Skocz do zawartości
JacquesP

Dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów

Rekomendowane odpowiedzi

JacquesP

Witam szanowne grono.

Mam trudność w ustaleniu dopuszczalnej masy całkowitej zespołu pojazdów w ciągniku rolniczym Ursus C330 z roku 1986.

Dane, które udało się ustalić to F.1=2128kg, O.1=550kg, O.2=1500kg, G=1591kg, P.1=1960cm3, P.2=22,4kW, rok produkcji z Tabliczki Znamionowej: 1986.

Jaka powinna być prawidłowa wartość parametru F.3 w tym pojeździe?

Dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
yogi1984

Możesz mieć troszkę  problem z F3,nawet producent go miał i nie ustalił. A w O1 to 5500kg. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
BigBoy

Marka : URSUS

Model : C 330

Pojemność silnika [ccm] : 1960

Masa własna [kG] : 1675

Max masa całkowita - konstrukcyjna [kG] : 2240

Dop. masa całkowita - administracyjna [kG] : 2240

Liczba miejsc : 1

Dop. masa całk. przyczepy bez hamulca [kG] :1500

Dop. masa całk. przyczepy z hamulcem [kG] : 5500

Maksymalna moc silnika [kW] : 22

- przy obr/min : 2200

Max. nacisk osi - konstrukcyjny [kN] : 25,00

Edytowane przez BigBoy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tobiasztj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JacquesP

Dzięki serdeczne.

Będę musiał wytłumaczyć sympatycznej pani z WK, żeby pominąć ten parametr w DR - bo jest nieosiągalny.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Powoli! Jak to nieosiągalny? Jak to traktor bez przyczepy? Nie wyobrażam sobie. Zawsze właściciel rzeczoznawcę zawinszować sobie może. A brak możliwości ustalenia co najmniej jednego parametru technicznego, to jaka to usterka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
smaug

Kwestia przy jakim badaniu techniczny ma występować ta usterka ?

Pozycja O1 jest przyczepy a ciągnik rolniczy może ciągnąć 2 to należy dodać ?

Edytowane przez smaug

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wadi

 

39 minut temu, Paprock napisał:

. A brak możliwości ustalenia co najmniej jednego parametru technicznego, to jaka to usterka?

Dotyczy pojazdów , o których mowa  w art. 81 ust. 3 ustawy.

Edytowane przez wadi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

No i co dalej? Nie za bardzo rozumiem sens. Skąd taka teoria?

Jasno stoi, że w przypadku trudności z danymi technicznymi pojazdów sprowadzonych, a przedstawionych do badania wynikającego z artykułu 81 ustęp 3 ustawy Prawo o Ruchu Drogowym można posiłkować się opinią rzeczoznawcy. No i co z tego wynika dla tematycznego Ursusa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
duchu
3 godziny temu, JacquesP napisał:

 

 Ursus C330 z roku 1986.

 

No, że tak powiem , egzotyczna marka.

35 minut temu, smaug napisał:

Pozycja O1 jest przyczepy a ciągnik rolniczy może ciągnąć 2 to należy dodać ?

Spytam , jakąś teorie dorabiasz?

Edytowane przez duchu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wadi
22 minuty temu, Paprock napisał:

. No i co z tego wynika dla tematycznego Ursusa?

A to,że nie ma info o tym ,że pojazd został sprowadzony , wygląda to na  uzupełnienie DR. Poza tym gdyby ktoś sprowadził ten pojazd do kraju to jest to " szyte bardzo grubymi nićmi " bo wersje eksportowe to C-335.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
yogi1984

Ale skąd ten bidny rzeczoznawca może ustalic F3? jak nawet producent się poddał:???:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

 

5 minut temu, wadi napisał:

A to,że nie ma info o tym ,że pojazd został sprowadzony , wygląda to na  uzupełnienie DR. Poza tym gdyby ktoś sprowadził ten pojazd do kraju to jest to " szyte bardzo grubymi nićmi " bo wersje eksportowe to C-335.

 

Chyba się nie rozumiemy. Nie szkodzi. Pewnie się dogadamy.

Zapytałem jaka usterka należy się za brak możliwości ustalenia choćby jednego parametru technicznego, o którym mowa w piątym załączniku.Napisałem też, że można poprosić o opinię.

Odpowiedziałeś, że dotyczy badań 'porazpierwszych'.

Dopytuję, co rodzaj badania ma do tej usterki?

 

2 minuty temu, yogi1984 napisał:

Ale skąd ten bidny rzeczoznawca może ustalic F3? jak nawet producent się poddał:???:

 

To się nazywa przekroczenie uprawnień, albo wtargnięcie w cudzy zakres kompetencji. 

