michal_k Napisano 15 Październik 2019 Share Napisano 15 Październik 2019 19 godzin temu, danielg539 napisał: Zatem proszę ustal tę wartość. Doda się F.2 i O.1 i nikt nikomu głowy nie urwie. Taka prawda 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 15 Październik 2019 Share Napisano 15 Październik 2019 18 minut temu, michal_k napisał: Doda się F.2 i O.1 no niechbym tak się wychylił i dał taką radę, to podejrzewam, że stos już by się zaczynał co najmniej palić, ale, co wolno wojewodzie to nie tobie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 15 Październik 2019 Share Napisano 15 Październik 2019 Czareczku jeszcze byłby zimny a już byś się na ruszcie kręcił ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 15 Październik 2019 Share Napisano 15 Październik 2019 A jak inaczej chcecie ustalić F.3 w starej Warszawie? Podejrzewam, że jeśli w literaturze podawana jest masa przyczepy to producent przewidział, że samochód bez względu na obciążenie może ją bezpiecznie ciągnąć zawsze. Czyli F.3 to de facto MMC (DMC) przyczepy + DMC samochodu. Przypominam - rozmawiamy o starych konstrukcjach, w których homologacja nie przewidywała w ogóle takie parametru, bo nie był do niczego potrzebny. Co innego z nowszymi pojazdami, w których dodawanie nie działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 15 Październik 2019 Share Napisano 15 Październik 2019 Godzinę temu, michal_k napisał: Czyli F.3 to de facto MMC (DMC) przyczepy + DMC samochodu. Przypominam - rozmawiamy o starych konstrukcjach niech to ustali tak czy inaczej rzeczoznawca z listy, da na to papier, wtedy diagnosta mając taką podkładkę (dupochron) pewnie to przyjmie i wszyscy będą żyli długo i szczęśliwie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 15 Październik 2019 Share Napisano 15 Październik 2019 (edytowane) 1 godzinę temu, michal_k napisał: Czyli F.3 to de facto MMC (DMC) przyczepy + DMC samochodu @michal_k wpiszesz F3 do DR na podstawie takiej wyliczanki? Edytowane 15 Październik 2019 przez danielg539 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 15 Październik 2019 Share Napisano 15 Październik 2019 dasz Mu kwit to wpisze, ale może i zacząć drążyć czy jest wiarygodna podkładka, jak będzie to ok, jakby nie było to...., albo nawet to : 2 godziny temu, adam1501 napisał: jeszcze byłby zimny a już byś się na ruszcie kręcił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 15 Październik 2019 Share Napisano 15 Październik 2019 (edytowane) Nie chodzi o sposoby jak to zrobić. Załóżmy, że nikt nie będzie spowiadał ani rzeczoznawcy, ani diagnosty jakich użył magicznych sztuczek przy ustalaniu danych. Sensem jest ogólne "widzimisię" w podejściu do sprawy. Jeden ładowność wpisze, a drugi pominie. Jeden rozstaw kół i osi poda, a drugi odstąpi. Podobnie z wersją, wariantem, typem. Nigdzie nie widzę, że dane techniczne są równiejsze i równe. Dla mnie każdy parametr w DiP-ie, w dowodzie jest jednakowo traktowany = ma być wpisany. Ale co tu dużo gadać, jak nawet kategoria homo do zaświadczenia jest po "widzimisię" wpisywana. Edytowane 15 Październik 2019 przez Paprock Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 15 Październik 2019 Share Napisano 15 Październik 2019 16 minut temu, cezary napisał: ale może i zacząć drążyć czy jest wiarygodna podkładka, Taaa, już widzę jak WK drąży temat F.3 w starych autach. Może jeszcze do producenta napisać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 15 Październik 2019 Share Napisano 15 Październik 2019 No powaga. Większość traktuje WK jak bazylikę św. Piotra. A przynajmniej regionalną katedrę. A przecież WK to żadna wyrocznia - nic nie ma do badań. Chłopy po kursach, szkoleniach, egzaminach wymagają wsparcia od pań z okienek! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 15 Październik 2019 Share Napisano 15 Październik 2019 20 minut temu, Paprock napisał: A przecież WK to żadna wyrocznia - nic nie ma do badań ale diagnoście koło pióra może zrobić, co nie. 21 minut temu, Paprock napisał: wymagają wsparcia od pań z okienek może nie wymagają, ale z niektórymi to...... że ho ho . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 15 Październik 2019 Share Napisano 15 Październik 2019 Jak jeden z drugim durnoty w swoim narzeczu do zaświadczenia zapodaje, to takim koło pióra robić należałoby jak najbardziej. Nie mówię o diagnostach wszystkich, tylko o większości kwalifikującej się do zbioru diagnostyków funkcjonujących we własnym "widzimisię". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 16 Październik 2019 Share Napisano 16 Październik 2019 12 godzin temu, Paprock napisał: Nie chodzi o sposoby jak to zrobić. Diagności od dawna są jak złote rybki. Dlatego zapewne o zmiany przepisów tak trudno bo gdyby za każdą durnotę, którą musi wpisać diagnosta, krzyknąć o opinię i klienta po kieszeni pociągnąć byłoby może sprawniej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 16 Październik 2019 Share Napisano 16 Październik 2019 A powiedzcie mi skoro producent poda O1 i DMC ciągnika to dlaczego po wpisaniu F3 z wyliczenia DMC + O1 miałby się świat zawalić? Skoro taka jest maksymalna masa przyczepy to dlaczego zestaw powstający z tych dwóch parametrów miałby skończyć przed sądem najwyższym albo spowodować katastrofę na miarę światową? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 16 Październik 2019 Share Napisano 16 Październik 2019 Jak żyję, to jednego znam, co winszuje sobie projekt, wyliczenia, opinię. Cała reszta, ze mną na czele, z sufitu czepie wiedzę. Opinii żąda 'panienka z okienka' bo ona święta. A diagnostyk, to tak jak piszesz - złota rypka dla klienta. Zawodowe popychło. 6 minut temu, Rafi90 napisał: A powiedzcie mi skoro producent poda O1 i DMC ciągnika to dlaczego po wpisaniu F3 z wyliczenia DMC + O1 miałby się świat zawalić? - Armagedon nie nastąpi, ale tego się nie wylicza w ten sposób. Nie miesza się maksymalnych z dopuszczalnymi (oficjalnie ), bo może wyjść masło maślane. Chociaż instrukcje francuskie samochodów osobowych jakoś inaczej to traktują niż pomysły nasze. Ale teraz dokładnie nie wiem, czy chodzi o zespół, czy o samą przyczepę. No dodaj do d.m.c. ciągnika siodłowego 60 ton maksymalnej masy przyczepy, co wychodzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 16 Październik 2019 Share Napisano 16 Październik 2019 (edytowane) " ...Przy ustalaniu nieznanych danych technicznych pojazdu (§ 1) należy w możliwie największym stopniu wykorzystywać dostępne informacje zawarte w takich źródłach, jak przepisy i dokumenty homologacyjne, dane producenta pojazdu, katalog marek i typów pojazdów homologowanych oraz dopuszczonych..." A jak właśnie takie O1 ( w przypadku tego C 330)jest możliwie największym ?To co dalej zrobić ? Edytowane 16 Październik 2019 przez Rafi90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 16 Październik 2019 Share Napisano 16 Październik 2019 Patrz ustawa: 13. W razie powstania trudności w ustaleniu parametrów pojazdu, badanie techniczne może być przeprowadzone po przedstawieniu opinii rzeczoznawcy samochodowego, o którym mowa w art. 79a. - i kółko się zamknęło. Jak widać jest ktoś wyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 16 Październik 2019 Share Napisano 16 Październik 2019 