mike_van_mik Napisano 11 Wrzesień 2019 Share Napisano 11 Wrzesień 2019 No to teraz mi się w głowie namieszało czytając te wpisy... Na szkoleniach suszyli i suszą jasno i wyraźnie: W przypadku OBT auta TAXI robimy najpierw okresowe - wynik np pozytyw termin badania rok. Potem badanie dodatkowe czy spełnia - wynik np pozytyw i terminu nie określamy. Ceny pobieramy zgodnie z cenikiem (za okresowe 98zł i za badanie dodatkowe 42 zł). Czyli drukujemy dwa zaświadczenia. I teraz: Zgodnie z tym co napisał @michal_k Cytat Nie ma przeszkód prawnych do łączenia badań. Nie ma też żadnego obowiązku wykonywania "okresowo" badań dodatkowych TAXI ani L. Takie badanie wystarczy przeprowadzić raz, uzyskać wpis w DR, a potem wykonuje się tylko badania okresowe. Zgodnie z waszymi powyższymi "wypocinami" jak przyjezdza na obt auto taxi - patrzymy czy ma w dowodzie adnotację taxi. Jak ma to robimy tylko okresowe (dodatkowego już nie ponawiamy). W takim przypadku pytanie pierwsze: cenę jaką mam pobrać? (tylko 98 czy 140zł ) .... p.s. Zawsze robiłem i robię okresowe i dodatkowe do tego. Może w przepisach nie ma nic o tym żeby nie robić badania dodatkowego podczas robienia okresowego ale moje jest zdanie takie, że jak przyjedzie TAXi to sprawdzam warunki dodatkowe i ponawiam badanie dodatkowe. Wyobraźmy sobie taką sytuację: Klient przyjechał powiedzmy w 2016 roku na OBT , spełnił dodatkowe warunki, diagnosta wykonał mu dodatkowe badanie, pozniej dostał wpis od WK w adnotacjach TAXI. W kolejnych latach 2017, 2018 ktoś robi tylko okresowe nie sprawdzając dodatkowych. Klient przyjezdza w 2019 do mnie, okazuje się że nie ma ważnego dowodu legalizacji taksometra (minęło 2 lata) - i co mam dać pozytywa? Bo robię tylko okresowe..... dla mnie trochę paranoja.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogi1984 Napisano 11 Wrzesień 2019 Share Napisano 11 Wrzesień 2019 28 minut temu, mike_van_mik napisał: W przypadku OBT auta TAXI robimy najpierw okresowe - wynik np pozytyw termin badania rok. Potem badanie dodatkowe czy spełnia - wynik np pozytyw i terminu nie określamy A co zrobisz jak dokonasz wpisu w DR oraz systemie po OBT następnie jak mówisz robisz dodatkowe a tu 30 minut temu, mike_van_mik napisał: okazuje się że nie ma ważnego dowodu legalizacji taksometra (minęło 2 lata) ?. I co wtedy z tym pozytywem w DR? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nesiasps Napisano 11 Wrzesień 2019 Share Napisano 11 Wrzesień 2019 (edytowane) Możliwe,że w wypadku gdy auto nie spełnia warunków dodatkowych które sprawdzamy przy okazji OBT starczy zaznaczyć "nie odpowiada dodatkowych warunkom dla" a wynik OBT w zależności czy usterka z dodatkowych warunków stwarza problem dla badania okresowego (bo może - np LPG) - gdy nie ma zagrożenia UI to wynik P - ale to musi być wszystko klarownie tłumaczone i równo przestrzegane - a nie jest:( Co jeśli auto z VAT ciężarowe do 3,5t nie spełnia VAT a diagnosta na podstawówce tego nie sprawdzi? Przyjdzie Naczelnik US z właścicielem pojazdu po 5 latach i zażąda zwrotu nielegalnie odpisanego podatku, diagnosta powie że na podstawowej się nie sprawdza bo nie ten zakres a Naczelnik WK odbierze uprawnienia bo należało nie podchodzić do badania - ile takich sytuacji ma miejsce w roku a ile od czasu obowiązywania przepisów? Edytowane 11 Wrzesień 2019 przez nesiasps Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 11 Wrzesień 2019 Share Napisano 11 Wrzesień 2019 46 minut temu, mike_van_mik napisał: W przypadku OBT auta TAXI robimy najpierw okresowe - wynik np pozytyw termin badania rok. Potem badanie dodatkowe czy spełnia - wynik np pozytyw i terminu nie określamy. No OK - jako świadomy klient płacę najpierw za okresowe, a Ty wykonujesz okresowe i dokonujesz wpisu do DR. Potem chcesz mnie "naciągnąć" na dodatkowe, ale odmawiam opłaty i odjeżdżam - zgodnie z ustawą. Czy złamałeś prawo? A jeśli tak to w którym momencie? Co zrobiłeś wbrew ustawie albo rozporządzeniu określającemu zakres? