Skocz do zawartości

Łączenie badań okresowe z dodatkowym


hudy05

Rekomendowane odpowiedzi

Ja po prostu robię swoje , na szczęście mam szefa , który jest świerzakiem w kwestii badań i na razie cieszy się jak jest 6 przez 10 h. Tylko niestety szybko pewnie się nauczy że  jak będzie poniżej 10 to też zacznie jęczeć, ale pożyjemy zobaczymy. Na razie mam spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, cezary napisał:

 jak jest 10 szt to jęczy,smędzi, że mało

To u mnie choć to zjawisko nie występuje, i nie ma komentowania ilości badań. Może dlatego że SKP to dodatek do reszty biznesu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Rafi90 napisał:

SKP to dodatek do reszty biznesu.

U mnie też jest dodatkiem do innego biznesu, dlatego może na razie mam spokój. Ale pożyjemy, zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Rafi90 napisał:

To u mnie choć to zjawisko nie występuje, i nie ma komentowania ilości badań

Na razie - kiedyś ktoś ..... policzy rentowność - chyba że to stacja "kolekcjonerska" 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, cezary napisał:

jak jest 10 szt to jęczy,smędzi, że mało, jak powiem 14, to po chwili jest...  "aha", lezie do siebie i mam błogostan. 

Widać mamy jednego szefa:papa:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, IVVO napisał:

Na razie - kiedyś ktoś ..... policzy rentowność

U mnie kiedyś szef, po otwarciu w ok 15 tysięcznym mieście czwartej SKP (oczywiście nie jego czwartej), po trzech miesiącach działalności stwierdził, że ten biznes chyba nie zażarł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Mecher napisał:

Pobieram za to dodatkową opłatę do badania okresowego. Na kontrolach do tej pory bez uwag.

Robię tak samo i ciągle mam uwagi na kontrolach ;-) Także nie dogodzisz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak podlegasz cały czas pod ten sam nadzór, to albo powinni się przyzwyczaić (może zrozumieć dlaczego), albo podpierając się konkretnym przepisem nakazać, jak to powinno się odbywać.

 

Osobiście pod różne WK podlegałem, kontrole coroczne nawet mieszane (WK/TDT). I jakoś przechodzi, choć nie wykluczone, iż może się to kiedyś zmienić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do " haków " - spód tabeli opłat :

Cytat

1) W przypadku pojazdu przedstawionego do okresowego badania technicznego z adnotacją w dowodzie rejestracyjnym o treści: "przystosowany do ciągnięcia przyczepy" lub "HAK" nie pobiera się opłaty określonej w lp. 7.1 tabeli.

:smile:

Co do " vatów " - hmmm... tak się jakoś przyjęło, że raz i koniec - chyba , że WK po zmianie wł. zażąda. :silent:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, danielg539 napisał:

 ale gdzie tu konsekwencja w stosowaniu prawa.

Nie da się konsekwentnie stosować prawa bo nawet nigdzie nie jest jasno napisane, co robić rok w rok, a co raz. Można to jak widac zinterpretować na dwa sposoby i wygląda na to że obydwa są dobre. Wyjątkiem jest ten hak gdzie wprost pisze jak to @leski66 zacytował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie zastanawia czemu tak trudno ujednolicić chociaż tą tabele opłat, przecież nie ciężko jest dopisać pod tabelą coś w stylu jak o haku albo tak jak z gazem jest wprost napisane że się pobiera też przy okresowym ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo "W mętnej wodzie dobrze ryby łowić" 🤐 i jednym się upiecze np.: dwa rzędy siedzeń + VAT1  a inny po łapach dostanie za OBT ciężarówki z VAT-em w "podstawówce" ot taka sytuacja

Udanego weekendu 😎

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Rafi90 napisał:

Wyjątkiem jest ten hak

Który literalnie wg jedynego słusznego programu nigdy nie powinien dostać wpisu do DR, ponieważ robi to jako inne czynności a nie badanie techniczne jak stanowi ustawa.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, adam1501 napisał:

robi to jako inne czynności

Nic tu do tego nie ma program taki czy inny, w słownikach cep jest jak jest i na dzień dzisiejszy musimy z tym żyć. 

Komunikat dla SKP w sprawie badań technicznych pojazdów z hakiem/instalacją gazową.

W związku z pojawiającymi się w ostatnim czasie pytaniami środowiska Stacji Kontroli Pojazdów (SKP) w zakresie wykonywania badań technicznych pojazdów wyposażonych w hak bądź instalację gazową, poniżej przedstawiamy krótkie kompendium wiedzy w przedmiotowym zakresie.

Podstawą wykonania badań technicznych pojazdów wyposażonych w hak bądź instalację gazu jest dokument przedstawiony przez właściciela pojazdu na potrzeby przeprowadzenia badania. Na dokumencie diagnosta ma dostępne niezbędne informacje. Dodatkowo informacja o alternatywnym paliwie jest już na dziś dostępna w sekcji danych technicznych pojazdu.  

Badanie dotyczące haka jest badaniem z zakresu „czynności dodatkowych” i w chwili obecnej nie jest przekazywane do CEPiK2.0. Aktualnie w trakcie procesu legislacyjnego jest nowelizacja ustawy Prawo o ruchu drogowym wprowadzająca badania dotyczące haka, jako kolejną kategorię badań dodatkowych. Po wprowadzeniu przepisów, badanie dotyczące haka będzie również przekazywane do CEPiK 2.0 zgodnie z przepisami obligującymi do przekazywania do ewidencji wszystkich badań dodatkowych.

Po przeprowadzeniu badania technicznego pojazdu wyposażonego w hak/instalację gazową, SKP wystawia zaświadczenie, na podstawie którego organ rejestrujący dokonuje wpisu do dowodu rejestracyjnego adnotacji o haku/instalacji gazowej.

 
Edytowane przez cezary
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze uważam że mysli człowiek a nie program. W P niejeden się już przejechał bo wpisał UD za brak światła stopu a okazuje się że w tabeli stoi jako UI. Wszystko zawsze sprawdzam po swojemu, a program to program. U nas literalnie prawa stosować się i tak nie da

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Rafi90 napisał:

bo wpisał UD za brak światła stopu a okazuje się że w tabeli stoi jako UI.

W Tabeli są trzy - UD, UI i USZ - Wystarczy gradacja kary 😀 - jeśli UD ktoś daje za 2 zepsute na 3 to lipa - ale 1 na 3 to już inna bajka - ogólnie w większości uszkodzony S3

24 minuty temu, Rafi90 napisał:

niejeden się już przejechał

A tak się spytam - kto się do tego doczepił  

Osobiście jak zapodaję usterkę to ją opisuje - a nie tylko usterka dla usterki  

I widać w CEP co diagnosta miał na myśli 

Edytowane przez IVVO
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli to co pisze MICHAŁ, DODATKOWE ADR też nie pobieramy? hee stacje karitas

Dodatkowym badaniu też ustalamy termin następnego badania ,są takie auta jak z salono roczne i zakłada klient gaz ,a dlatego bo WK Pani czy Pan z okienka nie ustali na rok, tylko na 3 lata miałem takie pojazdy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.