Teraz, Paprock napisał: Patrz ustawa: 13. ..."może być przeprowadzone " - i kółko się zamknęło. Jak widać jest ktoś wyżej. A no zamyka. Może nie musi. A teraz pytanie skąd dany parametr weźmie Rzeczoznawca jeśli nikt nigdy go nie podał i go nie ma ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 16 Październik 2019 Share Napisano 16 Październik 2019 Cały czas mówię, że nie w sposobach rzecz. Dlaczego rok produkcji każdy jeden ustali, a [F.3] pominie - to jest sen sprawy. Dostęp do danych taki sam, czyli oficjalny brak. Ale za rocznikiem mało armagedonu w biurze nie zrobi, dzwoni, lata, szuka, na forum problem wnosi... A pominięcie jakiegokolwiek parametru już nie stanowi żadnego problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 16 Październik 2019 Share Napisano 16 Październik 2019 Myślę że jednak parametr parametrowi nierówny tak logicznie patrząc. Ile to aut i ciągników ma wpisany rok produkcji ten sam co data pierwszej rejestracji i nic się nie dzieje. W naszym WK nikt nigdy nie kwestionuje tego skąd mam dane. Skoro ja jestem fachowcem, ustawodawca dał mi możliwość ustalania danych to widocznie robię to prawidłowo i odpowiednio więc ani Panie, ani nadzór nigdy nic nie marudzi. Wiadomo, telefony na zasadzie " a zapomniał Pan tutaj wpisac..." "Niech Pan jeszcze dopisze..." się zdarzają, ale wszystko grzecznie, ładnie i bezproblemowo. Czasem jak z sąsiednich WK dzwonili bo coś im nie pasowało to odsyłałem do ustawy bądź rozporządzenia i więcej telefonu nie było, nikt nie naciskał na nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 16 Październik 2019 Share Napisano 16 Październik 2019 Równy! Jedyna nierówność to znak "X" w DiP-ie i magiczne kreski z rejestracji "---". Masz jakieś rubryki w paszporcie równiejsze i równe, w prawie jazdy, a dowodzie osobistym? Co, imię się pominie, bo klient nie wyzna jakiego mu Brajanka na chrzcie zapodali? Uzasadnij po przepisach, wskaż po przepisach odstąpienie od NIE wypełniania czegokolwiek. Qwa Mać! Nie o gusłach, czarach-marach, regionalnych sabatach gadka, a o stosowaniu przepisów obowiązującego prawa! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 16 Październik 2019 Share Napisano 16 Październik 2019 (edytowane) Nie mówie o przepisach tylko o realnym życiu i tym jak stacje i wydziały komunikacji funkcjonują. A że jest tak sobie to wiesz i Ty i ja i każdy prawie kto tu zagląda. Nie można się upierać na żelazne stosowanie przepisów bo u nas nigdy to tak nie funkcjonowało i nigdy nie będzie. A co do równości... Rozmiar opon w DIPIE a rok produkcji mają tak samo ogromne znaczenie? Pytam o realia Edytowane 16 Październik 2019 przez Rafi90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 16 Październik 2019 Share Napisano 16 Październik 2019 No to ja Ci powiem, że musiałem się tłumaczyć w takiej organizacji, co to swoje zdanie tylko i wyłącznie wygłasza po żelaznym stosowaniu przepisów prawa, skąd taka a nie inna masa przyczepy wzięła się w dokumentach. Mało tego - organizacja rację miała! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 16 Październik 2019 Share Napisano 16 Październik 2019 6 minut temu, Rafi90 napisał: Nie można się upierać na żelazne stosowanie przepisów bo u nas nigdy to tak nie funkcjonowało i nigdy nie będzie. Obyś nie musiał się przekonywać na własnej skórze co można zrobić z diagnostą, który nie potrafi swojego postępowania podeprzeć prawem a tylko tradycjami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 16 Październik 2019 Share Napisano 16 Październik 2019 I prosiłbym dać na luz z regionalnym folklorem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.