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek_handlarz Napisano 11 Wrzesień 2019 Share Napisano 11 Wrzesień 2019 Co w sytuacji gdy kończy się DR, czy wystawiając zaświadczenie z OBT jeżeli będzie to pojazd przystosowany do TAXI, a ja wystawię zaświadczenie z OBT z wyiksowanymi "drugimi" uwagami to czy @michal_k przyjmiesz takie zaświadczenie ? Problem z VAT robi się tylko dlatego, że badanie przypisane jest do okręgówek - wyraźne nie dopatrzenie - bo badanie z natury rzeczy dotyczy pojazdów o DMC do 3,5 T. Gdyby wszystkie SKP je wykonywały to zaraz by się temat ze spełnianiem warunków przy OBT ruszył, a tak to badanie ma charakter mocno wirtualny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mike_van_mik Napisano 11 Wrzesień 2019 Share Napisano 11 Wrzesień 2019 48 minut temu, yogi1984 napisał: A co zrobisz jak dokonasz wpisu w DR oraz systemie po OBT następnie jak mówisz robisz dodatkowe a tu ?. I co wtedy z tym pozytywem w DR? Pisałem przykładowo. No ale jak taka sytuacja by się zdarzyła to z okresowego pozytyw a z dodatkowego negatyw i tyle w temacie... Przecież jak N dostanie za dodatkowe warunki w badaniu dodatkowym to przecież może się poruszać autem bo auto sprawne jest ( a jak taksometr nie ma ważnej legalizacji to przecież nie obejmuje tego badanie okresowe...) 39 minut temu, michal_k napisał: No OK - jako świadomy klient płacę najpierw za okresowe, a Ty wykonujesz okresowe i dokonujesz wpisu do DR. Potem chcesz mnie "naciągnąć" na dodatkowe, ale odmawiam opłaty i odjeżdżam - zgodnie z ustawą. Czy złamałeś prawo? Nie złamałem prawa, wszystko generalnie okej. Zrobiłem okresowe, klient odjechał jak powiadasz. i powiedzmy za parę dni ma kontrole - policja go łapie. Okazuje się że nie ma legalizacji a policjant patrzy że parę dni temu miał badanie okresowe. Mogę mieć w takim przypadku jakieś nieprzyjemności ???? Czy po prostu wytłumaczę się że sprawdzenie taksometra nie podlega okresowemu badaniu i tyle... :) Czyli jakby na to nie patrzeć jak koleś robi badanie dodatkowe na taxi to ma ważne dożywotnio tak to sobie tłumaczę czyli zrobi badanie dodatkowe, wpis ma taxi w DR, może potem zdjąć oznakowanie TAXi, może nie mieć taksometru a przewozić ludzi może.... bo przecież ma załatwione dożywotnio badanie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 11 Wrzesień 2019 Share Napisano 11 Wrzesień 2019 Powoli! Klops jest tego rodzaju, że powinno być to jasno w paragrafach opisane. Skiepścili sprawę modyfikując tabelę opłat, to po pierwsze primo, bo powinno być tak, jak "specjalistyczne z gazem" i po sprawie. Ewentualnie w zakresie powinno być zaznaczone, zagwiazdkowane, odnośnikiem okraszone, że zakres plus słuszna opłata obowiązuje również przy okresowym badaniu. No tak, czy nie? Po samym temacie widać, że jest majonez w sprawie. Tak jak zapodał był @michal_k "przyjęło się", utarło się, ale twardych podstaw brak! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jast Napisano 11 Wrzesień 2019 Share Napisano 11 Wrzesień 2019 Mnie uczono, że zawsze najpierw wykonujemy badanie dodatkowe jako jeden numer w programie z wynikiem N lub P i potem OBT jako drugi numer z zaznaczeniem czy spełnia wymogi w pkt.2 zaświadczenia. Może mieć ładny bieżnik, ale inny rozmiar czy profil opony w legalizacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cipsy123 Napisano 11 Wrzesień 2019 Share Napisano 11 Wrzesień 2019 Dobra jak ktoś pisal robi najpierw OBT pozytywne ,a potem DBT z negatywem. To jak to jest , w zaświad. obt potwierdzil ze pojazd odpowiada dodatkowym warunkom tech.przewidzianym dla: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wadi Napisano 11 Wrzesień 2019 Share Napisano 11 Wrzesień 2019 (edytowane) Osobiście przy OBT, na zaświadczeniu w pierwszych uwagach zamieszczam wpis o warunkach dodatkowych( np TAXI ) , punkt 2 wyiksowuję. Przy odrębnym badaniu dodatkowym punkt 1 jak wyżej , punkt 2 - spełnia lub nie. Obydwa zaświadczenia spinam. Edytowane 11 Wrzesień 2019 przez wadi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogi1984 Napisano 11 Wrzesień 2019 Share Napisano 11 Wrzesień 2019 14 minut temu, jast napisał: Mnie uczono, że zawsze najpierw wykonujemy badanie dodatkowe jako jeden numer w programie z wynikiem N lub P i potem OBT jako drugi numer z zaznaczeniem czy spełnia wymogi w pkt.2 zaświadczenia Dokładnie też tak zawsze z każdym badaniem robię i problemu typu potwierdzenie na OBT w punkcie 2 zaświadczenia nieprawdy (bo jak to inaczej nazwać)nie mam. No ale do czasu aż góra się za to nie weźmie to każdy musi robić tak by wrazie w...swą du.. umieć mądrze obronić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 11 Wrzesień 2019 Share Napisano 11 Wrzesień 2019 21 minut temu, cipsy123 napisał: Dobra jak ktoś pisal robi najpierw OBT pozytywne ,a potem DBT z negatywem. To jak to jest , w zaświad. obt potwierdzil ze pojazd odpowiada dodatkowym warunkom tech.przewidzianym dla: No odpowiada. A dlaczego miałby nie odpowiadać. I teraz do wyboru jest tak: - odpowiada i wynikiem pozytywnym ma zakończone dodatkowe - odpowiada i wynikiem negatywnym ma zakończone dodatkowe (bo nieogrzewana szyba, to ułamany dodatkowy pedał, bo skończyła się legalizacja taksometru. A jak wykonuje się samo dodatkowe TAXI/L i wystąpiły podobne usterki, to co w punkcie drugim wpisujecie? Albo samo (pseudo)dodatkowe-HAK i coś ze złączką jest nie tak, to jak punkt drugi zaświadczenia wygląda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jast Napisano 11 Wrzesień 2019 Share Napisano 11 Wrzesień 2019 Godzinę temu, Paprock napisał: Albo samo (pseudo)dodatkowe-HAK i coś ze złączką jest nie tak, to jak punkt drugi zaświadczenia wygląda? Nie miałem takiego przypadku, ale gdyby takie coś było to nie odpowiada i przy powtórnym podejściu badanie od nowa, bo tu nie ma poprawkowych. Natomiast wracając do tematu TAXI czy L, to identycznie jak z badaniem ADR. Nie można dać P na OBT, gdy ADR jest na N. 1 godzinę temu, wadi napisał: Osobiście przy OBT, na zaświadczeniu w pierwszych uwagach zamieszczam wpis o warunkach dodatkowych( np TAXI ) , punkt 2 wyiksowuję. A czytałeś objaśnienia pod zaświadczeniem co wpisujemy w Uwagach 1 i 2? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wadi Napisano 11 Wrzesień 2019 Share Napisano 11 Wrzesień 2019 Jak najbardziej wpisuję to to co trzeba w zalecanym punkcie , a przy okresowym nie będę się wyrażał na temat warunków dodatkowych takich jak np TAXI , bo nie wiem , nie sprawdzałem. W tym celu mam drugie badanie i drugie zaświadczenie. Czy przy dodatkowym powinienem wspominać o braku miejsca na wpis badania ? Podobna sytuacja tylko na odwrót. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 11 Wrzesień 2019 Share Napisano 11 Wrzesień 2019 A z jakiej okazji przy dodatkowym o braku miejsca wspominać ? Wbijacie coś w DR przy dodatkowym, że nie było miejsca na wasz wpis z tego badania ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 11 Wrzesień 2019 Share Napisano 11 Wrzesień 2019 18 godzin temu, michal_k napisał: Podam Ci jeszcze taki przykład - przyjedzie pojazd bez kratki z wpisem VAT (ale data I rejestracji taka, że kratki mieć nie musi) - dasz pozytywa z OBT czy nie? pewnie bym się chwilę zastanowił jakby taki pojazd do mnie zawitał . na okresowym dałbym P ale w uwagach zaznaczyłbym nie spełnia wymagań Vat. zmierzam do tego ,że przepisy ( co już dawno tu na forum potwierdziliśmy ) nie są spójne , dobre , nietrafione ( jak to nazwac ) , niesprecyzowane . wg mnie to te wszystkie badania dodatkowe powinno się okresowo odnawiać . brak odnowień prowadzi trochę do patologii wśród użytkowników - aaa mam wpis to mogę już kratke zdjąć bo nikt już tego nie sprawdzi , aaa ma wpis L to mogę pedały zdjąć bo mi zona naciska jak ją wożę do pracy . aa mam wpis bus100 to mogę zakładac opony jak popadnie ( chociaż autobusy to ITD wyłapie sezonowo ) . albo jasno ustalić ,że czynności dodatkowego wchodzą w obowiązki okresowego ( tylko dlaczego za darmo by było ) . to sa jednak dodatkowe czynności , dodatkowy czas poświęcony , niekiedy i urządzenia ( np. głębokość bieznika opon ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 11 Wrzesień 2019 Share Napisano 11 Wrzesień 2019 Nie rozumiesz sensu tego, co Michał chce Ci przekazać. Brak odnawiania badań dodatkowych nie zwalnia Cię z obowiązku sprawdzania na każdym OBT, czy pojazd ma HAK, jest TAXI itd. Po prostu za pierwszym razem robisz to w ramach okresowego plus odpowiedniego dodatkowego, a później wszystko to robisz w ramach OBT ponieważ porównujesz stan faktyczny z naturą. Więc nie ma tu żadnej patologii, bo jak przyjedzie do Ciebie wyłącznie na OBT "elka" bez pedałów, to i tak wyhaczy N za niezgodność danych, ale w ramach OBT wyłącznie, bo tylko takie badanie jej zrobisz - bez DBT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 11 Wrzesień 2019 Share Napisano 11 Wrzesień 2019 (edytowane) no to wychylę się i ja, wykonuję OBT i taki wpisuję rodzaj badania, ale zawsze dodatkowo sprawdzam warunki dla L, Taxi, wynik końcowy uzależniony jest od całości, tzn. czy z zakresu okresowego, czy warunków dodatkowych jest niedomaganie dyskwalifikujące, wynik N, opłatę pobieram z dwóch pozycji. p.s. w przypadku pojazdu z VAT najpierw jest sprawdzenie, czy odpowiada wymaganiom, jeżeli tak, to przystępuję do badania jeżeli nie, to badania nie ma (pskp) p.s. jeżeli klient życzy sobie tylko DBT L, Taxi, to je wykonuję i tylko za to pobieram stosowną opłatę. Edytowane 11 Wrzesień 2019 przez cezary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 11 Wrzesień 2019 Share Napisano 11 Wrzesień 2019 ok , rozumiem wszystko . nie , jednego nie rozumiem - dlaczego w ramach okresowego trzeba sprawdzić warunki dodatkowe za free ? zresztą cennik badan tez nie jest sprawiedliwy . za przyczepe brac więcej niż za samochód ( ciężarowe ) , za 4 oske brać tyle samo co za 2 ośke . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 11 Wrzesień 2019 Share Napisano 11 Wrzesień 2019 9 minut temu, piter1973 napisał: dlaczego w ramach okresowego trzeba sprawdzić warunki dodatkowe za free Jak już pisałem - można obronić tezę żeby pobierać za czynności dodatkowe - sprawdzenie dodatkowych warunków. 