzą o co chodzi ale pierniczą jak w sejmie.

1 godzinę temu, smaug napisał:

 a może dopiero po spełnieniu wszystkich związanych  wymagań i wymianie dowodu rejestracyjnego ?

Rozumiem że dajecie wynik N i dopiero jak dostanie PC lub DR z nowymi danymi zjawia się na poprawce.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla wydziału komunikacji badanie z negatywnym jest nie ważne , jaki powód N? jak brak poświadczenia przez jednostkę uprawnioną to WK nic do tego , w samy TDT nie jednego stanowiska w takiej sprawie , jak była dla pojazdu " homologacja   osobowa " i jest przywrócenie do stanu na jaką była homologacja to nie ma problemu , a jak nie było" homologacji osobowej"  to konkretnie nie odpowiedzą ,    

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś miałem klienta. Renault Megane rocznik 2010 , samochód ciężarowy w DR (ciężarowy wyszedł z fabryki - Francja), liczba miejsc 2 w DR . Stan faktyczny miejsca 2, punkty kotwiczenia pasów są. Pan chciałby założyć kanape i wozić sobie w tyle ludziki. Co z tym począć można ? PIMOT? Jak widzielibyście tej kwesti rozwiązanie. Na początek odesłałem Pana żeby zdobył wyciąg z homo co tam w ogóle jest wpisane ( Ostatnio do dwóch kijanek klienci przywozili i nie było problemu, no ale one były osobowe i później zmieniane na ciężarowe) Jestem młody stażem , ucze się , proszę o wyrozumiałość ?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.