Skocz do zawartości

Dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów


JacquesP

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanowne grono.

Mam trudność w ustaleniu dopuszczalnej masy całkowitej zespołu pojazdów w ciągniku rolniczym Ursus C330 z roku 1986.

Dane, które udało się ustalić to F.1=2128kg, O.1=550kg, O.2=1500kg, G=1591kg, P.1=1960cm3, P.2=22,4kW, rok produkcji z Tabliczki Znamionowej: 1986.

Jaka powinna być prawidłowa wartość parametru F.3 w tym pojeździe?

Dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marka : URSUS

Model : C 330

Pojemność silnika [ccm] : 1960

Masa własna [kG] : 1675

Max masa całkowita - konstrukcyjna [kG] : 2240

Dop. masa całkowita - administracyjna [kG] : 2240

Liczba miejsc : 1

Dop. masa całk. przyczepy bez hamulca [kG] :1500

Dop. masa całk. przyczepy z hamulcem [kG] : 5500

Maksymalna moc silnika [kW] : 22

- przy obr/min : 2200

Max. nacisk osi - konstrukcyjny [kN] : 25,00

Edytowane przez BigBoy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powoli! Jak to nieosiągalny? Jak to traktor bez przyczepy? Nie wyobrażam sobie. Zawsze właściciel rzeczoznawcę zawinszować sobie może. A brak możliwości ustalenia co najmniej jednego parametru technicznego, to jaka to usterka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia przy jakim badaniu techniczny ma występować ta usterka ?

Pozycja O1 jest przyczepy a ciągnik rolniczy może ciągnąć 2 to należy dodać ?

Edytowane przez smaug
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

39 minut temu, Paprock napisał:

. A brak możliwości ustalenia co najmniej jednego parametru technicznego, to jaka to usterka?

Dotyczy pojazdów , o których mowa  w art. 81 ust. 3 ustawy.

Edytowane przez wadi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i co dalej? Nie za bardzo rozumiem sens. Skąd taka teoria?

Jasno stoi, że w przypadku trudności z danymi technicznymi pojazdów sprowadzonych, a przedstawionych do badania wynikającego z artykułu 81 ustęp 3 ustawy Prawo o Ruchu Drogowym można posiłkować się opinią rzeczoznawcy. No i co z tego wynika dla tematycznego Ursusa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, JacquesP napisał:

 

 Ursus C330 z roku 1986.

 

No, że tak powiem , egzotyczna marka.

35 minut temu, smaug napisał:

Pozycja O1 jest przyczepy a ciągnik rolniczy może ciągnąć 2 to należy dodać ?

Spytam , jakąś teorie dorabiasz?

Edytowane przez duchu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Paprock napisał:

. No i co z tego wynika dla tematycznego Ursusa?

A to,że nie ma info o tym ,że pojazd został sprowadzony , wygląda to na  uzupełnienie DR. Poza tym gdyby ktoś sprowadził ten pojazd do kraju to jest to " szyte bardzo grubymi nićmi " bo wersje eksportowe to C-335.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

5 minut temu, wadi napisał:

A to,że nie ma info o tym ,że pojazd został sprowadzony , wygląda to na  uzupełnienie DR. Poza tym gdyby ktoś sprowadził ten pojazd do kraju to jest to " szyte bardzo grubymi nićmi " bo wersje eksportowe to C-335.

 

Chyba się nie rozumiemy. Nie szkodzi. Pewnie się dogadamy.

Zapytałem jaka usterka należy się za brak możliwości ustalenia choćby jednego parametru technicznego, o którym mowa w piątym załączniku.Napisałem też, że można poprosić o opinię.

Odpowiedziałeś, że dotyczy badań 'porazpierwszych'.

Dopytuję, co rodzaj badania ma do tej usterki?

 

2 minuty temu, yogi1984 napisał:

Ale skąd ten bidny rzeczoznawca może ustalic F3? jak nawet producent się poddał:???:

 

To się nazywa przekroczenie uprawnień, albo wtargnięcie w cudzy zakres kompetencji. 