12 minut temu, cezary napisał: jeżeli tak, to przystępuję do badania jeżeli nie, to badania nie ma (pskp) A dlaczego nie? Jeśli zrobisz "czynności VAT" w ramach okresowego to możesz na SKP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 11 Wrzesień 2019 Share Napisano 11 Wrzesień 2019 1 minutę temu, michal_k napisał: Jeśli zrobisz "czynności VAT" w ramach okresowego to możesz na SKP. napisałem, że nie robię OBT z wpisem VAT w DR, jeżeli po wstępnej ocenie (jeszcze przed rozpoczęciem właściwego OBT) pojazd ich nie spełnia, ponieważ na podstawowej nie wykonuję się dodatkowych VAT, natomiast jeżeli wstępna weryfikacja co do VAT-u jest pozytywna to OBT wykonuję, ale w tym przypadku opłatę pobieram tylko za zakres OBT, nie wpisuję także w uwagach zaświadczenia, że spełnia wymagania VAT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 11 Wrzesień 2019 Share Napisano 11 Wrzesień 2019 Skoro nie wykonujesz DBT VAT to co za różnica, czy pojazd spełnia czy nie? Jakaś dziwna niekonsekwencja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 11 Wrzesień 2019 Share Napisano 11 Wrzesień 2019 Nie ukrywam, że deko splatało mnie podejście podstawowej SKP do VATU. O co konkretnie chodzi w tych "wstępnych czynnościach". Ja ta m spokojnie takie ciężaróweczki na podstawowej robię, a "wstępne czynności" sprowadzam do oględzin, czy podstawiony samochód jest rasowym ciężarowym. Jak jest, to OK. A jak nie jest, to nie OK. Z własnej 'gupoty' zapodaję do punktu pierwszego (tak pierwszego) uwag w zaświadczeniu, że Adnotacje Urzędowe dowodu rejestracyjnego zawierają wpis "---VAT-4---". Jak mam dobry humor, to nawet zaznaczę, że wpis zdewaluował się modyfikacją vatowskiej ustawy. I tyle. Z ramienia podstawowej stacji nic więcej nie tykam w sprawie VATU. Tym samym punkt drugi uwag całkowicie pomijam. Co do pozostałych treści, to każdy doskonale sobie zdaje sprawę, że kiedyś było dodatkowe-gazowe badanie. Było i się zbyło. Na dzień dzisiejszy problemów z odnawianiem, sprawdzaniem tego, co kiedyś było jako dodatek nie ma i niech tak zostanie. Wniosek prosty: w tabeli opłat pod pozycją specjalistycznego badania za 63 złote upchać pozostałe specjalistyczno-dodatkowe i po kłopocie. Ewentualnie gwiazdką oznaczyć: * - opłata obowiązuje również przy okresowym badaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 11 Wrzesień 2019 Share Napisano 11 Wrzesień 2019 19 minut temu, michal_k napisał: Skoro nie wykonujesz DBT VAT to co za różnica, czy pojazd spełnia czy nie? Jakaś dziwna niekonsekwencja. czy niekonsekwencja? no akurat z tym się nie zgodzę, dlaczego? ano dlatego że, jeżeli nie spełnia wymagań VAT, to jako podstawowa skp, która z mocy prawa nie może wykonywać takiego badania, nie mogę dać N, no bo na jakiej podstawie (przecież nie mam uprawnień do takiego badania), natomiast jeżeli jest ok. to OBT robię i opłatę pobieram tylko za OBT z pozycji 1.2 cennika w przeciwieństwie do L, Taxi za które pobieram 1.2, (+ odpowiednio 1.15), 6.2, 6.6. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 11 Wrzesień 2019 Share Napisano 11 Wrzesień 2019 1 minutę temu, cezary napisał: ano dlatego że, jeżeli nie spełnia wymagań VAT A skąd wiesz, że nie spełnia? Jako podstawowa stacja się tym nie zajmujesz 2 minuty temu, cezary napisał: opłatę pobieram tylko za OBT z pozycji 1.2 cennika w przeciwieństwie do L, Taxi za które pobieram 1.2, (+ odpowiednio 1.15), 6.2, 6.6. I znowu niekonsekwencja. Zakładając, że pracowałbyś na OSKP to dlaczego za VAT nie pobierasz, a TAXI i L już tak? Czyżby jakaś dziwna "ważniejszość" tych drugich? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.