nesiasps Napisano 4 Listopad 2022 Share Napisano 4 Listopad 2022 1 godzinę temu, Paprock napisał: Diesel podobnie: rura plus OBD tylko czym... bo to co jest to jest g..no warte Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 4 Listopad 2022 Share Napisano 4 Listopad 2022 4 minuty temu, nesiasps napisał: bo to co jest to jest Ty masz zrobić tym co masz procedurę a nie rozkminiać co z niej wyjdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nesiasps Napisano 4 Listopad 2022 Share Napisano 4 Listopad 2022 2 minuty temu, adam1501 napisał: Ty masz zrobić tym co masz procedurę na 8 3 x negatywny (benzyna) bo urządzenie nie potrafi się poprawnie skomunikować - temu mam ufać ? diesel to już całkowicie bez sensu - czujników nie widzi - to ma być wykładnia do wyniku badania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 4 Listopad 2022 Share Napisano 4 Listopad 2022 1 minutę temu, nesiasps napisał: temu mam ufać ? Działasz na korzyść klienta. 1 minutę temu, nesiasps napisał: to ma być wykładnia do wyniku badania? To ma być wykonanie czynności a ze względu na to, że urządzenie może przekłamywać nie ładujesz sagana. Ty masz wykonane czynności, nie masz podstaw sądzić, że jest źle (kontrolka nie świeci, "rura czysta") i nikt Ci głowy nie urwie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jasiu24 Napisano 4 Listopad 2022 Share Napisano 4 Listopad 2022 (edytowane) 2 godziny temu, Paprock napisał: Swoje powiedziałem. Dla mnie analiza i odczyt to nie są działania tożsame. Z resztą sam "przykład z dzisiaj" podałeś więc coś na rzeczy leży, że te pomiary nie są tożsama, a raczej uzupełniają się wzajemnie. W poprzednim 'zakresie' było rozpisane w jakich okolicznościach można od pomiaru z rury odstąpić. Było lecz się skończyło. Dobrze, ale dalej nie odpowiedziałeś na pytanie kogo ma dotyczyć punkt 2. W dziale IV faktycznie znikł zapis o możliwości odstąpienia, ale nie ma to znaczenia, gdyż pkt 2 w ogóle się do tego działu nie odnosi. W starej wersji tego zapisu było odniesienie do dz. IV więc taka informacja się musiała i w opisie pojawić, natomiast w obecnej treści cały sposób jest zawarty w tabelce (silnik na biegu jałowym, równowaga cieplna) więc już nie ma takiej konieczności. Jeżeli odstępujemy od badania analizatorem dział IV załącznika nas nie dotyczy. Zgodzę się z tobą, że tak być nie powinno, być może nawet minister miał zamiar taki aby robić i analizę i OBD, powiem więcej, sam będę robił raczej obie czynności, jednak zapis w rozporządzeniu literalnie mówi coś innego i jeżeli ktoś ma taką chęć może w pewnych sytuacjach odstąpić od badania analizatorem. Uprzedzając. Nie można też mówić o tym, że ktoś zapomniał usunąć informacji o możliwości odstąpienia od analizy, gdyż całość 8.2.1.2 została przeredagowana łącznie z procedurą odstąpienia od analizy, więc jest to działanie celowe. Edytowane 4 Listopad 2022 przez Jasiu24 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 4 Listopad 2022 Share Napisano 4 Listopad 2022 3 godziny temu, Jasiu24 napisał: Jeżeli odstępujemy od badania analizatorem dział IV załącznika nas nie dotyczy. Dotyczy, dotyczy, bo tam też jest o OBD. Wracając do punktu drugiego, to w starym zakresie pod 8.2.1.2. była ta sama treśc, co z dzisiejszego punktu drugiego. I tak samo jak dzisiaj zostało przekierowenie do szczegółów załacznika czwartego, z tym, że załacznik czawrty uznawał odczyt OBD za wiarygodny i pozwalał odstąpic od pomiaru z rury. Dzisiaj jest prawie taka samo, a jak wiadomo "prawie" robi różnicę. Dzisaj mam odpowiedzieć na cztery pytania spod 8.2.1.2. zawartych pod literkami a), b), c), d). Proste pytanie, jak mam to zrobić czegoś nie robiąc? Żeby problem zobrazować posłużę się zmatowiałymi kloszami przednich