Skocz do zawartości

Licznik- stan niezgodny z Cep


tobiasztj

Rekomendowane odpowiedzi

no co 2 lata to nie ale od 2005 to jest już chyba 3 obrotomierz i nie ważne czy kupię taki za 2 stówki czy za 70 zł i tak dłużej nie wytrzymuje przekładnia w środku. Wymieniam żeby mieć obroty i wiedzieć kiedy olej wymienić ;)
Ech - nabiję starą metodą czyli silniczek od wiatraka + koszulka przewodu elektrycznego żeby trzpień wiatraka spiąć z linką i jazda ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomego zatrzymała drogówka.W pojeżdzie 35 letnim, nie zgadzał się stan licznika o 7 tys km.Został zatrzymany i na komendzie spędził parę godzin na wyjaśnieniach a dodatkowo dostał wezwanie na następne spotkanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takich przypadków będzie pewnie duuużo w najbliższym czasie, do mnie też dochodzą takie informacje. Statystyki policyjne rulez :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

Chciałbym się dowiedzieć w tym temacie , czy klient zgłaszający wymianę licznika musi przedstawić jakiś dokument zakupu-nabycia. Bez takiego dokumentu nie jestem w stanie stwierdzić, czy klient

kupił ten licznik, czy jest to ten stary - cofnięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musi i o tym wspominałem jakiś czas temu że powinno się wymagać dowodu zakupu liczników/drogomierzy bo będziemy w głównej mierze legalizować cofanie i tyle, a komu potrzeba prawdziwej wymiany to nie problem rachunek dostać, w końcu musi skądś nabyć taki licznik. Moje spostrzeżenie tylko wywołało oburzenie nie rozumiem w zasadzie dlaczego.

 

Na chwilę obecną jedynie oświadczenie od właściciela i nic więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, stachuw62 napisał:

czy klient zgłaszający wymianę licznika musi przedstawić jakiś dokument zakupu-nabycia.

 

Nie musi.

 

14 minut temu, stachuw62 napisał:

nie jestem w stanie stwierdzić, czy klient

kupił ten licznik, czy jest to ten stary - cofnięty.

 

Dlatego jest oświadczenie pod odpowiedzialnością karną. Za treść oświadczenia odpowiada osoba je składająca.

 

4 minuty temu, Andrzej89 napisał:

powinno się wymagać dowodu zakupu liczników/drogomierzy

 

W jaki sposób chciałbyś powiązać paragon/fakturę z konkretnym pojazdem?

 

4 minuty temu, Andrzej89 napisał:

jedynie oświadczenie od właściciela i nic więcej.

 

Pod odpowiedzialnością KARNĄ. Jeśli nawet diagnosta zostanie wprowadzony w błąd to odpowiada za to karnie osoba składająca oświadczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawostek odnośnie kontroli przebiegu przez Policję i jakie kwiatki już wychodzą:
https://autokult.pl/36221,cofnal-licznik-o-300-tys-km-teraz-gorzko-tego-pozaluje

 

PS. Do oświadczenia przydał by się dowód zakupu drogomierza, a na takim dowodzie zakupu powinno być wpisywane do jakiego modelu pojazdu. Niby nadal można oszukiwać, ale już jakby to zawsze odrobinę trudniej (zawsze policja może sprawdzić sprzedawcę ile i jakich liczników sprzedał)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie, co w przypadku:
1. na OBT przyjezdza ciagnik, ktory mial 2 lata temu wpis mtg : 9800, obecnie jest 60, bo licznik po 9999 liczy od nowa ( w wiekszosci ciagnikow). (lub golf 3, ktory kreci od nowa po 300tys.)
2. czy zgodnie z prawem mozna zalozyc uzywany licznik?
3. co w przypadku (w niektorych pojazdach tak jest), gdy przebieg na liczniku odczytywany jest ze sterownika ABS / ESP. i zostanie wymieniony uklad ABS/ESP i wtedy zostaje zmieniony przebieg w liczniku.?
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i niestety dzieje to o czym po cichu każdy z nas myślał że może nastąpić. Dzwonił właśnie kolega że musi sie tłumaczyć i swoja rację udowadniać bo klient posądził go o wpisanie złego przebiegu i dlatego podczas kontroli mu się nie zgadzał.Niby sprawa prosta ale juz tłumaczyć i tracic czas musi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

32 minuty temu, Pozio napisał:

panowie, co w przypadku:

Czy każdemu po kolei trzeba tłumaczyć ? Masz przepisy to poczytaj, powoli czytaj. 

Edytowane przez kurant2000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Co zrobić na badaniu jak przebieg w samochodzie rok temu na badaniu był np. 250 000 km i na następnym ma również 250 000 km? Albo jak w starych licznikach pięciocyfrowych pokazuje drugi raz przebieg. to w/g nowych przepisów może wyglądać że był przebieg cofany.  Pytam bo zdarzają się takie sytuacje że stan faktyczny przebiegu w momencie BT jest np. 60000 km a klient twierdzi że jest np. 100 tys więcej.

Na badaniu wpisuje tylko stan faktyczny w momencie badania, nie to co klient chce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, GrzechTU napisał:

 

Na badaniu wpisuje tylko stan faktyczny w momencie badania, nie to co klient chce.

Sam sobie odpowiedziałeś na zadane pytanie. Działa ? Działa. 

image.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, TeDe napisał:

PS. Do oświadczenia przydał by się dowód zakupu drogomierza, a na takim dowodzie zakupu powinno być wpisywane do jakiego modelu pojazdu.

Całkiem bez sensu. Po pierwsze, to drogomierz można naprawić, po drugie można mieć zapasowy a nawet kilka zapasowych, można też dostać w prezencie od znajomego i niby jak to dokumentować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywistość zweryfikuje czy po problemie...  O każdą nawet drobna pomyłkę będą wzywać diagnostę na przesłuchanie w tej sprawie , nawet jeśli się pomylił o 50 km ( diagnosta wpisał za dużo przebiegu w stosunku do stanu faktycznego) i akurat zaraz po przeglądzie klient trafi na kontrole drogową . Temat świeżo przerabiany ( wczoraj ) jeden z naszych diagnostów był wzywany na,, spowiedź "w pobliskim komisariacie . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Tymoteusz napisał:

O każdą nawet drobna pomyłkę będą wzywać diagnostę na przesłuchanie w tej sprawie ,

 

Zanosi się na to, że trzeba będzie robić zdjęcie licznika do każdego badania :faint: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja stosuję taką procedurę.Spisuję osobiście przebieg pojazdu. Po wydrukowaniu zaświadczenia, proszę klienta o sprawdzenie czy wpisany stan jest zgodny ze stanem faktycznym. Z informacją, po wyjeździe ze stacji,przebieg nie podlega  reklamacji .

Edytowane przez Tomasz56
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomylić zawsze się mogę, i nikt mnie za to do więzienia nie zamknie. Jak chcą mogą przyjechać na stacje albo zadzwonić to uprzejmie wyjaśnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czyli , jeśli na badaniu wychwycimy że przebieg jest niższy niż rok temu to badanie z pozytywnym wynikiem i UD  czy negatyw?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, SLAWEKB5 napisał:

jeśli na badaniu wychwycimy że przebieg jest niższy niż rok temu to badanie z pozytywnym wynikiem

Bez żadnych usterek. Na tym polega odczyt drogomierza/licznika motogodzin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, wadi napisał:

że diagnosta to sobie może co najwyżej ....

 

Zależy dużo od tego jaki masz nadzór, i wątpię żeby ktoś za pomyłke w przebiegu zabrał kwity

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.