Istnieją takie sztuczki magiczne jak hokus-pokus, czary-mary, abra-kadabra... Niech spod ziemi wytarga. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Paprock napisał:

Zapytałem jaka usterka należy się za brak możliwości ustalenia choćby jednego parametru technicznego

Teoretycznie należy się wynik negatywny ale tyczy się tylko parametrów, które dotyczą danego pojazdu. Oczywistym jest, że mocy i pojemności silnika nie ustalasz w przyczepie i tak samo oczywiste jest, że nie ustalisz parametru, którego producent pojazdu nie określił. W przypadku C330 to nawet nie została określona masa przyczepy bez hamulca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale taką wiedzę też należałoby czymś konkretnym podeprzeć i jeżeli ciągnik nie może ciągnąć przyczep, no to nie może. Słuszna uwaga do zaświadczenia i tematu nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I czego jeszcze nie wymagają?

Jest to czymś poparte, jakąś wykładnią, czy klasyczne ogólnonarodowe 'widzimisię'?

I co to za moda, że ktoś żąda, nie żąda, wymaga, nie wymaga. Jest zakres, jest sposób, są obowiązki, czy samowolka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze wiemy że samowolka, że prawo miejscowe, okręgowe, zwyczaje miejscowe lub inne tego typu podobne. Nikt u nas nigdy nie poszedł do sądu za to że w C 330 albo C 360 nie ustalił F3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Paprock napisał:

I czego jeszcze nie wymagają?

Jest to czymś poparte, jakąś wykładnią, czy klasyczne ogólnonarodowe 'widzimisię'?

Jest to tym poparte, że tych parametrów nie było w katalogu ITS-u, który był katalogiem źródłowym!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą ciekawi mnie czy jest tu osoba co ustaliła F3 dla Ursusa c-330,c-360,c-385,wladimirca T-25 itp. A jak ustaliła to skąd wyczarowała te dane:?. Nie dajmy się zwariować i szukać czegoś czego zwyczajnie nie ma i robić problem na siłę.Jest piątek piwka lepiej się napić;):piwo

Edytowane przez yogi1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu może być częściowe rozwiązanie problemu. Producent w przypadku kat T nie musi umieszczać F3 na tabliczce.

ZAŁĄCZNIK Nr 4
WYMAGANIA DOTYCZĄCE TABLICZKI ZNAMIONOWEJ

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze. Piwo piwem. Częściowe rozwiązanie częściowym rozwiązaniem.

Pytam serio i pytam na poważnie. Nie interesuje mnie, czego pani z wydziału komunikacji żąda, wymaga, chce.

A zdaje się, że komuś się czknęło brakiem tego parametru tak w dowodzie jak i na tabliczce znamionowej:

https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/14638-co-wy-na-to-panowie-actros-bez-f3/&do=findComment&comment=275699

Nie mam powodu też wnikać, kto, co, ciąga, ładuje, zapina.

Interesuje mnie legal na badaniu technicznym. W przypadku wiadomych maluśkich samochodzików bez [F.3] na tabliczce, czy tam innym oznaczeniom sugerującym brak szans na przyczepę, można wklepać adnotację o treści, że pojazd konstrukcyjnie jest nieprzystosowany do ciągnięcia przyczepy i sprawa robi się jasna.

No, ale co w przypadku tego traktora? Co w przypadku ciągnika sprowadzonego i do 'porazpierwszego' podstawionego?

Prosiłbym o legal, a nie wydumki. ;-)

 

Luzackie podejście do wypełniania DiP-u też jest poza moim zakresem.

I sprawa najważniejsza. Rejestracja bez roku produkcji odbija się od okienka, a tu proszę, brak ważnych parametrów technicznych i nikt w nic nie wnika.

Musi jakaś przedwyborcza cisza. :?

 

Ble... Ble... Ble...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Paprock napisał:

Luzackie podejście do wypełniania DiP-u też jest poza moim zakresem.

A jak działasz z motocyklami toć przyczepę ciągnąć mogą. Co wypisujesz w pole O1,O2,F3?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.