reflektorów. Wiadomo, lampa zespolona wespół z długimi i teraz tak: za mat na kloszach najczęściej pada "brak wyraźnej granicy światła i cienia", ale czy ta usterka zezwala na odstąpienia od pomiaru światłości długich? Czy odczyt OBD jest jednoznaczny z tym, co zawiera się pod 8.2.1.2. b) i odwrotnie, czy literka d) wypełnia b)? A może i organoleptyki z kompletnością i szczelnością wydechu nie robić skoro czytnik taki święty. Powtarzam; to jest tylko moje zdanie. A w tej robocie każdy po swojemu rzeźbi i każdy robi to dobrze. No tym poprzestanę. Nie ma sensu męczyć buły dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jasiu24 Napisano 5 Listopad 2022 Share Napisano 5 Listopad 2022 (edytowane) Co do kodów usterek a,b,c,d to podchodzisz do nich tylko gdy mają zastosowanie przy wykonywanym badaniu. Co gdy na przykład wykonujesz badanie pojazdu z normą euro2. Jest to norma do euro5 - jest, więc gdybyś chciał wykonać zgodnie z pkt1 tak jak to przedstawiasz, to powinieneś wykonać OBD i analizę. Tylko, że ten pojazd nie musi posiadać gniazda OBD, więc co? Dajesz N, za usterkę d)? No oczywiście, że nie. Wykonujesz jedynie analizę spalin zgodnie z działem IV, a usterka d) w ogóle nie ma zastosowania. I odwrotnie Edytowane 5 Listopad 2022 przez Jasiu24 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 5 Listopad 2022 Share Napisano 5 Listopad 2022 O starych gratach już było. A rozprawka toczy się o punkt drugi trącający o samochody z normami EURO 5/V i 6/VI. Biorąc na tapetę stary zakres, nowy zakres, dyrektywę i uzasadnienie, to dla mnie sprawa wygląda tak (mniej więcej); w państwach członkowskich domyślną walutą jest €* ale po równoważnym kursie można posłużyć się i $**, tylko uwaga bo obie waluty należy sprawdzić, jedną organoleptycznie a drugą skanerem. * - pomiar z rury ** - odczyt z testera Poza tym nie pierwszy i nie ostatni zamotany przepis. Ja go tak kapuję, ktoś może pojmować inaczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jasiu24 Napisano 5 Listopad 2022 Share Napisano 5 Listopad 2022 (edytowane) No właśnie nie. W pkt 1 nie ma zapisu mówiącego tylko o normie 5 i 6 tylko jest podział na pojazdy do klas emisji 5, V (czyli od euro 1 do 5) i od norm 6 i VI (czyli od 6 ze wszystkimi późniejszymi zmianami), więc pkt 1 i 2 musimy czytać łącznie, a nawet więcej pkt 1,2,3 Pełna zgoda. Chcieli dobrze, wyszło jak zwykle Edytowane 5 Listopad 2022 przez Jasiu24 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 5 Listopad 2022 Share Napisano 5 Listopad 2022 Ale miesza punkt drugi! Coś mi się zdaję, że tak to powinno wyglądać: 1. W odniesieniu do pojazdów do klas emisji Euro 5 i Euro V: pomiar z użyciem analizatora spalin zgodnie ze sposobem określonym w dziale IV załącznika i odczyt zapisów systemu OBD. 2. W odniesieniu do pojazdów od klas emisji Euro 6 i Euro VI: pomiar z użyciem analizatora spalin zgodnie ze sposobem określonym w dziale IV załącznika i odczyt zapisów systemu OBD zgodnie z zaleceniami producenta. 2. Pomiar z użyciem analizatora spalin, a w przypadku pojazdów wyposażonych w odpowiednie pokładowe układy diagnostyczne (OBD), zamiast pomiaru emisji, prawidłowe działanie urządzenia redukującego emisję spalin można sprawdzić przez odpowiedni odczyt z urządzenia OBD, przy jednoczesnym sprawdzeniu prawidłowego działania układu OBD, przy silniku pracującym na biegu jałowym i zgodnie z zaleceniami producenta dotyczącymi kondycjonowania. 