Istnieją takie sztuczki magiczne jak hokus-pokus, czary-mary, abra-kadabra... Niech spod ziemi wytarga. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
2 minuty temu, Paprock napisał:

Zapytałem jaka usterka należy się za brak możliwości ustalenia choćby jednego parametru technicznego

Teoretycznie należy się wynik negatywny ale tyczy się tylko parametrów, które dotyczą danego pojazdu. Oczywistym jest, że mocy i pojemności silnika nie ustalasz w przyczepie i tak samo oczywiste jest, że nie ustalisz parametru, którego producent pojazdu nie określił. W przypadku C330 to nawet nie została określona masa przyczepy bez hamulca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Ale taką wiedzę też należałoby czymś konkretnym podeprzeć i jeżeli ciągnik nie może ciągnąć przyczep, no to nie może. Słuszna uwaga do zaświadczenia i tematu nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rafi90

Jeśli masa przyczepy jest podana to można uzupełnić pola O1 i O2 a F3 zostawić puste. U nas np  nikt nie wymaga F3 w ciągnikach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

I czego jeszcze nie wymagają?

Jest to czymś poparte, jakąś wykładnią, czy klasyczne ogólnonarodowe 'widzimisię'?

I co to za moda, że ktoś żąda, nie żąda, wymaga, nie wymaga. Jest zakres, jest sposób, są obowiązki, czy samowolka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rafi90

Dobrze wiemy że samowolka, że prawo miejscowe, okręgowe, zwyczaje miejscowe lub inne tego typu podobne. Nikt u nas nigdy nie poszedł do sądu za to że w C 330 albo C 360 nie ustalił F3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Godzinę temu, Paprock napisał:

I czego jeszcze nie wymagają?

Jest to czymś poparte, jakąś wykładnią, czy klasyczne ogólnonarodowe 'widzimisię'?

Jest to tym poparte, że tych parametrów nie było w katalogu ITS-u, który był katalogiem źródłowym!

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
yogi1984

Swoją drogą ciekawi mnie czy jest tu osoba co ustaliła F3 dla Ursusa c-330,c-360,c-385,wladimirca T-25 itp. A jak ustaliła to skąd wyczarowała te dane:?. Nie dajmy się zwariować i szukać czegoś czego zwyczajnie nie ma i robić problem na siłę.Jest piątek piwka lepiej się napić;):piwo

Edytowane przez yogi1984

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tobiasztj

Nawet w homologacji pojazdów w bazie danych znajdującej się na serwerze COI CEPiK niema parametru F3.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wojteczek

Tu może być częściowe rozwiązanie problemu. Producent w przypadku kat T nie musi umieszczać F3 na tabliczce.

ZAŁĄCZNIK Nr 4
WYMAGANIA DOTYCZĄCE TABLICZKI ZNAMIONOWEJ

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

No dobrze. Piwo piwem. Częściowe rozwiązanie częściowym rozwiązaniem.

Pytam serio i pytam na poważnie. Nie interesuje mnie, czego pani z wydziału komunikacji żąda, wymaga, chce.

A zdaje się, że komuś się czknęło brakiem tego parametru tak w dowodzie jak i na tabliczce znamionowej:

https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/14638-co-wy-na-to-panowie-actros-bez-f3/&do=findComment&comment=275699

Nie mam powodu też wnikać, kto, co, ciąga, ładuje, zapina.

Interesuje mnie legal na badaniu technicznym. W przypadku wiadomych maluśkich samochodzików bez [F.3] na tabliczce, czy tam innym oznaczeniom sugerującym brak szans na przyczepę, można wklepać adnotację o treści, że pojazd konstrukcyjnie jest nieprzystosowany do ciągnięcia przyczepy i sprawa robi się jasna.

No, ale co w przypadku tego traktora? Co w przypadku ciągnika sprowadzonego i do 'porazpierwszego' podstawionego?

Prosiłbym o legal, a nie wydumki. ;-)

 

Luzackie podejście do wypełniania DiP-u też jest poza moim zakresem.

I sprawa najważniejsza. Rejestracja bez roku produkcji odbija się od okienka, a tu proszę, brak ważnych parametrów technicznych i nikt w nic nie wnika.

Musi jakaś przedwyborcza cisza. :?

 

Ble... Ble... Ble...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
yogi1984
23 minuty temu, Paprock napisał:

Luzackie podejście do wypełniania DiP-u też jest poza moim zakresem.

A jak działasz z motocyklami toć przyczepę ciągnąć mogą. Co wypisujesz w pole O1,O2,F3?.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.