3. Pomiaru emisji zanieczyszczeń gazowych dokonuje się zgodnie ze szczegółowym sposobem określonym w dziale IV załącznika. Pomiary nie mają zastosowania do silników dwusuwowych. A to jest wycinek z projektu: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jasiu24 Napisano 5 Listopad 2022 Share Napisano 5 Listopad 2022 Jak już gdybamy, to ja bym zrobił najlepiej po datach: - do 2002 roku sama analiza (wiem, że OBD w UE od 2001, ale w Polsce implementacja od 2002) dz IV, - od 2002 do 2013 OBD plus analiza zgodnie z dz IV. - od 2014 OBD zgodnie zaleceniami producenta i analiza dz IV do tego wyłączenia dla dwusuwów i ewentualna informacja o możliwości odstąpienia od badania analizatorem Prosto, jasno i czytelnie, bez zbędnego zastanawiania się. Ale to tylko moje pobożne życzenia Niestety mamy co mamy. Jak już wielokrotnie pisałem, zapis zapisem, a życie jakie jest takie jest. Od interpretacji i tak jest nadzór, niech się martwią. Dlatego jak napisałem wyżej ja robię to i to (jeżeli jest taka możliwość), za to na pewno po łapkach nie dostanę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dzeriusz Napisano 6 Listopad 2022 Share Napisano 6 Listopad 2022 W dniu 28.10.2022 o 10:03, DARIO64 napisał: https://wartowiedziec.pl/komunikacja-i-transport/21786-pozwolenie-czasowe-nie-dla-pojazdu-z-zatrzymanym-dowodem-rejestracyjnym Artykuł jest z 2014 roku. pkt. 4 został dawno uchylony. Aktualna ustawa posiada punkt: Cytat 2. Czasowej rejestracji dokonuje się: 2) na wniosek właściciela pojazdu - w celu umożliwienia: c) przejazdu pojazdu związanego z koniecznością dokonania jego badania technicznego lub naprawy. Nie ma mocy prawnej, żeby wykonywać badanie na podstawie zaświadczenia z OBT. W ustawie mamy zapis: Cytat – pokwitowaniu, o którym mowa w art. 132 ust. 2 ustawy, łącznie z danymi i informacjami, o których mowa w art. 80b ust. 1 pkt 1 i 13 ustawy, -art. 132 ust. 2 W razie zatrzymania dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego) policjant, funkcjonariusz Straży Granicznej albo funkcjonariusz Służby Celno-Skarbowe wydaje kierowcy pokwitowanie. Może on zezwolić na używanie pojazdu przez czas nieprzekraczający 7 dni, określając warunki tego używania w pokwitowaniu. Zezwolenie nie może być wydane w przypadkach, o których mowa w ust. 1 pkt 1 lit. a i c, a także w ust. 1a pkt 1 lit. a i c oraz pkt 6. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 7 Listopad 2022 Share Napisano 7 Listopad 2022 11 godzin temu, Dzeriusz napisał: Artykuł jest z 2014 roku. pkt. 4 został dawno uchylony. Aktualna ustawa posiada punkt: Pojaśnij horyzonty o jakim "pkt. 4" piszesz? ------------------------------------------------------------------------------------------------------------ A tak a propos ma ktoś dostęp do aktualność z Patronatu i z Izby? https://www.patronat.pl/11332,pl,Informacja-techniczna-dotyczaca-zmian-do-rozporzadzenia-w-sprawie-zakresu-i-sposobu-przeprowadzania-badan-technicznych-pojazdow.html https://piskp.pl/ Tylko nie mówcie, że kopiowanie, cytowania zakazane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 7 Listopad 2022 Share Napisano 7 Listopad 2022 (edytowane) Po rozmowie tel. z nadzorem ,badanie po zatrzymaniu dr.przez diagnostę tylko na PC. o szczegóły nie pytałem Edytowane 7 Listopad 2022 przez rurek777 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 7 Listopad 2022 Share Napisano 7 Listopad 2022 Też już wiem, jaka firma szkoli, że w takiej sytuacji niezbędne jest pozwolenie czasowe. Argument jaki przedstawiają jest taki, że w przepisach jest ściśle określony wzór pokwitowania. Dlatego zaświadczenie nie może stać się pokwitowaniem. Zaznaczam, że to ich argument a nie mój😀 Widać, że każdy będzie robił jak nakazuje nadzór w jego części Polski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 7 Listopad 2022 Share Napisano 7 Listopad 2022 8 minut temu, Solaris napisał: Argument jaki przedstawiają jest taki, że w przepisach jest ściśle określony wzór pokwitowania. Wzór dotyczy pokwitowań wydanych na podstawie rozporządzenia w sprawie kontroli ruchu drogowego. Ono nie dotyczy SKP. A nie stanowi wzoru ogólnego, bo żaden przepis PORD o takim wzorze nie mówi. Reasumując, pokwitowanie wydane przez OKRD ma być zgodne z wzorem określonym rozporządzeniem w sprawie kontroli ruchu drogowego, a pokwitowanie wydane przez SKP ma być zgodne z wzorem zaświadczenia określonego w rozporządzeniu w sprawie badań. 1 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 7 Listopad 2022 Share Napisano 7 Listopad 2022 2 godziny temu, rurek777 napisał: o szczegóły nie pytałem To trzeba było pytać - czy aby diagnosta stosując art. 132 PORD odpowiednio nie wydaje pokwitowania w postaci zaświadczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 7 Listopad 2022 Share Napisano 7 Listopad 2022 23 godziny temu, Dzeriusz napisał: pkt. 4 został dawno uchylony. Nie prawda. Pkt 4 uległ modyfikacji , a to jest aktualne brzmienie z "Warszawa, dnia 11 maja 2022 r. Poz. 988 OBWIESZCZENIE MARSZAŁKA SEJMU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ" 4. W przypadku określonym w ust. 1 pkt 1 oraz w przypadku stwierdzenia zniszczenia dowodu rejestracyjnego (pozwo-lenia czasowego) w stopniu powodującym jego nieczytelność lub uzasadnionego podejrzenia podrobienia lub przerobienia dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego), dowód rejestracyjny (pozwolenie czasowe) zatrzyma również jednostka upoważniona do przeprowadzania badań technicznych. Zatrzymany dokument przesyłany jest niezwłocznie organowi, który go wydał. Przepis ust. 2 stosuje się odpowiednio. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jasiu24 Napisano 8 Listopad 2022 Share Napisano 8 Listopad 2022 Z innej beczki. Zauważyliście, że usunięto z identyfikacji usterkę o nielegalizowanej tablicy rejestracyjnej. Niby sprawdzenie prawidłowość oznaczeń i stan tablic wchodzi w skład identyfikacji zgodnie z opisem, ale brak naklejki legalizacyjnej jak widać nie jest już usterką 🤨 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 8 Listopad 2022 Share Napisano 8 Listopad 2022 Zauważyliśmy: 👉 https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/17659-nowe-rozporzadzenie-dzu-pozycja-2066-zmieniające-rozporządzenie-w-sprawie-zakresu-i-sposobu-badań-technicznych/&do=findComment&comment=328253 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 8 Listopad 2022 Share Napisano 8 Listopad 2022 W dniu 7.11.2022 o 15:14, aboz napisał: a pokwitowanie wydane przez SKP SKP nie wydaje pokwitowania 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 8 Listopad 2022 Share Napisano 8 Listopad 2022 Tak myśli ITS i co druga "panienka z okienka". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JERZY Napisano 8 Listopad 2022 Share Napisano 8 Listopad 2022 jeszcze OBD-czym testować pow 3,5t posiadam UNIMETAL 12V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 8 Listopad 2022 Share Napisano 8 Listopad 2022 Uni OBD ma złącze tylko na 12V. Powyżej 3,5 tony dobre RC3 - producent Texa albo Cap 4220 - producent Capelec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 8 Listopad 2022 Share Napisano 8 Listopad 2022 W dniu 2.11.2022 o 18:39, aboz napisał: W dniu 2.11.2022 o 13:56, sm napisał: 2.Wysokoprężne -kiedy dymomierz, Do Euro 3 włącznie (pojazdy do 3,5 t.) i wszystkie powyżej 3,5 t. W dniu 2.11.2022 o 13:56, sm napisał: kiedy dymomierz + OBD Od Euro 4 w górę. Pamiętajcie, że Euro z cyfrą arabską (3, 4, 5 itd.) to samochody do 3,5 t DMC, a z cyfrą rzymską (III, IV, V itd.) to powyżej 3,5 t. Czyli jak dobrze czytam nowe Rozporządzenie i Twoją analizę, to do samochodów ciężarowych, powyżej 3,5 T (Euro III, IV, V itd.), nie podłączamy OBD, a tylko sprawdzamy zadymienie dymomierzem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.